1. #121
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Dan is dat denk ik meer iets persoonlijks van die vrouw zelf.Ik kan niet zeggen welke rechten Marokkaanse vrouwen in Nederland of in Marokko nou niet zouden hebben.In Nederland mogen ze alles.Ze studeren hebben werk en de overgrote meerderheid heeft eigen partnerkeuze.Deze mevrouw heeft denk ik meer een probleem met haar eigen.Herinner je Hirsi Ali nog? Die had hier ook de mond vol van,later bleek ze alles bij elkaar gelogen te hebben en is ze gevlucht naar Amerika.Zo betrouwbaar zijn dit soort figuren dus.
    Het gaat haar volgens mij niet alleen om gelijke rechten, maar ook om gelijkheid, kansen en mogelijkheden. En och, als ik zo wat reacties bekijk in dit topic, dan valt er nog wat te halen, denk je niet?

    En bijzonder, dat nieuwe frame van mevrouw Ali. Helemaal jouw uitsmijter: "Zo betrouwbaar zijn dit soort figuren dus".

  2. #122
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door XaXi Bekijk reactie
    zij heeft een wet gemaakt dat verkrachters beboet kunnen worden, wil jij nog meer wetten noemen die zij heeft door gevoerd ?
    Nog sterker, de doodstraf werd gesteld op het verkrachten van meisjes/vrouwen.
    Bovendien werden de bezittingen van de verkrachter ter hand gesteld aan de verkrachtte vrouw.

    Verder de wet dat vrouwen konden erven, eigen ondernemingen konden stichten, en het geld dat zij daarmede verdiende haar eigendom werd.
    Ook was het al lang de gewoonte dat bij een huwelijk (de familie van) de bruid een flinke bruidsschat moesten inbrengen.
    De bruidegom gaf slechts een klein cadeautje. Dat veranderde, ook de (familie van de) bruidegom moest een substantiele bruidsschat inbrengen.
    Ook werd de wet op echtscheiding die in het voordeel van de man was veranderd zodat er meer evenwicht ontstond tussen man en vrouw.
    Overigens was het al zo dat niet alleen de man vrouw kon verstoten, de vrouw moest ook toestemming geven.
    Maar was tot dan toch de zwakkere partij in de praktijk.

    Het uitzonderlijke was dat zo vroeg in de geschiedenis zij niet zorgde dat vrouwen bepaalde rechten kregen, maar zij streefde naar gelijke rechten voor mannen en vrouwen,
    Al voor het jaar 450 toen zij overleed!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #123
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Er zullen altijd voor/tegenstanders zijn. Meningen verschillen nou eenmaal. Niets mis mee

    Wat er te halen valt? Accepteer de verschillen dring je mening niet aan een ander op.

    Ze leeft in een land waar haar rechten beschermd worden. Laat haar die zogezegde rechten op eisen uit naam van haar zelf of uit naam van haar eigen beweging
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #124
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Je snapt donderdgoed wat ik bedoel.Wij hebben nog respect voor onze vrouwen .Wij zien ze niet als een lustobject zoals de Nederlandse man dat doet.Wij zien ze als zusters als moeders als de moeders van onze kinderen.Jullie zien ze veelal als een lustobject om jullie behoefte te verzadigen.

    Wat betreft de scandinavische vrouwen.
    Die sla ik veel hoger aan qua zelfrespect en normen en waarden dan de Hollandse.
    Snap je het nu,
    Oh, ik begrijp je heus wel hoor. Ik maak wel bezwaar tegen jouw idee over "de Nederlandse man" en "de Nederlandse vrouw als lustobject..."

  5. #125
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    "Mannen en vrouwen verschillen in hun interesses en prioriteiten. Gelijkheid van kansen zal dus nooit tot gelijkheid van uitkomst leiden."
    Generaliseren is nooit goed, prinses!

    Zeker zijn er flink wat vrouwen die trouwen, kinderen krijgen, het huishouden bestieren als doel. Voelen zich daar heel gelukkig mee.
    En dat is prima. Ook zijn er steeds meer vrouwen, die (ook) een maatschappelijke carriere willen.
    Hun kennis, talenten, interesses in de praktijk te gebruiken.


