1. #46
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door xxlutrecht Bekijk reactie
    Ik volg de sunnah wel zo ver ik het kan.
    Volg je de islam?

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door Limon Bekijk reactie
    Volg je de islam?
    Zover ik het kan wel.

  3. #48
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door xxlutrecht Bekijk reactie
    Zover ik het kan wel.
    Hoe komt het dan dat je met een man woont die niets van je is? En hoe komt het dat je je benen spreidt zonder een huwelijksakte?

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door sisa81 Bekijk reactie
    Als je eenmaal een psychose hebt gehad , heb je toch wel een grote kans op herhaling. En met de grote stressfactoren die eraan komen, zou ik hem toch adviseren hulp te zoeken, als is het maar bijvoorbeeld 1 x per maand sven op gesprek van hoe het gaat.
    Hij heeft nu nog steeds wat last van paranoia en heeft dus wantrouwen tegen hulpverleners. Hij zou nooit uitzichzelf naar een hulpverlener stappen. Het gaat al 7 jaar goed. Ik denk niet dat hij opnieuw in een psychose zal belanden.

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door Limon Bekijk reactie
    Hoe komt het dan dat je met een man woont die niets van je is? En hoe komt het dat je je benen spreidt zonder een huwelijksakte?
    Vanwege zijn paranoia tekent hij dat niet. Hij denkt dat er iets ergs met hem zal gebeuren na het ondertekenen ervan. Want je weet die verhalen over mensen die scheiden en bijstand moeten betalen 12 jaar lang aan ex partner.

  6. #51
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door xxlutrecht Bekijk reactie
    Vanwege zijn paranoia tekent hij dat niet. Hij denkt dat er iets ergs met hem zal gebeuren na het ondertekenen ervan. Want je weet die verhalen over mensen die scheiden en bijstand moeten betalen 12 jaar lang aan ex partner.
    Verplicht hij je om bij hem in haram te zijn?

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door Limon Bekijk reactie
    Verplicht hij je om bij hem in haram te zijn?
    Ik hou van hem. Punt is dat hij (deels) ziek is. Want zijn paranoia is op een hoger niveau dan bij een normaal mens. Ik denk dat daardoor Allah ons niet als schuldig zal zien. Vanwege zijn ziekte lukt het mij niet om hem over te halen. Zijn paranoia zorgt ervoor dat hij denkt dat er iets ernstigs zal gebeuren na het ondertekenen ervan. Samenlevingscontract voelt hij zich beter bij en vanuit imaam voelt hij zich ook beter bij.

  8. #53
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door xxlutrecht Bekijk reactie
    Ik hou van hem. Punt is dat hij (deels) ziek is. Want zijn paranoia is op een hoger niveau dan bij een normaal mens. Ik denk dat daardoor Allah ons niet als schuldig zal zien. Vanwege zijn ziekte lukt het mij niet om hem over te halen. Zijn paranoia zorgt ervoor dat hij denkt dat er iets ernstigs zal gebeuren na het ondertekenen ervan. Samenlevingscontract voelt hij zich beter bij en vanuit imaam voelt hij zich ook beter bij.
    Allah i hdi el jami3

  9. #54
    Married & Mother

    Reacties
    2.198
    27-12-2014

    Citaat Geplaatst door xxlutrecht Bekijk reactie
    Ik hou van hem. Punt is dat hij (deels) ziek is. Want zijn paranoia is op een hoger niveau dan bij een normaal mens. Ik denk dat daardoor Allah ons niet als schuldig zal zien. Vanwege zijn ziekte lukt het mij niet om hem over te halen. Zijn paranoia zorgt ervoor dat hij denkt dat er iets ernstigs zal gebeuren na het ondertekenen ervan. Samenlevingscontract voelt hij zich beter bij en vanuit imaam voelt hij zich ook beter bij.
    Hem overhalen? Je had nooit bij hem mogen intrekken zonder een geldig huwelijkscontract. Logsich dat jouw ouders alles behalve blij zijn met de situatie. Vind het jammer om te lezen dat je zelfwaarde zo laag is dat je genoegen neemt met een Haraam relatie ipv een volwaardig huwelijk waar zowel de man als vrouw verplichtingen heeft.

    Moge Allaah de moslims beschermen ameen.

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    49
    14-09-2019

    Citaat Geplaatst door perfume Bekijk reactie
    Hey Issues jij?

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    49
    14-09-2019

    Citaat Geplaatst door perfume Bekijk reactie
    tissues jij?
    Vanwaar dat rode puntje dan? Kan me niet herinneren dat ik jou heb aangesproken.

    2006 lid pffff hoe krijg je't voor mekaar.

  12. #57
    MVC Lid

    Reacties
    79
    03-05-2020

    Citaat Geplaatst door BintuBernardus Bekijk reactie
    Hem overhalen? Je had nooit bij hem mogen intrekken zonder een geldig huwelijkscontract. Logsich dat jouw ouders alles behalve blij zijn met de situatie. Vind het jammer om te lezen dat je zelfwaarde zo laag is dat je genoegen neemt met een Haraam relatie ipv een volwaardig huwelijk waar zowel de man als vrouw verplichtingen heeft.

    Moge Allaah de moslims beschermen ameen.
    Ik had geen andere keus me ouders hadden mij uit het niets op straat gezet nadat ze mij niet konden overhalen om hem te vergeten.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    745
    18-05-2020

    Citaat Geplaatst door xxlutrecht Bekijk reactie
    Ik ken mensen die alleen vanuit de imaam zijn getrouwd dat is dan wel weer goed? Dan doe ik dat toch ook?

    Samenlevingscontract is beter dan huwelijkscontract omdat het onmenselijk is om 12 jaar lang bijstand te verhalen bij mensen die niks meer met elkaar te maken hebben. Je kan in Nederland beter alleen vanuit de imaam getrouwd zijn dan vanuit de overheid. Samenlevingscontract hebben we gedaan om huurtoeslag te kunnen pakken. Mijn man heeft een net te hoge inkomen om huurtoeslag te krijgen. Wanneer we samenlevingscontract doen mag je een hoger inkomen hebben en dan vallen we wel in die regeling. Jaarlijks zouden we dan 3000 tot 4000 euro aan huurtoeslag krijgen.

    En over dat probleem gedeelte met me ouders... ik heb liever hoe het nu is dan eerst. Ik werd echt gekkk elke keer maakten mij ouders ruzie met mij en mijn man. Ze zeiden de gekste dingen zoals dat mijn man mij zou gebruiken en nog allemaal onbegrijpelijke dingen. Nu zijn ze wel goed. Daar ben ik wel blij om , minder hoofdpijn.
    je spoort niet, basta. je kent mensen die trouwen via imaam, dat is nog altijd duizend keer beter dan wat jij doet a margrietje.
    oh god, samenlevingsconrtact gedaan om huurtoeslag te pakken, om huur daarmee te verminderen. wat nog meer? om belastingdienst voor de gek te houden en zelfs de buurvrouw etc.

    je doet dingen om andere dingen te krijgen, dat is zooo zielig. wereldse dingen doen om wereldse dingen te verkrijgen. en dan ook nog eens ruzie met ouders die je gevoed hebben om een vreemde paranoide man te beschermen die niks in je leven heeft betekend..
    Allah y shafik, veel shifa toegewenst, dat is echt nodig voor je verzonnen verhaaltjes. ahya tabi3i d'islam en sunnah qatlek

  14. #59
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Sorry maar mijn eerlijke mening, en die zal je echt niet leuk vinden. Er zit een draadje bij jou los. Nee, laat ik het zo stellen, maak aub een afspraak bij de psycholoog en dat meen ik oprecht!

    Één ding wat je moet leren en voor altijd moet onthouden, een kindje nemen om je huwelijk te redden, je ouders overstag te krijgen of what so ever, is nooit maar dan ook NOOIT een oplossing. Je zit nu zwanger (voor het huwelijk, islamitisch gezien totaal niet correct dus) met je ouders die zogenaamd vrede hebben gekregen met jou keuze. Wie zegt dat ze daadwerkelijk happy zijn? Wie weet gaan ze wel dood van binnen en heb je letterijk hun hart gebroken om het feit dat je zwanger bent geraakt? Kan jij in hun gedachten kijken? Wie weet hebben ze letterlijk medelijden met jou en je kind, doordat ze juist zo aardig doen omdat, hoe je het went of keert, straks een onschuldig, klein zieltje geboren wordt uit een relatie waar ze nooit voor de volle 100% achter hebben gestaan.

    Buiten dat, vind ik, althans dat maak ik uit je teksten dat je echt onvolwassen gedraagt en keuzes maakt waar je later jezelf echt achter de oren gaat krabben! Samenlevingacontract om de belastingdienst te omzeilen? Hoe onverantwoord en sneu is dat?? Dus je (of jullie) lapt alle regels van de Islam en overheid aan je laars om er goed uit te komen? Hoe ver denk je dat je hierin zult slagen? Hoe ver denk dat je daadwerkelijk hierin gelukkig wordt? Want diep van binnen heb je echt een stemmetje (hoop ik) die jou vertelt, waar the f*** je mee bezig bent! Je praat over het feit dat je geld toegestopt krijgt alsof het zo vanzelfsprekend is. In wat voor ongezonde milieu gaat dat arme kindje straks opgroeien? Je toont geen verantwoordelijkheid als ik je eigen verhalen moet geloven.

    Echt ZOEK HULP. Je ouders hebben je deze relatie verboden omdat ze redenen ervoor hadden. En die redenen heb je nu allemaal zelf hier neergezet. Jij hebt een grote, roze bril op. Jij ziet die fouten en scheve randjes van je man? niet, een ander wel. En buiten dat, je weet wat ze zeggen.. je wordt ook mama straks. Straks ga je alles voelen wat je ouders aan pijn en verdriet met jou hebben mee mogen maken, ik gun je kind geluk maar jij als aanstaande moeder moet echt heel veel aan d'r zelf schaven..

    Good luck!

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -