MVC Lid

Reacties
    12
    25-06-2019

Wanneer je niet kan trouwen door familiesituatie

Salaam oualaikom mensen.

Ik ben het spuug en spuugzat ik wil zo graag trouwen maar kan gewoon niet.

Ouders en familie moeten je juist aanmoedigen om te gaan trouwen maar tegelijkertijd ook hun best doen om aan hun zelf te werken.

Wanneer je geen goede band hebt met je zus en wanneer je ziet dat je vader je als een soort slaaf gebruikt door steeds dingen te laten doen die eigenlijk hij zelf hoort te doen

En laat ik nog maar zwijgen over hoe hij mij behandeld en niet eens iets toevetrouwd. Geld is voor hem gewoon belangrijker dan zijn eigen zoon

Mijn moeder die ik keer op keer uitleg en adviseer hoe ze moet leven (in de positieve zin) omdat ik me gewoon letterlijk en figuurlijk schaam in haar plaats. Maarja ondanks dit allemaal wordt ik onderschat en als niet belangrijk gezien. Terwijl ik zo veel voor ze doe en zoveel verantwoordelijkheid voor ze opneem.

Ik schaam me zooooooooooooooooooooo diep dat ik niet eens een vrouw wil zoeken. Puur om het feit dat ik niet wil dat mijn vrouw zo een man krijgt als mij. Ze verdient veeel beter als mij

Soms krijg ik gedachtes dat ik niet meer wil leven of bij mezelf afvraag hoe lang ik dit nog moet volhouden.

Wollah mijn hart huilt zooooooooo erg jullie willen niet weten

nee

Reacties
    2.261
    13-12-2010

Het beste advies dat ik je kan geven is; stop met piekeren. Stop met piekeren over je moeder, je vader, je zus, over wat er is gebeurd. Wat er wel of niet gezegd is geweest. Wat een vrouw zal denken wanneer je haar dit vertelt. Hoe het verder zal verlopen als je om haar hand gaat vragen terwijl je zo'n familie hebt. Over alle dingen die nu gebeuren en alle dingen die in de verre toekomst liggen. Je maakt jezelf gek voor letterlijk niks. Niks gaat boven je (mentale) gezondheid. Denk aan je eigen geluk.

MVC Lid

Reacties
    763
    28-04-2013

Hoe oud ben je?

Ik adviseer je om op jezelf te gaan wonen. Als je jezelf niet ziet trouwen omdat je "te min" bent dan zal een vrouw dit ook niet inzien. Bouw je leven op zoals jij die graag ziet en behandel jouw familie zodanig dat je de islamitische regels niet overtreedt. Ik weet dat het makkelijk praten is...maar beetje bij beetje bouw je dit op
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

MVC Lid

Reacties
    12
    18-03-2020

Lekker in je cocon blijven. Gaat het leven vanzelf voorbij. Of je gaat op jezelf en je maakt wat van je leven.

MVC Lid

Reacties
    474
    02-11-2004

Citaat Geplaatst door TheSadness Bekijk reactie
    Lekker in je cocon blijven. Gaat het leven vanzelf voorbij. Of je gaat op jezelf en je maakt wat van je leven.
    Woow.. bullseye

MVC Lid

Reacties
    11
    27-03-2020

Man, man up.
    Jouw of haar familie moet niet tussen jullie komen.
    Als je op jezelf kan wonen, doe het. En onderhoud gewoon minimale contact.
    Door zulk gedrag loopt men over je heen.

عربية

Reacties
    41
    22-06-2016

Je komt echt als een vrouw over. Man up, gast.

Living Life

Reacties
    3.469
    25-01-2005

Citaat Geplaatst door Man.3 Bekijk reactie
    Salaam oualaikom mensen.

Ouders en familie moeten je juist aanmoedigen om te gaan trouwen maar tegelijkertijd ook hun best doen om aan hun zelf te werken.

Wanneer je geen goede band hebt met je zus en wanneer je ziet dat je vader je als een soort slaaf gebruikt door steeds dingen te laten doen die eigenlijk hij zelf hoort te doen

En laat ik nog maar zwijgen over hoe hij mij behandeld en niet eens iets toevetrouwd. Geld is voor hem gewoon belangrijker dan zijn eigen zoon

Mijn moeder die ik keer op keer uitleg en adviseer hoe ze moet leven (in de positieve zin) omdat ik me gewoon letterlijk en figuurlijk schaam in haar plaats. Maarja ondanks dit allemaal wordt ik onderschat en als niet belangrijk gezien. Terwijl ik zo veel voor ze doe en zoveel verantwoordelijkheid voor ze opneem.

Ik schaam me zooooooooooooooooooooo diep dat ik niet eens een vrouw wil zoeken. Puur om het feit dat ik niet wil dat mijn vrouw zo een man krijgt als mij. Ze verdient veeel beter als mij

Soms krijg ik gedachtes dat ik niet meer wil leven of bij mezelf afvraag hoe lang ik dit nog moet volhouden.

Wat jij doet is heel veel liefdadigheid, naar je ouders toe. Je wilt niet weten hoeveel hasanaat je hierdoor verdient.

Je moet je realiseren dat je dit uiteindelijk omwille van Allah doet.

Als het je ongelukkig maakt, dan moet je jezelf afvragen: wat maakt me precies ongelukkig?

Als je waardering van je familieleden zoekt, dan kan ik je vertellen dat je ook dat moet vergeten: je doet het immers voor Allah (en dus voor jezelf).

Verwacht er niets voor terug.

En verder: Allah zal linksom of rechtsom je belonen voor je geduld. Als je wens zo diep zit, zal dit in sha Allah uitkomen: moge Allah jou een vrouw geven die begrip voor je toont, je steunt, op wie je kan leunen en die je alles geeft wat je mist van je familieleden.

Hou vol broeder, het leven is meer dan alleen het verdriet over je familieleden. Een vrouw kiest je als het goed is niet om je familie, maar om jou. Als je goedheid uitstraalt en goed doet, ontmoet je uiteindelijk ook goede mensen.

En laat het je niet tegenhouden. Er zijn genoeg mensen getrouwd met een partner, die het veel en veel slechter dan jou doen (slaan elkaar, doen alles wat Allah verboden heeft). Dus waardeer jezelf meer, je bent het waard! Je zult een partner krijgen die je toekomt, bi idni Allah.

@Alle mensen die hard reageren van 'man up': jullie weten niet in welke omstandigheden hij verkeert en het is trouwens erg beledigend. Mannen kunnen ook gekwetst worden, geen reden om dit te shamen.
    Shame on you guys eerder!

one of the people.

Reacties
    95
    10-10-2012

Je zegt dat een vrouw beter verdient dan jij, maar hoe kom je bij die gedachte? Uit jouw verhaal kan ik juist opmaken dat je veel voor je familie doet en ze probeert te adviseren daar waar het kan. Mijn inziens ben je dan toch juist een goede persoon, in jouw geval misschien iets te goed. Of bedoel je dat je voor je familie schaamt. Ik kan begrijpen dat het slopend is als je niet helemaal op 1 lijn met ze staat, maar laat dat geen belemmering voor jou zijn om jouw eigen gezin te stichten. Leg haar gewoon uit hoe jou familie in elkaar steekt en dat je het niet altijd met ze eens bent en ga niet in dezelfde straat wonen als hen of nog beter niet in dezelfde woonplaats. Misschien is jou familie ook wel bang dat als jij trouwt ze niet meer altijd zo op je kunnen leunen. In dat geval zouden ze ook moeten leren loslaten.

MVC Lid

Reacties
    58
    26-02-2020

Citaat Geplaatst door Man.3 Bekijk reactie
    Salaam oualaikom mensen.

Wat heeft alles wat je gezegd hebt te maken met trouwen in eerste plek. En tweede plek zeg je dat je alles doet maar een vrouw verdient beter dan jij.. Wat zijn dat voor tegenstrijdigheden... en op de 3e plek. Ik zou ook niet trouwen als ik jou was. En als je zit te wachten op een vrouw die jou gelukkig gaat maken, spring van een gebouw. Die sprookjes met verhalen over een vrouw beste partner voor het leven, dat zijn verhaaltjes voor vrouwen.
    Tijdens werktijd actief (stiekem)

MVC Lid

Reacties
    3.914
    22-07-2017

Genoeg die nog in elfjes en “Happy Before and After” geloven, van ongehuwd tot gehuwd hier.
    Tel de topics eens, er bestaan geen snelkoppelingen volgens mij.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

MVC Lid

Reacties
    25
    08-12-2007

Bro jouw probleem is dat je te lang in die " kind mode" bent blijven hangen. Ik neem aan de je volwassen bent ewa gedraag je dan ook zo. Krijg je stress thuis om bullshit ga dan het huis uit. Je kan je ma adviseren wat je wilt maar zolang ze je als een klein kind blijft zien en jij je zo blijft gedragen zal ze geen enkel advies oppakken.

Jij moet je heelll snell vermannen. Wees onafhankelijk van hun. Ga op jezelf en maak geld. Dan kom je wel van dat kunstgevoel af en zal je trots worden op je succes inshaAllah. En sowieso zolang je blijft denken dat je een vrouw onwaardig bent dan ben je dat ook. Net zoals jij onzeker bent zijn heel veel vrouwen ook onzeker. Dus koen Rajel!

Misunderstood

Reacties
    433
    10-02-2016

“Hoe word je een alpha man voor dummies”
    We were not invited

MVC Lid

Reacties
    316
    03-04-2007

Eer je moeder en wees een man.

Maar ja deze twee dingen is al te moeilijk voor je.

Hear my Roar, GRRR ⵣ

Reacties
    1.861
    20-01-2015

Wanneer je niet kan trouwen door familiesituatie

Het is, eerlijk gezegd, al behoorlijk schandalig dat je dit op een forum gooit met duizenden leden.

Dit soort kwesties hoor je met een persoon te bespreken onder vier ogen.

Je hebt zo te lezen al genoeg te doen met je eigen familie, om het e.e.a recht te zetten. Kifesh slechte relatie met je eigen zus. En van je vader is niks mis mee, ouders als die je iets vragen om te doen dan doe je dat. Je vraagt om aand8 van hem, hoe oud ben je? Ben je wel een man? Je komt over als een meisje van 2.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    vooruit kijken is regeren.