    Het zijn altijd weer de mannen die de vrouwen wijsmaken dat zij zich alleen moeten bezig houden met huisje, boompje, beestje.
    Ook In Europa/VS. De vrouw die werd gerespecteerd was de getrouwde vrouw die voor man en kinderen zorgden.
    Toen men elkaar weer eens probeerde uit te roeien, en miljoenen mannen naar de slachtvelden moesten.
    Dan kwam er weer propaganda dat de gerespecteerde vrouw de taken van de mannen overnam, om de economie - en muntiefabrieken! - te laten doorgaan.
    Zodra de oorlog over was moesten vrouwen weer terug naar het fornuis!
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #126
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    De Hollander wil altijd zijn gelijk halen.
    De Hollander heeft de mond vol,wanneer het over islam/mensen met een migratie achtergrond gaat.De Hollander is stil wanneer hij moet praten over de te kort komingen van zijn eigen soort.
    Bv: pedofilie,racisme,discriminatie,uitsluiting.Hoe kan een moslima in godsnaam sterk in de maatschappij staan als de hollander bij het zoeken van werk haar al afwijst op der naam of omdat ze een hoofddoek draagt.Het probleem ligt veel dieper in deze maatschappij dan alleen maar feminisme onder moslima's.
    Generalisaties en vooroordelen. Dat is alles wat je hebt?
    Btw, als dat laatste wat je zegt waar is, over moslima's die door "de hollander" (lekker, weer een generalisatie ) dwars gezeten wordt bij het zoeken naar werk, dan zou de moslima volgens mij wel gebaat zijn bij een goeie feministische beweging voor en door moslima's...

  7. #127
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Generaliseren is nooit goed, prinses!

    Zeker zijn er flink wat vrouwen die trouwen, kinderen krijgen, het huishouden bestieren als doel. Voelen zich daar heel gelukkig mee.
    En dat is prima. Ook zijn er steeds meer vrouwen, die (ook) een maatschappelijke carriere willen.
    Hun kennis, talenten, interesses in de praktijk te gebruiken.


    Het zijn altijd weer de mannen die de vrouwen wijsmaken dat zij zich alleen moeten bezig houden met huisje, boompje, beestje.
    Ook In Europa/VS. De vrouw die werd gerespecteerd was de getrouwde vrouw die voor man en kinderen zorgden.
    Toen men elkaar weer eens probeerde uit te roeien, en miljoenen mannen naar de slachtvelden moesten.
    Dan kwam er weer propaganda dat de gerespecteerde vrouw de taken van de mannen overnam, om de economie - en muntiefabrieken! - te laten doorgaan.
    Zodra de oorlog over was moesten vrouwen weer terug naar het fornuis!
    Zeg ik dat ergens?

    Nergens lees ik dat terug (op een enkeling na misschien) en ook daar is niets mis mee. Ieder zo zijn denkwijze/voorkeur(en)

    Waar ik wel moeite mee heb is dat zij meent te spreken namens de moslimvrouw, waar ik één van ben. Hamdulilaah

    Wat zij hoopt te bereiken en welke doelen zij ook wilt nastreven daar wens ik haar heel veel succes mee

    Laat de moslima hierbuiten. Wij hebben onze rechten gekregen 14 eeuwen geleden ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #128
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Het bulkt van de sex omdat wij in jullie maatschappij leven en weten wat jullie intensies zijn.Vergeet niet dat we in een land leven waar een vrouw word gezien als een object.Een land die vrouwen achter het raam zet om hun lichaam voor een paar tientjes te verkopen.Een land die dit zogenaamd toe staat onder het mom van vrijheid.Dit is geen vrijheid maar meer slavernij.En laat slavernij nou echt iets Hollands zijn wat door jullie is ook uittevonden en er rijk mee zijn geworden.Je kan brullen wat je wil,maar we kennen jullie te goed.
    Hebben je wel eens met je huisarts gesproken over je obsessie over het menselijk lichaam en seksualiteit?

    Hoe kom jij er bij dat Nederland, vrouwen achter het raam zet? Dat is of de eigen keuze, of worden zij gedwongen door smerige gangsters.
    Nederland slavernij uitgevonden?!

