1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Mijn vriend/man wilt geen huwelijkscontract ondertekenen.

    Hij wou geen huwelijkscontract ondertekenen vanwege de mogelijke gevolgen bij een eventuele scheiding. Dat je dan alimentatie moet betalen en buiten alle gemaakte afspraken om krijgt de gemeente waar je woont de macht om bijstand te verhalen zou ik ooit in de bijstand terecht komen. Dan moet mijn ex-partner dat betalen 12 jaar lang.

    Daardoor heb ik met hem samen een samelevingscontract ondertekent waarbij alimentatie en die bijstand verhalen door de gemeente niet aanwezig is.

    Zou jij dat ook doen of moet het perse een huwelijkscontract?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Zeven jaar geleden scheidde Erik Reissenweber - op verzoek van zijn toenmalige vrouw. Ze sloten via de rechter een echtscheidingsconvenant waarin de kinderalimentatie en het co-ouderschap voor hun twee kinderen werd geregeld. Ze spraken af geen partneralimentatie te betalen, omdat ze beiden een goed betaalde baan hadden. De zorg voor de kinderen hadden ze altijd gelijk verdeeld. En zijn ex-vrouw wilde niet financieel afhankelijk van hem zijn.

    Maar zijn ex-vrouw raakte zeven jaar na hun scheiding haar baan kwijt. Na de WW kreeg ze een bijstandsuitkering. Reissenweber ontving vervolgens een brief van de gemeente Utrecht dat hij iedere maand 756 euro moest overmaken naar de gemeente, voor de bijstand van zijn ex. Reissenweber was met stomheid geslagen: ze hadden toch wederzijds afstand gedaan van partneralimentatie?

    https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-wer...ijstand-dokken

    12 jaar lang bijstand betalen. Mooie huwelijkscontract is dat dan. Al heb je alimentatie geregeld toch kan de gemeente extra geldboete uitdelen 12 jaar lang elke maand. Je kan hier niet voor in beroep je hebt feitelijk gezien geen rechten meer.

  3. #3
    IRT

    Reacties
    5.463
    12-12-2017

    Jullie vertrouwen elkaar wel hoor.

    Tanjawi W Rassi 3ali
    Tanjawa Alkhawa


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door Tanjawi_UH07 Bekijk reactie
    Jullie vertrouwen elkaar wel hoor.
    Dit zegt al heel veel. Jij bent nooit getrouwd geweest. Wist je dat wanneer je naar de notaris gaat voor een samenlevingscontract of een huwelijks contract dat de notaris dan aangeeft van dat je voor het trouwen al moet nadenken over wat er zal gebeuren bij een scheiding? Dit is een verplichting je moet afspraken maken. Heeft verder niks met vertrouwen te maken. Je moet ook nadenken over de dood wat er dan gebuert en niet alleen scheiding.

    De straf die je krijgt als je scheidt is wel heel erg bij een huwelijkscontract zoals je boven kunt lezen. Je leven is voorbij voor minstens 12 jaar als die gene bijstand krijgt.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    421
    25-08-2003

    Sinds dit jaar zijn de regels weer veranderd, je betaalt niet 12jr lang hoor. Zou de wet en regelgeving goed uitzoeken via een jurist/notaris.


    Vraag mij eerder af waarom hij zo reageert en weg loopt voor zijn verantwoordelijkheden. Staat hij in de Quote 500, dan snap ik dat je je eigendom wil beschermen

  6. #6
    Exit

    Reacties
    5.333
    11-11-2018

    Citaat Geplaatst door sannie Bekijk reactie
    Sinds dit jaar zijn de regels weer veranderd, je betaalt niet 12jr lang hoor. Zou de wet en regelgeving goed uitzoeken via een jurist/notaris.


    Vraag mij eerder af waarom hij zo reageert en weg loopt voor zijn verantwoordelijkheden. Staat hij in de Quote 500, dan snap ik dat je je eigendom wil beschermen
    Hij is blut en wil bij iedereen kinderen droppen.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door sannie Bekijk reactie
    Sinds dit jaar zijn de regels weer veranderd, je betaalt niet 12jr lang hoor. Zou de wet en regelgeving goed uitzoeken via een jurist/notaris.


    Vraag mij eerder af waarom hij zo reageert en weg loopt voor zijn verantwoordelijkheden. Staat hij in de Quote 500, dan snap ik dat je je eigendom wil beschermen
    Nee het is meer dan hij van mening is van bijvoorbeeld stel dat we zijn gescheiden en 6 jaar na onze scheiding heeft hij een nieuwe gezin met kinderen en ik raak werkloos en beland in de bijstand, dan krijgt hij een brief thuis gestuurd van de gemeente dat hij moet mijn bijstand moet betalen.

    We hebben gesproken met een advocaat. Er is zo goed als niets veranderd. Vanuit bepaalde omstandigheden kan het toch zo zijn dat je 10+ jaar bijstand moet betalen. Bijstand kan tussen de 700 en 1200 euro kosten per maand. We zijn beide van mening dat dit onmenselijk is.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    421
    25-08-2003

    Bullshit..... Er is een heleboel veranderd. Partner alimentatie mag max 5 jaar duren.

    Die shmetta heeft jou heel veel wijs gemaakt. Maar blijf hem vooral geloven

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    402
    29-05-2020

    De regels omtrent partneralimentatie zijn per 01-01-2020 veranderd.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door sannie Bekijk reactie
    Bullshit..... Er is een heleboel veranderd. Partner alimentatie mag max 5 jaar duren.

    Die shmetta heeft jou heel veel wijs gemaakt. Maar blijf hem vooral geloven
    Bijstand verhalen en partner alimentatie zijn niet hetzelfde. Dat is alsof je zegt dat appels en peren hetzelfde is. Gemeente mag volgens de wet 12 jaar lang bijstand verhalen van ex partner mocht de ene partner werkloos raken en in de bijstand belanden.

    Verwar die 2 niet met elkaar aub.

    De gemeente kan bijstand op u verhalen. Dit mag tot 12 jaar nadat u uit elkaar bent.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...len-ex-partner

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Bijstandsverhaal op ex-partner: wat is het maximale bedrag?

    De bijstand voor een alleenstaande (met of zonder kinderen) is afgerond € 1.050 per maand in 2020. De gemeente verhaalt maximaal dit bedrag.


    Gemeente mag dit van je eisen. Buitenom je huwelijkscontract. En je mag er niet in bezwaar/beroep gaan. 12 jaar lang hallelujah Dat is toch maf?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    15
    31-05-2020

    Hahaha,

    money money money

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    komen jullie dan uit gebroken gezinnen ofzo dan dat er niemand vanuit je familie je hierin helpt?
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS