1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Fanta_Sprite Bekijk reactie
    Jullie gaan dit niet leuk vinden:


    Ik denk dat iedereen wel traumatische ervaringen heeft als gevolg van Marokkaanse ouders
    Ze kwamen niet uit een andere wereld! De meeste Marokkaanse ouders zijn gewoon achterlijk/dom, koppig/nooit toegeven, onwetend en geld was alles voor ze
    Nu zijn ze oud of dood... en het geld hebben ze niks aan, alleen hun daden

    En respect voor de ouders en de ouderen hoor + al dat soort verplichtingen die we hebben..
    maar dat neemt hun daden nog niet weg en wat ze hebben gedaan

    Het zielige feit is gewoon dat de meeste ouders er gewoon een potje van hebben gemaakt
    -Ouders maken kinderen en gooien ze de straat op..
    ga in de nacht de straat op: je ziet alleen maar Marokkanen en Turken hangen op straat bij pompstations, 24/7 mc Donalds, en hoekjes
    -ouders die hun kinderen schelden, beledigen, complex aanpraten
    Allah ya3tik lmosiba, Allah ya3tik l3ma, Allah ya3tik lhers , weld l7raam, Allah yen3aal babak
    (Denk eens na over de woorden die kleine kinderen te horen kregen van hun ouders... bijvoorbeeld: Allah ya3tik lmout..
    denk daar eens over na: een klein kind die dagelijks te horen krijgt dat zn ouders hem dood wensen.

    Hoeveel ouders zijn er wel niet geweest die op regelmatige basis geld eisten/eisen an hun kinderen (leefgeld of hoe je het ook wilt noemen) schandalig man.. dat je geld van je kind pakt.

    Hoeveel ouders hebben hun kinderen psychologisch in de war gemaakt zoals hierboven beschreven

    Hoeveel ouders hebben wel niet hun kinderen op brute en sadistische hollywood-achtige horror wijze mishandeld
    (We kennen allemaal de verhalen van de stokslagen, zwepen, telefoon/elektra-kabels, riemen, vastbinden, opsluiten enz enz enz)

    Zelfs de psychologische schade van de welbekende SLIPPER!
    Kun je je voorstellen wat voor psychologische schade het veroorzaakt bij een kind die door zn moeder de gang op wordt gestuurd met geschreeuw om zelf een slipper te pakken, die te brengen naar zijn moeder om vervolgens daarmee mishandeld te worden?


    En dat noemden ze dan opvoeden
    En dan praat ik nog niet eens over de simpelere , niet voor de hand liggende zaken

    Ouders die bezuinigden op alles om alles maar in bakstenen ge steken in marokko
    Hier opgroeien zonder sport, want dikke lull dat papa voetbalschoenen gaat kopen en scheenbeschermers en mama gaat echt niet al die vieze kleding met grasvlekken wassen
    En laat staan dat die ouders op zaterdagochtend op een regenachtige dag om 07:30 langs het voetbalveld voor jou gaan staan

    Kickboks lessen betalen?
    Dan werd je voor gek verklaard!
    Betalen om klappen te krijgen!!!

    Nike schoenen?? Ben je gek geworden!
    Coca cola!?? “The original?” Die van €0,56 van de lidl is net zo goed!
    Enz enz enz


    Genoeg achterlijke ouders met genoeg trauma’s veroorzaakt
    Maar je MAG het niet zeggen heh!
    Want dan wordt islam en allah erbij betrokken!
    En dan ben je een slechte jongen

    Want je vader loog tegen de staat om levenslang een uitkering te trekken! (Haraamgeld wat ie jullie te eten gaf en naar mekka mee ging) Maar als je het zegt dan ben je slechte jongen! Je mag je ouders niet tegenspreken of in twijfel trekken!

    Je vader had een coffeeshop
    Maar als je je vader een drugsverkoper noemt dan ben je slecht
    (Terwijl dat juist precies is wat ie doet)


    Je moeder zie je roddelen en stiekeme dingen achter je vader zn rug doen
    (Maar je moeder is de beste en je mag niks zeggen heh!! Want het paradijs is onder dr voeten heh! !!!!! )
    Helllll !!!!!!! Hoeveel marokkAnse moeders hebben wel niet aan SIHR GEDAAN!
    Maar taboe als je erover spreekt!


    En zo kan ik nog duizenden voorbeelden noemen




    Samenvatting:
    Marokkanen zijn niet voor niets in iedere maatschappij het uitgekotste volk
    Je moet beseffen dat sommige ouders simpelweg de producten van hun omgeving zijn (Marokkaan of niet), en dat sommige van hen, gezien datgene waar we toegang toe hebben, veel meer zouden hadden opgeofferd voor hun kinderen of anders hadden opgevoed.

    Jij zult ook eventuele opvoedfouten ervaren met je kinderen. Er kunnen dingen zijn die ze zien en later over gaan twijfelen. Net zoals jij nooit de perfecte ouder zult zijn - kun je alleen maar hopen dat je kinderen van jouw fouten leren en hun eigen levens verbeteren. Ditzelfde geldt voor je eigen ouders. Het maakt uiteindelijk niet zoveel meer uit wat ze verkeerd hebben gedaan in het verleden (hele extreme gevallen terzijde) en ongeacht met wat voor soort mentaliteit - als je eenmaal volwassen bent, draag je verantwoordelijkheid over je eigen verleden en toekomst. Jij bent uiteindelijk degene met controle over je reactie op het verleden. Als jij zonder enige bias en met oprechtheid realiseert waarom ze iets verkeerd hebben gegaan, dan heb je een nuttige en uiterst krachtige tool die je kunt gebruiken voor je persoonlijke groei. En realiseer je dat, hoewel je bent opgevoed door je ouders en onder hun invloed, je geen product hoeft te zijn van hun slechte beslissingen of gebreken.

    Sommige zullen ongeheid een turbulente verleden hebben gehad, en vaak heb je er ook weinig tot geen controle over. Maar we kunnen Allah azza wa-jall om hulp vragen in hoe deze gebeurtenissen ons beïnvloeden. Je maakt onderscheid tussen de gebeurtenis en het effect van de gebeurtenis. Wanneer het regent, regen het op iedereen, maar het raakt mensen op verschillende manieren. Sommige zijn er klaar voor. Sommige hebben bescherming. Sommigen kennen de waarde van regen. Het is niet anders met beproevingen.

    Hoe je generaliseert en praat over je eigen volk getuigt van weinig zelfrespect en zelfreflectie. Die opgekropte emoties verdienen meer aandacht dan je getier. De message die je wilt overbrengen en de manier hoe staan haaks tegen overelkaar kiddo.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    31
    19-05-2020

    Ik heb vast wat traumas maar eerlijk gezegd denk ik daar niet aan. Kost me tijd en energie om terug te gaan in de tijd.

    Jullie hebben wel n goed geheugen.
    Wat boeit die herinneringen eigenlijk dat jullie zelfs de tijd nemen om er een heel verhaal aan toe te wijden?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    848
    25-06-2020

    bij mij val het mee, volgens mij was het bij de oudere leden zwaarder

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Dounya.. Bekijk reactie
    ...Wat boeit die herinneringen eigenlijk dat jullie zelfs de tijd nemen om er een heel verhaal aan toe te wijden?
    Salamoualaikoum zus. Sommige Mensen willen hun hart luchten, hun verhaal (anoniem) kwijt.

    En wat betreft de slechte manier van opvoeding, nu weet je in ieder geval hoe het NIET moet. Neem dat mee.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    31
    19-05-2020

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Salamoualaikoum zus. Sommige Mensen willen hun hart luchten, hun verhaal (anoniem) kwijt.

    En wat betreft de slechte manier van opvoeding, nu weet je in ieder geval hoe het NIET moet. Neem dat mee.

    Ik doe gewoon waae ik zin in heb

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Khair in sha Allah. Ervaringen delen en andere kijk erop aanhoren. We zijn mensen geen individuen maar een gemeenschap. 1 gemeenschap en 1 lichaam. Als ik ergens mee zit, dan staan anderen klaar om eraan te werken en te verbeteren. Als een ander ergens mee zit, dan sta ik klaar om eraan te werken en te verbeteren. Als is dat door berichten via Marokko.nl .

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Khair in sha Allah. Ervaringen delen en andere kijk erop aanhoren. We zijn mensen geen individuen maar een gemeenschap. 1 gemeenschap en 1 lichaam. Als ik ergens mee zit, dan staan anderen klaar om eraan te werken en te verbeteren. Als een ander ergens mee zit, dan sta ik klaar om eraan te werken en te verbeteren. Als is dat door berichten via Marokko.nl .
    sterk blijven zusje, je kunt het aan. Allah is met de geduldigen.
    Geduld is niet: wachten en niks doen. Wa Allahoe a3lam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    3.753
    25-01-2019

    Islam is vredelievend
    Sim sala bim ewa kim

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    13
    09-05-2020

    Marokkaanse ouders zijn gewoon afval
    -id crisis tussen cultuur en geloof
    -geldbelust en leven voor de buitenwereld
    -schijnheilig en denken untouchable te zijn vanwege de positie die Allah de ouder heeft gegeven, maar die positie komt niet zonder VERANTWOORDELIJHEDEN
    -wil je jet resultaat zien van de marokkaanse opvoeding? Kijk maar op straat, gevangenissen, snap, tiktok en insta.. genoeg voorbeelden


    MAAR WE KIJKEN ALTIJD WEG!
    nooit toegeven, altijd koppig en altijd in de ontkenning!


    De FEITEN zijn wat ze zijn!
    MAROKKANEN STAAN OVERAL TER WETELD BEKEND ALS HOERENN EN DIEVEN!

    spanje? Nr 1 uitschot? Wie?
    Frankrijk? Nr 1 algerijnen , nr 2 marokkanen
    Belgie ? Marokkanen
    Nederland? Marokkanen
    Italie , griekenland, zweden, noorwegen , denemarken enz enz Marokkanen zijn het afval in al die landen!!!

    Ga je me zeggen dat dat het resultaat is van “de omgeving” ?

    Schei toch uit man met je kop in het zand mentaliteit


    De realiteit is gewoon dit!
    Marokkaanse ouders hebben het verkloot
    En vanwege cultuur en geloof maken ze je wijs dat je niks mag zeggen erover
    EN DAAROM WORDT DIE FOUT TELKENS HERHAALD



    ALS DIE OUDERS ZO GOED ZIJN!
    Dan liepen ze wel op straat om de kinderen snachts van de straat te halen!

    Iedere 24/7 pompstation
    24/7 mac zit vol met marokkaanse hangjeugd iedere nacht

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    49
    14-09-2019

    Over die pompstations heb je echt gelijk. Een soort verkapte koffiehuizen hebben ze ervan gemaakt. Ga maar eens na tienen in de avond kijken bij de Shell op de a12 bij Gouda.

    Hele groepen staan daar binnen. Je stapt binnen om af te rekenen en je wordt helemaal binnenstebuiten gescanned. Hazeldonk trouwens ook.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Barbero Bekijk reactie
    Over die pompstations heb je echt gelijk. Een soort verkapte koffiehuizen hebben ze ervan gemaakt. Ga maar eens na tienen in de avond kijken bij de Shell op de a12 bij Gouda.

    Hele groepen staan daar binnen. Je stapt binnen om af te rekenen en je wordt helemaal binnenstebuiten gescanned. Hazeldonk trouwens ook.
    Salamoualaikoum,
    Je kan niet de fout volledig bij één partij leggen.

    Bijvoorbeeld, als het volledig de schuld is van de ouders, waarom gaan die jongeren dan niet samen in de moskee zitten, ipv op straat.

    Neem dit mee voor jullie kinderen. Leer van de fouten. Iedereen is een voorbeeld: de één is een voorbeeld van hoe het moet, de ander is een voorbeeld van hoe het NIET moet.

    Zorg er later voor, dat het thuis een plek is (voor je vrouw en kinderen) waar ze graag zijn. Een plek waar ze zich prettig voelen.

    Waar ze zichzelf kunnen zijn en wees een ouder naar wie ze kunnen stappen over problemen, zonder dat ze worden uitgelachen of “weggepraat” worden.


    Check btw mijn “opvoeding” topics op mama’s en papa’s hoekje.

    Wa Allahoe a3lam wa Salam.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    7
    05-07-2020

    Citaat Geplaatst door Fanta_Sprite Bekijk reactie
    Jullie gaan dit niet leuk vinden:


    Ik denk dat iedereen wel traumatische ervaringen heeft als gevolg van Marokkaanse ouders
    Ze kwamen niet uit een andere wereld! De meeste Marokkaanse ouders zijn gewoon achterlijk/dom, koppig/nooit toegeven, onwetend en geld was alles voor ze
    Nu zijn ze oud of dood... en het geld hebben ze niks aan, alleen hun daden

    En respect voor de ouders en de ouderen hoor + al dat soort verplichtingen die we hebben..
    maar dat neemt hun daden nog niet weg en wat ze hebben gedaan

    Het zielige feit is gewoon dat de meeste ouders er gewoon een potje van hebben gemaakt
    -Ouders maken kinderen en gooien ze de straat op..
    ga in de nacht de straat op: je ziet alleen maar Marokkanen en Turken hangen op straat bij pompstations, 24/7 mc Donalds, en hoekjes
    -ouders die hun kinderen schelden, beledigen, complex aanpraten
    Allah ya3tik lmosiba, Allah ya3tik l3ma, Allah ya3tik lhers , weld l7raam, Allah yen3aal babak
    (Denk eens na over de woorden die kleine kinderen te horen kregen van hun ouders... bijvoorbeeld: Allah ya3tik lmout..
    denk daar eens over na: een klein kind die dagelijks te horen krijgt dat zn ouders hem dood wensen.

    Hoeveel ouders zijn er wel niet geweest die op regelmatige basis geld eisten/eisen an hun kinderen (leefgeld of hoe je het ook wilt noemen) schandalig man.. dat je geld van je kind pakt.

    Hoeveel ouders hebben hun kinderen psychologisch in de war gemaakt zoals hierboven beschreven

    Hoeveel ouders hebben wel niet hun kinderen op brute en sadistische hollywood-achtige horror wijze mishandeld
    (We kennen allemaal de verhalen van de stokslagen, zwepen, telefoon/elektra-kabels, riemen, vastbinden, opsluiten enz enz enz)

    Zelfs de psychologische schade van de welbekende SLIPPER!
    Kun je je voorstellen wat voor psychologische schade het veroorzaakt bij een kind die door zn moeder de gang op wordt gestuurd met geschreeuw om zelf een slipper te pakken, die te brengen naar zijn moeder om vervolgens daarmee mishandeld te worden?


    En dat noemden ze dan opvoeden
    En dan praat ik nog niet eens over de simpelere , niet voor de hand liggende zaken

    Ouders die bezuinigden op alles om alles maar in bakstenen ge steken in marokko
    Hier opgroeien zonder sport, want dikke lull dat papa voetbalschoenen gaat kopen en scheenbeschermers en mama gaat echt niet al die vieze kleding met grasvlekken wassen
    En laat staan dat die ouders op zaterdagochtend op een regenachtige dag om 07:30 langs het voetbalveld voor jou gaan staan

    Kickboks lessen betalen?
    Dan werd je voor gek verklaard!
    Betalen om klappen te krijgen!!!

    Nike schoenen?? Ben je gek geworden!
    Coca cola!?? “The original?” Die van €0,56 van de lidl is net zo goed!
    Enz enz enz


    Genoeg achterlijke ouders met genoeg trauma’s veroorzaakt
    Maar je MAG het niet zeggen heh!
    Want dan wordt islam en allah erbij betrokken!
    En dan ben je een slechte jongen

    Want je vader loog tegen de staat om levenslang een uitkering te trekken! (Haraamgeld wat ie jullie te eten gaf en naar mekka mee ging) Maar als je het zegt dan ben je slechte jongen! Je mag je ouders niet tegenspreken of in twijfel trekken!

    Je vader had een coffeeshop
    Maar als je je vader een drugsverkoper noemt dan ben je slecht
    (Terwijl dat juist precies is wat ie doet)


    Je moeder zie je roddelen en stiekeme dingen achter je vader zn rug doen
    (Maar je moeder is de beste en je mag niks zeggen heh!! Want het paradijs is onder dr voeten heh! !!!!! )
    Helllll !!!!!!! Hoeveel marokkAnse moeders hebben wel niet aan SIHR GEDAAN!
    Maar taboe als je erover spreekt!


    En zo kan ik nog duizenden voorbeelden noemen




    Samenvatting:
    Marokkanen zijn niet voor niets in iedere maatschappij het uitgekotste volk
    Met alle respect. Bovenstaande klopt echt niet voor alle Marokkanen!
    Ik kom het niet veel tegen, maar echt vooral Eerste generatie was bezig met geld. Als het gescheld en beledig en hypocrisie is vooral door gebrek aan religie

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    7
    05-07-2020

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    Salamaleikom,

    Een topic over onze jeugd jaren, voor de meeste zaten hier strenge momenten in. Onze ouders kwamen uit een andere wereld en daar kwam veel stress bij te pas.

    Deel hier je vervelende of traumatische herrinering!

    Ik als eerst; wij hadden thuis geen Nederlandse zenders. Op school daarom altijd liegen en doen alsof je weet waar je over praat bij alle tekenfilms en programma's etc terwijl je geen idee had wat het was.
    Geen muziek mogen luisteren thuis en totaal niet weten wat of wie backstreet boys, J-Lo enz zijn.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    7
    05-07-2020

    Citaat Geplaatst door chelhie21 Bekijk reactie
    voor een deel klopt het inderdaad. sommige stukken zijn herkenbaar

    ook gelijk de meest naar de klote generatie met het geloof van niet eens ter grootte van mosterdzaad omdat Boef, Ronnie Flex de rolmodellen zijn. algemeen bekend deze generatie naar de klote is en dat juist de ouders nu roepen: Ik houd mijn hart vast voor deze kids van nu
    en mijn omgeving als ik om mij heen en vast de meeste ook, zie ik geen getraumatiseerde/psychologisch gestoorde kids of ouders.

    en jij vergelijkt de opvoeding van eerstegeneratie ouders met de Nederlandse generatie ouders van nu.. appels met peren vergelijken. kijk dan ook naar de tijd van Nederlandse ouders van toen, nou spreek nederlanders daarover zou ik zeggen. de kids kregen toendertijd flinke pak slagen met name de jongens kregen het te verduren, vooral wanneer vader dronken was dan was de moeder er al helemaal geweest die avond.
    Het zou een wonder zijn als er eindelijk eens een keer reëel gesproken wordt ZONDER TE OVERDRIJVEN. Daar waar de beste talenten van Mgharba vooral in zit, overdrijven scoort men 10/10.

    voor de rest deels met je eens
    Helemaal mee eens. Niets Om jaloers op te zijn. Als Veilig thuis destijds bestond, dan was wellicht 75% van de Marokkanen bij hun onder de aandacht, maar zeker meer dan 50% van de autochtone bevolking!!

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    7
    05-07-2020

    Citaat Geplaatst door Fanta_Sprite Bekijk reactie
    Marokkaanse ouders zijn gewoon afval
    -id crisis tussen cultuur en geloof
    -geldbelust en leven voor de buitenwereld
    -schijnheilig en denken untouchable te zijn vanwege de positie die Allah de ouder heeft gegeven, maar die positie komt niet zonder VERANTWOORDELIJHEDEN
    -wil je jet resultaat zien van de marokkaanse opvoeding? Kijk maar op straat, gevangenissen, snap, tiktok en insta.. genoeg voorbeelden


    MAAR WE KIJKEN ALTIJD WEG!
    nooit toegeven, altijd koppig en altijd in de ontkenning!


    De FEITEN zijn wat ze zijn!
    MAROKKANEN STAAN OVERAL TER WETELD BEKEND ALS HOERENN EN DIEVEN!

    spanje? Nr 1 uitschot? Wie?
    Frankrijk? Nr 1 algerijnen , nr 2 marokkanen
    Belgie ? Marokkanen
    Nederland? Marokkanen
    Italie , griekenland, zweden, noorwegen , denemarken enz enz Marokkanen zijn het afval in al die landen!!!

    Ga je me zeggen dat dat het resultaat is van “de omgeving” ?

    Schei toch uit man met je kop in het zand mentaliteit


    De realiteit is gewoon dit!
    Marokkaanse ouders hebben het verkloot
    En vanwege cultuur en geloof maken ze je wijs dat je niks mag zeggen erover
    EN DAAROM WORDT DIE FOUT TELKENS HERHAALD



    ALS DIE OUDERS ZO GOED ZIJN!
    Dan liepen ze wel op straat om de kinderen snachts van de straat te halen!

    Iedere 24/7 pompstation
    24/7 mac zit vol met marokkaanse hangjeugd iedere nacht
    Je generaliseert!!!