1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    86
    31-01-2013

    niet meer willen trouwen

    lieve zuster, ik weet niet meer wat ik moet doen..mijn moeder is niet tevreden over mijn verloofde. ze zegt het niet, maar ik voelt het wel en ik heb het ook gehoord. ze vraagt nooit naar hem ze heeft het ook niet over bruiloft hoe ik het wil enz.. ik voel die blijheid niet dat ik ga trouwen ik weet gewoon niet wat ik moet doen ik voel me verdrietig ik krijg ook dat gevoel dat ik niet meer wil trouwen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    11.719
    29-05-2010

    Salaam aleykoum.
    Heb je hierover met haar gepraat? Zou het er eerst over hebben met haar hoe wat waarom.
    Ze is hoe dan ook je moeder. Je moet echt praten hierover al is het soms moeilijk.
    Allahie 3awnek.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    86
    31-01-2013

    Citaat Geplaatst door ik_gewoon Bekijk reactie
    Salaam aleykoum.
    Heb je hierover met haar gepraat? Zou het er eerst over hebben met haar hoe wat waarom.
    Ze is hoe dan ook je moeder. Je moet echt praten hierover al is het soms moeilijk.
    Allahie 3awnek.
    ik heb niet met haar gepraat, want ik weet wat haar reden is. mijn moeder kijkt naar uiterlijk en ze zag me liever met een neef van mij

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    398
    13-05-2020

    Praten met je moeder. Is dit al vanaf het begin zo? Wat is de reden dat ze niet tevreden is? Het is wel van belang dat je moeder een goed gevoel bij hem heeft.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    419
    06-10-2016

    Ik zou gaan praten met haar zoals eerder aangegeven. Laat zien dat je het belangrijk vind dat zij ook jouw keuze goedkeurt en wat het met je doet..

    Waarom kunnen wij marokkanen nooit gewoon praten. We voelen van alles aan maar communiceren niet.

    Wie weet is er heel wat anders aan de hand...

    In sha Allah komt het goed[emoji173]

    Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    467
    26-09-2003

    Kies voor jou geluk zoals jou moeder dat deed en doet

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6.605
    27-02-2008

    Ik kan mij niet voorstellen dat een moeder het geluk van haar dochter zomaar in de weg zit. Ga met je moeder rondom de tafel zitten. En vraag haar wat de reden is dat zij niet tevreden is met jou verloofde.
    Mijn 4 lieve prinsjes, mamma houdt zoveel van jullie.


    mijn lieve pappa, je blijft voor eeuwig een plaats in mijn hart hebben.... Ik hou zoveel van jou...allah irahmak...

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.537
    26-02-2015

    Jammer dat er anno nu nog steeds een cultuur heerst waarbij men niet openlijk spreekt. En vooral waar is de band met je kind ik zou nooit willen dat mijn kinderen ergens mee zitten zonder dat ze het aan me kunnen vragen, en vooral zonder dat ze bang moeten zijn voor.
    Daar waar de ouders het beste willen voor hun kinderen is het soms gewoon misplaatst om een ideale partner aan je kind te brengen.

    Lieve ts,
    Zoals eerder gezegd door vele, ga het gesprek aan met je moeder. Maar kies alsjeblieft voor je eigen geluk. We kunnen onze ouders op vele manieren blij maken trots maken etc. Maar een huwelijk waar jij zelf de hoofdrol in zal spelen is bedoeld om gelukkig te zijn. Ik zou niet willen dat je een keuze maakt waar je later spijt van krijgt... allahi3awnek

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Je weet het pas zeker als je het aan je moeder vraagt. Misschien is ze verdrietig omdat je het huis uit gaat en uit ze dat zo.
    Er kunnen zoveel redenen zijn waarom je denkt dat ze niet blij is voor jou.
    Maar je zult het pas zeker weten als je het vraagt. Ga een gesprek aan met haar op een rustig moment.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Brown-Eyess Bekijk reactie
    lieve zuster, ik weet niet meer wat ik moet doen..mijn moeder is niet tevreden over mijn verloofde. ze zegt het niet, maar ik voelt het wel en ik heb het ook gehoord. ze vraagt nooit naar hem ze heeft het ook niet over bruiloft hoe ik het wil enz.. ik voel die blijheid niet dat ik ga trouwen ik weet gewoon niet wat ik moet doen ik voel me verdrietig ik krijg ook dat gevoel dat ik niet meer wil trouwen
    Salamoualaikoum zus,
    Onthoud altijd dat je Allah shwt tevreden moet stellen... vergeet dat nooit...

    Vraag deze zus voor advies, en volg het niet klakkeloos op... weet welk advies je opvolgt...

    https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5736019

    Khair Inshallah.
    Wa Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Brown-Eyess Bekijk reactie
    lieve zuster, ik weet niet meer wat ik moet doen..mijn moeder is niet tevreden over mijn verloofde. ze zegt het niet, maar ik voelt het wel en ik heb het ook gehoord. ze vraagt nooit naar hem ze heeft het ook niet over bruiloft hoe ik het wil enz.. ik voel die blijheid niet dat ik ga trouwen ik weet gewoon niet wat ik moet doen ik voel me verdrietig ik krijg ook dat gevoel dat ik niet meer wil trouwen
    Er zijn bepaalde redenen waarom een ouder(s) een huwelijkspartner kunnen weigeren.

    Maar op het moment dat jou huwelijkspartner,
    een vrome praktiserende moslim is,
    een goede karakter
    en goede manieren heeft,
    zichzelf (en jou) kan onderhouden,

    Dan is het Haram(!) van je ouder(s) om te weigeren. Het is jou keuze, maar nogmaals, er zijn natuurlijk geldige redenen om te kunnen weigeren...

    Wa Allahoe a3lam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Wijs jou moeder op de islamitische wetgeving/ het oordeel van de islam...
    Gaat ze daar tegenin? Dan weet je genoeg...
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Allahoemma yassir.
    Moge Allah shwt het jou vergemakkelijken en jou en je geliefden bijstaan en beschermen, amin!

    Moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, amin!

    Moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, amin!

    Wees dankbaar en doe veel istighfar:
    https://m.youtube.com/watch?v=MLfopUNi-Uk

    Houd Allah shwt altijd tevreden...
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    “En wanneer Mijn dienaren jou naar Mij vragen, dan ben Ik zeer dichtbij; Ik verhoor het gebed van de smekende wanneer hij bidt.” (2:186)
    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    3.758
    25-01-2019

    Wat is de redenen dan denk jij?

    Je trouwt met hem .. genoeg met je moeder geleefd

    Maar .. je moeder kan ook gelijk hebben met iets
    Is het een goede man.. nooit eerder getrouwd geweest ..

    Straks is het een gek in t huwelijk?
    Denk goed na
    Sim sala bim ewa kim