1. #16
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Thanks!

  2. #17
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Niet alles staat geschreven Wij zijn geschapen uit een vrije wil... Sommigen Situaties zijn onnodig Maar men steekt heel anders in elkaar dan gedacht..Het verleden achtervolgt je tot op de heden al laat je het achter je .... Alhamdolilaah voor Alles wat we hebben .. Maar beste zuster helaas kan je alleen adviseren in algemene omstandigheden .. Geduld is zwaar .. Maar uiteindelijk wel het beste ...


    De Qur’aan, de authentieke Sunnah, en de consensus van de vroege generaties van deze ummah, geven aan dat het verplicht is om te geloven in al-qadar (het goddelijke besluit), zowel het goede als het slecht, en dat het een van de zes basisprincipes is van het islamitische geloof.

    Allah azza wa jall zegt (interpretatie van de betekenis) in de Koran:

    Voorwaar, Wij hebben alle zaken volgens een bepaalde maatgeving geschapen. [al-Qamar 54:49]

    En

    Er treft de aarde of julliezelf geen ramp, of het het staat in een boek, vóórdat Wij het doen gebeuren. Voorwaar, dat is voor Allah gemakkelijk.

    [al-Hadeed 57:22]





    Voor alle duidelijkheid ik ben geen professional deelde gewoon mijn kijk op de zaak

    (heb ook enkel algemeen info en op basis daarvan mijn mening gegeven.)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #18
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    54:59 zeg je goed maatgeving ... Anders zouden we niet getest worden Bepaalde Qadr kan weg gehaald worden door jou goede daad ...
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    De Qur’aan, de authentieke Sunnah, en de consensus van de vroege generaties van deze ummah, geven aan dat het verplicht is om te geloven in al-qadar (het goddelijke besluit), zowel het goede als het slecht, en dat het een van de zes basisprincipes is van het islamitische geloof.

    Allah azza wa jall zegt (interpretatie van de betekenis) in de Koran:

    Voorwaar, Wij hebben alle zaken volgens een bepaalde maatgeving geschapen. [al-Qamar 54:49]

    En

    Er treft de aarde of julliezelf geen ramp, of het het staat in een boek, vóórdat Wij het doen gebeuren. Voorwaar, dat is voor Allah gemakkelijk.

    [al-Hadeed 57:22]





    Voor alle duidelijkheid ik ben geen professional deelde gewoon mijn kijk op de zaak

    (heb ook enkel algemeen info en op basis daarvan mijn mening gegeven.)
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  4. #19
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    54:59 zeg je goed maatgeving ... Anders zouden we niet getest worden Bepaalde Qadr kan weg gehaald worden door jou goede daad ...

    Vandaar dat de smeekbede, de goedheid en andere redenen (waar enkel Allah azza wa jall kennis over beschikt) impact kunnen hebben op het veranderen van de Voorbeschikking.

    Echter, men moet goed begrijpen dat deze verandering, vanwege de smeekbede die hij verricht, óók geschreven staat (in Lawh ul-Mahfoedh).

    Dus deze zaak valt niet buiten dat wat Allah voorbeschikt heeft!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #20
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Goed uitgelegd ... Je hebt behoorlijk wat kennis .. compliment ...
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Vandaar dat de smeekbede, de goedheid en andere redenen (waar enkel Allah azza wa jall kennis over beschikt) impact kunnen hebben op het veranderen van de Voorbeschikking.

    Echter, men moet goed begrijpen dat deze verandering, vanwege de smeekbede die hij verricht, óók geschreven staat (in Lawh ul-Mahfoedh).

    Dus deze zaak valt niet buiten dat wat Allah voorbeschikt heeft!
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  6. #21
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Goed uitgelegd ... Je hebt behoorlijk wat kennis .. compliment ...
    Shokran, valt reuze mee hoop meer kennis te vergaren bi idni Allah ♥️

    hoop dat topicstartster haar inbox leegt opdat leden die hier behoefte aan hebben bij haar terrecht kunnen voor coaching


    @Topicstartster, ben jij een professional? En zou je mijn voorgaande vraag (zie pagina 1) nog kunnen beantwoorden?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #22
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Dank Allah...De juiste Kennis is altijd een prijs... Je bent een goed voorbeeld voor de meeste hier..


    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Shokran, valt reuze mee hoop meer kennis te vergaren bi idni Allah ♥️

    hoop dat topicstartster haar inbox leegt opdat leden die hier behoefte aan hebben bij haar terrecht kunnen voor coaching


    @Topicstartster, ben jij een professional? En zou je mijn voorgaande vraag (zie pagina 1) nog kunnen beantwoorden?
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  8. #23
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Ik heb hier ervaring In als je meer info wilt stuur me even een pm

  9. #24
    Be yourself

    Reacties
    1.523
    28-10-2012

    Is je kennis en hulp alleen voor dames?

    Waarom maak je niet een toppic aan waar je, met toestemming van de vraagsteller, de aan jou gestelde (algemenere) vragen anoniem beantwoordt? Of dat je veel gestelde vragen in algemene zin beantwoordt? Zouden denk ik een hoop mensen mee geholpen zijn.

    Toen ik je toppic zag was het eerste wat in mij opkwam het volgende;

    Ik heb vaak dat ik mijn humeur of gemoedstoestand laat afhangen of (onbewust) laat beïnvloeden door derden. Dat ik van mezelf vrolijk en opgewekt ben, maar dat ik me te vaak laat meesleuren door negativiteit van anderen, wat dan z'n weerslag op mijn eigen gemoedstoestand heeft. Heb je hier in algemene zin handvaten voor?

    “O you who are patient! Bear a little more, just a little more remains.”


  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door HighImpactCrime Bekijk reactie
    Dank Allah...De juiste Kennis is altijd een prijs... Je bent een goed voorbeeld voor de meeste hier..
    Allah akbar wa hamdulilaah


    Als ik een compliment krijg voel ik me ongemakkelijk, shokran waardeer het.

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Omring je met mensen die het beste in jou naar boven halen. Kies je vrienden/gezelschappen wijs!
    De mensen die negativiteit in je leven brengen zijn eigenlijk mensen die je aan de kant moet schuiven. Misschien klikt dit grof , maar dat is wel wat het is.
    Vraag jezelf wat de meerwaarde is van de personen die jou negativiteit meegeven..

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    1.127
    29-03-2010

    Wow, jullie vragen zijn interessant! Niet normaal. Ik vind het echt boeiend. Kunnen jullie wat meer uitweiden of voorbeelden geven? Jullie omschrijven jullie situatie zo helder!

    Ik hoop dat topicstarter's antwoord ook zo even sterk is.
    Smeekbede voor wanneer u iets te moeilijk wordt:
    '' O Allah, er is niets makkelijker dan hetgeen wat U vergemakkelijkt.
    Als het u behaagt, dan maakt U zelfs moeilijkheid makkelijk''.

  13. #28
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Islam & geluk.

    Je bent pas gelukkig als je bepaalde zaken op een ander manier leert bekijken. Daarmee bedoel ik, dat je beseft dat alles wat jou overkomt. Gebeurd met een reden en er wijsheid in zit. Die alleen van Allaah Subhanna wa ta'ala afkomstig is. Wij allen worden getest. Met ons gezondheid , ons geld etcetera.

    Eerst en vooral leer de gunsten te zien in een tegenslag. Want Allaah test jou , Allaah kijkt of je geduldig bent of je Alhamdoulilah zegt.. Laat alle tegenslagen in jouw gunst werken. Want het gaat er juist om hoe jij reageert op z'n moeilijk situatie.. zoek je je toevlucht bij Allaah ? Blijf je geduldig of raak je in paniek en ga jezelf afvragen waarom ik ?

    Onthou dit ! En knoop het in je oren
    " Allaah beproeft niemand boven zijn vermogen" alles wat ons overkomt kunnen wij aan.. Heb daarom vertrouwen in Allaah Subhanna wa ta'ala bedank HEM voor de tegenslagen die jou treffen. Want die tegenslagen zullen jou sterker maken en je dichterbij Allaah Subhanna wa ta'ala brengen. Tegenslagen overkomen ons allemaal en ieder ander gaat er anders mee om.

    Maar indien jij rust en vrede wilt hebben met je tegenslagen. Moet je je vertrouwen volledig in Allaah leggen. Weet dat aan ieder moeilijke moment een einde aan zal komen. Weet dat alles al geschreven staat en alles gaat zoals Allah heeft geschreven.. Als iets niet gaat zoals jij wenst, weet dan dat Allaah beter weet. Allaah ziet alles , weet alles , weet wat ieder mens in zich heeft.

    Dus als Allaah jou een persoon ontneemt , zal het voor jou beter zijn..er is een reden dat die persoon uit je leven gaat, daarom zeg ik treur niet maar vertrouw op Allaah. Zeg Allaah weet het beste Alhamdoulilah , ik leg me vertrouwen bij Allaah... had je bepaalde plannen maar die gaan niet meer door! Weet dan dat Allaah de aller beste Planner is , zijn plan is beter voor jou!

    Vergeet niet ; Waarlijk na moeilijke tijden , komen er gemakkelijker tijden !!

    Aan alles komt een einde ! Ieder beproeving zal opgeven moment verdwijnen. Maar hoe jij ermee bent omgegaan das iets wat blijft bestaan... Allaah houdt van ons meer dan wie dan ook! HIJ zou ons nooit pijn doen of ons iets ontnemen tenzij dat gene waar wij van houden of wat wij willen slecht voor ons is!

    Geloof mij op het moment dat je accepteert dat alles gebeurd met een reden. Dat overal wijsheid achter zit afkomstig van Allaah. Dan ga je elke tegenslag anders zien.. het voelt als een gunst... als een zegening , want Allaah denkt aan jou, Allaah behoed en beschermt jou... Hèt moment dat je vertrouwen volledig in Allaah legt.. het moment dat je de betekenis van Qadr/lmakteb begrijpt ... voel je z'n gelukzalig gevoel die onbeschrijfelijk is..

    Ik hoop vanuit mijn hart , dat ik middels deze tekst jullie iets heb geleerd. Waar jullie iets aan hebben.. dat jullie nu anders tegen , tegenslagen kijken.. want ik wil niets liever dan dit met jullie delen. Want Subhanna'Allaah het is z'n mooie gevoel om te accepteren wat je aan obstakels treft. Deel dit met iedereen en In Shaa Allaah hoop dat eenieder hier een lering uit mag trekken.....

    Jullie zuster fie Deen