1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Mijn lach icoontjes zijn weergeven als vraagtekens.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Het is gewoon een simpel gedicht.
    De jouwe bedoel je?

  3. #33
    Love PAWG

    Reacties
    80
    16-01-2020

    Er is nog zo weinig bekend over ruimte en tijd. Het kan beide eindig of oneindig zijn.
    We weten het simpel gezegd niet. Onze meningen zijn dus gewoon giswerk
    You think a person is really for you?Make them mad and you'll see what they really think of you.Snap: Cannabis4you

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    .

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Citaat Geplaatst door Sam7 Bekijk reactie
    De jouwe bedoel je?

    Ja de mijne. Of vindt je van niet?

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door Mr.Bean Bekijk reactie
    Er is nog zo weinig bekend over ruimte en tijd. Het kan beide eindig of oneindig zijn.
    We weten het simpel gezegd niet. Onze meningen zijn dus gewoon giswerk
    Jij hebt het begrepen!!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door Spelerr Bekijk reactie
    Is dit niet gewoon de Qadr van Allah swt. Wij mensen zijn in tegenstelling tot de Engelen gemaakt waarbij wij de mogelijkheid hebben om fouten te maken. Het belangrijkst is dat we berouw tonen. Zover ik weet beoordeelt Allah swt ons mbt onze daden om de intentie die we daarbij hadden.

    Het leven is tuurlijk niet makkelijk maar deze Dunia is slechts een beproeving. Deze Dunia is gemaakt om ons ongelukkig te maken. Het echte geluk zal pas in het hiernamaals komen. Tot die tijd zullen er zeker velen doorgaan met Fitna zaaien.
    Dunia is zeker een beproeving. Gemaakt om ons te testen. Daarom hebben wij een doel nodig in dit leven, gericht op akhira.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door Spelerr Bekijk reactie
    Wat wel bekend is, is dat tijd en ruimte met elkaar verbonden zijn. Ook staat vast dat de Universum zich zal uitbreiden tot de Dag des Oordeels en dan zal inklappen. Dat de Universum momenteel is aan het uitbreiden is bevestigd door wetenschappers. Tevens gaan ze er ook vanuit dat de uitbreiding ooit een kantelpunt zal hebben waarbij de Universum weer zal inkrimpen. Dit is conform wat Allah ons in de Koran heeft verteld.
    Waar staat dit?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door Benvito Bekijk reactie
    Ja de mijne. Of vindt je van niet?
    Ik haalde er diepgang uit

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Citaat Geplaatst door Spelerr Bekijk reactie
    Voor mij is het altijd moeilijk geweest om zo een doel te vinden. Mijn doelen zijn altijd op de Dunia gericht waarbij ik rekening hou met de Akhira. Maarja ik probeer het nou wel te veranderen alhamdoulilah. Wat is jouw doel?
    Mijn doel is om in de diepte mezelf over te geven aan Allah swt. Pure geloof en vertrouwen in Hem. Mijn leven in te richten volgens de islam. Werk te doen in Zijn Naam. Iets waarmee ik elke dag in contact sta met Hem. Dat ik met mijn werk mensen dichter op Zijn pad breng. Da3wa elke dag. Hulpverlening, jongeren coach ik weet het niet. Maar iets waarmee ik een ander kan helpen en dat in naam van Allah swt doe. Ook om mezelf niet te laten dwalen.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Allahuma ameen. Moge Allah swt ons leiden. Hoe heet het filmpje?

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Whahahahahaha you got me ik zal het bekijken en ik laat weten wat ik van vond in sha Allah bedankt

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Het filmpje soubhanallah ik liep daar nu mee rond. We hebben geen vrije wil. We heb geen controle. We hebben enkel een keuze. En met die keuze komen we tot wat Allah swt al bepaald heeft voor ons en heeft opgeschreven. Dus hier heerst het. Overgave aan Allah swt en Zijn Qadr. Wij weten het niet. Wij kunnen het nooit volledig weten. Dit is het gedeelte onbegrip. Waar Allah swt ons uitnodigt tot vertrouwen. En hierin heffen wij de handen omhoog in een duaa voor vergeving en leiding. Soubhanallah.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    169
    11-02-2015

    Ruimte is een illusie en tijd is een bedrieger

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Stel, je loop een meter naar het noorden. Dan beweeg je in één dimensie, namelijk op de noord-zuid lijn. Als je een cirkel loopt, beweeg je in twee dimensies. Als je tijdens het lopen in een cirkel ook een trap op en af loopt, beweeg je in drie dimensies. Omdat de tijd verstrijkt, beweeg je ook in de vierde dimensie (ruimtetijd) wat je ook doet. Maar wat als je een stap in de vijfde dimensie doet? De wereld om je heen verdwijnt dan.


    De geometrie van het heelal

    De hoeveelheid donkere materie en energie in het universum speelt een cruciale rol bij het bepalen van de geometrie van de ruimte. Als het universum kleiner is dan de kritische dichtheid, dan is de ruimte OPEN en negatief gebogen zoals het oppervlak van een zadel. Als de dichtheid exact gelijk is aan de kritische dichtheid, is de ruimte vlak als een vel PAPIER. Als de dichtheid groter is dan de kritische dichtheid, is de ruimte GESLOTEN en positief gebogen zoals het oppervlak van een bol. De inflatoire theorie, een uitbreiding van de oerknaltheorie, voorspelt dat de dichtheid heel dicht bij de kritische dichtheid ligt en een vlak universum produceert, zoals een VEL PAPIER.

    Zie de secties Universe en Geometrie voor meer informatie over dit onderwerp.

    Krediet: NASA / WMAP Science Team

    Bron:
    https://map.gsfc.nasa.gov/media/030639/index.html

    Quote:

    KORAN: 21: 30. Hebben de ongelovigen niet ingezien dat de hemel en de aarde gesloten waren en dat Wij ze dan hebben geopend? En al hetgeen leeft, hebben Wij uit water gemaakt. Willen zij dan toch niet geloven?

    Unquote:
    Volgens de wetenschap zijn er drie theorieën hoe het universum aan zijn einde zal komen 1 daarvan wordt de “Big Crunch” genoemd. Simpel gezegd het universum zal stoppen met uitzetten en gaan krimpen (implosie) als de geometrie van het universum als een bladzijde is, en het universum zal krimpen, dan lees de volgende aya eens...

    KORAN:
    21: 104. De Dag, waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn geschriften oprolt. Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen – een Belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.

    Alle lof is voor Allah swt de Heer van de werelden.