1. #16
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De boer had op zijn erf een put liggen die hij nog niet had dichtgemaakt.

    Op een dag viel de ezel in de put. De boer vroeg zich af wat te doen. De ezel was toch al oud en de put moest dicht.

    Hij besloot om samen met de buren de put dicht te gooien met de ezel erin. Ze pakten allen een schop en gooiden zand in de put. De ezel besefte wat er gebeurde en maakte veel kabaal. Totdat het op een gegeven moment stil werd...



    Een paar scheppen zand verder besloot de boer een kijkje te nemen. Vol verbazing zag hij dat de ezel elke schep zand die op zijn rug kwam, van zich afschudde. Vervolgens ging hij op het afgeschudde zand staan.


    Met de ladingen zand die erop volgden, kwam de ezel steeds hoger te staan. Totdat de ezel zelf uit de put kon stappen.



    ~ Er zullen altijd mensen zijn die stenen gooien op jouw pad van succes. Het hangt van jezelf af wat je er van maakt: een muur of een brug.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #17
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Mooie verhalen. Ik hoop dat er gauw meer volgen inchallah.

    Slaap lekker iedereen
    speciaal voor jou nog eentje, trusten! ♡
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    speciaal voor jou nog eentje, trusten! ♡
    Super lief van je! Thnx sis. Nu ga ik zeker lekker slapen hihi.

    Droom zacht

  4. #19
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Super lief van je! Thnx sis. Nu ga ik zeker lekker slapen hihi.

    Droom zacht


    Hopelijk droom je niet van smiling donkey
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie


    Hopelijk droom je niet van smiling donkey
    Hahahhaha ik beloof niks hahahah

  6. #21
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Hahahhaha ik beloof niks hahahah
    en nog fijn gedroomd?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #22
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Tevreden...

    Een rijke fabriekseigenaar zag tot zijn afschuw een visser lui naast zijn boot liggen en een sigaret roken. Waarom ben je niet aan het vissen? vroeg de fabriekseigenaar. Omdat ik genoeg vis heb gevangen voor vandaag, zei de visser.

    De man: Waarom vang je er niet nog een paar?
    De visser: Wat zou ik ermee moeten?
    Je zou geld kunnen verdienen luidde het antwoord.

    Daarmee zou je een motor op je boot kunnen laten monteren om verder de zee op te gaan en meer vis te vangen. Dan zou je genoeg verdienen om nylon netten te kopen. Die zouden je meer vis en meer geld opleveren.

    Al gauw zou je genoeg geld hebben om twee boten te bezitten… misschien wel een hele vloot. Dan zou je een rijk man zijn
    net als ik.

    Wat zou ik dan doen? vroeg de visser. Dan zou je werkelijk van het leven kunnen genieten zei de fabriekseigenaar.

    En wat denk je wat ik nu aan het doen ben?
    antwoordde de visser.



    In een wereld waarin "meer" en "beter" zo vaak worden benadrukt, kan het moeilijk zijn om simpelweg gelukkig te zijn met wat je hebt.

    Er is veel druk om de perfecte relatie, de duurste kleding, de gaafste ervaringen en de mooiste telefoons te hebben. Alsof dan pas je leven in orde lijkt te zijn. Er zijn echter echt zoveel dingen om dankbaar voor te zijn in je unieke dagelijkse leven.

    Om tevreden te zijn met wat je momenteel hebt, werk je aan het ontwikkelen van een positieve houding en waardeer je wat je er nu al is en goed gaat.

    Wees dankbaar voor het mooie, wat soms zo normaal lijkt te zijn geworden.



    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    5
    21-04-2019

    Topp!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    en nog fijn gedroomd?
    Niet dat ik me kan herinneren hahahhaha

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Aitouzine125 Bekijk reactie
    Topp!
    Thanks
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Niet dat ik me kan herinneren hahahhaha
    Gelukkig maar, sweet dreams
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Tevreden...

    Een rijke fabriekseigenaar zag tot zijn afschuw een visser lui naast zijn boot liggen en een sigaret roken. Waarom ben je niet aan het vissen? vroeg de fabriekseigenaar. Omdat ik genoeg vis heb gevangen voor vandaag, zei de visser.

    De man: Waarom vang je er niet nog een paar?
    De visser: Wat zou ik ermee moeten?
    Je zou geld kunnen verdienen luidde het antwoord.

