MAT

Reacties
    5.289
    02-09-2019

Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Je gaf in je post aan dat wanneer iemand ramadan vast gevold door shawall dit is "alsof je de hele tijd vast" dit is niet correct.

Wie ramadan vast en shawall daaropvolgend is alsof hij heeft gevast voor een héél.jaar.

Daar waar je hij leest bedoelen ze ook zij. Genoeg overleveringen van profeet Mohammed vrede zij met hem. (Met betrekking tot het verplichtte vasten en vrijwillige vasten) zowel voor de mannen als vrouwen

Wist je dat wanneer wij op lyoum qiamaa ondervraagd worden over het eerste onderdeel namelijk onze salaah en we komen tekort dat Allah azza wa jall onze vrijwillige daden (shawwal) zal aanvullen zodat we alsnog slagen voor de test?!

Allah azza wa jall houd van zijn dienaren die vrijwillige daden verrichten. Zowel de mannen als de vrouwen.
    Profeet Mohammed had het over addahr. Addahr betekent voor altijd.

Om dit voor elkaar te krijgen addahr, zul je ieder jaar ramadan en shawwal moeten vasten met pure niya, imaanan wa 7tisaban tot aan je sterfbed.
    ( laten we een marge nemen van 6 maanden)
    En niet een jaartje wel vasten en een jaartje niet

Als je ramadan vast achtereen volgend 6 dagen shawwal en dit ook iedere jaar doet tot aan je sterfbed is het net of je altijd hebt gevast oftewel je hele leven.

Dus 36 dagen per jaar vasten ramadan + shawwal en dit iedere jaar herhaalt tot aan je sterfbed is net of je je hele leven hebt gevast. Addahr.

Een jaartje wel en een jaartje niet (ramadan) shawwal vasten dan is deze hadith niet geldig.

MAT

Reacties
    5.289
    02-09-2019

Citaat Geplaatst door MamavanN Bekijk reactie
    Insha Allah zeker.. mag je ook in de loop van komende week beginnen en 6 dagen achter elkaar? Bijv je begint dinsdag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Je hebt nog circa 28 dagen te gaan.

Je mag het zelf invullen hoe het de beste voor he uit komt.

Let op: Vrijdag mag je niet enkel en alleen vasten.

Vrijdag altijd samen vasten met donderdag of zaterdag.

Allahi itaqabel.

Married.

Reacties
    2.558
    28-04-2019

Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Je hebt nog circa 28 dagen te gaan.

Je mag het zelf invullen hoe het de beste voor he uit komt.

Let op: Vrijdag mag je niet enkel en alleen vasten.

Vrijdag altijd samen vasten met donderdag of zaterdag.

Allahi itaqabel.
    Shoekran. Ja dat wist ik wel! Soms twijfel ik gewoon aan mezelf terwijl ik het eigenlijk wel weet. Angst om het fout te doen i guess.

Ameen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MAT

Reacties
    5.289
    02-09-2019

Mijn dag 1 Shawwal is volbracht.

Donderdag dag 2 Insha Allah.