1. #31
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Zoveel vrouwen in soortgelijke situatie bleven achter met niets. Weg huis (waar zij merendeels aan hebben bijgedragen) weg huwelijk na jarenlange geduld (vernederingen,slaag en meer)


    De islam heeft jou rechten gegeven hamdulilaah word wakker en maak gebruik van jouw recht
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    105
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Zuster kom voor je zelf op!een huwelijk dient je gelukkig te maken! Of samen gelukkig,of alleen gelukkig!offer nooit je geluk op voor een sukkel!
    Waarom zou je naar een advies luisteren waarbij ze zelf niet doet wat ze jou opdraagt. Heel hypocriet dit. Of maak je niet meer 4 a 5 topics per uur aan waarbij je aangeeft dat je je opgesloten voelt en vrijheid mist en dat je graag in andermans auto wil kunnen vertoeven?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Samir1 Bekijk reactie
    Doe dat lekker met je eigen niet Marokkaanse man die je als een kasplantje thuis laat leven zonder te ademen en waardoor je 24/7 gekke topics aanmaakt dat je geen vrijheid hebt ziek mens.

    Nu voor de TS. Oprecht advies. Die andere dame vroeg het al.. Buiten geld, is die gozer goed voor je en je kinderen of ben jij je aan het spiegelen met datgene waarvan je volgens de islam AFSTAND moet nemen!

    Als hij je ECHTE op alle vlakken verwaarloost. Dus als in hoe hij je niet goed behandelt, kinderen niet goed behandelt, jouw geen aandacht geeft. Loop dan naar je broers neven en ouders. Zeg ze dat ze mannen moeten zijn en voor jou moeten opkomen. Geld is papier, duivels gebroed. Laat dat niet in de weg komen. Huwelijk is geen sprookje. Zoals die vrouw die je stoer aan het adviseren is maar zelf ziels ongelukkig is. Laat je nooit opstoken. Mohim als de rest buiten het geld ook nog niet loopt zoals het moet lopen. Schakel je mannelijke familieleden op en laat ze voor jou opkomen bij die gast. Dat wil zeggen als een gesprek met hem vanuit jouw initiatief ook niet helpt. Nooit met duivels hier communiceren. Liever met je man waar je een probleem mee hebt of anders met jouw mannelijke beschermers in je familie
    Jullie leggen de lat heel laag voor julliezelf dat is het grootste probleem. Wij horen goed te zijn voor onze mannen, maar wij hoeven hen niet te aanbidden he. Als je man iets doet wat islamitisch njet klopt en je er als vrouw ook onder lijdt, dan mag je een standpunt innemen daartegen.

  4. #34
    nooit geweest

    Reacties
    36.902
    22-06-2003

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Zoveel vrouwen in soortgelijke situatie bleven achter met niets. Weg huis (waar zij merendeels aan hebben bijgedragen) weg huwelijk na jarenlange geduld (vernederingen,slaag en meer)


    De islam heeft jou rechten gegeven hamdulilaah word wakker en maak gebruik van jouw recht
    Ze zou niet de eerste of de laatste zijn die dit overkomt.
    En dan wordt ze klein gehouden doorte zeggen dat ze maar sbar moet hebben en haar beloning in het hiernamaals ligt.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

    -- Kahlil Gibran

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    105
    26-05-2018

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Jullie leggen de lat heel laag voor julliezelf dat is het grootste probleem. Wij horen goed te zijn voor onze mannen, maar wij hoeven hen niet te aanbidden he. Als je man iets doet wat islamitisch njet klopt en je er als vrouw ook onder lijdt, dan mag je een standpunt innemen daartegen.
    Inderdaad ja. Zeg je heel goed. Maar om nou geld je huwelijk te laten verpesten. Dat zou wel mijn laatste reden zijn. Deze dame moet kijken naar hoe de man haar behandelt als in met respect of respect voor de Kids. En ook kijken in hoeverre hij wel aandacht aan haar besteedt buiten het werken om. Daar draait een huwelijk om en niet om geld. En ze moet zeker niet naar types als Zahar luisteren die zelf topics openen dat ze onderdoor gaan aan ongelukkig zijn maar wel anderen willen aansporen tot actie. Een pyromaan die tegen een ander zegt geen vuurtje te mogen stoken

  6. #36
    Heb geduld......