    Toen Nederlanders, west-Europeanen slaven kochten in de 7e eeuw van zwarte Afrikanen was slavernij in Afrika al langer dan 1000 jaar heel gewoon!
    Zwarte Afrikanen namen elkaar gevangen en maakten elkaar tot slaaf.
    Berbers en Arabieren overvielen 1400 jaar het ene na het ander zwarte dorpje!
    Wie zich verzette werd gedood. Alle mannen, vrouwen en kinderen, mannen die waarde hadden op de slaven markten in Afrika en Azie werden aan elkaar geketend afgevoerd.
    Oude en zieke mensen werden achter gelaten en crepeerden omdat er niemand meer was om voor deze mensen te zorgen.

    Ik kan je mooie boeken door moslims geschreven over deze enorme slavenhandel noemen als je deze wil lezen.

    Trouwens
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  9. #129
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Hahaha met huisart praten?, Kom je er niet uit? Je gaat weer de rollen omdraaien zodat de schuld weer bij de moslim ligt.Dat is volgens mij ook het enige talent waar je over beschikt.Misschien moet je eens de VN rapporten lezen over nederland mensenhandel seksuele uitbuiting van kinderen.Maar dat is niet jou ding toch.Nee dit komt niet goed uit.
    Je spoort niet.De genen van Wilders gieren door je lijf
    Jij kwam toch met die onzin dat Nederlanders slavernij hebben uitgevonden?

    Overigens moet ik jou als moslims nog wijzen op de bronnen van de islam, waar slavernij in wordt behandeld?
    Het nemen van slaven als oorlogsbuit?
    Ahadith waarin wordt genoemd hoe men na het overvallen van een dorp van niet-gelovige de gevangen genomen vrouwen als slavinnen verdeelde en verkochten?
    En dan de Nederlanders neerzetten als uitvinders van de slavernij?

    Emancipatie willen vrouwen en jij kunt het alleen maar hebben over naakt lopen en seks.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #130
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Je springt van de hak op de tak.
    Vertel jij mij nou eens wat moslima's in dit land eigenlijk niet mogen in vergelijking met de Hollandse vrouwen.
    Ik lees net in jouw vorige comment dat de Marokkaanse vrouw met hoofddoek en achternaam niet voor de Boze Blanke Hollander mag werken.
    Lijkt me een kolfje naar de hand van een sterke islamitische feministische beweging, denk je niet?

  11. #131
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Ik heb ook zussen.Ik kan me echt geen moment herinneren dat ik ,mijn ouders of broers tegen ze hebben gezegd dat ze iets niet mogen of kunnen.Integendeel ze zijn gestimuleerd om juist alles uit het leven te halen.Maar wel met zelfrespect normen en waarden.Maar de emancipatie van de Hollander is volgens mij meer: dat ze hier in korte rokjes moeten gaan rondlopen en elke week al hun geld uitgeven aan de barman en elke week een ander vriendje.Of te wel dat je op een gegeven moment gezien word als een object voor sex en niet zoals onze cultuur gezien zal worden als een echtgenote een zus een moeder waar je respect voor moet hebben en voor wie je als man goed moet zorgen.

  12. #132
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Jij wil mij zogenaamd steeds duidelijk maken ,dat jij als blanke man het oow zo goed weet en ,het beste voor hebt met de moslima's.Wat natuurlijk onzin is.De Nederlander kennen we ondertussen te goed.De moraalridder als het hem uitkomt.
    Jaren geleden zat ik in de kantine mijn broodje te eten (was gedurende mijn stage) met mijn toenmalige collega's (vijf vrouwen twee mannen)

    De discussie ging over de rechten van de vrouw.
    Mijn mond viel open van verbazing. Volgens één van die mannen (een autochtone Nederlander) was het recht van de vrouw enkel het aanrecht. Hij praatte zo neerbuigend over de vrouw dat ik er kippenvel van kreeg. Heb hem alsnog mijn visie gedeeld vanuit islamitisch oogpunt...hij werd rood nog roder dan een tomaat...er kwam nog net geen rook uit zijn neus & oren

    Komt in alle lagen van de bevolking voor.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #133
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Prima,leuk en aardig maak gebruik van die wet maar laat moslima's / islam hierbuiten. Eis wat je wilt uit naam van jezelf.
    Die wetten gelden ook voor moslima's, Prinses! En de islam natuurlijk.

