1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Kabinet: reizen naar Marokko nog even niet

    Reizen naar landen buiten Europa vindt het kabinet ook na 15 juni nog geen goed idee.



    Het reisadvies blijft voor die landen voorlopig nog even op 'oranje', wat betekent dat niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden. Het kabinet denkt na die datum voor twaalf landen een versoepeld reisadvies te kunnen geven.

    Los van het negatief reisadvies van de Nederlandse overheid is reizen van en naar Marokko momenteel niet mogelijk. De Marokkaanse regering heeft 19 maart de noodtoestand uitgeroepen en een maand later verlengd tot 10 juni. Al het passagiersverkeer is opgeschort en mensen uit de meeste beroepsgroepen hebben toestemming nodig van plaatselijke autoriteiten om hun huizen te verlaten. Op deze draconische maatregelen wordt op grote schaal toegezien door leger en politie.


    Inmiddels zijn de coronamaatregelen in Marokko versoepeld, zo mag de horeca in het land deels open en komt het interprovinciaal verkeer weer op gang.

    De Marokkaanse regering vergadert maandag over de maatregelen tegen het coronavirus en of de huidige maatregelen kunnen worden versoepeld.

    Het land van 36,5 miljoen inwoners heeft tot dusver bijna 7.922 besmettingen geconstateerd. Meer dan 85% de patiënten is al genezen. Er zijn 206 patiënten aan bezweken, relatief weinig.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    253
    31-03-2016

    Doen ze express, ze willen geen gezeik met repatrieren, ze zien al hoe moeilijk maroko deed om die Hollanders op te halen, dus NederMarok halen uit maroko zitten ze helemaaaaal niet op te wachten. Je kan gaan, maar als je vast komt te zitten, suczeven

  3. #3
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Jaouad_Adam Bekijk reactie
    Doen ze express, ze willen geen gezeik met repatrieren, ze zien al hoe moeilijk maroko deed om die Hollanders op te halen, dus NederMarok halen uit maroko zitten ze helemaaaaal niet op te wachten. Je kan gaan, maar als je vast komt te zitten, suczeven

    Sorry je iets op de hals halen in het buitenland hoor je er ook zelf voor op te draaien, vooral nu, lessen zijn voor sommigen, na zoveel doden nog niet duidelijk genoeg.
    Het lijkt een beetje...met voorbedachte rade.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  4. #4
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Jaouad_Adam Bekijk reactie
    Doen ze express, ze willen geen gezeik met repatrieren, ze zien al hoe moeilijk maroko deed om die Hollanders op te halen, dus NederMarok halen uit maroko zitten ze helemaaaaal niet op te wachten. Je kan gaan, maar als je vast komt te zitten, suczeven
    Rutte heeft duidelijk aangegeven niemand te repatriëren, ook niet in Europa. Dat is het risico dat je neemt.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    355
    15-01-2006

    Gewoon naar Kralingse bos

  6. #6
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Ik (we) ga volgend jaar pas Insha Allah.

  7. #7
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Skip this year, next year in sha Allah
    vooruit kijken is regeren.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    253
    31-03-2016

    wie zegt dat je volgend jaar haalt, enjoy life zou ik zeggen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    164
    16-05-2020

    Ik ga gwn, you only live once.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    253
    31-03-2016

    @TariqIbnZiyad

    same for me, denk dat je in maroko beter af bent dan hier, meer gespreid en maroko zal minder druk worden dan voorheen, zullen geen niet-marokaanse toersiten komen, dat scheelt weer

  11. #11
    Speed is a price....

    Reacties
    710
    26-04-2020

    Marokko zit potdicht... ik denk niet dat zij 123 open gaan .. besmetting moet op nul zijn en Marokko moet gevrijwaard worden van carona dan pas gaan ze open. Zij gaan echt geen risico nemen .. “chineeezz virus its chineeeezzz..” Aldus Trump ..
    Ken je vijand
    • Zijn naam: Iblis. Zijn belofte: Hij belooft ellende
    • Wat hem doet huilen:Heel vaak neerknielen
    • Zijn valstrik: De vrouwen
    • Zijn hobby: Mensen misleiden en doen afdwalen

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Even afwachten wat er gaat gebeuren .

  13. #13
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Als Marokko open gaat, gelijk boeken. Al ga ik op blote voeten.

    Deze crisis heeft me laten inzien hoeveel ik van Marokko houd.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    253
    31-03-2016

    HighImpactCrime
    besmetting op nul?? hahahha dan komen mensen binnen dan stijgt aantal weer, heeft toch geen zin dan, ze weten als ze eenmaal open gooien dat gaat stijgen, ze moeten wel, anders rand van afrond, zijn mensen die plegen nu al zelfmoord, komen om in de kosten, dus zien ze een uitweg om verlosd te worden, en denk eens aan mensen die 100% afhankelijk zijn van toerisme, hoe komen die dan rond, bedelen bij een bedelaar ??

  15. #15
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Mekka
    Medina
    al Quds
    Rabat

    Als ik kan sterven in 1 van deze 4 plekken zou het prachtig zijn.

    Door corona, een verdwaalde kogel, ouderdom, maakt me niks uit.