1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    14
    12-02-2019

    Vast in een dorp in marokko

    Salamou3alaikoum broeders & zusters,

    ik wil jullie iets mededelen..
    Ik zit namelijk met iets, iets wat bepaalde mensen kunnen begrijpen maar zeker niet voelen.
    Ik zit vast! zonder dat ik iets heb gedaan!
    Ik zit vast in Marokko en ik kan nergens heen!
    Ik zit vast in mijn eigen woning!
    Ik zit in mijn eigen woning en ben alleen, voel me gewoon eenzaam!
    Wollah beste broeders en zusters ik dacht nooit dat ik hier ergens zou belanden
    nu zit ik er zelf in.
    Jij die dit nu leest, Hoe bevalt de ramadan? ik alhamdoulillah ben alleen, met fajr met dohr, met asr, met Al Magheb, & en tot slot met al 3isha. alhamdoulillah 3ala kouli 7aal.
    maar op den duur word het gewoon moeilijk want je bent niet 1 min alleen of 1 uur of 1 dag ook niet een week, vul jullie maar in hoe lang we hier al zitten.

    Ik begrijp dat er mensen zullen zeggen het kan altijd slechter say alhamdoulillah!
    Tuurlijk! Alhamdoulillah! allah swt vergeten we zeker niet! want hij is de enige die ik momenteel heb!
    maar het is gewoon moeilijk om eenzaam te zijn, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de belletjes die ik heb gepleegd met de ambassade, Hulp? 0,0 Alhamdoulillah.

    graag wil ik jullie via deze weg vragen om ons niet te vergeten in jullie Ad3ya!
    Als een persoon vanuit zo een situatie jou iets verteld, dan is het niet zomaar denk er aub dubbel over na.
    Hetzij zo Alhamdoulillah, Moge Allah swt ons snel doen herenigen met onze gezinnen In Sha allah..

    Wasallam Moe3alaykoum.

  2. #2
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Salaam aleikoum. Ameen op je dua beste broeder.

    Voel je gezegend klinkt gek dat ik dit zeg maar JIJ bent gezegend. Allah azza wa jall heeft jou uitgekozen hij heeft jou afgezonderd voor de rest van de wereld. Hij de almachtige de alwetende wil JOU voor zichzelf.

    Benut deze periode goed beste broeder om dichter tot HEM te komen. moge Allah azza wa jall jou snel en veilig weer herenigen met al jouw dierbaren. Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    93
    10-11-2008

    Citaat Geplaatst door Trabandoo Bekijk reactie
    Salamou3alaikoum broeders & zusters,

    ik wil jullie iets mededelen..
    Ik zit namelijk met iets, iets wat bepaalde mensen kunnen begrijpen maar zeker niet voelen.
    Ik zit vast! zonder dat ik iets heb gedaan!
    Ik zit vast in Marokko en ik kan nergens heen!
    Ik zit vast in mijn eigen woning!
    Ik zit in mijn eigen woning en ben alleen, voel me gewoon eenzaam!
    Wollah beste broeders en zusters ik dacht nooit dat ik hier ergens zou belanden
    nu zit ik er zelf in.
    Jij die dit nu leest, Hoe bevalt de ramadan? ik alhamdoulillah ben alleen, met fajr met dohr, met asr, met Al Magheb, & en tot slot met al 3isha. alhamdoulillah 3ala kouli 7aal.
    maar op den duur word het gewoon moeilijk want je bent niet 1 min alleen of 1 uur of 1 dag ook niet een week, vul jullie maar in hoe lang we hier al zitten.

    Ik begrijp dat er mensen zullen zeggen het kan altijd slechter say alhamdoulillah!
    Tuurlijk! Alhamdoulillah! allah swt vergeten we zeker niet! want hij is de enige die ik momenteel heb!
    maar het is gewoon moeilijk om eenzaam te zijn, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de belletjes die ik heb gepleegd met de ambassade, Hulp? 0,0 Alhamdoulillah.

    graag wil ik jullie via deze weg vragen om ons niet te vergeten in jullie Ad3ya!
    Als een persoon vanuit zo een situatie jou iets verteld, dan is het niet zomaar denk er aub dubbel over na.
    Hetzij zo Alhamdoulillah, Moge Allah swt ons snel doen herenigen met onze gezinnen In Sha allah..

