1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    31
    19-05-2020

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Eerst aan jezelf werken want dat is geen gezonde mindset.
    Ik houd te veel van mezelf, maar heb wel behoefte aan extra liefde en bevestiging.
    Hoe moet ik aan mezelf werken? Ik ben al geweldig, waarom kom ik niet net zon geweldig persoon tegen?

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door mocroOtje90 Bekijk reactie
    Stukje affectie wat aanvullend kan zijn, verder niet het gevoel dat ik iets mis. Misschien als je graag kinderen wilt, dat dit ook verschil kan maken.
    En jezelf ‘compleet’ voelen afhankelijk maken van het hebben van een partner vind ik raar. Er kan zoveel gebeuren in het leven.. verlies van je partner door wat voor reden dan ook en dan?
    Dan ben je incompleet , oke nee ff serieus
    Ik gebruikte de term compleet en dacht eigenlijk ook al hmm.. niet de juiste woordkeuze. Je moet zelf compleet zijn. Je partner dient een positieve aanvulling te zijn op je leven.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    [QUOTE=Asfoureh;13Trouwen is niet moeilijk. ‘Je bent er pas’ wanneer je een volwaardige levenspartner naast je hebt. Iemand met wie je het echt ziet zitten zeg maar.

    Het trouwen van nu is meer gericht op de buitenwereld als het huwelijk zelf.
    Daarom mislukken zoveel huwelijken ook, de focus ligt compleet elders.

    Dus om antwoord te geven op je vraag. Trouw pas wanneer het voor jou helemaal goed voelt en niet eerder dan dat.
    Gezien je leeftijd kun je zeker wel sabab verrichten alleen forceer niet.[/QUOTE]

    Trouwen om getrouwd te zijn is geen optie voor mij. Dit heeft ook niets met trouwdruk te maken of iets dergelijks, puur het stukje incompleet zijn

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    [QUOTE=welgesteld;134606239]Zolang je niet aan je jezelf werkt blijf je dezelfde man. Voor- of n
    Citaat Geplaatst door welgesteld Bekijk reactie
    Aaah, maar je kan het 1 toch nooit los van het ander zien? Snap wel wat je bedoelt hoor, maar je gaat geen duik nemen in een oceaan als je weet dat er haaien in zwemmen ook al heb je het nog zo heet
    Misschien is het juist goed om die duik te nemen een partner kan soms een goede stimulans zijn in die ontwikkeling.

    Denk dat dat meer onzekerheid is, de een wil wachten tot hij een betere versie is van zichzelf, de ander tot hij/zij een bepaald ideale postuur bereikt en ga zo maar door

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Hoor/lees steeds vaker je moet niet afhankelijk zijn van een partner om je compleet te voelen etc.

    Toch denk ik dat we van nature die aanvulling nodog hebben. Je kunt een gelukkig mens zijn zonder partner, maar Allah heeft alles in paren geschapen, we kunnen er niet omheen

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    2.190
    15-09-2013

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Klopt inderdaad. Denk niet echt dat het leeftijdgebonden is.
    Meestal is het zo dat zodra men alles op een rijtje heeft, dat de eerste logische vervolgstap is, waardoor je dat gevoel krijgt.
    Juist!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    33
    09-05-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Deze stelling is vooral gericht op leden boven de 28..

    Wie deelt dit gevoel? Je leven is prima, alleen mist het stukje settelen. Je bent er nog niet helemaal..

    Niet vanuit cultuur gezien of wat dan ook. Puur je eigen gevoel en genetische/natuurlijke drang van binden, settelen, voortplanten.

    Het gevoel dat er een nog een deel ingevuld moet worden, een belangrijk deel. Iets wat je niet opvult met carrière of nog een studie erbij.
    klopt ergens wel ja

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    235
    21-02-2011

    Nou, hoe ouder ik word, hoe meer ik denk fuck die shit!

  9. #24
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door Maghrebia212 Bekijk reactie
    Deze stelling is vooral gericht op leden boven de 28..

    Wie deelt dit gevoel? Je leven is prima, alleen mist het stukje settelen. Je bent er nog niet helemaal..

    Niet vanuit cultuur gezien of wat dan ook. Puur je eigen gevoel en genetische/natuurlijke drang van binden, settelen, voortplanten.

    Het gevoel dat er een nog een deel ingevuld moet worden, een belangrijk deel. Iets wat je niet opvult met carrière of nog een studie erbij.
    jup,die is er..

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Klopt helemaal, al ben ik geen 28+
    Je bent dan gewoon soort van toe aan een nieuwe hoofdstuk met “hem”, hij die je leven compleet maakt
    het gaat al fout bij het plaatsen van die emoji. Denkend alleen aan sprookjes en rozegeur en maneschijn. Daardoor trouwen er steeds minder mensen. Vrouwen verwachten een sprookje die de man hun niet kan geven..

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2
    06-06-2020

    het is niet moeilijk om te trouwen maar om getrouwd te blijven

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door pure_tarifescht Bekijk reactie
    het is niet moeilijk om te trouwen maar om getrouwd te blijven
    zie eerst te trouwen dan spreken we over het ander... je slaat stappen over.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    2
    06-06-2020

    nee hoor er scheiden de laatste jaren zoo veel mensen en ook heel snel na hun trouw, ik ga niet trouwen omdat ik getrouwt wil zijn.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    het gaat al fout bij het plaatsen van die emoji. Denkend alleen aan sprookjes en rozegeur en maneschijn. Daardoor trouwen er steeds minder mensen. Vrouwen verwachten een sprookje die de man hun niet kan geven..
    Het is maar hoe je in het leven staat. Ik geloof niet enkel in sprookjes, rozegeur en maneschijn. Maar ik geloof wel dat ze een onderdeel kunnen zijn van een mooi huwelijk.

    Het besef is er dat een huwelijk helaas ook uit minder mooie kanten bestaat, maar dan dien je samen met je partner eraan te werken en sterker uit te komen. Het is geven en nemen in het leven.

    Een echte dame verwacht geen sprookje van een man die hij niet kan realiseren. Een echte dame is realistisch ingesteld en realiseert haar dromen samen met haar partner.

    Er is al zoveel haat, ruzie en verdeeldheid in deze wereld. Het huwelijk moet juist iets moois zijn.
    InshaAllah zullen we allen ‘t goede treffen

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    502
    20-10-2017

    Citaat Geplaatst door pure_tarifescht Bekijk reactie
    nee hoor er scheiden de laatste jaren zoo veel mensen en ook heel snel na hun trouw, ik ga niet trouwen omdat ik getrouwt wil zijn.
    Dat moet je ook zeker niet doen, maar hier is de stelling of je het gevoel herkent.