1. #121
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Er zit een vooroordeel bij her en der dat ze gezien de cultuur/etniciteit meer moeite zullen hebben om vwo te halen als er getwijfeld wordt tussen havo en vwo.
    Dat is gewoon racisme.
    Dat er ook andere factoren weleens spelen verandert dat niet.
    Een goed schooladvies geven voor een kind op de basisschool is gewoon heel erg moeilijk.
    Te laag is niet goed maar te hoog kan ook funest voor een kind zijn.

    Ook vijftig jaar geleden werd er al geklaagd dat leraren kinderen
    uit "sociaaleconomisch zwakkere milieus" te lage schooladviezen gaven.

    Er zal echter geen leraar zijn die doelbewust een te laag schooladvies geeft aan een kind.
    Al was het maar omdat later succes of frustraties van een kind ook afstralen op zo'n leraar ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    ’Hond gruwelijk mishandeld door stel agenten’
    Updated 1 uur geleden2 uur geleden in BINNENLAND
    4-5 minuten

    Politie onderzoekt incident Duiven

    De hond wordt neergetaserd.

    De hond wordt neergetaserd.

    Ⓒ Camerabeelden familie / Human Nature Films

    ARNHEM - De Landelijke Eenheid van de politie onderzoekt of een aantal agenten in februari in Duiven een hond ernstig heeft mishandeld.

    De hond wordt neergetaserd.

    De hond wordt neergetaserd.

    Ⓒ Camerabeelden familie / Human Nature Films

    De hond kwam bij de dierenarts in Zevenaar met vijf taserpijlen in zijn lichaam en één pijl in zijn oog. Het dier miste ook een hoektand, had afgebroken voortanden en een gebroken kaak en was volgens de dierenarts hard geschopt.

    Een arrestatieteam van de politie wilde die dag bij een woning in Duiven de partner van de eigenaresse van de hond aanhouden. De man zou gewapend zijn en zou iemand hebben bedreigd. Toen er iemand naar buiten kwam met de hond aan de lijn, moest die ergens worden vastgezet. „Ik moest Tommy aan de boom binden, dan zou er niets met hem gebeuren”, zegt Vivian Damsté, de vrouw des huizes, tegen De Gelderlander.
    Schokkende videobeelden

    Op beelden van een bewakingscamera is te zien dat een agent daarna een stroomstootwapen afvuurt op de vastgebonden hond, die neervalt. Daarna zijn er steeds agenten bij de hond, de familie is er niet.

    De hond bleek later ernstig toegetakeld, stelt de advocate van de familie, Machteld Roethof. Het dier werd die nacht nog naar een dierenarts gebracht. Die concludeerde dat Tommy zes keer was getaserd. ’De haaktand moet met zeer grote en brute kracht verwijderd zijn’, schrijft de dierenarts in zijn rapport.

    De agenten die hond Tommy naar de arts brachten, zeiden dat de hond iemand had aangevallen, en daarom getaserd was.

    Bekijk een korte documentaire over het voorval. Tekst loopt verder.

    Foto’s van Tommy op de bewuste avond zijn zeer schokkend. „Ik trof één bloedbad aan. Het was te gruwelijk voor woorden. Ze hebben doelbewust in het hoofd geschoten”, vertelt Cher, dochter van de familie aan een korte film.

    De advocate van de familie, Machteld Roethof, gaat aangifte doen. Ze vraagt ook het Openbaar Ministerie om de rijksrecherche opdracht te geven voor een onderzoek. „Lange tijd was het onzeker of de hond het zou overleven.”
    ’Melding al foutief’

    Volgens Roethof was de politieactie het gevolg van een onjuiste melding. De verdachte man zou geen vuurwapen maar een telefoon in zijn hand hebben gehad. Hij is die avond wel gearresteerd.

    Volgens haar moet de politie eerst inhoudelijk reageren op twintig vragen die ze over het incident heeft gesteld voordat de familie aangifte kan doen. De Landelijke Eenheid meldt dat er een intern onderzoek loopt van het bureau Veiligheid, Integriteit & Klachten.

    Nu u hier bent....

    Terwijl de wereld in de greep is van het coronavirus, neemt de behoefte aan informatie flink toe. Betrouwbare informatie, toegankelijk en helder verwoord. Waarbij feiten van geruchten worden gescheiden.

    De Telegraaf-redactie zet zich dag en nacht met ruim 200 journalisten in om u zo goed mogelijk te informeren over de ontwikkelingen in binnen- en buitenland. Om uit te leggen wat de coronacrisis voor u betekent. We vertellen welke acties de overheid neemt, maar ook waar de schoen wringt. We peilen de stemming in het land, schrijven over de helden in onze zorg, doen verslag van gezond verstand, of een gebrek daaraan, en berichten over hoop, klein en groot, op betere tijden.
    https://www.telegraaf.nl/nieuws/1586...r-stel-agenten

  3. #123
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Een goed schooladvies geven voor een kind op de basisschool is gewoon heel erg moeilijk.
    Te laag is niet goed maar te hoog kan ook funest voor een kind zijn.

    Ook vijftig jaar geleden werd er al geklaagd dat leraren kinderen
    uit "sociaaleconomisch zwakkere milieus" te lage schooladviezen gaven.

    Er zal echter geen leraar zijn die doelbewust een te laag schooladvies geeft aan een kind.
    Al was het maar omdat later succes of frustraties van een kind ook afstralen op zo'n leraar ...
    Racisme is niet altijd bewust, maar dat maakt de consequenties ervan niet minder tastbaar.

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015


  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik geef argumenten waarom ik dit stuk zwak vind. Jij scheldt alleen maar omdat echt debatteren te hoog voor je is gegrepen.
    Is het institioneel racisme en de discriminatie van de politie, justitie en de belastingdienst dan nog niet genoeg?

    Maar goed, kan me goed voorstellen dat je zoiets negeert of ontkent, je bekijkt het immers vanuit je white privilege bril.
    “Tja natuurlijk is er niets aan de hand! Want ik maak het niet mee, waarom heb ik er dan geen last van?”

    Vooral je kop in het zand blijven steken! De wereld draait wel verder zonder archaïsche witte mannen zoals jij. Spoedig naar het rijk der dinosauriërs!

    Wij gaan ondertussen verder door het probleem te benoemen en op zoek te gaan naar een oplossing samen met de witte welwillende medemens. Gelukkig zijn daar nog genoeg van te vinden!

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Waarom heb je je comment weggehaald Satan’s barber.

    Bang dat je genuanceerd overkomt?

  7. #127
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Hoe een onderwerp op een slinkse manier gekaapt kan worden. Nogmaals voor de rechtse extremisten hier. Erken het probleem dat er sprake is van institutioneel racisme in Nederland. Bij het erkennen ervan dan kunnen we hier samen discussieren naar een mogelijke oplossing voor dit probleem. Wie dit probleem niet erkent of blijft bagatelliseren, kan beter zijn mond houden.

  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    1.380
    14-03-2019

    WWG1WGA

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Is het institioneel racisme en de discriminatie van de politie, justitie en de belastingdienst dan nog niet genoeg?

    Maar goed, kan me goed voorstellen dat je zoiets negeert of ontkent, je bekijkt het immers vanuit je white privilege bril.
    “Tja natuurlijk is er niets aan de hand! Want ik maak het niet mee, waarom heb ik er dan geen last van?”

    Vooral je kop in het zand blijven steken! De wereld draait wel verder zonder archaïsche witte mannen zoals jij. Spoedig naar het rijk der dinosauriërs!

    Wij gaan ondertussen verder door het probleem te benoemen en op zoek te gaan naar een oplossing samen met de witte welwillende medemens. Gelukkig zijn daar nog genoeg van te vinden!
    Is er al meer bekend over welke nationaliteit getarget zijn?
    Laatste wat ik er over over heb gezien is dat het ging om Ghana en Roemenië.
    Hoe discriminerend het ook is, snap ik nog steeds niet dat het racisme wordt genoemd aangezien Roemenen toch zo'n beetje de zelfde huidskleur als wij hebben.
    Hooguit wat donkerder en meer haar.

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Is er al meer bekend over welke nationaliteit getarget zijn?
    Laatste wat ik er over over heb gezien is dat het ging om Ghana en Roemenië.
    Hoe discriminerend het ook is, snap ik nog steeds niet dat het racisme wordt genoemd aangezien Roemenen toch zo'n beetje de zelfde huidskleur als wij hebben.
    Hooguit wat donkerder en meer haar.
    Ik weet niet welke groep getarget is.

    Wat betreft de Roemenen in deze context, dan spreekt men over zigeuners (Roma en Sinti). En die worden traditioneel niet beschouwd als ‘blank’ (Indiase etnisch historische achtergrond). Zie de rassenleer van de Nazi’s en daaropvolgend de genocide begin jaren 40.

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Ik weet niet welke groep getarget is.

    Wat betreft de Roemenen in deze context, dan spreekt men over zigeuners (Roma en Sinti). En die worden traditioneel niet beschouwd als ‘blank’ (Indiase etnisch historische achtergrond). Zie de rassenleer van de Nazi’s en daaropvolgend de genocide begin jaren 40.
    Dat weet ik, maar niet alle Roemenen zijn Roma of sinti en als men getarget heeft op Roemenen in zijn algemeenheid, is dat niet racistisch.
    Als men getarget heeft Roemenen enkel om Roma te bekijken, dan wel.

  12. #132
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat weet ik, maar niet alle Roemenen zijn Roma of sinti en als men getarget heeft op Roemenen in zijn algemeenheid, is dat niet racistisch.
    Als men getarget heeft Roemenen enkel om Roma te bekijken, dan wel.
    Dat laatste is dus aan de hand.
    De Walachen (blanke Roemenen) worden hier hoogstwaarschijnlijk niet in meegenomen. Dat komt omdat de Roemenen en Bulgaren die de westerse landen aandoen veelal zigeuners zijn en zij ‘bekend staan’ als criminelen en bedelaren bij politie en het gewone volk. Ik heb daar geen cijfers van, ben wel even gaan Googlen of dat beeld enigszins op de waarheid berust. Het volgende heb ik kunnen vinden:

    https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/0...11_0001_AC.pdf
    https://nos.nl/artikel/2112832-waaro...uitgebuit.html

    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/221...-ik-zeven.html

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door SidiOmar Bekijk reactie
    Dat laatste is dus aan de hand.
    De Walachen (blanke Roemenen) worden hier hoogstwaarschijnlijk niet in meegenomen. Dat komt omdat de Roemenen en Bulgaren die de westerse landen aandoen veelal zigeuners zijn en zij ‘bekend staan’ als criminelen en bedelaren bij politie en het gewone volk. Ik heb daar geen cijfers van, ben wel even gaan Googlen of dat beeld enigszins op de waarheid berust. Het volgende heb ik kunnen vinden:

    https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/0...11_0001_AC.pdf
    https://nos.nl/artikel/2112832-waaro...uitgebuit.html

    https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/221...-ik-zeven.html
    De problematiek van de roma's in Europa is me wel iets van bekend.
    Ik zie alleen geen bewijs dat dat is waarom Roemenen zijn getarget, omdat dat veel roma's zijn.
    Jij zegt van wel en het zou best kunnen, maar het is nog geen bewijs.

    Temeer omdat roma uit veel landen komen uit die contreien.
    De cijfers die ik ken wat betreft algehele criminaliteit onder die groep, is dat ze er wel uitspringen ja, maar de profilering van de belastingdienst ging om een specifieke criminaliteit.

    Ik blijf het in de gaten houden of er meer bekend wordt.

  14. #134