1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    (Filmpje) Verloren Sunnah, velen doen dit verkeerd in de Ramadan!

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh , Ramadan Mubarak!




    Velen van ons maken deze fout helaas, namelijk: wanneer het maghrib (zonsondergang) is en je mag eten, dan vergeten mensen de SALAAT!

    Het Maghrib-gebed, dient niet verwaarloosd te worden, in ruil voor eten.

    Eten, de volle tafel is een zegening van Allah shwt. En een gunst aan JOU!!!!
    Vergeet niet dat het GEEN standaard is wat iedereen heeft!

    Je krijgt een zegening en een gunst van Allah, hoogstwaarschijnlijk heb je er niet eens om gevraagd, en die zegening en gunst verwijderd jou van Allah?!

    In het filmpje wordt duidelijk uitgelegd hoe het wel hoort en hoe de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) dit aanpakte, namelijk: een dadeltje eten, en water drinken.

    En vervolgens leidde Hij (vrede en zegeningen zij met hem) het Maghrib-gebed.

    En daarna kan je pas verder eten.
    Vandaag de dag helaas gaat het zo: eerst eten, (en ook nog eens teveel wat niet goed is) daarna kan je niet meer opstaan om te bidden, waardoor het (verplichte) gebed wordt uitgesteld...


    Moge Allah shwt ons allen vergeven en leiden op het pad dat naar Jannah leidt, amin!

    https://m.youtube.com/watch?v=yRPTm1jR1ZY


    Moge Allah shwt ons allen vergeven en genadig zijn, amin!




    Vergeet niet om het te delen, wa
    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    171
    09-02-2019

    De rest snap ik, maar de laatste zin is het niet jouw probleem of het erg is of niet erg. Dat is altijd nog aan Allah swt te bepalen. En niet aan jou. Knoop dat goed in je hersens.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Samiera-love Bekijk reactie
    De rest snap ik, maar de laatste zin is het niet jouw probleem of het erg is of niet erg. Dat is altijd nog aan Allah swt te bepalen. En niet aan jou. Knoop dat goed in je hersens.
    Ik heb t aangepast. Is eigenlijk wel erg, maar waar ik op doelde is: als je je bewust bent van iets en je hebt er lak aan.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!