1. #1
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Kritiek op biddende agenten in moskee op televisie: 'Politie moet neutraal zijn'

    “Ik dacht dat we in Nederland een scheiding van kerk en staat hadden.” Op social media is veel kritiek te lezen op politieagenten die tijdens het Suikerfeest in dienstkleding bidden in een moskee. Dat was te zien in televisie-uitzendingen van Hart van Nederland en de NOS.

    De agenten waren uitgenodigd door de El Oumma-moskee en De Blauwe Moskee in Amsterdam, net als moslims uit andere vitale beroepen. Op die manier werden zij bedacht voor hun inzet tijdens de coronacrisis.

    ‘Politie moet neutraal zijn’
    De kritiek op sociale media richt zich vooral op de politieagenten, die in uniform aan het bidden zijn. Volgens sommige mensen moet de politie neutraal zijn en zijn ze dat op deze manier niet. “Ik heb hier geen goed gevoel bij”, laat Marc weten.

    Dat vindt ook jurist Kim Boon. “Ik dacht dat we in Nederland een scheiding van kerk en staat hadden”, schrijft ze op Twitter. “Maar dat geldt blijkbaar niet met betrekking tot de islam. Prima als je wilt bidden, maar dat mag nooit onderdeel van je (politie)werk worden.”

    Wel in moskee, niet in de kerk
    Mensen vragen zich ook af waarom agenten wel in de moskee te zien zijn, maar nooit in de kerk. “Ik ben 80 jaar en heb minstens 40 jaar in kerken gezeten. Nooit zag ik een agent in uniform. Waarom in moskeeën wel?”, aldus Dries op Twitter.

    Tjerk Langman, raadslid voor de Lijst Pim Fortuyn in Eindhoven, vindt het een slechte actie van de agenten. Hebben jullie ooit politieagenten of brandweermannen tijdens het Kerstfeest in een kerk zien zitten? Waarom moeten ze dan tijdens het suikerfeestwel naar de moskee?”



    Er zijn ook Twitteraars die geen kwaad zien in de biddende agenten tijdens het Suikerfeest.

    “De Blauwe Moskee heeft 30 moslims uitgenodigd die in de frontlinie werken van de coronacrisis”, twittert Nancy. “Dus politie, brandweer, zorg, supermarkten etc. Als dank voor hun inzet. Verder zijn alle moskeeën gesloten. Het werd er heel duidelijk bij verteld. Mja, luisteren hè…”

    Reactie politie
    De agenten zelf hadden zondag ogenschijnlijk ook niet het idee dat ze wat fout zouden doen. “Het is een mooi gebaar dat mensen in vitale beroepen uitgenodigd zijn op deze mooie gezegende dag voor ons”, zei politieagent Abdul Salhi tegen Hart van Nederland.

    De politie wil naar aanleiding van de kritiek niet reageren, laat een woordvoerder weten, omdat het een politieke kwestie is geworden. Forum voor Democratie-raadslid Annabel Nanninga heeft namelijk schriftelijke vragen ingediend in de Amsterdamse gemeenteraad.

    Ze verwijst daarin naar een gedragscode van de politie uit 2011. Daarin staat dat agenten ‘in contacten met het publiek’ afstand moeten nemen van onder andere levensovertuiging en religie. Nanninga wil weten of het Amsterdamse college het wenselijk vindt dat agenten en brandweerlieden in uniform hun religie praktiseren.




    https://www.hartvannederland.nl/nieu...genten-moskee/


    “Le roi est mort... vive la République”

  2. #2
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Wat is hier nou fout aan...

    Erehaag vormen bij andere gelegenheden dan ook maar afstand nemen.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.099
    09-06-2006

    Gezeik van de bovenste plank.
    Agenten waren volgens mij toevallig aanwezig toen de opnamen gemaakt werden.
    De zeikers zullen wel van het pvv kamp komen.
    Als deze agenten er de tijd voor hebben om in een Moskee te bidden , prima.
    (en dat zeg ik als niet gelovige)

  4. #4
    ⵣ AitSaid ❤️

    Reacties
    2.422
    21-08-2013

    Citaat Geplaatst door fritskaptijn Bekijk reactie
    Gezeik van de bovenste plank.
    Agenten waren volgens mij toevallig aanwezig toen de opnamen gemaakt werden.
    De zeikers zullen wel van het pvv kamp komen.
    Als deze agenten er de tijd voor hebben om in een Moskee te bidden , prima.
    (en dat zeg ik als niet gelovige)


    “Le roi est mort... vive la République”

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.468
    23-11-2009


    agent in de kerk

  6. #6
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.305
    19-09-2019

    Je moet op dit gebied gewoon consequent zijn:

    Als je LHBT-politieagenten in uniform op een politieboot toestaat tijdens de Canal Pride
    mogen politieagenten in uniform ook een keer gezamenlijk bidden in een moskee of kerk.
    Maar het moeten natuurlijk niet dagelijkse manifestaties worden ...

    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Dus je mag ook niet in je pauze bidden tijdens je werk? Te zot voor woorden!

    Dit is nou een typisch voorbeeld van de Hollandse kneuterigheid waar ik mij NOOIT aan wil of zal conformeren! Kneuterigheid ontstaan uit een diepgewortelde islamofobe achtergrond (de post 9-11 Fortuin Wilderiaanse tijdgeest waarin we verkeren) gevoed door de xenofobe onderbuikdiarree waar NL al 2 decennia last van heeft!

    Moet toch jammergenoeg de Joden weer er bij betrekken (anders komt t gewoon niet aan bij de huichelende goedpraters), komt tie: hoe vaak hebben we overheidsfunctionarissen TIJDENS hun diensttijd een keppeltje zien dragen bij een Joodse gebeurtenis/herdenkenis, bv in Synagoge of 4 mei herdenking? Zelfs Rutte en Van der Laan die geen Joods zijn! Geen hond die er om blafte!

    Mooi dat dit naar boven is komen ‘drijven’....tolerantie tot aan de voordeur, wanneer het om de Islam gaat.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Echt onzin om daar over te zeuren.

    Een camera ging naar die moskee toe.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Je moet op dit gebied gewoon consequent zijn:

    Als je LHBT-politieagenten in uniform op een politieboot toestaat tijdens de Canal Pride
    mogen politieagenten in uniform ook een keer gezamenlijk bidden in een moskee of kerk.
    Maar het moeten natuurlijk niet dagelijkse manifestaties worden ...

    Dat klopt Satansbarber...fijn dat je in dit geval ‘eerlijk‘ bent.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Echt onzin om daar over te zeuren.

    Een camera ging naar die moskee toe.
    Wow...gaat het wel lekker met je?

    Had verwacht dat je ging zeiken. Is het toevallig Sint Juttemis vandaag?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Ik ben streng doch rechtvaardig.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door XaXi Bekijk reactie

    agent in de kerk
    Foei!

    O nee, dat is de Kerk dat valt onder het kopje Joods Christelijke cultuur. Dan mag het weer wel! Check!

  13. #13
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Angst voor groeien van Islam in NL.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #14
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Frits, Stijn en Maquis ik ben trots op jullie.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Als je aan het werk bent namens de overheid mag verwacht worden dat je neutraal probeert te zijn en neutraliteit uitstraalt, maar wat je in je eigen tijd doet, is natuurlijk helemaal aan jezelf.
    Deze mensen zijn gewoon aan het zoeken naar iets om over te zeiken.