    Daarmee zou je een motor op je boot kunnen laten monteren om verder de zee op te gaan en meer vis te vangen. Dan zou je genoeg verdienen om nylon netten te kopen. Die zouden je meer vis en meer geld opleveren.

    Al gauw zou je genoeg geld hebben om twee boten te bezitten… misschien wel een hele vloot. Dan zou je een rijk man zijn
    net als ik.

    Wat zou ik dan doen? vroeg de visser. Dan zou je werkelijk van het leven kunnen genieten zei de fabriekseigenaar.

    En wat denk je wat ik nu aan het doen ben?
    antwoordde de visser.



    In een wereld waarin "meer" en "beter" zo vaak worden benadrukt, kan het moeilijk zijn om simpelweg gelukkig te zijn met wat je hebt.

    Er is veel druk om de perfecte relatie, de duurste kleding, de gaafste ervaringen en de mooiste telefoons te hebben. Alsof dan pas je leven in orde lijkt te zijn. Er zijn echter echt zoveel dingen om dankbaar voor te zijn in je unieke dagelijkse leven.

    Om tevreden te zijn met wat je momenteel hebt, werk je aan het ontwikkelen van een positieve houding en waardeer je wat je er nu al is en goed gaat.

    Wees dankbaar voor het mooie, wat soms zo normaal lijkt te zijn geworden.



    Dit is zo waar! Genieten van de kleine momenten in je leven dat is pas echt genieten! En tevreden zijn met weinig. Geld maakt dingen makkelijk maar niet gelukkig

  13. #28
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Dit is zo waar! Genieten van de kleine momenten in je leven dat is pas echt genieten! En tevreden zijn met weinig. Geld maakt dingen makkelijk maar niet gelukkig
    Mensheid leidt aan hebzucht het is een ziekte de oude grieken hadden hier een mooi woord voor pleonexia is niet alleen hebzucht in de gebruikelijke zin, maar ook de onverzadigbare wens om iets te verwerven, te verzamelen of te verkrijgen, of het nu gaat om geld, eigendom of macht.

    Mensen die lijden aan pleonexia verkeren in een staat van voortdurende ontevredenheid, het gevoel nooit genoeg te hebben.

    De hebzucht van pleonexia is dus geen gewone hebzucht, maar een onverzadigbare hebzucht. Het gaat niet om geld of bezit, maar om het eindeloos vergaren van geld en bezit. Dit zou je een vorm van neurose kunnen noemen. Een ziektebeeld. Allah ya7fed
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #29
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Een geleerde vroeg eens aan één van zijn studenten: "Je hebt een lange tijd met me doorgebracht, wat heb je geleerd?"

    Hij zei: "Ik heb acht dingen geleerd:

    1. Ik keek naar de schepping. Iedereen heeft een geliefde. Wanneer hij het graf in gaat, laat hij zijn geliefde achter. Daarom heb ik mijn goede daden tot mijn geliefde gemaakt; op die manier zullen ze bij me zijn in het graf.



    2. Ik keek naar het vers 'Doch voor hem die vreesde voor zijn Heer te staan, en die zijn ziel van begeerten onthield,' (79:40) en worstelde daarom tegen mijn verlangens zodat ik Allah kon blijven gehoorzamen.



    3. Ik zag dat als iemand iets waardevols bij zich heeft, hij het zal beschermen. Toen dacht ik aan het vers 'Hetgeen gij hebt, zal voorbijgaan maar hetgeen bij Allah is, is blijvend.' (16:96) Daarom wijdde ik alles wat me iets waard was toe aan Hem zodat het bij Hem zou zijn voor mij.



    4. Ik zag de mensen zoeken naar rijkdom, eer en posities en het was me niets waard. Toen dacht ik aan Allah's woorden 'Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest' (49:13) dus deed ik mijn best om bewust te worden van Allah om edel te zijn in Zijn ogen.



    5. Ik zag de mensen jaloers zijn op elkaar en ik keek naar het vers 'Wij zijn het, Die in het tegenwoordige leven middelen van bestaan onder hen uitdelen,' (43:32) dus verliet ik jaloezie.



    6. Ik zag de mensen vijandigheid hebben en ik dacht aan het vers 'Voorwaar, Satan is een vijand van u, behandelt hem daarom als vijand' (35:6) dus verliet ik vijandigheid en nam de Satan als mijn enige vijand.



