Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh ,


Leer je kinderen dat alles mogelijk is, dit is islamitisch gezien ook zo...


Toen Mozes (Musa vrede zij met hem) achtervolgd werd door farao en zijn hele leger, kwam Hij (Vrede zij met hem) uit bij een dichte zee, geen boot, geen vlot, helemaal niks en daarbij, de stress, aangezien de vijand steeds dichterbij kwam, en onder de mensen van Musa (vrede zij met hem) waren er ook vrouwen en kinderen.

Maar Hij (vrede zij met hem) had hoop, vertrouwen en geloofde in Allah shwt, en toen maakte Allah shwt het onmogelijke, MOGELIJK!

Er was helemaal geen weg, maar Allah shwt MAAKTE een weg!


Of de profeet Yunus (vrede zij met hem) Die werd opgeslokt door een walvis! En 9 maanden (uit mijn hoofd) zat Hij (vrede zij met hem) in die walvis!
Maar het onmogelijke gebeurde, Hij (vrede zij met hem) kwam eruit en zijn leven werd beter dan eerst!
Allemaal met de wil van Allah shwt!


Ik had eens een filmpje gezien op YouTube, waarin werd verteld waarom de rijken, rijker worden en de armen, armer. (Rijk en arm qua geld en wereldse bezit).

Dit filmpje staat hier en het wordt ook mooi uitgelegd, maar ik wil er wel bij vermelden, dat je niks zomaar moet overnemen en zeker niet van kuffar, ookal hebben ze geld, of laten ze zien hoe je rijk wordt, dit is duivelse verleiding. Ze laten je focussen op het geld en je doet ondertussen onbewust iets geks. Wa Allahoe A3lam https://m.youtube.com/watch?v=7TivZYFlbX8

Het ligt aan de opvoeding, volgens de spreker.
De arme mensen vertellen hun kinderen dingen zoals: nee dat kan niet! Dat is onmogelijk!

Terwijl de rijken tegen hun kinderen zeggen: ja waarom niet?

De rijken MOTIVEREN hun kinderen, omdat ze zelf gezien hebben dat alles mogelijk is, en de armen, demotiveren hun kinderen (onbewust). De visie van een arme is anders dan de visie van een rijke.

Een rijk iemand, die heeft vaak veel gezien van de wereld, reizen etc, waardoor je visie anders is...


Beperk de visie van je kinderen niet!
Leer ze dat alles mogelijk is!
En islamitisch gezien is dit ook zo nogmaals...



Wa Allahoe a3lam
Salam