1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Verloofde uit buitenland halen

    Salaam,

    Ik heb een vraagje. Ik wil mijn verloofde uit het buitenland halen, maar ik heb op dit moment geen zekerheid dat ze mijn contract gaan verlengen. De eis is wanneer je een vrouw uit het buitenland haalt dat je minimaal een jaarcontract moet hebben of de afgelopen 3 jaar aan 1 stuk door gewerkt moet hebben. Dit is helaas ook niet het geval omdat ik in 2017 4 maanden een ww uitkering heb gehad. Natuurlijk ben ik wel druk bezig met solliciteren.

    Mijn vraag is als mijn contract niet verlengd wordt, wat voor opties heb ik dan. Want de regel van een jaarcontract hebben kan ik (waarschijnlijk) niet aan voldoen en ook de 3 jaar-regel voldoe ik ook niet aan.

    Zijn er andere opties? Ik begreep dat er opties zijn om dit vanuit België te regelen, maar dan schijn je daar ook een huis te moeten hebben met een bepaald contract etc. Dat lijkt me ook geen geschikte oplossing. Iemand hier ervaring mee of tips?

    Shukran

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Alsof je je zinnen hebt gezet om een auto te kopen maar je nog niet zeker bent van een lening. Want betalen kun je niet.
    Maar toch de weg op willen scheuren. Zo breng je het over.
    Ga werken man.
    Geld lenen doet jou soortje graag e, om dan stoer te doen voor de mensen en te zeggen"kijk wat europa mij heeft gegeven"

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Ewa, heeft koning mo jouw rekening nog niet geplunderd voor zijn fonds?
    Neen, nu kan je je azulverhaaltje weer in de kast zetten. En dan geld lenen of een auto huren en stoer gaan rijden.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Weer verkleinwoorden...
    Nu mag je een autoTJE huren en stoer doen. Of heb je liever geld lenen?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Alsof je je zinnen hebt gezet om een auto te kopen maar je nog niet zeker bent van een lening. Want betalen kun je niet.
    Maar toch de weg op willen scheuren. Zo breng je het over.
    Ga werken man.
    Wat is jou probleem a shmetta

    Wie heeft het hier over een auto a laaggeschoolde boizan. Als je niks kan bijdragen behalve negativiteit en afgunst kan je beter je muil houde

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door JamalNL Bekijk reactie
    Wat is jou probleem a shmetta

    Wie heeft het hier over een auto a laaggeschoolde boizan. Als je niks kan bijdragen behalve negativiteit en afgunst kan je beter je muil houde
    Klopt

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Nou, nou. Let op je hart en je woorden. Je slikt ze half in.
    Jank jank

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Citaat Geplaatst door Drow Bekijk reactie
    Nou, nou. Let op je hart en je woorden. Je slikt ze half in.
    No problem maar je bijdrage is negatief

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Citaat Geplaatst door Limon Bekijk reactie
    Klopt
    hha shukran bro

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Salaam,

    Niemand een tip, ervaring, kennis hierover?

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2
    23-09-2019

    Wat betreft de inkomenseis;

    - Je moet vanaf het moment van je aanvraag een contract hebben dat nog 12 maanden geldig is;
    OF
    - Je moet een contract hebben dat nog minimaal 6 maanden geldig is en je voor minimaal 12 maanden voor je aanvraag het normbedrag verdiende; gedurende deze periode mag je geen uitkering hebben gehad.
    OF
    - indien je daaraan niet voldoet zal de IND aan de hand van je inkomen van de afgelopen drie jaar beoordelen of je inkomen duurzaam is, en je dus al dan niet voldoet aan de inkomenseis.

    Jij zegt dat de drie jaar regel inhoudt dat je aan een stuk door gewerkt moet hebben. Dat is niet het geval. Er wordt gekeken naar je inkomen in die periode en aan de hand daarvan beoordeeld of je inkomen 'duurzaam' is.

    Nederland kent geen andere opties om een partner uit het buitenland te halen. De IND heeft haar lijstje met voorwaarden. Voldoe je er niet aan dan kan je helaas je partner niet binnen halen.

    Wat betreft de België route. Deze schijnt soepeler te zijn dan de Nederlandse route. Wat ik daarvan weet is dat je een huis moet hebben in België. Je dient ook over inkomen te beschikken. In België doen ze veel controles. Ze komen langs om te controleren of je er daadwerkelijk woont of niet.

    Duitsland heeft btw, net zoals België, ook soepelere regels dan Nederland.