    7. Ik zag dat ze zichzelf verlaagden op zoek naar voorzieningen en ik dacht aan het vers 'En er is geen schepsel dat op aarde kruipt, of zijn voorziening berust bij Allah,' (11:6) dus hield ik mezelf bezig met mijn verantwoordelijkheden tegenover Hem en ik liet mijn eigendom bij Hem.



    8. Ik zag dat ze vertrouwden op hun zaken, gebouwen en gezondheid en ik dacht aan het vers 'En voor hem, die zijn vertrouwen in Allah stelt, is Allah toereikend,' (65:3) en daarom plaats ik mijn vertrouwen alleen in Allah azza wa jall. ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #30
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Het jaar dat Rasoeloellah (de boodschapper van Allah) geboren werd, gebeurde er iets heel raars in Mekka.

    Er was een machtige koning in Jemen met de naam Abraha. Abraha had een groot leger van olifanten. Hij was van plan om Mekka te veroveren en de Ka'ba te vernietigen. Mekka werd beheerst door de familie van de Qoeraish. De Qoeraish zorgden voor de Ka'ba. Uit heel Arabië kamen de mensen naar de Ka'ba om hun goden te vereren.

    De Ka'ba was het huis van Allah, lange tijd geleden gebouwd door de profeet Ibraahiem en zijn zoon Ismaa'iel. Door de jaren heen waren de Arabieren de lessen van hun profeten vergeten, en maakte ze van de Ka'ba een huis voor hun afgoden. Er stonden 365 afgodsbeelden in de Ka'ba.

    Op een dag wilde Abraha met een enorm leger van olifanten Mekka binnenvallen. Terwijl het leger dichterbij kwam, waren de Mekkanen vreselijk bang. Ze wisten niet hoe ze dat machtige leger het hoofd konden bieden. Hun leider 'Abd Al-Moettaalib zei:

    "Allah kan Zijn huis beschermen tegen Abraha's strijdmachten. Maar wij zijn niet machtig genoeg om de koning te bestrijden. Laten we uit Mekka weggaan"

    Abraha kwam steeds dichterbij Mekka met zijn machtige leger. Toen hij bij Mekka aankwam, weigerden zijn olifanten verder te lopen. Abraha vroeg aan zijn generaals om de olifanten tot lopen te dwingen, maar er was geen beweging te krijgen in de poten van de olifanten. Ze bleven steken in het zand van de woestijn. abraha was boos en gefrustreerd. Hij gebood het leger de olifanten achter te laten en te voet verder te gan om Mekka te veroveren.

    Terwijl het leger zich voorbereidde om verder te gaan, zagen ze dat de lcuht plotseling donker kleurde. Toen de soldaten van het leger opkeken, zagen ze dat vele vogels boven hun hoofd vlogen, die kiezels in hun klauwen hielden.

    Plotseling begonnen de vogels het leger van Abraha te bekogelen met kiezels. De kiezels waren klein maar telkens als ze een soldaat raakten, doodden zij hem. Al snel was het merendeel van Abraha's leger en olifanten gedood. Abraha vluchtte weg met de rest van het leger.

    De ka'ba was gered. Abraha's plan om Mekka te veroveren en de Ka'ba te vernietigen, was mislukt. De mensen van Mekka kwamen van de heuvel af en zagen het verslagen leger. Ze dankten de heer van de Ka'ba voor de bescherming tegen zo 'n machtig leger. De Mekkanen wisten niet dat Allah de Heer van de Ka'ba was, en dat Allah van plan was om Zijn profeet te sturen. Hij wou de mensheid de religie van de islam onderwijzen. Allah wilde zijn huis zuiveren, de Ka'ba opnieuw tot een huis voor aanbidding van Hem alleen maken.

    De nederlaag van Abraha was een teken van Allahs macht en van de komst van een nieuw tijdperk, dat van de Islam.

    (hier hoort onderstaande surat bij

    Surat Al - Fiel De Olifant)

    A lam tara kaifa fa'ala rabbbuka bi as-haabil fiel
    Alam jadj'al kaidahum fie tadliel
    Wa arsala 'alaihim tairan abaabiel
    Tarmiehim bi hidjaaratim min sidjdiel
    Fa dja'alahum ka'asfim ma'koel

    Vertaling:

    Heb jij niet gezien hoe jouw Heer de mensen van de olifant behandelde?
    Liet hij niet hun plan mislukken.
    En tot hen zwermen vogels stuurde,
    Hen treffend met kokende stenen
    en hen als een leeg stoppelveld maakte.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna