1. #31
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ok.
    De heilige koran kent koranversen die je direct kunt vertalen in welke taal dan ook idg Nederlands.

    Maar vele koranversen kun je wel direct vertalen maar daar zit nog een verhaal achter dat heet tafseer.

    Dit is wat ik bedoel.

    Als je nou vaker naar Sjeihk Salman Al Ouda luisterde kende je de tafseer van deze Aya.hhhh.

    Kun je deze Aya na tafseer ev toepassen in jou betoog, ja dan kan het misschien, maar na de authentieke tafseer en wetenschappelijk onderzoek omdat genoeg andere koranversen actueel zijn


    Wat betreft epileren daar is gewoon een authentieke hadith voor van profeet Mohammed en is harstikke verboden.

  2. #32
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    De heilige koran kent koranversen die je direct kunt vertalen in welke taal dan ook idg Nederlands.

    Maar vele koranversen kun je wel direct vertalen maar daar zit nog een verhaal achter dat heet tafseer.

    Dit is wat ik bedoel.

    Als je nou vaker naar Sjeihk Salman Al Ouda luisterde kende je de tafseer van deze Aya.hhhh.

    Kun je deze Aya na tafseer ev toepassen in jou betoog, ja dan kan het misschien, maar na de authentieke tafseer en wetenschappelijk onderzoek omdat genoeg andere koranversen actueel zijn


    Wat betreft epileren daar is gewoon een authentieke hadith voor van profeet Mohammed en is harstikke verboden.
    Waarom is deze Aya niet van toepassing op mensen die, ondanks Allah en Zijn boodschapper sallallaahu alayhi wa sallam iets besloten hebben, toch het tegenovergestelde willen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    706
    17-11-2010

    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    De heilige koran kent koranversen die je direct kunt vertalen in welke taal dan ook idg Nederlands.

    Maar vele koranversen kun je wel direct vertalen maar daar zit nog een verhaal achter dat heet tafseer.

    Dit is wat ik bedoel.

    Als je nou vaker naar Sjeihk Salman Al Ouda luisterde kende je de tafseer van deze Aya.hhhh.

    Kun je deze Aya na tafseer ev toepassen in jou betoog, ja dan kan het misschien, maar na de authentieke tafseer en wetenschappelijk onderzoek omdat genoeg andere koranversen actueel zijn


    Wat betreft epileren daar is gewoon een authentieke hadith voor van profeet Mohammed en is harstikke verboden.
    De grootgeleerde shaykh *Saalih al Fawzan* hafidhahullah heeft gezegd:

    " أصحاب الأهواء المراد بهم الذين يتبعون أهواءهم، ولا يتبعون الأدلة، وإنما يحكمون عقولهم ومداركهم، ولا يأخذون إلا ما يوافق رغباتهم، هؤلاء هم أهل الأهواء...
    ... فالذي لا يتبع الرسول ﷺ متبع لهواه.
    ..."

    "Ashab al ahwa zijn degenen die hun begeerten volgen en zij volgen de bewijzen niet.
    Ze laten hun verstand en hun perceptie bepalen (wat goed/slecht is)*¹. Zij nemen enkel hetgeen overeenkomt met hun verlangens. Dit zijn de mensen van begeertes.
    ... dus degene die de profeet ﷺ niet volgt, is een volger van zijn begeerte.
    ..."

    _Voetnoot van de vertaler:_
    *1- In tegenstelling tot ahlu sunnah: de mensen van de sunnah laten de bewijzen vanuit de quran en de sunnah bepalen wat goed of slecht is. En zij volgen deze bewijzen.


  4. #34
    Je plekje!!!

    Reacties
    7.025
    25-10-2004

    Citaat Geplaatst door -Mysterieus Bekijk reactie



  5. #35
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maaffia Bekijk reactie
    Deze koran vers die jij hebt geplaatst is ongeldig voor deze onderwerp en heeft een hele andere tafseer.

    Pas je wel op met koran tafseer vervalsing.
    Het is dat ik in me andere huis verbleef en niet bij me boeken kon, maar nu ik hier wel weer verblijf ben ik weer bij me boeken van tafsir. Tafsir van Ibn Kathir rahimahulah, uitgeverij Darussalam, samengevat door een groep geleerden onder de supervisie van Shaykh Al Mubarakpuri, volume 7, blz 694. surah al Ahzab, Aya 36:

    “It is not for a believer, man or woman, when Allah en His Messenger have decreed a matter that they should have any option in their decisions”

    Betekenis: this Ayah is GENERAL in meaning and applies to ALL matters. If Allah en His Messenger sallallaahu alayhi wa sallam decreed a matter, no one has the right to go against that, and no one has any choice or room for personal opinion in this cases Allah says:

    “But no, by your Lord, they can have NO faith, until they make you judge in ALL disputes between them, and find in themselves NO resistance against your decisions, and accept (them) with full submission.” (Surah Nisa Aya 65)

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    2
    10-10-2020

    Ik was er jaren verslaafd aan. Heb nu hamdoulilah 3 jaar niet gedaan en ik kan je zegge krijg er dagelijks complimenten over je gaat veel noor uitstralen