    Wasallam Moe3alaykoum.

    w 3alaykoum salam,

    ik begrijp precies hoe je je voelt want ook ik zit in Marokko vast en ben helemaal alleen...het is vreselijk maar Alhamdouli'Allah ten alle tijden...ik vergeet niemand in mijn smeekbedes en jou dus ook niet...Amin op jou du3a

  4. #4
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door maraya Bekijk reactie
    w 3alaykoum salam,

    ik begrijp precies hoe je je voelt want ook ik zit in Marokko vast en ben helemaal alleen...het is vreselijk maar Alhamdouli'Allah ten alle tijden...ik vergeet niemand in mijn smeekbedes en jou dus ook niet...Amin op jou du3a

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    93
    10-11-2008

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    sada9a Allahou l3adiem w djazzakAllahou gayran✌

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Trabandoo Bekijk reactie
    Salamou3alaikoum broeders & zusters,

    ik wil jullie iets mededelen..
    Ik zit namelijk met iets, iets wat bepaalde mensen kunnen begrijpen maar zeker niet voelen.
    Ik zit vast! zonder dat ik iets heb gedaan!
    Ik zit vast in Marokko en ik kan nergens heen!
    Ik zit vast in mijn eigen woning!
    Ik zit in mijn eigen woning en ben alleen, voel me gewoon eenzaam!
    Wollah beste broeders en zusters ik dacht nooit dat ik hier ergens zou belanden
    nu zit ik er zelf in.
    Jij die dit nu leest, Hoe bevalt de ramadan? ik alhamdoulillah ben alleen, met fajr met dohr, met asr, met Al Magheb, & en tot slot met al 3isha. alhamdoulillah 3ala kouli 7aal.
    maar op den duur word het gewoon moeilijk want je bent niet 1 min alleen of 1 uur of 1 dag ook niet een week, vul jullie maar in hoe lang we hier al zitten.

    Ik begrijp dat er mensen zullen zeggen het kan altijd slechter say alhamdoulillah!
    Tuurlijk! Alhamdoulillah! allah swt vergeten we zeker niet! want hij is de enige die ik momenteel heb!
    maar het is gewoon moeilijk om eenzaam te zijn, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de belletjes die ik heb gepleegd met de ambassade, Hulp? 0,0 Alhamdoulillah.

    graag wil ik jullie via deze weg vragen om ons niet te vergeten in jullie Ad3ya!
    Als een persoon vanuit zo een situatie jou iets verteld, dan is het niet zomaar denk er aub dubbel over na.
    Hetzij zo Alhamdoulillah, Moge Allah swt ons snel doen herenigen met onze gezinnen In Sha allah..

    Wasallam Moe3alaykoum.
    Salamoualaikoum,
    Sterkte, hart luchten is goed.
    Maar denk eens na over de profeet Musa (vrede zij met hem) toen die voor een dichte zee stond, plus farao en zijn hele leger, die steeds dichterbij kwamen, er was geen weg, maar Allah shwt maakte een weg! Subhanallah!

    Of de profeet Yunus (vrede zij met hem), toen die werd opgeslokt door een walvis, volgens mij 9 maanden zat Hij (vrede zij met hem) in de buik van een walvis, besef dat eens...

    Lees hun verhalen en kijk hoe hun het aangepakt hebben...
    En nog beter, wat kwam er na hun “strijd” (niet zomaar een strijd, Allah shwt stond ze bij).

    Allah shwt is dichterbij dan je denkt, dit staat in Surat Al Baqara aya 186 (dacht ik?).

    Surat As-sharh:
    Met de moeilijkheid komt gemak.

    Focus niet op het probleem, maar op de oplossing! Focus op het licht aan het einde van de tunnel, ipv het donkere.

    Allah shwt beproeft niemand boven zijn kunnen.
    Dus JIJ kunt dit aan!


    Dit filmpje, beste helemaal kijken natuurlijk, maar dat stukje rond minuut 10.
    https://m.youtube.com/watch?v=Ye6QJ5bVa74


    Moge Allah shwt jou en jou geliefden ten alle tijden bijstaan, en jullie beschermen, amin!

    Moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, amin!

    Moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, amin!

    Voordat je opgeeft, denk na waarom je al die tijd volhield. Zou toch zonde zijn als je al dat geduld zomaar weggooit?

    Mashallah, zo positief en trouwens, geduld is een gunst, Alhamdoulilah.

    Probeer te kijken naar de toekomst, ipv focussen op het nu/ waarin je zit. Probeer je in te beelden, hoe het straks zal zijn, en wat je gaat doen straks als je terug bent.

    Dus dat vooruit denken. Je moet iets hebben om naartoe te leven.

    Geduld, hoop en vertrouwen in Allah shwt.

    Allahi3awn, allahisahel.

    Wa Alaikoum Salam wa rahmatoullah wa barakatouh
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!