1. #61
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Nergens in de bronnen van de islam wordt het mensen gevangen nemen, tot slaaf maken, als slaaf verkopen c.q. slaven houden verboden.
    Wel worden er richtlijnen gegeven hoe slaven te behandelen.
    Gezien het feit dat de koran eeuwig geldend is, duidelijk dat slavernij niet verboden werd.

    Ook is er meer dan genoeg ahadith waaruit blijkt dat Mohammed 20 % van alle oorlogsbuit kreeg, waaronder gevangengenomen niet moslimvrouwen die tot slavin werden gemaakt.
    Dat verklaart ook waarom in het westen al begin 19e eeuw slavernij werd verboden, afgeschaft, terwijl de slavernij in al zijn vormen nog diep in de 20e eeuw in islamitische landen werd gehandhaafd.
    Als ik jou citaat lees dan zie ik in 1 oogwenk dat jij een duivelse hypocriet bent.

    De Islam was de eerste religie die de slavernij en racisme heeft afgeschaft.

    Voor alles heb je een overgangsperiode nodig en dat gaat niet altijd zuiver.

    De Islam hanteerde tijdens de eerste slagveld oog om oog tand om tand, anders werden alles moslims afgeslacht.

    Ze kregen niets voor niets hulp van de christelijke buurland Ethiopie.

    Het westen heeft helemaal niets afgeschaft anders had je geen zwarte piet met racistische liedjes en de koets van Koning Willem Alexander is een reminder voor slavernij.

    Je bent goed in feiten verdraaien Maq maar dit krijg je als je een pact sluit met de Satan.

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    235
    26-10-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    ... terwijl de slavernij in al zijn vormen nog diep in de 20e eeuw in islamitische landen werd gehandhaafd.
    Soms zelfs nu nog volgens de documentairereeks 'Sahara' uit 2018, aflevering: Het geheim van Mauritanië.

    "In 1981 werd het houden van lijfeigenen er per presidentieel decreet officieel illegaal. Het bleek een holle belofte, want aan deze afschaffing werd tegelijkertijd geen enkele strafmaat gekoppeld – het zou nog tot 2007 duren voordat slavernij in Mauritanië formeel strafbaar werd gesteld."

    "Opnieuw zonder noemenswaardig gevolg overigens. Amper een handjevol slavenhouders en -handelaren is sindsdien veroordeeld, volgens de overheid bestaat slavernij in Mauritanië nog altijd niet. Wie het tegendeel beweert, kan wél op een stevige behandeling rekenen, in de vorm van fysiek geweld of jarenlange gevangenisstraffen."

    "Ze hebben geen rechten. Ze worden niet betaald voor hun werk in het huishouden van een ander. Vrouwen die kinderen krijgen, vaak van hun eigenaren, moeten deze kinderen de achternaam geven van hun bezitters. De kinderen hebben geen recht op onderwijs. De strijd tegen deze slavernij is gevaarlijk voor activisten, advocaten en journalisten die erover berichten."

    https://www.vpro.nl/programmas/sahar...auritanie.html

    Maar terzijde, is er ergens op de wereld een plaats waar tegenwoordig geen 'verborgen slavernij' te vinden is?

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Als ik jou citaat lees zie ik 1 oogwenk dat een duivelse hypocriet bent.

    De Islam was de eerste religie die de slavernij en racisme heeft afgeschaft.

    Voor alles heb je een overgangsperiode nodig. De Islam hanteerde tijden de eerste slagveld oog om oog tand om tand, anders werden allrs moslims afgeslacht.

    Ze kregen hulp van de Christelijke buurland Ethiopie.

    Het westen heeft helemaal niets afgeschaft anders had je geen zwarte piet met racistische liedjes en de koets van Koning Willem Alexander is een reminder richting slavernij.

    Je bent goed in feiten verdraaien Maq maar dit krijg je als je een pact sluit met de Satan.
    Kun je mij aangeven waar in de koran het verbod op mensen tot slaaf maken, slaven verkopen en kopen staat?

    Ik geef een citaat en titel van een boek alsmede de schrijver. 13e eeuw een islaam wetenschapper!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  4. #64
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Z3ROFUCKSGIVEN Bekijk reactie
    sure my dutch friend
    al jahl ya akhi... men mag zijn cultuur belijden binnen de kaders van islam.

    En niemand is beter dan een ander.

    Zoals ik tegen een Turke nationalist ooit zei: wil je een pure ras, trouw met je zus.

    Dat heeft ons uiteindelijk verdeeld. Hele naties opgericht die er 100 jaar geleden amper bestonden.

  5. #65
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Kun je mij aangeven waar in de koran het verbod op mensen tot slaaf maken, slaven verkopen en kopen staat?

    Ik geef een citaat en titel van een boek alsmede de schrijver. 13e eeuw een islaam wetenschapper!
    Ik ga je melden om je off topic retoriek, tevens onnodig islam bashen.

    Ik raad de rest aan om dit ook te doen.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door GPS Bekijk reactie
    Ik ga je melden om je off topic retoriek, tevens onnodig islam bashen.

    Ik raad de rest aan om dit ook te doen.
    Ik gaf een reactie op wat Maaffia schreef # 45. Hij begon in dit onderwerp over de islam die slavernij heeft afgeschaft.
    Heb je he gemeld voor off topic gaan?

    Islam bashen door te wijzen op een boek van een beroemde islam wetenschapper?!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #67
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik gaf een reactie op wat Maaffia schreef # 45. Hij begon in dit onderwerp over de islam die slavernij heeft afgeschaft.
    Heb je he gemeld voor off topic gaan?

    Islam bashen door te wijzen op een boek van een beroemde islam wetenschapper?!
    Je moet 1400 jaar terug in de tijd gaan om je punt te maken?
    On topic heb je niks te vertellen?

  8. #68
    Redactie

    Reacties
    73.296
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Reële kans op nieuwe coronabesmettingen door demonstratie Dam'

    Artsen hebben "met afgrijzen" gekeken naar de demonstratie maandag op de Dam in Amsterdam.





    Dat zegt Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg. "Het ging om 5000 mensen vanuit het hele land die langdurig dicht bij elkaar stonden en de meeste omstanders niet direct kennen. De kans is zeer reëel dat er mensen met corona waren. En de kans dat zij dat hebben overgedragen is ook zeer reëel", aldus Kuipers.

    Duizenden mensen waren maandag samengekomen op de Dam om te protesteren tegen racistisch politiegeweld in de Verenigde Staten. Door de hoge opkomst was het moeilijk voor deelnemers om afstand van elkaar te bewaren. Dat kan volgens Kuipers "wel degelijk leiden tot een opvlamming van het aantal nieuwe infecties. Het virus is niet weg."

    Kuipers, die zelf in de Verenigde Staten heeft gewoond en gewerkt, zegt dat hij de aanleiding voor het protest goed kan begrijpen. "Maar op zo'n manier op zo'n locatie, dat is niet heel gelukkig. Als ik naar dat protest was gelopen en ik had het gezien, was ik weggegaan. Het is niet heel slim om daar met 5000 mensen te gaan staan."

    Een van de risico's is dat de deelnemers aan het protest na afloop ook weer vertrekken. "Ze gaan naar een terras, naar hun eigen familie, naar een werkkring. Als op één event tientallen mensen besmet raken, gaat het virus snel verder voordat je het detecteert."v

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door GPS Bekijk reactie
    Je moet 1400 jaar terug in de tijd gaan om je punt te maken?
    On topic heb je niks te vertellen?
    Dat vraag jij mij als gelovige?! De boodschap van Allah is toch de koran? Daar staan toch zijn geboden en verboden (naast info en uitleg) in die eeuwig geldend zijn?
    Daar zou dus in moeten staan als Allah slavernij heeft verboden?

    On topic heb ik al het e.e.a. gemeld.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #70
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Dat vraag jij mij als gelovige?! De boodschap van Allah is toch de koran? Daar staan toch zijn geboden en verboden (naast info en uitleg) in die eeuwig geldend zijn?
    Daar zou dus in moeten staan als Allah slavernij heeft verboden?

    On topic heb ik al het e.e.a. gemeld.
    Ontopic?

  11. #71
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Kun je mij aangeven waar in de koran het verbod op mensen tot slaaf maken, slaven verkopen en kopen staat?

    Ik geef een citaat en titel van een boek alsmede de schrijver. 13e eeuw een islaam wetenschapper!
    Gevaarlijke Satans vriend ben jij hhhh, maar ik ga het proberen.

    De koran legt ons uit in verhalen wat er allemaal gebeurde sinds de Schepping tot profeet Mohammed en zelfs na profeet en daarna.

    De Islam was de eerste religie die een einde maakte aan slavernij en racisme.

    Slavernij is onstaan door de christenen, die geloofden in Jezus lijden en pijn.

    In Arabia had je naast veel landbouwgrond ook veel rijke Arabische prinsen en prinsjes en rijke Arabische handelaren.

    Die gaan geen vuile werk willen doen noch zware werk.

    De Arabieren kregen van de koning van Ethiopie arbeidskrachten dus slaven die graag de lijden en pijn van Jezus il Crucifixo willen voelen en dienen.
    Dat werd ze wijs gemaakt dat ze daarmee naar de hemel gaan.

    Dus de slaven uit Ethiopie en Afrika accepteerden alles in het zaak van Jezus il Crucifixo. Vornamelijk zeare werk.

    Profeet Mohammed heeft hier een einde aan gemaakt, en gelijke rechten in de grondwet opgenomen, maar het zware werk bleef wel bestaan. De slaven na hun vrijheid bleven zware werk doen, dat deden ze graag helemaal onder vrijheid en bekering voor profeet Mohammed
    Ze vervangenden Jezus il Crucifixo met profeet Mohammed

    Nu is de slaven term vervangen met arbeidsmigranten, omdat Arabieren "allemaal" lui en rijk zijn.

    In het westen heette het ooit gastarbeiders, nu heet het uitzendkrachten met Polen en Zuid Europa voor een flop salaris.

    Moderne slavernij heet het ook wel.

    Snap je Maq.

    Pas je op, een pact sluiten met de Satan is brandhout.

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Gevaarlijke Satans vriend ben jij hhhh, maar ik ga het proberen.

    De koran legt ons uit in verhalen wat er allemaal gebeurde sinds de Schepping tot profeet Mohammed en zelfs na profeet en daarna.

    De Islam was de eerste religie die een einde maakte aan slavernij en racisme.

    Slavernij is onstaan door de christenen, die geloofden in Jezus lijden en pijn.

    In Arabia had je naast veel landbouwgrond ook veel rijke Arabische prinsen en prinsjes en rijke Arabische handelaten.

    Die gaan geen vuile werk willen doen noch zware werk.

    De Arabieren kregen van de koning van Ethiopie arbeidskrachten dus slaven die graag de lijden en pijn van Jezus il Crucifixo willen voelen en dienen.
    Dat werd ze wijs gemaakt fat ze daarmee naar de hemel gaan.

    Dus de slaven uit Ethiopie en Afrika accepteerden alles in het zaak van Jezus il Crucifixo.

    Profeet Mohammed heeft hier een einde aan gemaakt, en gelijke rechten in de grondwet opgenomen, maar het zware werk bleef wel bestaan. De slaven na hun vrijheid bleven zware werk doen, dat deden ze graag helemaal onder vrijheid en bekering voor profeet Mohammed
    Ze vervangenden Jezus il Crucifixo met profeet Mohammed

    Nu is de slaven term vervangen met arbeidsmigranten, omdat Arabieren "allemaal" lui en rijk zijn.

    In het westen heette het ooit gastarbeiders, nu heet het uitzendkrachten met Polen en Zuid Europa voor een flop salaris.

    Moderne slavernij heet het ook wel.

    Snap je Maq.

    Pas je op, een pact sluiten met de Satan is brandhout.
    Je doet alleen weer die bewering, dat de islam slavernij heeft afgeschaft. Op zich merkwaardig omdat in alle gebieden in de macht van moslims 1400 jaar slavernij heeft bestaan.
    Tot diep in de 20e eeuw. Hebben al die moslims het niet begrepen?

    Ik geef je een boek uit de 13e eeuw inclusief titel en schrijfer, ook nog een islam jurist en wetenschapper.
    Die iets over Mohammed schreef, en dan ben ik een satansvriend, die islamwetenschapper zou toch geen leugens over de Boodschapper hebben geschreven.

    Azteken, Maya's, Egyptenaren, Assyriers, Soemeriers,Babyloniers enz enz kenden slavernij terwijl zij polythisten waren!
    Dus geen christenen. Romeinen, Grieken kenden duizenden jaren voor Chr. Slavernij. Perzen!

    Maar het belangrijkste weer die je een bewering die je niet staaft met verzen uit de koran, de boodschap aan de mensen van Allah.
    Waar staat dat Allah slavernij, het maken van slaven, verkopen, kopen heeft verboden?Jij zegt op termijn.
    Dan moet Allah toch hebben aangegeven op welke termijn, of onder welke voorwaarden?
    Want hoe wisten gelovigen anders wanneer zij moesten stoppen met slavernij?

    Of Ahadith waaruit dat moet blijken.

    Ik ben het nergens in de koran tegen gekomen. Dus als jij het wel weet, graag, geef de verzen maar.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  13. #73
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Je doet alleen weer die bewering, dat de islam slavernij heeft afgeschaft. Op zich merkwaardig omdat in alle gebieden in de macht van moslims 1400 jaar slavernij heeft bestaan.
    Tot diep in de 20e eeuw. Hebben al die moslims het niet begrepen?

    Ik geef je een boek uit de 13e eeuw inclusief titel en schrijfer, ook nog een islam jurist en wetenschapper.
    Die iets over Mohammed schreef, en dan ben ik een satansvriend, die islamwetenschapper zou toch geen leugens over de Boodschapper hebben geschreven.

    Azteken, Maya's, Egyptenaren, Assyriers, Soemeriers,Babyloniers enz enz kenden slavernij terwijl zij polythisten waren!
    Dus geen christenen. Romeinen, Grieken kenden duizenden jaren voor Chr. Slavernij. Perzen!

    Maar het belangrijkste weer die je een bewering die je niet staaft met verzen uit de koran, de boodschap aan de mensen van Allah.
    Waar staat dat Allah slavernij, het maken van slaven, verkopen, kopen heeft verboden?Jij zegt op termijn.
    Dan moet Allah toch hebben aangegeven op welke termijn, of onder welke voorwaarden?
    Want hoe wisten gelovigen anders wanneer zij moesten stoppen met slavernij?

    Of Ahadith waaruit dat moet blijken.

    Ik ben het nergens in de koran tegen gekomen. Dus als jij het wel weet, graag, geef de verzen maar.
    Jij bent brandhout voor hellevuur.

    Meer kan ik er niks van maken.

    Ik heb alles uitgelegd hoe slavernij terecht is gekomen in Arabia en jij maakt een broodje frikadel van met haring er tussen.

    Man man man.

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Jij bent brandhout voor hellevuur.

    Meer kan ik er niks van maken.

    Ik heb alles uitgelegd hoe slavernij terecht is gekomen in Arabia en jij maakt een broodje frikadel van met haring er tussen.

    Man man man.
    Je kunt dus geen vers, c.q. verzen geven uit de koran waar uitdrukkelijk slavernij is verboden.

    Dus waar baseer je de bewering op dat de islam slavernij heeft verboden?

    Het principale aan slavernij is, dat mensen met geweld gevangen worden genomen en van een vrij mens tot slaaf wordt gemaakt.
    Verkocht aan een meester die de baas wordt over de slaaf, hem opdrachten geeft.
    Hem kan verkopen.

    Dat vindt jij typisch de situatie waarin de gastarbeiders verkeerden?
    De Polen die hier werken en weer naar huis gaan?
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  15. #75
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Die mensen zie je nooit bij een demonstratie over prijzenverhoging of voor een persoon die op zelfde wijze is overleden in NL. Schijnheilig dit en ook deze keer wel bij elkaar komen en andere keren niet, is ook een vorm van racisme.


    Citaat Geplaatst door zakof Bekijk reactie
    Wat zijn we weer aan het deugen. Om misselijk van te worden. Van alle zwarten die vermoord worden in de VS wordt 93% door een andere zwarte gedood, hoewel die maar een minderheid van 12% van de bevolking vormen. Het grootste gevaar voor de zwarte komt niet van de meerderheid blanken, neo-nazi’s, de KKK of de Trumpaanhangers, maar van de zwarte jongeman!

    Het zwelgen in een slachtofferrol is voor deze mensen blijkbaar belangrijker dan daadwerkelijk korte metten maken met de criminaliteit die de zwarte gemeenschap teistert.


    Whitelivesmatter@moslimlivesmatter@Azienlivesmatte r@
    Die slachtofferrol die ze altijd aanhouden als er azzi wordt gezegd. Trieste gasten zijn het
    vooruit kijken is regeren.