    Reacties
    364
    15-11-2002

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Salaam wa aleikoum beste sisa81,

    Op basis van de Koran en de Soennah is de vrouw vrij om met haar bezit te doen wat ze wil.

    Verder lezen wij in de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) dat de vrouwen in zijn tijd aan liefdadigheid deden en van hun bezit uitgaven zonder daarbij toestemming van iemand te hoeven vragen.

    Praat met jouw man en wijs hem op jouw rechten.
    En Allah azza wa jall weet het het best.

    Zelfs liefdadigheid wat ik graag wil doen, kan niet. Want het moet altijd naar zijn familie , zijn woorden: Sadaqa fie almoeqaribien.
    Ik wil ook is andere helpen of cadeaus geven. Hierdoor begin ik ook steeds meer haat te hebben naar zijn familie, ja slecht maar ik vind het golddiggers.

  7. #37
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Ze zou niet de eerste of de laatste zijn die dit overkomt.
    En dan wordt ze klein gehouden doorte zeggen dat ze maar sbar moet hebben en haar beloning in het hiernamaals ligt.
    Inderdaad dat is iets cultureels en staat los van onze prachtige deen.

    @topicstartster, zoals ik eerder in een post zei:
    Neem een broer in vertrouwen. Neem geen overhaastte beslissingen. Bespreek goed met jouw broer wat jou dwarszit en wat jij wilt dat er verandert alles komt goed bi idni Allah

    Hoop dat jouw man gaat inzien dat hij op het punt staat alles te verliezen als hij zo door blijft gaan. Het huwelijk kent rechten maar ook verplichtingen. Het kan nog goed komen maar dan moet jij wel de juiste stappen zetten.


    Sommigen mannen moeten door een man aangesproken worden om wakker te worden.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #38
    Heb geduld......

    Reacties
    364
    15-11-2002

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Salaam wa aleikoum beste sisa81,

    Op basis van de Koran en de Soennah is de vrouw vrij om met haar bezit te doen wat ze wil.

    Verder lezen wij in de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) dat de vrouwen in zijn tijd aan liefdadigheid deden en van hun bezit uitgaven zonder daarbij toestemming van iemand te hoeven vragen.

    Praat met jouw man en wijs hem op jouw rechten.
    En Allah azza wa jall weet het het best.

    Citaat Geplaatst door juno Bekijk reactie
    Het is dus zo n honger uit Marokko. Als je huwelijk een grote ladt is en je gezondheids lijdt er onder dan zeg ik kies voor jezelf.
    Begin met het beheren van een eigen bankrekening. Laat daar je salaris op storten. Betaal niet meer mee aan de vaste lasten, hij heeft genoeg geld van jou waarvan hij dingen heeft gekocht die alleen op zijn naam staan. Van jou geld onderhoudt hij de schooiers van zn familie om zelf the man te zijn. Deze gasten zetten hun eigen gezin altijd op de laatste plaats. Hun ego staat op 1.
    Echt, met zo'n gast, kom in actie en kies voor jezelf.
    Ja hebt gelijk. Elke zomer weer hij showen met zijn geld en ik moet bijna bedelen bij hem als ik iets wil uitgeven.
    Gewoon te erg voor woorden.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Samir1 Bekijk reactie
    Inderdaad ja. Zeg je heel goed. Maar om nou geld je huwelijk te laten verpesten. Dat zou wel mijn laatste reden zijn. Deze dame moet kijken naar hoe de man haar behandelt als in met respect of respect voor de Kids. En ook kijken in hoeverre hij wel aandacht aan haar besteedt buiten het werken om. Daar draait een huwelijk om en niet om geld. En ze moet zeker niet naar types als Zahar luisteren die zelf topics openen dat ze onderdoor gaan aan ongelukkig zijn maar wel anderen willen aansporen tot actie. Een pyromaan die tegen een ander zegt geen vuurtje te mogen stoken
    Hij pakt haar geld, doet ermee wat hij wil, zet het huis op zijn naam en verbiedt haar om haar eigen geld uit te geven. Is dat in jouw ogen respect? Is dat in jouw ogen rechtvaardig?

