1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Zolang je niet getrouwd bent, ben je er niet

    Deze stelling is vooral gericht op leden boven de 28..

    Wie deelt dit gevoel? Je leven is prima, alleen mist het stukje settelen. Je bent er nog niet helemaal..

    Niet vanuit cultuur gezien of wat dan ook. Puur je eigen gevoel en genetische/natuurlijke drang van binden, settelen, voortplanten.

    Het gevoel dat er een nog een deel ingevuld moet worden, een belangrijk deel. Iets wat je niet opvult met carrière of nog een studie erbij.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    37
    05-11-2019

    Ewa jah... als mensen met de meest belachelijke en hoge eisen komen, dan blijft het moeilijk hea om te trouwen

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Klopt helemaal, al ben ik geen 28+
    Je bent dan gewoon soort van toe aan een nieuwe hoofdstuk met “hem”, hij die je leven compleet maakt

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Klopt helemaal, al ben ik geen 28+
    Je bent dan gewoon soort van toe aan een nieuwe hoofdstuk met “hem”, hij die je leven compleet maakt
    Ja sommigen hebben dat gevoel al jonger inderdaad. Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door Serieus1- Bekijk reactie
    Ewa jah... als mensen met de meest belachelijke en hoge eisen komen, dan blijft het moeilijk hea om te trouwen
    Dat is een andere discussie, nu even puur de stelling of dit gevoel herkenbaar is of niet

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Nee en weet je waarom? Diegene zal er niet voor zorgen dat je in je handelingen en verlangens verandert. Sterker nog, je ruïneert een extra leven erbij

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Ja sommigen hebben dat gevoel al jonger inderdaad. Ligt er maar net aan hoe je in het leven staat
    Klopt inderdaad. Denk niet echt dat het leeftijdgebonden is.
    Meestal is het zo dat zodra men alles op een rijtje heeft, dat de eerste logische vervolgstap is, waardoor je dat gevoel krijgt.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door welgesteld Bekijk reactie
    Nee en weet je waarom? Diegene zal er niet voor zorgen dat je in je handelingen en verlangens verandert. Sterker nog, je ruïneert een extra leven erbij
    ?
    Verklaart u nader

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Zolang je niet aan je jezelf werkt blijf je dezelfde man. Voor- of na het huwelijk. Voortschrijdend inzicht heet dat

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Best jammer eigenlijk, want die (in mijn ogen) overschatte basisvoorwaarden zijn al wel op orde. Meer dan...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door welgesteld Bekijk reactie
    Nee en weet je waarom? Diegene zal er niet voor zorgen dat je in je handelingen en verlangens verandert. Sterker nog, je ruïneert een extra leven erbij
    Citaat Geplaatst door welgesteld Bekijk reactie
    Zolang je niet aan je jezelf werkt blijf je dezelfde man. Voor- of na het huwelijk. Voortschrijdend inzicht heet dat
    Maar dat staat er toch los van? Jezelf ontwikkelen en steeds een betere versie van jezelf worden is een oneindig proces.

    Het gevoel van een deel missen, iets wat je completer maakt vult een bepaald streven en verlangen. Dat je er dan in persoonlijke ontwikkeling nog niet bent is andere koek

  12. #12
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Trouwen is niet moeilijk. ‘Je bent er pas’ wanneer je een volwaardige levenspartner naast je hebt. Iemand met wie je het echt ziet zitten zeg maar.

    Het trouwen van nu is meer gericht op de buitenwereld als het huwelijk zelf.
    Daarom mislukken zoveel huwelijken ook, de focus ligt compleet elders.

    Dus om antwoord te geven op je vraag. Trouw pas wanneer het voor jou helemaal goed voelt en niet eerder dan dat.
    Gezien je leeftijd kun je zeker wel sabab verrichten alleen forceer niet.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Maar dat staat er toch los van? Jezelf ontwikkelen en steeds een betere versie van jezelf worden is een oneindig proces.

    Het gevoel van een deel missen, iets wat je completer maakt vult een bepaald streven en verlangen. Dat je er dan in persoonlijke ontwikkeling nog niet bent is andere koek
    Aaah, maar je kan het 1 toch nooit los van het ander zien? Snap wel wat je bedoelt hoor, maar je gaat geen duik nemen in een oceaan als je weet dat er haaien in zwemmen ook al heb je het nog zo heet

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    541
    02-11-2004

    Stukje affectie wat aanvullend kan zijn, verder niet het gevoel dat ik iets mis. Misschien als je graag kinderen wilt, dat dit ook verschil kan maken.
    En jezelf ‘compleet’ voelen afhankelijk maken van het hebben van een partner vind ik raar. Er kan zoveel gebeuren in het leven.. verlies van je partner door wat voor reden dan ook en dan?

  15. #15
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Dounya.. Bekijk reactie
    Ik wilde nooit trouwen, maar nu aan de ene kant wel. Maar ik haat iedereen wat ik moet nu doen?

    Eerst aan jezelf werken want dat is geen gezonde mindset.