1. #121
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #122
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #123
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Anas ibn Malik (moge Allah tevreden met hem zijn) diende de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) een lange tijd. Hij heeft het leven van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) hierdoor van dicht bij meegemaakt en heeft ons veel waardevolle kennis kunnen overleveren.

    Zo heeft hij overgeleverd dat hij de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) vaak de volgende doea hoorde zeggen: “O Allah, ik zoek mijn toevlucht bij U tegen bedroevigheid en bezorgdheid, tegen onvermogen en luiheid, tegen gierigheid en lafheid, tegen verzwakking door leningen en tegen onderdrukking door onrechtvaardige mensen.”

    Dua in het Arabisch
    اللّهُـمَّ إِنِّي أَعْوذُ بِكَ مِنَ الهَـمِّ وَ الْحُـزْنِ، والعًجْـزِ والكَسَلِ والبُخْـلِ والجُـبْنِ، وضَلْـعِ الـدَّيْنِ وغَلَبَـةِ الرِّجال
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #124
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Er is niets dat zwaarder zal wegen op de weegschaal van de gelovige op de Dag der Opstanding dan goed gedrag. En waarlijk, Allah verafschuwt de persoon met een vuile mond die spreekt op een beledigende manier.”

    En hij (vrede zij met hem) zei: “Zal ik jullie niet vertellen over de meest geliefde onder jullie bij Allah en degenen die het dichtst bij mij zullen zitten op de Dag der Opstanding?”

    Zij zeiden: “Ja, o Boodschapper van Allah.” Hij zei: “Degene van jullie met het beste gedrag.”
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #125
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Zorgt slecht gedrag ervoor dat het geloof ongeldig wordt verklaard of dat het opgeheven wordt?

    Zorgt slecht gedrag ervoor dat goede daden nietig worden verklaard? Of is slecht gedrag een teken van zwakte van het geloof? Wat als een praktiserende moslim slecht gedrag blijft vertonen nadat hij geadviseerd en gewaarschuwd is? Wordt zo’n persoon gezien als aanhoudend in de zonde?

    Wat is het nadelige effect dat slecht gedrag heeft op de Dahwah of het uitnodigen van de mensen naar Allah, de Verhevene?

    Tenslotte, wat zeggen we tegen de praktiserende moslims
    die maar blijven doorgaan met hun schaamteloze slechte gedragingen en die slechte manieren vertonen tegenover zondige moslims en tegenover de niet-moslims?
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #126
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Amr ibn Shoehayb heeft overgeleverd dat zijn vader overleverde van zijn grootvader dat hij de Profeet (vrede zij met hem) hoorde zeggen:

    “Zal ik jullie vertellen over de meest geliefden onder jullie bij mij en degene die het dichtst bij mij zullen zitten op de Dag der Opstanding?” De mensen bleven stil en daarop herhaalde hij de vraag twee of drie keer.

    Daarna zeiden de mensen: “Ja, o Boodschapper van Allah.” Hij zei: “Degene van jullie met het beste gedrag.”

    (Ahmad;
    geclassificeerd als Sahieh door Sheikh al-Albaanie in Sahieh ut-Targhieb)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #127
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Djaabir heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei:

    “Onder de meest geliefde bij mij van jullie en degenen die het dichtst bij mij zullen zitten op de Dag der Opstanding, zijn degenen met goed gedrag.

    En de meest hatelijke voor mij onder jullie en degenen die het verst weg van mij zullen zitten op de Dag der Opstanding zijn degenen die teveel praten, hoogdravend spreken en betweterig zijn.”

    (At-Tirmidhie;
    geclassificieerd als Sahieh door Sheikh al-Albaani in Sahieh ut-Tirmidhie)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #128
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Imam an-Nawawie (moge Allah hem genadig zijn) zei: “Deze overlevering biedt aanmoedigingen om goed gedrag te ontwikkelen en het benadrukt de deugdzaamheid van degene die het bezit.

    Het is een eigenschap van de Profeten en de naaste vrienden van Allah, de Verhevene. Al-Hasan al-Basrie zei: “De definitie van goed gedrag is het verrichten van vriendelijke daden, het wegblijven van het schaden van anderen en het tonen van een vrolijk gezicht.”

    Al-Qaadie lyaad zei: “Het betekent het mengen met mensen op een aardige en vrolijke wijze, vriendelijk en meelevend zijn, verdraagzaam zijn jegens hen en hun fouten door de vingers zien, geduldig zijn met hen in moeilijke tijden, niet arrogant zijn of jezelf boven anderen plaatsen. Het vermijden van hardheid, boosheid en afkeuring.”

    Een goede houding vergroot geloof, terwijl een slechte houding geloof doet afnemen. Maar het maakt het niet geheel ongeldig. Geloof neemt namelijk toe door daden van gehoorzaamheid en het neemt af door daden van ongehoorzaamheid.

    Een gedeelte van het perfecte geloof is een goede houding. De moslim die een slechte houding bezit, heeft een gebrek in geloof.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #129
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De praktiserende moslim die zich vasthoudt aan de Islamitische etiquette kan geen slechte houding vertonen.

    Het bezitten van een slechte houding komt door het tegengaan van de leerstellingen van de Islam en het hebben van slecht gezelschap.Slechter dan dat is de mislukking om iemand met slecht gedrag proberen te verbeteren en het niet accepteren van het advies van degene die hem adviseert en hem oproept om dat te doen.

    Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

    “En haast jullie naar Vergiffenis van jullie Heer, en naar een Paradijs ter breedte van de hemelen en de aarde, gereedgemaakt voor de godsvruchtigen. Degene die in voor- en tegenspoed uitgeven (op de Weg van Allah) en die hun woede inhouden en de mensen vergeven.

    En Allah houdt van de weldoeners. En degene die, wanneer zij een verdorvenheid begaan, of zichzelf onrecht aandoen, Allah gedenken en Hem om vergeving vragen voor hun zonden.

    En wie (anders), behalve Allah, kan de zonden vergeven? En zij volharden niet in wat zij deden, terwijl zij (het) weten.”

    (Soerat Al Imraan: 133-135)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #130
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Allah, de Verhevene, houdt van rechtvaardigheid en eerlijkheid. Hij beveelt eenieder om anderen eerlijk te behandelen, ongeacht wie het is.

    Allah beveelt Zijn dienaren om mensen te respecteren en hen te behandelen zoals zij willen dat anderen met hen omgaan.

    Amr ibn ul-Aas (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: “De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Er is geen Profeet voor mij geweest en zijn plicht was om zijn Oemmah te vertellen over het beste dat hij wist dat goed voor hen was.

    En om hen te waarschuwen over het slechtste dat hij wist dat slecht voor hen was. De tijd van vrede en veiligheid voor deze Oemmah is gemaakt in haar eerste tijdperk, en in het laatste tijdperk zal het geteisterd worden met beproevingen en zaken waar jij over zult twijfelen. Fitnah (beproevingen) zullen komen in golven, de ene na de andere.Een Fitnah zal komen en de gelovige zal zeggen: “Dit zal mijn ondergang worden.” Wanneer het eindigt, zal een andere Fitnah komen en de gelovige zal zeggen: “Dit is degene.”
    Wie dan ook uit de Hel bevrijd zal worden en het Paradijs zal binnentreden, laat hem geloven in Allah en de Laatste Dag.

    En laat hem de mensen behandelen, zoals hij zelf behandeld wenst te worden.”

    En Allah azza wa jall weet het het beste. ♡
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #131
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Waak over je hart en wend je tot Allah

    Het is onmogelijk dat een persoon altijd een en dezelfde houding aanneemt. Zelfs de metgezellen zeiden tegen de Profeet (vrede zij met hem): “O Boodschapper van Allah, wanneer wij ons bij u bevinden, laten we ons vermanen en neemt ons geloof toe. Maar zodra wij terugkeren naar onze gezinnen, vergeten wij dit weer.” Hierop zei de Profeet (vrede zij met hem): “De ene keer is het zo en de andere keer zo.”

    Het is dus onmogelijk dat men te allen tijde één patroon aanhoudt. Desondanks is het van belang dat men waakt over de gesteldheid van zijn hart. Indien het hart namelijk naar behoren is, zullen de rest van de ledematen dit ook zijn. Dit geschiedt onder andere door het volgende in acht te nemen:

    – Meng je niet in zaken die je niet aangaan.

    – Laat het aangaan van confrontaties met anderen na, indien dit geen enkel voordeel met zich meebrengt.

    – Laat elke vorm van partijgeest achterwege, aangezien dit de Oemmah uiteen heeft gedreven.

    – Wend je tot Allah.

    Om deze reden zie je dat sommige leken in hun overtuiging en religieuze toewijding veel beter zijn dan vele studenten van kennis die geen andere zorg hebben dan het weerleggen van anderen en het spreken over hen. Wat heb je te zeggen over die en die? Wat is je mening over dit boek en wat vind jij van datgene wat geschreven is door die en die?

    Dit zijn de zaken die een persoon uiteindelijk de afgrond in helpen en zijn hart op afstand houdt van Allah. Uiteindelijk is zijn enige zorg nog maar het spreken over anderen.

    Mijn advies aan iedere persoon is om zich te wenden tot Allah. En de mensen, alsook hun onderlinge meningsverschillen, achterwege te laten. Dit is het beste.

    Sheikh Moehammad ibnoe Saalih al-ʿOethaymien
    (Liqaa’ ul-Baab il-Maftoeh, 232)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #132
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    De manier om dichter tot Allah azza wa jall te komen

    Alle lof zij Allah. ♥️

    Het pad om dichter bij Allah te komen, is aan ons in duidelijke bewoordingen in Zijn Boek uitgelegd door Hem, de Geprezene en Verhevene. Ook heeft Hij Zijn Profeet Mohammed (vrede zij met hem) gezonden die niets goeds heeft achtergehouden en ons alles heeft verteld. En niets slechts heeft onthouden of hij heeft ons hiervoor gewaarschuwd.

    We zullen hier slechts één van de profijtvolle en alomvattende overleveringen aanhalen. Hierin legt de Profeet (vrede zij met hem) ons in beknopte en duidelijke bewoordingen de manier uit die ons dichter bij Allah, de Geprezene en Verhevene, brengt.

    Aboe Hoerayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “Allah heeft gezegd: “Wie een Waliy (geliefde, helper) van Mij als vijand neemt, dan verklaar ik hem voorzeker de oorlog. En er is niets waarmee Mijn dienaar dichter tot Mij kan komen dan door (het verrichten van) datgene dat Ik hem heb opgelegd. En Mijn dienaar blijft steeds dichter bij Mij komen door (het verrichten van) optionele daden van aanbidding, totdat Ik hem liefheb. En als Ik hem liefheb, dan zal Ik zijn gehoor zijn waarmee hij hoort, zijn zicht waarmee hij ziet en zijn hand waarmee hij toeslaat en zijn voet waarmee hij loopt. En als hij Mij iets vraagt, dan zal Ik hem (dit) zeker geven. En als hij toevlucht tot Mij zoekt, dan zal Ik hem (dit) geven. En Ik aarzel nergens meer over dan van het nemen van de ziel van een gelovige. Want hij heeft een afkeer van de dood en Ik heb een afkeer ervan om hem te kwetsen.”

    (al-Boekhaarie)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #133
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Allereerst dient de moslim er dus naar te streven om alle verplichte zaken die Allah heeft bevolen na te komen. Zoals de vijf dagelijkse gebeden die de meest belangrijke verplichting zijn. Daarnaast het geven van de Zakaat, vasten in de maand Ramadan en verrichten van de bedevaart naar de Kacbah als hij hiertoe in staat is.

    Ook alle andere verplichtingen zoals het gehoorzamen van de ouders, onderhouden van de familiebanden, nakomen van de rechten van de vrouw en kinderen, aanmoedigen tot het goede en verbieden van het slechte.

    Dit alles op de beste manier waartoe iemand in staat is, en andere gewichtige zaken die men dichter bij Allah brengen.

    Ook dient men de daden van aanbidding van het hart verrichten. Zoals oprecht zijn tegenover alleen Allah, de Verhevene, het houden van Hem, Zijn Boodschapper, Zijn Wet en de gelovigen, het Vertrouwen op Allah, Hem vrezen en andere daden van aanbidding van het hart die opgelegd zijn.

    Men moet zich ook inzetten om de Rechten van Allah, de Verhevene, na te komen in de tweede type verplichting. Namelijk het onthouden van datgene dat Allah bevolen heeft om zich van te onthouden. Hieronder vallen het wegblijven van Zinaa (ontucht), Ribaa (rente), alcohol, stelen, misdaden, roddelen, lasteren en andere verboden zaken. Als men één van deze zaken verricht, dan moet men zich haasten om berouw te tonen en zijn weg te herstellen.

    Met betrekking tot al deze zaken dient men Islamitische kennis te hebben om Allah azza wa jall te aanbidden met verstand en begrip.

    Bovendien dient de gelovige hierna veel vrijwillige daden te verrichten. Hiermee kan hij een verheven status bereiken en de Liefde van Allah verkrijgen, zoals de bovengenoemde overlevering vermeldt.

    Er zijn veel van deze vrijwillige daden. De moslim dient te beginnen met de belangrijkste van hen en daarna de volgende. De beste en meest gewichtige is het opdoen van Islamitische kennis en het te onderwijzen aan de mensen.

    Een ander voorbeeld zijn de bevestigde vrijwillige daden van aanbidding. Zoals de reguliere Soennah-gebeden (Soennat ur-Rawaatib), Qiyaam ul-Layl (vrijwillig nachtgebed) en het Witr-gebed.

    Daarnaast ook het veelvuldig verrichten van Dhikr (gedenken van Allah) en het uitgeven van liefdadigheid.

    Eén van de zaken die een moslim zal helpen dit te doen, is om zijn tijd in de nacht en dag te organiseren. Zo kan hij zijn tijd geven aan verplichte zaken en aan vrijwillige daden. Ook kan hij zichzelf helpen dit te verkrijgen door zittingen van rechtschapen en goede personen bij te wonen.

    Moge Allah ons helpen in datgene waar Hij van houdt en Tevreden mee is.

    En Allah weet het het beste.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #134
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium


    Allah subhanahu wa ta’ala zegt:

    “En jullie Heer zei: “Roep Mij aan, dan geef Ik gehoor aan jullie…” (Soerat Ghaafir: 60)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #135
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium



    één ummah ♥️

    De profeet vrede zij met hem zei: “Allah zal op de Dag des Oordeels vragen: ‘Waar zijn degenen die van elkaar hielden omwille van Mij?

    Vandaag, een dag dat er geen schaduw is behalve de mijne, zal ik hen schaduw schenken van Mijn schaduw.’” (Moeslim)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna