1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4
    13-04-2020

    Impeccable

    ~Proloog~

    'Achtergelaten. Op dit moment voel ik me vooral achtergelaten,' beantwoordde ze de vraag van haar ongelooflijk hinderlijke therapeut.

    Franciss keek haar verbaasd aan. 'D-dit is geweldig! Ik bedoel, dat je al iets over jezelf loslaat is geweldig. Voel je nog meer?' corrigeerde hij zich, nogsteeds overrompeld om het feit dat ze eindelijk sprak.

    Ayah zat nog steeds met een doffe blik voor zich uit te staren. Franciss zuchtte diep. Het zag ernaar uit dat ze voor de rest niets meer zou loslaten. Echter was hij wat gerustgesteld. Ze had iets gezegd!

    De, inmiddels vijftig jaar oude man keek de bloedmooie jongedame met een bezorgde blik aan. 'Weetje, Ayah,' begon hij haar aankijkend. Ze keek niet terug, zat enkel dood naar het enorme raam voor haar te kijken.

    'Soms laten mensen je achter om een reden. Meestal krijgen we die nooit te horen. Maar dat hoeft ook niet. Ze hielden van je, Ayah. Nog steeds. Alleen kunnen ze je dat niet meer vertellen,' sprak hij rustig. Hij merkte dat hij langzaam haar aandacht kreeg.

    Een van zijn mondhoeken krulde omhoog. 'Als ik niet bij ze was geweest waren ze misschien nog in leven,' Haar onderlip trilde gevaarlijk en haar stem klonk schor. Nog even en ze barstte in tranen uit.

    Ze beet op haar lip om het te doen stoppen met bewegen. 'Dan had ik ze optijd naar het ziekenhuis kunnen brengen. Ik haat mezelf om dat ik toen zo egoïstisch was,' haar stem klonk onvast. Ze had dan ook een hele lange tijd niet gesproken.

    Franciss' ogen vergrootten zich. Hij hield zichzelf met moeite tegen om zijn notitieboekje te pakken. Hij was bang, bang dat hij haar daarmee zou afschrikken en ze nooit meer iets zou zeggen.

    'Ik zal mezelf dit nooit vergeven. De haat die ik draag jegens mezelf zal nooit verzachtten,' Aan het einde schoot haar stem uit. Met benen die voelden als spaghetti slierden, stond ze op en verliet ze de ruimte.

    Franciss kon haar enkel verbaasd na kijken.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    49
    11-04-2020

    Mooi begin! Ben benieuwd. Vooral doorgaan zou ik zeggen!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4
    13-04-2020

    Shokran!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    89
    26-02-2013

    Slm, ik zag net dat je voor hoofdstuk 1 een nieuwe pagina hebt geopend. Ik weet niet of je dit bewust hebt gedaan? een mooi verhaal begin ik ven benieuwd naar de rest!

Tags voor deze discussie