1. #286
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ya Allah , vergeef ons, Ameen!
    Ya Allah, aanvaard onze goede daden
    en vergeef ons onze slechte daden. Amien!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #287
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Anas overlevert: “Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen: ,,Allah subhanahu wa ta’ala zegt:

    “O zoon van Adam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Adam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven.

    O zoon van Adam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.”

    (Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede, authentieke overlevering is)

    Luister goed: Met zoon van Adam wordt de mens bedoeld, dus of je een man of vrouw bent, Allah vergeeft jou. Roep Hem dus aan in je eigen woorden en in je eigen taal.

    Zeg: Ya Allah vergeef mijn zonden. Daarnaast kun je ook vergiffenis vragen voor je dierbaren en andere gelovigen. Allah is er voor iedereen. Laat niet dat stemmetje je influisteren dat het geen zin heeft, dat stemmetje wil jou alleen van Allah weghouden.

    De tijd is gekomen dat jij ook jezelf vergeeft, de tijd is gekomen dat jij je bevrijd van de zonden en uit het verleden gaat stappen. Er staan in sha Allah hele mooie dingen voor jou te gebeuren.
    De gunsten van Allah azza wa jall zijn enorm
    ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #288
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #289
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Onze nobele profeet Mohammed, vrede zij met hem, zocht dagelijks veelvuldig toevlucht bij Allah van hasad (afgunst).

    De profeet zocht voor meerdere kwesties toevlucht bij Allah, zoals van haat, woede en afgunst. “Allahumma audhu bika minal hasedi” is zo een dua waarbij de profeet toevlucht zocht bij Allah azza wa jall tegen afgunst.

    Deze dua kun je dagelijks (7 keer in de ochtend en 7 keer in de avond lezen) en hier een gewoonte van maken. ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  5. #290
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    In een overlevering zegt de Profeet vrede zij met hem dat "la hawla wa la quwwate illa billah" een genezing is voor 99 ziektes (leed) en dat de minste hiervan het verwijderen van leed en droefenis van een persoon is


    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #291
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  7. #292
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Wees snel in de race voor vergeving van uw Heer en een Tuin, die zo groot is als (de gehele) hemelen en aarde en voor de rechtschapen gereserveerd is. (3:133)







    En degenen die geloven en goede daden verrichten, zullen Wij tuinen (het paradijs) doen binnengaan waar doorheen rivieren stromen om er eeuwig te vertoeven… (4:57)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #293
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    “Er treft jullie op aarde of aan jezelf geen ramp, of het staat in een Boek, vóórdat Wij het doen gebeuren. Voorwaar, dat is voor Allah gemakkelijk.”

    (Soerat al-Hadied: 22)

    Tevens zei de Profeet (vrede zij met hem): “Het eerste wat Allah schiep was de Pen, waarna Hij tegen hem zei: “Schrijf!” Hij (de Pen) zei: “O mijn Heer, wat moet ik schrijven?” Hij (Allah) zei: “Schrijf het lot van alles totdat het Uur (Dag des Oordeels) aanbreekt.”

    (Aboe Daawoed, Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)

    Het verrichten van een smeekbede heeft impact op de zaken waarvoor men deze smeekbede heeft verricht. Zo zegt de Profeet (vrede zij met hem): "De beschikking wordt niet tegengehouden behalve door de smeekbede en de leeftijd zal niet toenemen behalve door goedheid.”

    (At-Tirmidhie, Sahieh verklaard door Sheikh al-Albaanie)

    De smeekbede is dus aanleiding voor het tegenhouden van een voorbeschikte zaak en de goedheid is een reden voor het verlengen van de leeftijd.

    Als deze persoon niet in het bezit was van deze goedheid, dan was zijn leeftijd verkort. Vandaar dat de smeekbede, de goedheid en andere redenen impact kunnen hebben op het veranderen van de leeftijd en de Voorbeschikking. Echter, men moet goed begrijpen dat deze verandering, vanwege de smeekbede die hij verricht, óók geschreven staat (in Lawh ul-Mahfoedh). Dus deze zaak valt niet buiten dat wat Allah voorbeschikt heeft!

    Dit is te vergelijken met medicijnen voor een zieke die reden kunnen zijn voor zijn genezing en zij hebben een effect op hem. Maar deze medicijnen vallen niet buiten dat wat Allah voorbeschikt heeft. Hij, de Verhevene, zegt hierover (interpretatie van de betekenis):

    “Voorwaar, Wij hebben alle zaken volgens een bepaalde voorbeschikking geschapen.”

    (Soerat al-Qamar: 49)
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #294
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Beste mensen bedankt voor al jullie wijze raad. Vergeef mij mocht ik iemand ~al dan niet bewust~ hebben gekwetst met mijn woorden.

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid. ♥️

    Tot slot,



    {يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلا سَدِيدًا يُصْلِحْ لَكُمْ أَعْمَالَكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ فَازَ فَوْزًا عَظِيمًا}

    Jullie die geloven! Vreest Allah en spreekt passende woorden

    Dan zal Hij jullie daden verbeteren en jullie je zonden vergeven. En wie Allah en Zijn gezant gehoorzaamt, heeft een geweldige triomf behaald. [al-Ahzaab, 70-71]
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #295
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #296
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Ramadan 2021 count down:



    In 213 days

    April 12 - May 11, 2021 (In sha Allah)


    (Datum is een schatting)

  12. #297
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #298
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Anas overlevert: “Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen: ,,Allah subhanahu wa ta’ala zegt:

    “O zoon van Adam, waarlijk, zolang jij Mij aanroept en op Mij hoopt, dan zal Ik jou vergeven, wat je ook maar hebt gedaan, zonder hier naar om te kijken. O zoon van Adam, al zouden je zonden tot aan de hemel reiken, waarna jij Mij om vergeving vraagt, dan zal Ik je vergeven.

    O zoon van Adam, al zou je tot Mij komen met zoveel zonden dat deze de aarde kunnen vullen en Mij dan treft, zonder dat jij iets als deelgenoot aan Mij hebt toegekend, dan zal Ik tot jou komen met een gelijke omvang hieraan aan vergeving.”

    (Overgeleverd door at-Tirmidhi, die zei dat het een goede, authentieke overlevering is)

    Luister goed: Met zoon van Adam wordt de mens bedoeld, dus of je een man of vrouw bent, Allah vergeeft jou. Roep Hem dus aan in je eigen woorden en in je eigen taal.

    Zeg: Ya Allah vergeef mijn zonden. Daarnaast kun je ook vergiffenis vragen voor je dierbaren en andere gelovigen. Allah is er voor iedereen. Laat niet dat stemmetje je influisteren dat het geen zin heeft, dat stemmetje wil jou alleen van Allah weghouden.

    De tijd is gekomen dat jij ook jezelf vergeeft, de tijd is gekomen dat jij je bevrijd van de zonden en uit het verleden gaat stappen. Er staan in sha Allah hele mooie dingen voor jou te gebeuren.
    De gunsten van Allah azza wa jall zijn enorm
    ♥️
    De gunsten van Allah azza wa-jall zijn enorm. ♡
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #299
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Beste gelovigen,

    En laat niemand denken dat wanneer een onrechtpleger wanneer hij onrecht pleegt door te liegen, te lasteren, te pijnigen, te treiteren, gevangen te nemen, te vervalsen of te roddelen dat hij of zij hier van af komt zonder hiervoor verantwoording af te leggen.

    Nee beste gelovigen, uiteraard zal de onrechtpleger tegenover degene die onrecht is aangedaan tegenover elkaar staan bij Allah azza wa-jall


    In het Hiernamaals zal de onrechtplger worden onthouden van de Genade en Barmhartigheid van Allah azza wa-jall . Allah zegt hierover in Surat Ghaafir:

    De Dag waarop de verontschuldiging van de onrechtplegers niet zal baten. En voor hen is er de Vervloeking en voor hen is er de verschrikkelijke Eindbestemming. [40:52]
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #300
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Beeld je eens in wanneer in het Hiernamaals alle mensen die onrecht zijn aangedaan bij de onrechtpleger verhaal halen en hun rechten opeisen totdat hij bankroet raakt en verloren is.

    En wanneer deze persoon voor zijn Heer staat terwijl hij bankroet is en niks meer heeft van het goede om te tonen en zijn eindbestemming het hellevuur is.

    Allah azza wa-jall zegt: Maar op deze Dag is niemand van jullie in staat om elkaar te baten of te schaden. En Wij zullen tegen degenen die onrecht pleegden, zeggen: “proef de bestraffing van het Vuur die jullie verloochenden”. [34:42]
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna