1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Prediker die vrouwenbesnijdenis adviseerde voor de rechter

    Een prediker van de Haagse As-Soennah-moskee moet vrijdagochtend voor de rechtbank in Den Haag verschijnen.



    Het Openbaar Ministerie (OM) vervolgt de 32-jarige Hagenaar voor opruiing en aanzetten tot geweld tegen vrouwen. De man was te zien in een filmpje op de website van de moskee, waarin hij vrouwenbesnijdenis aanraadde. Besnijdenis van vrouwen is in Nederland strafbaar.


    Volgens het OM stond sinds het najaar van 2015 een webcollege op de site van de moskee, waarin de prediker te zien was. In het Arabisch zei hij: "Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen. De wijsheid hierachter is dat de penis wordt gereinigd van de onreinheden die zich op de voorhuid bevinden en bij de vrouw worden haar lusten minder."

    Vrouwenrechtenorganisatie Femmes for Freedom deed in november 2018 als eerste aangifte tegen de moskee.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Ik ben niet zo'n fan van vrouwen genitaal te verminken. Volgens de islam is besnijdenis enkel voor mannen voor geschreven, voor zovere ik mij kan herinneren. Waar baseren zij zich op dat vrouwen dit ook moeten ondergaan? Wat voor nuttigs heeft dit?
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.114
    07-01-2020

    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Ik ben niet zo'n fan van vrouwen genitaal te verminken. Volgens de islam is besnijdenis enkel voor mannen voor geschreven, voor zovere ik mij kan herinneren. Waar baseren zij zich op dat vrouwen dit ook moeten ondergaan? Wat voor nuttigs heeft dit?
    Nergens zegt hij dat het verplicht is jij zet zelf het woord moet in zijn mond

    Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen


    aanbevolen.....Het is niet verplicht voor de vrouwen


    Heel iets anders wat jij nu van maakt

  4. #4
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Prediker neemt afstand van vrouwenbesnijdenis

    Een prediker van de Haagse As-Soennah-moskee die wordt vervolgd voor opruiing en aanzetten tot geweld tegen vrouwen, ontkent dat hij voorstander is van vrouwenbesnijdenis.





    Zijn opmerkingen in een van zijn video’s waren puur informatief bedoeld en vertolkten niet zijn eigen mening. "Ik neem er afstand van", verklaarde hij vrijdag bij de rechtbank in Den Haag. Volgens het OM stond sinds het najaar van 2015 een webcollege op de site van de moskee, waarin de prediker te zien is. In het Arabisch zegt hij: "Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen. De wijsheid hierachter is dat de penis wordt gereinigd van de onreinheden die zich op de voorhuid bevinden en bij de vrouw worden haar lusten minder."

    Vrouwenbesnijdenis is in Nederland strafbaar. Dat wist de man destijds niet, erkent hij. "Ik vertaalde een tekst uit een islamitisch boek, een vereenvoudigde jurisprudentie van de Koran. Zonder erbij na te denken heb ik het gelezen en vertaald. Ik ben er verder niet op ingegaan. Ik ben ook niet bekend met vrouwenbesnijdenis. Vrouwenbesnijdenis komt totaal niet voor bij de Turkse en de Marokkaanse gemeenschap, niemand doet dat. Ik ben ook getrouwd, ik heb er nooit met mijn vrouw of zus over gesproken."

    De verdachte zegt dat hij door alle media-aandacht al is veroordeeld en dat zijn carrière erdoor is verwoest. "Ik ben geen crimineel of opruier. Ik deed een studie islamitische geestelijke verzorging, maar die heb ik niet kunnen afmaken, want ik werd nergens aangenomen."

  5. #5
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Bestaat toch alleen in de Somalische cultuur ?? ..
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Bestaat toch alleen in de Somalische cultuur ?? ..
    Eerder Oost Afrika. Ik snap de redenering erachter niet.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    355
    15-01-2006

    Minder lusten? Oké dan

  8. #8
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Ik zag een documentaire erover ...Niet vrij zenuw gaat kapot kans dat het genot weg valt ...
    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Eerder Oost Afrika. Ik snap de redenering erachter niet.
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  9. #9
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Waar halen ze deze dodo’s toch vandaan?


    “Le roi est mort... vive la République”

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.114
    07-01-2020

    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Ik ben niet zo'n fan van vrouwen genitaal te verminken. Volgens de islam is besnijdenis enkel voor mannen voor geschreven, voor zovere ik mij kan herinneren. Waar baseren zij zich op dat vrouwen dit ook moeten ondergaan? Wat voor nuttigs heeft dit?
    Nergens zegt hij dat het verplicht is jij zet zelf het woord moet in zijn mond

    Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen


    aanbevolen.....Het is niet verplicht voor de vrouwen


    Heel iets anders wat jij nu van maakt

  11. #11
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Werkstraf geëist tegen prediker voor adviseren vrouwenbesnijdenis

    Het OM eist een werkstraf van 120 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van een maand tegen een prediker van de Haagse As-Soennah-moskee voor opruiing en aanzetten tot geweld tegen vrouwen.





    De man was te zien in een filmpje op de website van de moskee, waarin hij vrouwenbesnijdenis aanraadde. Besnijdenis van vrouwen is in Nederland strafbaar. De verdachte ontkent dat hij voorstander is van vrouwenbesnijdenis. Zijn opmerkingen in een van zijn video’s waren puur informatief bedoeld en vertolkten niet zijn eigen mening. "Ik neem er afstand van", verklaarde hij vrijdag bij de rechtbank in Den Haag.

    Volgens het OM stond sinds het najaar van 2015 een webcollege op de site van de moskee, waarin de prediker te zien is. In de video zegt hij: "Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen. De wijsheid hierachter is dat de penis wordt gereinigd van de onreinheden die zich op de voorhuid bevinden en bij de vrouw worden haar lusten minder."

    Groot probleem
    Vrouwenbesnijdenis vormt in Nederland een groot probleem, betoogde de officier van justitie. Naar schatting wonen in Nederland 41.000 vrouwen die besneden zijn waarvan 15.000 de meest extreme vorm van besnijdenis hebben ondergaan. Volgens het OM lopen jaarlijks 4200 meisjes het risico besneden te worden, wat vaak in het land van herkomst gebeurt.

    "In de video wordt het idee gewekt dat vrouwenbesnijdenis aan te bevelen is. Het is een aanbeveling van een professional, verbonden aan een van de grootste moskeeën van Nederland met een orthodoxe reputatie die veel jongeren aanspreekt", zei de officier van justitie.

    Strafbaar
    De man wist destijds niet dat vrouwenbesnijdenis strafbaar is, zei hij. "Ik vertaalde een tekst uit een islamitisch boek, een vereenvoudigde jurisprudentie van de Koran. Zonder erbij na te denken heb ik het gelezen en vertaald. Ik ben er verder niet op ingegaan. Ik ben ook niet bekend met vrouwenbesnijdenis. Vrouwenbesnijdenis komt totaal niet voor bij de Turkse en de Marokkaanse gemeenschap, niemand doet dat. Ik ben ook getrouwd en heb kinderen, ik heb er nooit met mijn vrouw of zus over gesproken."

    De verdachte zegt dat hij door alle media-aandacht al is veroordeeld en dat zijn carrière erdoor is verwoest. "Ik ben geen crimineel of opruier. Ik deed een studie islamitische geestelijke verzorging, maar die heb ik niet kunnen afmaken, want ik werd nergens voor een stage aangenomen."

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.114
    07-01-2020

    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Ik ben niet zo'n fan van vrouwen genitaal te verminken. Volgens de islam is besnijdenis enkel voor mannen voor geschreven, voor zovere ik mij kan herinneren. Waar baseren zij zich op dat vrouwen dit ook moeten ondergaan? Wat voor nuttigs heeft dit?
    Nergens zegt hij dat het verplicht is jij zet zelf het woord moet in zijn mond

    Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen


    aanbevolen.....Het is niet verplicht voor de vrouwen


    Heel iets anders wat jij nu van maakt

  13. #13
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Het gaat over het aanbevelen van één strafbare feit... Hij had context moeten gebruiken Dus erachter aan zeggen maar het is verboden hier in NL.. inplaats van aanbeveling ... wel laat dat hij zich terug trekt uit zijn aanbeveling ... woorden zorgvuldig kiezen is tegenwoordig van belang ... Het kan zo verdraait worden plaats je het niet in context...Ik snap überhaupt niet waarom zij een live streaming uitzenden ... Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden ...
    Citaat Geplaatst door Zohra_2003 Bekijk reactie
    Nergens zegt hij dat het verplicht is jij zet zelf het woord moet in zijn mond

    Besnijdenis is verplicht voor de mannen en aanbevolen voor de vrouwen. Het is niet verplicht voor de vrouwen


    aanbevolen.....Het is niet verplicht voor de vrouwen


    Heel iets anders wat jij nu van maakt
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.114
    07-01-2020

    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Bestaat toch alleen in de Somalische cultuur ?? ..
    waarom Somalische cultuur besnijdenis behoort tot fitrah ook in de tijd van profeet Mohammed vrede zei met hem werd vrouw besnijden en profeet Mohammed vrede zei met hem zei tegen de vrouw die besijden was wees niet uitgeput, want dat is het beste voor vrouwen en meer geliefd bij Ba3al

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.114
    07-01-2020

    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Het gaat over het aanbevelen van één strafbare feit... Hij had context moeten gebruiken Dus erachter aan zeggen maar het is verboden hier in NL.. inplaats van aanbeveling ... wel laat dat hij zich terug trekt uit zijn aanbeveling ... woorden zorgvuldig kiezen is tegenwoordig van belang ... Het kan zo verdraait worden plaats je het niet in context...Ik snap überhaupt niet waarom zij een live streaming uitzenden ... Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden ...
    het gaat hier om dat bepaalde leden de woorden verdraaien wat er werkelijk is gezegd nergens lezen wij dat hij gezegd heeft dat het verplicht is maar aanbevolen. Verder wist de man niet dat het verboden is in Nederland dus het gaat moeilijk om dat te zeggen als jij zelf niet op de hoogte bent