1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.318
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Grote drukte op de Dam bij protest tegen politiegeweld VS

    Op de Dam in Amsterdam heeft zich een grote groep betogers verzameld die protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU.



    De organisatie roept de aanwezigen op om afstand te houden en er staan ook kruizen op de grond waar mensen moeten staan, maar de drukte maakt dat lastig. De betogers dragen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf was gevraagd. Aanleiding tot het protest is de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed en wat leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

    De betogers hebben borden mee met daarop teksten als "Black lives matter"en The future is coloured". De demonstratie is een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.

  2. #2
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Het statement uit de oproep tot demonstratie op de Dam van Kick Out Zwarte Piet, Stop Black Face cs:
    'De laatste woorden van #GeorgeFloyd "Ik kan niet ademen" deden denken aan het disproportionele politiegeweld bij de arrestatie van Jerry Afriyie tijdens de intocht in Gouda in 2014.'
    https://www.facebook.com/events/283690002806623/

    is geschiedenisvervalsing: Anti-Zwarte Piet-activist moet 500 euro schadevergoeding betalen aan agent.
    https://www.ad.nl/binnenland/anti-zw...gent~ac9be946/


    Racisme was niet het motief van het politieoptreden waarbij de Arubaan Mitch Henriquez overleed.
    https://nos.nl/artikel/2044642-famil...e-politie.html
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  3. #3
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Zwarte piet moet ook internationaal veroordeeld worden.

    Onderbuik in boreaal nederland is zwaar geïnstitutionaliseerd.

    Paf.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Palestijnse mannen, kinderen en vrouwen krijgen dagelijks een knie in hun nek in bezet gebied. Daar kraait geen haan naar.

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Palestijnse mannen, kinderen en vrouwen krijgen dagelijks een knie in hun nek in bezet gebied. Daar kraait geen haan naar.
    Je wordt pas serieus genomen door de bezetter als je de wapens oppakt.

    Er is/was olie dollars om 4 wereldoorlogen te financieren.

    Helaas is dat geld opgegaan aan ondergrondse bunkers in de arab wereld.

  6. #6
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door GPS Bekijk reactie
    Zwarte piet moet ook internationaal veroordeeld worden.

    Onderbuik in boreaal nederland is zwaar geïnstitutionaliseerd.

    Paf.
    De auto van mijn buurman is groter dan die van mij.
    Dat ligt aan de slavernij en Zwarte Piet ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  7. #7
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    De auto van mijn buurman is groter dan die van mij.
    Dat ligt aan de slavernij en Zwarte Piet ...
    De auto van je buurman kijkt neer op andere auto’s en vind dat ze niet mogen rijden.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    De auto van mijn buurman is groter dan die van mij.
    Dat ligt aan de slavernij en Zwarte Piet ...
    zwarte piet is een racistische karikatuur van een zwarte slaaf, feit.
    Daarnaast boeit het kinderen niet hoe een piet eruit ziet. Paars, regenboog of stroopwafelpiet is een goed alternatief. Blanke piet kan ook...

  9. #9
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    zwarte piet is een racistische karikatuur van een zwarte slaaf, feit.
    Daarnaast boeit het kinderen niet hoe een piet eruit ziet. Paars, regenboog of stroopwafelpiet is een goed alternatief. Blanke piet kan ook...
    Racistische reactie van je:
    Slaaf moet zijn: tot slaaf gemaakte.
    Blanke Piet moet zijn: Witte Piet ...

    Wat ik wil zeggen is:
    Het op hoge toon verandering eisen van een feest van een andere groep werkt niet.
    Moslims klimmen ook hoog in de boom wanneer wordt gezegd dat het offerfeest dierenbeulerij is ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  10. #10
    سلطان الغابة

    Reacties
    675
    01-06-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Racistische reactie van je:
    Slaaf moet zijn: tot slaaf gemaakte.
    Blanke Piet moet zijn: Witte Piet ...
    Ja oke. Leuk.

    Stick to the story.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    "Halsema laat aan AT5 weten dat ze begrijpt dat de anderhalve meter afstand niet altijd gehandhaafd wordt bij de protesten. „Demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie té belangrijk en bovendien zijn mensen zelf verantwoordelijk.” Volgens haar is de sfeer op de Dam heel goed"

    Dezelfde burgemeester liet kort geleden nog het Vondelpark sluiten omdat het daar te druk werd. Waar de sfeer er prima inzat.
    Nu het gaat om een links stokpaardje, mag de demonstratie, duizenden mensen bij elkaar opgepakt, niet verboden worden.
    De ene vrijheid is dus niet de andere door de zeer linkse bril gezien.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    1000e mensen kunnen zonder probleem bij elkaar komen en demonstreren..maar wat publiek tijdens voetbalwedstrijden is niet toegestaan ?

    Mooi moment om als voetbalsupporter te verzamelen en voor het binnenhof te demonstreren ..

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.099
    09-06-2006

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Palestijnse mannen, kinderen en vrouwen krijgen dagelijks een knie in hun nek in bezet gebied. Daar kraait geen haan naar.
    Rond de Oeigoeren is het wat stil de laatste tijd.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  15. #15
    Redactie

    Reacties
    73.318
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Veel kritiek op Halsema wegens grote demonstratie op de Dam

    Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam krijgt op social media veel kritiek te verduren, omdat ze maandag een grote demonstratie van zo'n 5000 personen op de Dam liet doorgaan.



    "Ik ben flabbergasted dit is nu op de Dam. Niets geen telelensfoto's gewoon stampensvol. Hier mag ik de komende weken weer harder voor gaan werken als arts. Triest, ik ben echt kapot verdrietig", schrijft een arts. "Ik vind dit een dikke 'fuck you' naar mensen die werken in de zorg en naar de familieleden van verpleeghuisbewoners", schrijft iemand. Ook zijn twitteraars boos op Halsema. "Als je dit toelaat, moet je aftreden", oordeelt een twitteraar. Ook veel politici uitten hun ongenoegen.


    Aanleiding voor de woede is een uitspraak van Halsema voor tv-zender AT5 dat ze geen reden zag om de demonstratie te ontbinden. "De 1,5 meter wordt niet altijd in acht genomen. Maar demonstratievrijheid is een heel groot goed. De driehoek ziet geen grond om de demonstratie te ontbinden. Daarvoor is de demonstratie te belangrijk en bovendien zijn de mensen zelf verantwoordelijk", zei ze.


    Mondkapjes
    Duizenden betogers, veelal met mondkapjes, hadden zich maandag rond 17.00 uur op en rond de Dam verzameld om te protesteren tegen wat zij noemen het politiegeweld tegen zwarten in de VS en de EU. De politie was aanwezig en sprak mensen aan op de corona-regels. Een woordvoerder van de politie zei dat de betoging vreedzaam verliep.

    De organisatie had van te voren tegen de gemeente gezegd rekening te houden met 250 tot 300 betogers, zei een woordvoerster van de gemeente. Er was van te voren geen limiet gesteld aan het aantal betogers. Volgens haar was het de verantwoordelijkheid van de organisatie en de deelnemers om de 1,5 meter in acht te nemen. De betogers droegen wel bijna allemaal mondkapjes, zoals vooraf was gevraagd.

    George Floyd
    Aanleiding voor het protest was de dood van George Floyd in de Amerikaanse stad Minneapolis, die vorige week na een hardhandige arrestatie door de politie overleed. Dit leidde tot een golf van onrust in Amerikaanse steden.

    De betogers hadden borden mee met daarop teksten als "Black lives matter"en The future is coloured". Ook diverse bekende Nederlanders onder wie Georgina Verbaan, Halina Reijn en Hadewych Minis deden mee aan de demonstratie. De demonstratie was een initiatief van het collectief Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Black Queer & Trans Resistance NL.

    Ook in tal van andere hoofdsteden werd maandag gedemonstreerd tegen het politiegeweld tegen zwarten. Ook in Maastricht was een kleine bijeenkomst.