    Ik vind het prima als een vrouw wil bijdragen. Ja samen kom je verder, dan alleen. Maar om je partner zo te onderdrukken, nee. Is hij een deurwaarder of zo? Heeft zij een schuld bij hem? Of is hij een 2e belastingdienst? Jij zou echt niet bij je vrouw blijven als ze dit zou doen. Niet om het geld zelf, maar om het disrespect.

  10. #40
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door sisa81 Bekijk reactie
    Zelfs liefdadigheid wat ik graag wil doen, kan niet. Want het moet altijd naar zijn familie , zijn woorden: Sadaqa fie almoeqaribien.
    Ik wil ook is andere helpen of cadeaus geven. Hierdoor begin ik ook steeds meer haat te hebben naar zijn familie, ja slecht maar ik vind het golddiggers.
    Klopt, Sadaqa fie almoeqaribien.
    Laat hem dit dan doen met zijn eigen geld!

    Nu weet hij opeens wel heel goed wat de islam hierover zegt.

    Wat jij moet doen is praten met je broer en indien je geen broer hebt een ma7ram van jou die je vertrouwt. Moge Allsh azza wa jall het vergemakkelijken voor jou. Amien
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #41
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Per direct stoppen met hoe het er aan toe gaat! Het heeft al veel te lang geduurd. Jouw geld is jouw geld. Ja ik vind dat als de man niet alle vasten kan betalen de vrouw ook gewoon mee kan helpen, maar de rest moet je voor jezelf houden! En maak gewoon een eerlijke verdeling wat betreft vaste lasten dus niet dat jij 80 procent betaalt en hij 20. De rest is van jou en hij kan er naar fluiten. Pff word hier zo kwaad om zeg. Ben blij dat je je ogen hebt geopend want hij maakt zwaar misbruik van jou. Niks gezamenlijks aangezien hij zelf alles bepaalt en het op zijn naam staat! Rot op zeg!

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door sisa81 Bekijk reactie
    Ja hebt gelijk. Elke zomer weer hij showen met zijn geld en ik moet bijna bedelen bij hem als ik iets wil uitgeven.
    Gewoon te erg voor woorden.
    Ik zou dit heel verstandig proberen te veranderen. Serieus. Denk goed na over hoe je het wil aanpakken, want je wil een succesvolle aanpak. Geen aanpak, die jou kan beschadigen. Praat met je vader.

  13. #43
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Uiteindelijk gaat het niet om het geld he. Zij hielp hem graag. Maar het gaat om respect, eerlijkheid, vertrouwen. Je wil van je partner deze zaken zien en ervaren.

    Als joiw vrouw alles goed zou doen, maar jouw geld elke x zou inpikken. Dan vind je het niet het ergst dat ze je geld gebruikt, dan vind je het erg dat ze zo met je omgaat. Alsof je geen rechten hebt, geen gevoelens, geen behoeftes. En als je het dan wil bespreken dan verdraait ze de situatie en zegt ze dat JIJ gierig bent, of dat JIJ het niet begrijpt, want ze steelt je geld voor jouw bestwil.

    Eerlijk we weten niet exact waar het over gaat.
    Elke oorzaak heeft gevolgen. Van fouten tot beproevingen.

    Maar wat ik denk hij heeft grond gekocht in Marokko en hij wilt deze ten koste van alles aflossen.

    Met schulden rondlopen is nog erger dan suikerziekte.

    Mannen uit Marokko(misschien in meerdere getalen in het algemeen) zijn slim hoor en ze kunnen zien dat vrouwen onnodig geld slash grove kapitaal sparen of uitgeven terwijl hij vind dat het naar zijn grond aflossing moet in Marokko. Win win situatie.

    Ik ken ook nog twee soorten koppels:

    Koppel A: De vrouw is de baas over de pinpas. Vaak staat de bank rood.
    Koppel B: De man is de baas over de pinpas.