  14. #134
    MVC Lid

    Reacties
    882
    31-01-2020

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Het bulkt van de sex omdat wij in jullie maatschappij leven en weten wat jullie intensies zijn.Vergeet niet dat we in een land leven waar een vrouw word gezien als een object.Een land die vrouwen achter het raam zet om hun lichaam voor een paar tientjes te verkopen.Een land die dit zogenaamd toe staat onder het mom van vrijheid.Dit is geen vrijheid maar meer slavernij.En laat slavernij nou echt iets Hollands zijn wat door jullie is ook uittevonden en er rijk mee zijn geworden.Je kan brullen wat je wil,maar we kennen jullie te goed.
    Mooi dat je weet wat mijn intenties zijn. Fantast.

  15. #135
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Jaren geleden zat ik in de kantine mijn broodje te eten (was gedurende mijn stage) met mijn toenmalige collega's (vijf vrouwen twee mannen)

    De discussie ging over de rechten van de vrouw.
    Mijn mond viel open van verbazing. Volgens één van die mannen (een autochtone Nederlander) was het recht van de vrouw enkel het aanrecht. Hij praatte zo neerbuigend over de vrouw dat ik er kippenvel van kreeg. Heb hem alsnog mijn visie gedeeld vanuit islamitisch oogpunt...hij werd rood nog roder dan een tomaat...er kwam nog net geen rook uit zijn neus & oren

    Komt in alle lagen van de bevolking voor.
    Er zijn zat idioten te vinden in elke groep.
    Des te meer reden om voor de wet iedereen dezelfde rechten en plichten te geven, om die idioten geen wettelijke basis om te discrimineren te geven.

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Ik heb ook zussen.Ik kan me echt geen moment herinneren dat ik ,mijn ouders of broers tegen ze hebben gezegd dat ze iets niet mogen of kunnen.Integendeel ze zijn gestimuleerd om juist alles uit het leven te halen.Maar wel met zelfrespect normen en waarden.Maar de emancipatie van de Hollander is volgens mij meer: dat ze hier in korte rokjes moeten gaan rondlopen en elke week al hun geld uitgeven aan de barman en elke week een ander vriendje.Of te wel dat je op een gegeven moment gezien word als een object voor sex en niet zoals onze cultuur gezien zal worden als een echtgenote een zus een moeder waar je respect voor moet hebben en voor wie je als man goed moet zorgen.
    Elke week een ander vriendje
    Zucht.

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    De Hollander wil altijd zijn gelijk halen.
    De Hollander heeft de mond vol,wanneer het over islam/mensen met een migratie achtergrond gaat.De Hollander is stil wanneer hij moet praten over de te kort komingen van zijn eigen soort.
    Bv: pedofilie,racisme,discriminatie,uitsluiting.Hoe kan een moslima in godsnaam sterk in de maatschappij staan als de hollander bij het zoeken van werk haar al afwijst op der naam of omdat ze een hoofddoek draagt.Het probleem ligt veel dieper in deze maatschappij dan alleen maar feminisme onder moslima's.
    Open een topic over de Hollander zou ik zeggen.
    Deze gaat over iets anders.

    Citaat Geplaatst door Tsakka007 Bekijk reactie
    Je snapt donderdgoed wat ik bedoel.Wij hebben nog respect voor onze vrouwen .Wij zien ze niet als een lustobject zoals de Nederlandse man dat doet.Wij zien ze als zusters als moeders als de moeders van onze kinderen.Jullie zien ze veelal als een lustobject om jullie behoefte te verzadigen.

    Wat betreft de scandinavische vrouwen.
    Die sla ik veel hoger aan qua zelfrespect en normen en waarden dan de Hollandse.
    Snap je het nu,
    Wat doen de Scandinavische vrouwen beter?

    Respect terwijl ze in de kern gediscrimineerd worden gaan voor mij niet samen trouwens.