    Voor wat betreft de Nederlandse regels kan je de IND of het juridisch loket bellen voor uitleg.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Een vrouw uit het buitenland halen vergt veel verantwoordelijkheid, aangezien je geen vaste baan hebt, wat eigenlijk standaard moet zijn, en natuurlijk een huisje etcetera en wat spaargeld, zou eigenlijk de basis moeten zijn om een vrouw of man uit het buitenland te halen. Daarnaast zal je handen vol hebben met jouw toekomstige het 1 en andere uit te leggen, hoe alles werkt hier en zo, en dat vergt ook veel tijd en inspanning. Met andere woorden degene die je naar Nederland wil halen zal erg afhankelijk van je zijn, en gezien jouw situatie en die vage integratie cursus wat ook veel geld kost.

    Wat ik wil zeggen is dat je behoorlijk op de proef word gesteld zodra je een vrouw uit het buitenland haalt. Je zal jouw handen vol hebben. Ik adviseer oprecht om eerst een vaste baan te nemen, wat extra geld aan de kant zetten voordat je dit doet. anders ben ik bang dat je alleen maar in de stress raakt. Dan heb je 2 ongelukkige mensen ipv 1, en eerlijk dat wil je haar toch ook niet aandoen!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Citaat Geplaatst door Noorniyah Bekijk reactie
    Wat betreft de inkomenseis;

    - Je moet vanaf het moment van je aanvraag een contract hebben dat nog 12 maanden geldig is;
    OF
    - Je moet een contract hebben dat nog minimaal 6 maanden geldig is en je voor minimaal 12 maanden voor je aanvraag het normbedrag verdiende; gedurende deze periode mag je geen uitkering hebben gehad.
    OF
    - indien je daaraan niet voldoet zal de IND aan de hand van je inkomen van de afgelopen drie jaar beoordelen of je inkomen duurzaam is, en je dus al dan niet voldoet aan de inkomenseis.

    Jij zegt dat de drie jaar regel inhoudt dat je aan een stuk door gewerkt moet hebben. Dat is niet het geval. Er wordt gekeken naar je inkomen in die periode en aan de hand daarvan beoordeeld of je inkomen 'duurzaam' is.

    Nederland kent geen andere opties om een partner uit het buitenland te halen. De IND heeft haar lijstje met voorwaarden. Voldoe je er niet aan dan kan je helaas je partner niet binnen halen.

    Wat betreft de België route. Deze schijnt soepeler te zijn dan de Nederlandse route. Wat ik daarvan weet is dat je een huis moet hebben in België. Je dient ook over inkomen te beschikken. In België doen ze veel controles. Ze komen langs om te controleren of je er daadwerkelijk woont of niet.

    Duitsland heeft btw, net zoals België, ook soepelere regels dan Nederland.

    Voor wat betreft de Nederlandse regels kan je de IND of het juridisch loket bellen voor uitleg.
    Salaam,

    Shukran voor je uitleg. Ik wil het IND ook nog eens bellen inderdaad om dit nog even in detail na te vragen

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    18
    05-04-2020

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Een vrouw uit het buitenland halen vergt veel verantwoordelijkheid, aangezien je geen vaste baan hebt, wat eigenlijk standaard moet zijn, en natuurlijk een huisje etcetera en wat spaargeld, zou eigenlijk de basis moeten zijn om een vrouw of man uit het buitenland te halen. Daarnaast zal je handen vol hebben met jouw toekomstige het 1 en andere uit te leggen, hoe alles werkt hier en zo, en dat vergt ook veel tijd en inspanning. Met andere woorden degene die je naar Nederland wil halen zal erg afhankelijk van je zijn, en gezien jouw situatie en die vage integratie cursus wat ook veel geld kost.

    Wat ik wil zeggen is dat je behoorlijk op de proef word gesteld zodra je een vrouw uit het buitenland haalt. Je zal jouw handen vol hebben. Ik adviseer oprecht om eerst een vaste baan te nemen, wat extra geld aan de kant zetten voordat je dit doet. anders ben ik bang dat je alleen maar in de stress raakt. Dan heb je 2 ongelukkige mensen ipv 1, en eerlijk dat wil je haar toch ook niet aandoen!
    Salaam,

    Ik snap je verhaal akhi maar zo is het hoe het gelopen is. Ik heb deze dame al ontmoet en ik zie buiten dat het inderdaad wel lastig kan zijn om alles in orde te maken geen reden om het erbij te laten.

    Niet alles gaat via de makkelijke weg en ik ben bereid om extra moeite te doen maar shukran voor je advies

  15. #15
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    Citaat Geplaatst door JamalNL Bekijk reactie
    Salaam,

    Ik snap je verhaal akhi maar zo is het hoe het gelopen is. Ik heb deze dame al ontmoet en ik zie buiten dat het inderdaad wel lastig kan zijn om alles in orde te maken geen reden om het erbij te laten.

    Niet alles gaat via de makkelijke weg en ik ben bereid om extra moeite te doen maar shukran voor je advies
    ik bewonder jouw inzet en moeite. ik kan je helaas niet helpen met jouw vraag, maar kan het wel anders doen.

    Allah y kemel belgair. Allah y sehel 3likom
    Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken.
    vooruit kijken is regeren.