    Je moet het maar treffen.
    En Ik denk ook bijv aan de kinderen.

    Kapitalisme maakt veel kapot helaas.

    Ik denk er speelt meer dan wat Sisa81 ons heeft verteld en ik begrijp haar je kan niet je hele priveleven hier gooien.


    Moge Allah het voor haar voor ons en voor iedereen vergemakkelijken.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    9.442
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Eerlijk we weten niet exact waar het over gaat.
    Elke oorzaak heeft gevolgen. Van fouten tot beproevingen.

    Maar wat ik denk hij heeft grond gekocht in Marokko en hij wilt deze ten koste van alles aflossen.

    Met schulden rondlopen is nog erger dan suikerziekte.

    Mannen uit Marokko(misschien in meerdere getalen in het algemeen) zijn slim hoor en ze kunnen zien dat vrouwen onnodig geld slash grove kapitaal sparen of uitgeven terwijl hij vind dat het naar zijn grond aflossing moet in Marokko. Win win situatie.

    Ik ken ook nog twee soorten koppels:

    Koppel A: De vrouw is de baas over de pinpas. Vaak staat de bank rood.
    Koppel B: De man is de baas over de pinpas.

    Je moet het maar treffen.
    En Ik denk ook bijv aan de kinderen.

    Kapitalisme maakt veel kapot helaas.

    Ik denk er speelt meer dan wat Sisa81 ons heeft verteld en ik begrijp haar je kan niet je hele priveleven hier gooien.


    Moge Allah het voor haar voor ons en voor iedereen vergemakkelijken.
    Error.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Allereerst, het is best gevaarlijk om te vragen hoe andere hun financien organiseren. Los van dat het niets aan jouw situatie zal veranderen, zal het wel nog meer op je gemoedstoestand inspelen. Omdat ik al een aantal reacties zie die in gaan op het islamitische perspectief over de bezittingen van de vrouw, zal ik hier niet verder op ingaan. De boodschap is wat dat betreft duidelijk.

    Het moeilijke aan jouw situatie is dat je niet vanaf het begin je grenzen hebt gesteld, en het voor hem nu normaal is hoe met jullie/jouw geld wordt omgegaan. Iets terug "eisen" dat van jou is, zal hem niet in het goede keelgat schieten. Als je denkt/hoopt dat er nog iets moois in jullie huwelijk kan zitten (los van de negatieve dingen), zou ik het op een rustige maar standvastige manier benaderen.

    Het enige dat ik je nu kan adviseren is om -in een kalme sfeer- eens een serieus gesprek met hem aan te knopen. Ik zou niet meteen beginnen met de financien, maar eerst heel breed over wat het huwelijk voor jullie betekent. Hierbij kun je de mooie/goede dingen binnen jullie huwelijk nog eens benadrukken en daarna aansnijden dat er ook dingen die minder zijn waar jij aan zou willen werken met hem (als je het huwelijk nog een kans wilt geven). Als het je niet zelf lukt om zijn denkwijze te veranderen (omdat hij bijvoorbeeld de islamitische argumenten wegwuift), kun je voorstellen jullie -samen- te laten informeren bij een geleerde (in de moskee). En als hij problemen heeft met zijn houding veranderen (los van dat hij het eens is met de islamitische argumenten), dan kunnen jullie wellicht een aantal sessies therapie overwegen en/of je naaste familie erbij betrekken. Hierbij moet je wel gewoon altijd voor jezelf durven opkomen en proberen weer de regie te krijgen over het geld waar jij recht op hebt.

    Als je merkt dat er geen motivatie vanuit zijn (of jouw) kant meer is, dan moet je goed nadenken over hoe jij de rest van je leven wilt doorbrengen; Als je ongelukkig in het huwelijk bent, hij respecteert jou (en je rechten) niet en je kunt je verantwoordelijkheden als vrouw niet meer vervullen (o.a. door emotionele schade), dan zit er niets anders op dan een punt achter zetten. Ghair in sha Allah. Ik wens je veel sabr en geluk toe.