Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh ,


Maak je kinderen niet bang en voed ze NIET op door angst!
Dit heeft (later) grote gevolgen, ze gaan twijfelen bij alles wat ze doen en ze gaan angstig worden etc.


Je kan bijvoorbeeld zeggen tegen je kinderen, Allah shwt is altijd met je. Hij waakt over iedereen en Hij beschermt iedereen...

Ookal zijn ze dan alleen, dan hebben ze toch het gevoel dat er iemand met hun is, en dit is feitelijk ook zo.

Bewijs uit de Koran:
Allah shwt zegt in de Koran, Soera 2 – Al-Baqarah – De Koe – البقرة
Aya 186


وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِي وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ 186

En wanneer Mijn dienaren jou (O Mohammed) over Mij ondervragen (aangaande de manier van aanroeping), antwoord hen dan dat Ik (de Alhorende) nabij ben (d.m.v. Mijn allesomvattende kennis). (Dus alleen) Ik verhoor de smeekbeden van de aanbidder wanneer hij Mij aanroept. Laat hen dus Mij gehoorzamen en in Mij geloven, zodat velen recht geleid zullen zijn.



Dus in plaats van ze bang te maken door te zeggen, daar is één dief! Daar zijn jnoen, dit deden sommige eerste generatie ouders, (moge Allah shwt hun genadig zijn en hun Jannah laten binnenkomen, amin!)

Dit is fout, islamitisch gezien, hoor je alleen Allah shwt te vrezen. Alles is in handen van Allah shwt, dus waarom Zijn creaties vrezen, terwijl Allah shwt tot alles toe in staat is?

Tuurlijk je kan ze waarschuwen, maar niet angstig maken. Kinderen blijven over dingen nadenken, dus als je zegt: daar is één dief! In hun bed gaan ze piekeren en krijgen ze angst...


Je leert ze dan (onbewust) om bang te zijn...

Wa Allahoe a3lam.

Salam