1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    FVD straft zes leden om 'onacceptabele' whatsappjes

    Forum voor Democratie heeft drie leden uit de partij gezet omdat zij "volstrekt onacceptabele" whatsappjes hebben gepost in appgroepen van FVD of zijn jongerenbeweging.



    Drie anderen zijn geschorst, laat de partij weten. FVD onderzocht de appgroepen omdat eerder deze week aan het licht kwam dat daarin rechts-radicale en antisemitische uitlatingen werden gedaan. De meeste appgroepen vielen niet onder verantwoordelijkheid van FVD of jongerenafdeling JFVD, beklemtoont de partij. "Wij hadden hier geen zicht op en wisten er derhalve niet van."





    De deelnemers die de berichten hebben verstuurd zijn "waar mogelijk geïdentificeerd". Ze hebben de gelegenheid gekregen zich te verweren, maar voor zes leden heeft dat niet gebaat. Enkele anderen die zich aan het bedenkelijke whatsappverkeer hebben bezondigd, zijn geen lid en daarom niet bestraft.

    Extreemrechts
    HP/De Tijd drukte woensdag whatsappverkeer af met een extreemrechts en soms antisemitisch karakter. Bezorgde leden zeiden daarvan ook melding te hebben gemaakt bij het hoofdbestuur van de partij. JFVD wilde de leden achter de gewraakte berichten aanvankelijk niet royeren. FVD verklaarde niet als "gedachtenpolitie" te willen optreden, maar stelde wel een onderzoek in en sloot stappen tegen de betrokken leden niet uit.

    De verontwaardiging over de dubieuze uitlatingen was groot. FVD kreeg van onder anderen ChristenUnie-voorman Gert-Jan Segers het verwijt de kwestie niet serieus genoeg te nemen. Dat heeft de partij wel degelijk vanaf het begin gedaan, reageert partijvoorzitter Lennart van den Linden. Dat blijkt volgens hem wel uit de maatregelen die nu zijn getroffen. Hij hoopt de zaak nu achter zich te kunnen laten.

  2. #2
    Je plekje!!!

    Reacties
    7.025
    25-10-2004

    Haha...Wollah fake news dit


    Ezel aka baudet selecteert juist rechtse boreale tokkies met white supremacists gedachtegoed.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Dit is ook gewoon fakenews ze straffen hun eigen leden die de ideologie van het extreem rechtste partij volgen geloof je het zelf .

  4. #4
    Je plekje!!!

    Reacties
    7.025
    25-10-2004

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Dit is ook gewoon fakenews ze straffen hun eigen leden die de ideologie van het extreem rechtste partij volgen geloof je het zelf .

    Ja he he


    Alleen ongelovigen heidenen trappen in die leugens.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.182
    26-03-2016

    Dus deze partij trekt racisten aan... Nu hebben ze geen excuus meer om te zeggen dat ze niet op een racistisch partij stemmen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Dit is ook gewoon fakenews ze straffen hun eigen leden die de ideologie van het extreem rechtste partij volgen geloof je het zelf .
    Ja inderdaad. Baudet de facist met zijn boreaal gelul en moedwillig leugens verspreid over marokkanen is de ketel die de pot verwijt totdat hij zwart ziet. Dit kan je toch niet serieus nemen...

  7. #7
    Je plekje!!!

    Reacties
    7.025
    25-10-2004

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    Dus deze partij trekt racisten aan... Nu hebben ze geen excuus meer om te zeggen dat ze niet op een racistisch partij stemmen.

    En toch durven ze te beweren dat ze helemaal niet racistisch zijn


    Laffe boreale chickenshits zijn het

  8. #8
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    De uil van minerva.

  9. #9
    moroccan pride

    Reacties
    759
    10-02-2003

    Ze werden enkel voor anti semitisme gestraft,niet voor racisme of islamofobie

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Technisch geien is zover ik weet het partijprogramma van Forum niet racistisch e wijzen ze dat officieel af ten zeerste af.
    Maar ja, als je een figuur als Baudet hebt, die wel degelijk bepaalde uitlatingen doet die op zijn minst mee flirten en die praat met openlijk racistische mensen, dan kan het moeilijk een verrassing zijn dat een deel van je stemvee uit racisten bestaat.
    Die wanen zich op een gegeven moment in zulke appgroepjes veilig te zeggen wat ze werkelijk denken en daar grapjes over te maken.

    Maar Baudet adepten zullen wel weer wat smoesjes weten te vinden om dit goed te praten.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    20
    24-12-2019

    De daadwerkelijke reden van een splitsing ligt zowizo dieper dan het simpel wordt neergezet nu. Beetje eigen hachje proberen te redden dit.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Technisch geien is zover ik weet het partijprogramma van Forum niet racistisch e wijzen ze dat officieel af ten zeerste af.
    Maar ja, als je een figuur als Baudet hebt, die wel degelijk bepaalde uitlatingen doet die op zijn minst mee flirten en die praat met openlijk racistische mensen, dan kan het moeilijk een verrassing zijn dat een deel van je stemvee uit racisten bestaat.
    Die wanen zich op een gegeven moment in zulke appgroepjes veilig te zeggen wat ze werkelijk denken en daar grapjes over te maken.

    Maar Baudet adepten zullen wel weer wat smoesjes weten te vinden om dit goed te praten.
    Baudet en die andere mafklapper van een Hiddema zijn racisten punt uit. Niet dat het wat mij interesseert maar we moeten de feiten wel benoemen. Uber racist Hiddema heeft ooit in een interview gezegd. ''Marokkanen dat volk is bad to the bone, en met die mensen van de verkeerde kant van de middelandse zee is het niets dan rottigheid''.

  13. #13
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    De beschuldigingen in de trein met de "Marokkaanse" conducteurs, daarmee was genoeg gezegd over baudet en zijn partij.
    vooruit kijken is regeren.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Baudet en die andere mafklapper van een Hiddema zijn racisten punt uit. Niet dat het wat mij interesseert maar we moeten de feiten wel benoemen. Uber racist Hiddema heeft ooit in een interview gezegd. ''Marokkanen dat volk is bad to the bone, en met die mensen van de verkeerde kant van de middelandse zee is het niets dan rottigheid''.
    Ik zeg ook niet dat ze het niet zijn en zou alleen al door die twee die aan het roer staan nooit op die partij stemmen.
    Overigens denk ik dat iedereen wel iets racistisch in zich heeft, maar de uitspraken die die twee hebben gedaan gaan mijn grenzen in ieder geval ver over.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik zeg ook niet dat ze het niet zijn en zou alleen al door die twee die aan het roer staan nooit op die partij stemmen.
    Overigens denk ik dat iedereen wel iets racistisch in zich heeft, maar de uitspraken die die twee hebben gedaan gaan mijn grenzen in ieder geval ver over.
    Ik heb niets tegen joden maar ik haat de zionisten. ben ik nu een racist?