1. #1
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Exclamation Volkskrant weigert kritische stukken over coronabeleid, RIVM: ‘Holy sh*t!’

    De Volkskrant weigert alle opiniestukken en lezersbrieven met kritiek op het coronabeleid, stelt actiegroep Containment Nu! Waarom? Eind maart zei hoofdredacteur Pieter Klok in Spraakmakers op NPO Radio 1 dat overheid en wetenschap met één mond moeten spreken, en de journalistiek eigenlijk ook. “Ik denk dat het verstandig is om als land één lijn te trekken, om die lijn te steunen.” De overheidslijn dus.

    Presentatrice Ghislaine Plag vroeg: “En als iemand zich dan meldt bij jullie op de redactie van de Volkskrant met allerlei gegevens en zegt: ‘Het is wel belangrijk dat we dit geluid horen, maar het is wel een ander geluid dan het beleid van het kabinet en de strategie van het RIVM’, dan doe je dat niet?”

    Waarop Klok antwoordde: “Ik zie de noodzaak niet.” Volgens de hoofdredacteur moeten wij hier als bevolking geen mening over hebben: “Dat kan het RIVM heel goed bepalen.”

    De actiegroep legt hier een verzameling aan van geweigerde artikelen.

    Journalist Mattijs Glas reageert:

    zie twitter van Mattijs Glas -> https://www.ninefornews.nl/volkskran...rivm-holy-sht/
    vooruit kijken is regeren.

  2. #2

  3. #3
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    ja dat is het ook. En link die ik deelde is bevestiging dat ze helemaal niet kritisch zijn.
    vooruit kijken is regeren.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    246
    18-09-2019

    Transparant en neutraal zijn mag dus niet. Westerse wereld pleit altijd voor vrijheid wat betreft journalistiek. Nou… zo zie je maar.

  5. #5
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door Joowss Bekijk reactie
    Transparant en neutraal zijn mag dus niet. Westerse wereld pleit altijd voor vrijheid wat betreft journalistiek. Nou… zo zie je maar.
    als je financiering krijgt van de Staat of van buitenaf, dan ga je ook moeten luisteren naar hen. Media is immers een grote wapen.
    vooruit kijken is regeren.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Ik ben het nooit eens met een atheisten hier is een qoute waar ik wat een punt heeft.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door chelhie21 Bekijk reactie
    De Volkskrant weigert alle opiniestukken en lezersbrieven met kritiek op het coronabeleid, stelt actiegroep Containment Nu! Waarom? Eind maart zei hoofdredacteur Pieter Klok in Spraakmakers op NPO Radio 1 dat overheid en wetenschap met één mond moeten spreken, en de journalistiek eigenlijk ook. “Ik denk dat het verstandig is om als land één lijn te trekken, om die lijn te steunen.” De overheidslijn dus.

    Presentatrice Ghislaine Plag vroeg: “En als iemand zich dan meldt bij jullie op de redactie van de Volkskrant met allerlei gegevens en zegt: ‘Het is wel belangrijk dat we dit geluid horen, maar het is wel een ander geluid dan het beleid van het kabinet en de strategie van het RIVM’, dan doe je dat niet?”

    Waarop Klok antwoordde: “Ik zie de noodzaak niet.” Volgens de hoofdredacteur moeten wij hier als bevolking geen mening over hebben: “Dat kan het RIVM heel goed bepalen.”

    De actiegroep legt hier een verzameling aan van geweigerde artikelen.

    Journalist Mattijs Glas reageert:

    zie twitter van Mattijs Glas -> https://www.ninefornews.nl/volkskran...rivm-holy-sht/
    NWO, ze zijn altijd al één spreekbuis geweest.
    Heavy