1. #586
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    "Rania, ik wil dat je gaat. Echt. Nu." Rania keek me met grote ogen aan. "Dit meen je niet Farid. Je bent gewoon boos, dit is niet eerlijk!". Ik sloot mijn ogen en vervolgens keek ik naar ma. Ze had een teleurgestelde blik in haar ogen en ze koos overduidelijk de kant van Rania. "Ik ga met Rania mee, ze brengt me wel naar huis. Farid doe geen moeite. Blijkbaar heb jij je handen al vol aan iets anders". Zei mijn moeder. Ze stond op en pakte haar tas. "Ma, blijf nou. Ik breng je zelf. Ik kan het je dan uitleggen". Zei ik. Mijn moeder hieldt voet bij stuk. Even later verlieten zowel Rania als mijn moeder het huis. Rania, wat heb je toch allemaal veroorzaakt! Ik was zo boos op haar. Het was over. Ik wilde haar niet meer in me leven hebben. Gauw pakte ik mijn mobiel en appte haar. 'Dit is jou schuld Rania. Jou schuld!'. Ik was woedend en belde Malika. Zou ze nog terug komen? Natuurlijk niet. Ze hebben haar zo afgeschrikt meskina. Ik kon niet geloven dat ma, dat allemaal maar zei. Ik weet ook niet wat voor een verhaal, Rania heeft verteld aan mijn moeder. Oh Omar, je had zo'n gelijk. Pas op met haar. Nooit gedacht dat ik hem zo'n gelijk zou geven. Omar die wildvreemd was voor mij versus, Rania die ik al van jongs af aan ken. Natuurlijk nam Malika niet op.

    Ik stond op en ruimde alles op. Even later kreeg een appje terug van Rania. 'Prima, kennelijk ben je nog lang niet over die Malika.' Dit is kinderachtig. Ik gooide mijn mobiel in een hoek weg en ging de deur uit. De dagen erna waren bitter. Ik wist niet hoe het met Malika ging en het liefst had ik haar bij me. Ik stond te kijken toen ze me ineens belde over het feit dat ze wederom buikpijn had. Ik maakte me al eerder zorgen en dacht meteen uit naar het ergste. Malika was helemaal in paniek toen ik mijn zorgen met haar deelde, maar gelukkig. Voor zover ik het zag was ze niet zwanger. Zwanger worden van een verkrachter is vreselijk. Genoeg patiënten bij mij op de praktijk die er geestelijk eronder door gaan. Dus dit was positief nieuws voor Malika. En toen verwaterde ons contact. Ik had het druk met werken, het huis en een moeder die niet begreep waar ik mee bezig was. 'Waarom behandel je Rania zo' en ga zo maar door. Meestal liet ik ma praten maar soms deed het me echt wat. Haar boodschap was duidelijk, maar niet mogelijk voor mij. En buiten dat, mijn gevoelens voor Rania waren lang niet zo scherp als de gevoelens die ik voor Malika had. Rania zag ik nog steeds als een 'vriendin'. Zelfs een zusje is ze niet meer voor mij na onze korte relatie. Ooit zou ik haar wel bellen en vragen hoe het gaat. Maar nu, nu wilde ik haar niet om me heen hebben.

    Na een drukke werkdag ben ik even wat gaan drinken met een collega die ook in de praktijk werkt. Het was koud en de winter naderde al vroeg. Na onze drankje bleven we buiten praten en ineens zag ik haar. Malika. Zodra ze mij zag stond ze eerst stil en liep ineens snel door. Ik begreep het niet. Malika ziet iemand? Ik keek naar de jongen en zo op het oog vondt ik hem meteen een nerd. Hij keek verbaast naar Malika en liep ook erg snel. Alsof ze me wilde ontwijken. Waar was ze bang voor? Dat ik meteen naar haar toe zou lopen? Haar zou vragen wat ze met hem deed? Pfff.. ik ben niet jaloers! Of toch wel? Liep ze trouwens ook niet te hard van stapel? Ik bedoel ze is letterlijk twee maanden geleden verkracht door die rotzak! Malika waar ben je toch mee bezig. Ik sloot mijn ogen en zei gedag tegen mijn collega en liep naar de auto. In de auto bleef ik maar aan hen samen denken. Ze passen zo niet bij elkaar. Die gast leek me totaal niets voor Malika. Het was weliswaar haar leven. Ik zou haar vanavond bellen. Is dit wat Rania bedoelde? 'Je bent haar vader toch niet!'. Ik stopte bij de voordeur van het huis. Had Rania toch gelijk? Draafde ik niet een beetje door wat Malika betreft. Het ging haar nu goed af. Ze leek.. gelukkig? Ik kon er geen touw aan vast knopen. Ik moest haar bellen en dat deed ik ook. Ze klonk blij, gelukkig en lief. Gewoon de Malika die ik gewend was. Nadat ze ophing voelde ik me echt klote. Maar het was duidelijke taal. Malika is verder gegaan. Zonder mij. Zonder ons. Ik was haar wederom kwijt. Nog wel aan een nerd!

    Ik trok mijn sportkleding aan en ging naar de sportschool. Ik moest mijn frustratie ergens op af reageren! Mijn mobiel ging over en zag mijn moeder staan op het schermpje. "Hi ma..". Zei ik. "Selaam Farid, mijn zoon, mijn knapperd... hoe gaat het met je?". Ik plofte op de bank. "Goed.. ma. Hamdoulah en met jou?". Zei ik. "Hoe denk je dat het met me gaat zoon? Ik heb je in geen weken gezien. Kom van het weekend hier naartoe. Eh ik zal zwijgen over Rania. Beloofd." Zei ma. Ik fronste mijn wenkbrauwen. "Beloofd?". Zei ik. "Ja beloofd, eh maak je geen zorgen." Ik glimlachte en hing op. Ma belde alleen om te vragen wanneer ik het weer goed zou maken met Rania. Ik werd er gek van. Ik liep de deur uit en ging sporten. Malika is verder gegaan? Prima, ik ga ook verder!

  2. #587
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Super leuk vervolgje weer,thanks!
    ❤❤

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  3. #588
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    1 jaar later.


    "Mohammed! Kijk uit!". Gauw stond ik op om de kleine boef uit zijn benauwde positie te helpen. "Mag niet boefje". Hij wordt volgende week 1 jaar en heeft de streken van een driejarige! Lamyae en Salim waren er even samen uit en ik ging oppassen. Vandaag moest ik ook leren voor mijn toets morgen en die is zo doorslaggevend. Als ik zak, kan ik helemaal opnieuw beginnen. Ik heb niets tegen Lamyae en Salim gezegd want die keken ernaar uit om deze dag even samen te zijn. "Mohammed, oef kom maar hier". Ik pakte de kleine op die voor de zoveelste keer de trap probeerde op te lopen en zette hem in zijn kinderstoel. Uit de koelkast toverde ik een danoontje en hij wapperde al met zijn handen toen ie het zag. "Ok, ga maar eten. Tata Malika moet leren ok?". Mohammed keek me met zijn grote blauwe ogen aan, die hij van zijn mama had en kwakte een klodder op de grond. Ik keek hem met dicht geknepen ogen aan en veegde het weg. Ik gaf m uiteindelijk zelf te eten en haalde hem uit zijn stoeltje. "Jij gaat je middag dutje doen vriendje". Na veel tegen gespruttel en traantjes viel hij uiteindelijk in slaap. Voorzichtig legde ik hem in zijn boxje en dekte hem toe. Op mijn tenen liep ik naar de eettafel en begon als een malle te leren. Mijn telefoon ging over en zag Ismael staan. Kan ik dan nooit eens leren!! Maar het was Ismael. Hij en ik zijn de afgelopen jaar alleen sterker naar elkaar toe gegroeid! "Hee liefje, hoe is het??". Zei Ismael. "Ehm het gaat. Ik heb net mijn neefje laten slapen zodat ik in sha Allah die toets ga halen morgen." Zei ik. "Oh ja, oh ja sorry! En ik val je nog lastig. Ik moet alleen iets weten voordat ik ophang.. eh wat is je schoenmaat?". Ik lachte hard en zag Mohammed al ietsje bewegen. Gauw hieldt ik een hand voor mijn mond. "37 Ismael. Why??". Zei ik. "Voor volgende week toch, verlovingsfeest, ben je dat al vergeten? Ik eh was je schoenmaat vergeten en dacht even snel bellen. Ok succes lieverd, ik bel je morgen op ok?". Ik glimlachte en hing op. Volgende week komt Ismael met zijn ouders en familie mijn hand vragen en ik kon niet wachten. We zijn dol op elkaar en Lamyae en Salim waren natuurlijk ook op de hoogte. Ik was zo gelukkig samen met hem. Ik werd weer afgeleidt en hoorde Mohammed brabbelen. Omg..

    Die dag brak aan. Het was twee uur toen ik binnen in de klas liep. Ismael stuurde me gauw een appje en Lamyae en Salim ook. Ik sloot mijn ogen en voordat ik begon deed ik dua. Na een uur leverde ik alles in en liep de klas uit. Morgen zou ik de uitslag krijgen. Morgen zou ik 22 worden en wat voor mooie cadeau zou dit zijn? Ik heb de hele dag zitten bijten op me nagels en ondanks de mooie kalmerende woorden van iedereen was ik super zenuwachtig. Om één uur volgende dag ging mijn mobiel af. Het feit dat ik jarig was vandaag intereseerde me niet. Het zou alleen leuk zijn als ik ook door zou gaan. Dan kan ik eindelijk officieel aan de bak als advocate! Weliswaar de lichtere zaken, maar who cares, ik zou mijn droom in vervulling laten gaan, althans Allah. Want wat heb ik gesmeekt en gebeden! Ik nam op en zweeg. Ik liet de mentor praten en Lamyae keek me zenuwachtig aan. Toen ik ophing gilde Lamyae zowat. "Ennn wat is het?". Ik keek haar aan. "Ik ben geslaagd!!!!!!". We sprongen als twee kleine kinderen in de huiskamer en Mohammed bouncte mee. "Hamdoulilah! Ik ben zo blij!!". Gilde ik. Lamyae knuffelde me en ging Mohammed verschonen. Gauw pakte ik mijn telefoon weer en belde Ismael. Ik vertelde dat ik geslaagd was en ook hij was door het dolle heen. "Morgen he! Dan zie ik je in sha Allah". Ik knikte hevig alsof hij me door de telefoon kon zien. Ik was zo trots op mezelf en die avond was geweldig. We gingen met z'n allen uit eten en zelfs Nora en de beste vriend van Salim, Faisal was er ook bij. De volgende dag nam ik de auto van Salim naar onze oude woonplaats. Yep, ik had ook mijn rijbewijs gehaald. Ik maakte doelen voor mezelf en haalde ze met veel leren en doorzetten één voor één.

    Ik kwam aan op onze afgesproken punt en Ismael zag ik al zitten. Gauw liep ik naar binnen en we knuffelde elkaar. "Deze is voor jou schat, gefeliciteerd". Hij gaf me een tasje aan en ik maakte het open. Een mooie ketting vol swarovki steentjes kreeg ik in het zicht met bijpassende oorbellen. "Wat lief Ismael. Echt!". Zei ik. Ismael bestelde wat te drinken en uiteraard vertelde ik hem in alle geuren en kleuren over gisteren. "Weet je, ik ben zo trots op jou Malika, echt. Je hebt zoveel bereikt in het afgelopen jaar MaschAllah!". Ik werd natuurlijk rood en sipte aan mijn koffie. "Dank je.." zei ik verlegen. Na onze samenzijn en een filmpje gingen we uit elkaar. "Zie ik je volgende week?". Zei Ismael. "Eh wat denk je zelf. Haha". Ismael trok me naar zich toe en wilde me kussen. Maar ik hieldt hem altijd af en hij zei er nooit wat van. Alleen dit keer wel. "Wat is er Malika? Telkens als ik je wil kussen deins je naar achteren. Schaam je je of is er iets?". Ik schudde mijn hoofd en zei dat er niets was. "Ik geloof het niet Malika. Ik hou van je en ik zwijg er altijd over, maar als ik mijn hand al op je rug leg, krimp je in elkaar". Zei hij. "Er is niks. Echt geloof me." Zei ik. Ik heb Ismael nooit over de verkrachting verteld want ik weet anders niet hoe hij zou reageren. Is het na 1.5 jaar tijd niet de bedoeling dat ik dat wel een keer ga doen? We gaan notabene bijna verloven. Ik moet het een keer zeggen.

    "Prima, ik geloof je, maar je kan je voorstellen dat ik het vreemd vind toch?". Ik knikte. "Ik moet je wat vertellen.. Ismael." Zei ik. Hij keek me lief aan en glimlachte. "Wat? Ga je me zeggen dat de verloving niet doorgaat? Haha ik zoek je op en laat jou niet meer los." Zei hij. Maar mijn blik was ernstig en serieus. Hij keek ineens ook serieus. "Wat is er schat?". Zei hij. "Ik eh.. wilde je dit al een tijd geleden vertellen, maar ik schaamde me zo." Mijn ogen begonnen vochtig te worden. Shit, ik heb in jaren niet gejankt en nu komen ze toch weer. "Wat is er dan? Je kan me alles zeggen toch? Vertel..". Ik keek hem aan en hij hieldt mijn hand vast. "Ik ben bijna twee jaar geleden verkracht." Zei ik. Zo, het was eruit. Ismael keek me aan en liet ineens mijn hand los...

  4. #589
    MVC Lid

    Reacties
    16
    03-03-2017

    Selaam meid, ik heb je verhaal gelezen en wil je zeggen dat het heel boeiend is. Ik lees al minstens 10 jaar geen verhalen meer van m.nl, maar ik opende je verhaal voor de grap om even te spieken. Door een paar zinnen te lezen trok je mijn aandacht. Ik hoop dat je snel een vervolg schrijft. Ik volg normaal nooit verhaal die niet af zijn. Zit vol met spanning.. Tnx voor je verhaal xx

  5. #590
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Zijn ogen werden rood en ik werd er eerlijk gezegd bang van. "Waarom vertel je me dit nu pas?". Zei hij. Ik keek hem aan. "Ik schaamde me.. dat zei ik net." Antwoorde ik. Ismael zette wat stappen naar achteren en wreef zijn voorhoofd. "Ik eh ga, sorry ik moet gaan." Hij liep meteen weg en keek amper achterom. "Ismael! Alsjeblieft! Kom terug! Ismael.." ik kon hem roepen wat ik wilde, maar hij liep stug weg en was duidelijk geschrokken van wat ik zei. Ik keek bedroefd, ik had echt wel een shock moment verwacht, maar dat hij weg ging zonder ook maar iets te zeggen. Dat begreep ik niet. Ik ben uiteindelijk na een kwartier daar te hebben gestaan, op de hoop dat hij toch terug zou komen, naar huis gegaan. Ik voelde me ellendig en vervloekte mezelf waarom ik na zo'n mooie dag samen met hem, het met mijn sorres moest verpesten. Hij had gelijk. Ik had het eerder moeten zeggen. Daarom was hij boos! Dacht ik...

    Thuis aangekomen ben ik meteen naar boven gegaan. Lamyae was bezig in de keuken en Salim was met vrienden gaan eten. Een paar minuten later klopte Lamyae op de deur. Ze deed de deur open en trof me huilend aan. "Wat is er Malika?". Zei ze. Ze kwam bij me op bed zitten en hieldt me vast. Ik vertelde haar alles over wat er gebeurd was. Lamyae schudde haar hoofd. "A3oedoebillah, waarom is hij weggelopen zonder ook maar iets te zeggen? Ik snap dat hij in shock is, maar dan nog. Kom, trek het je niet veel aan. Morgen, of zelfs vanavond belt hij je wel in sha Allah." Zei Lamyae. En ik geloofde haar mooie, troostende woorden. Echter belde hij me niet die avond en de volgende dag bij mijn diploma uitreiking was hij amper geweest, zoals afgesproken. Ondanks de verwardheid in mij omtrent Ismael, probeerde ik er een mooie dag van te maken. Maar ik zou liegen als ik zei dat ik geen één seconde aan hem niet gedacht had. Ik miste mijn maatje, mijn lieverd en mijn verloofde. Alhoewel we amper verloofd waren, vonden wij dat wel. Ik appte hem waarom hij niet aanwezig was, ik kreeg geen reactie. Ik belde hem, hij nam niet op. Een paar dagen voor de verloving begon ik me zorgen te maken. Als hij al in shock was, dan zou hij toch op z'n minst reageren?

    Die avond zat ik alleen op mijn kamer en bladerde door mijn WhatsApp. Ik zag dat hij online was na elke appje die hij van me ontving, maar niet reageerde. Ik stuurde hem een foto van mijn diploma uitreiking op de hoop dat hij daarop zou reageren, maar tevergeefs. Ik gaf hem de ruimte, ik appte en belde wat wilde hij nog meer. Mijn ogen bleven ineens haaks staan op de foto van Farid. Hij was zeker op vakantie gegaan. Die welverdiende vakantie waar hij het over had. Hij zag er gelukkig uit en werd omring door weelderige palmbomen en hij had een drankje in zijn handen. Een foto voor Vogue. Hij had geen hemd aan waardoor ik een goed zicht had op zijn gebruinde torso. Ik veranderde mijn eeuwenoude profielfoto naar de foto die Lamyae had gemaakt. Ik had een baret op en hieldt trots mijn diploma in mijn handen. Het was een mooie dag, maar het zou nog mooier zijn als Ismael ook was geweest. Ineens ging mijn telefoon over. Het was Ismael. Gauw nam ik op. "Ismael?" Zei ik. "Eh ja he, Malika. Hoe is het?". Zei hij. Durfde hij echt deze vraag te stellen? Meneer laat al dagen niets van zich horen. "Wat denk je zelf? Ik belde je en appte je, je was ook niet aanwezig bij de uitreiking. Wat is er toch aan de hand?". Ik hoorde Ismael letterlijk diep adem halen en zwijgen. "Eh, Malika.. het spijt me. Ik kan niet doorgaan zo". Ik kreeg ineens een brok in mijn keel. Wat zei hij nou? "Wat.. wat bedoel je?". Stamelde ik. Weer zweeg hij. "Wat ik precies zeg Malika. Ik kan niet verder met jou. Het is over. Sorry". Ik kon me oren niet geloven. Meende hij dit nou? Was het gewoon geen misselijke grap die hij met me uithaalde? "Ik hoop dat je dat niet meent Ismael". Zei ik. We vielen allebei stil en ergens hoopte ik dat hij zou zeggen. 'Sorry, ik had het druk en het was nogal een schok maar we komen er wel lieverd'. Net zoals hij altijd zei. Wat is er met mijn andere Ismael gebeurd? Ik begon hevig te huilen en mijn borstkas leek strak aan te voelen. "Is het omdat ik zei dat ik verkracht ben Ismael? Is het omdat ik het niet eerder vertelde". Zei ik. "Malika.. alsjeblieft. Maak het niet moeilijker dan het al is. Ik hou van jou, maar ik kan onmogelijk trouwen met een vrouw die geen maagd meer is". Zei hij ineens. Mijn ogen sperde zich open. "Wat zei je?? Ismael wat bedoel je hiermee? Je doet net alsof ik erom gevraagd hebt! Is maagdelijkheid zo belangrijk voor jou? Je houdt niet van me. Als je van me hieldt zou je zeggen dat het ondanks mijn situatie wel goed zou komen Ismael!". Gilde ik. "Malika, je had het inderdaad eerder moeten zeggen." Zei hij. "Zodat je er eerder een punt achter kon zetten en niet meer je tijd en energie in mij zou investeren? Of ik het nou meteen zei of pas vorige week. Jou besluit staat vast hoor ik. Het gaat jou erom dat ik geen maagd ben. Het feit dat ik verkracht ben laat jou totaal koud". Zei ik. "Nee.. zo is het niet Malika. Nee..". Maar hij kon zich eruit lullen wat hij wilde, zijn statement was duidelijk. Ik huilde hard en wilde dat hij spijt zou betuigen. Dat hij zou zeggen dat het hem speet en dat hij een oen was. Dat de verloving toch zou doorgaan. "Het spijt me Malika. Het spijt me ontzettend! Ik eh.. wens je alle goeds."

    En hij hing op. Achtergelaten met tranen die over mijn wangen stroomden. Hoe kon hij me dit aandoen! Hoe! We zouden notabene bijna verloven. Mounir had gelijk, niemand zou me nog willen hebben. Niemand..

  6. #591
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door gescheiden-v Bekijk reactie
    Selaam meid, ik heb je verhaal gelezen en wil je zeggen dat het heel boeiend is. Ik lees al minstens 10 jaar geen verhalen meer van m.nl, maar ik opende je verhaal voor de grap om even te spieken. Door een paar zinnen te lezen trok je mijn aandacht. Ik hoop dat je snel een vervolg schrijft. Ik volg normaal nooit verhaal die niet af zijn. Zit vol met spanning.. Tnx voor je verhaal xx
    Selaam lieverd! ❤

    Wat leuk om te lezen! Shokran voor het lezen van mijn verhaal en welkom

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  7. #592
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Spannend weer! diep in mijn hart hoop ik dat ze zal eindigen met Farid. Die twee zijn gemaakt voor elkaar! Zou het dan toch....
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #593
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Mooi, Ismael is haar NIET waard! Farid had gelijk wat een nerd.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  9. #594
    MVC Lid

    Reacties
    16
    03-03-2017

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Selaam lieverd! ❤

    Wat leuk om te lezen! Shokran voor het lezen van mijn verhaal en welkom

    Wa alaykum selaam,

    Dankje. Je kan het goed. Ga zo door

  10. #595
    MVC Lid

    Reacties
    341
    19-12-2013

    Ik hoop zo erg dat ze met farid eindigt
    Up up

  11. #596
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #597
    MVC Lid

    Reacties
    3.646
    31-07-2019

    Up!
    Married and children!

  13. #598
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door gescheiden-v Bekijk reactie
    Wa alaykum selaam,

    Dankje. Je kan het goed. Ga zo door
    Shokran lieverd ❤❤❤

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  14. #599
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Lieve dames (en stille lezers) ik ga in sha Allah na Eid verder. Jullie krijgen gelijk een mega vervolg, promis!

    Vandaag had ik het zo druk en morgen ook ivb de voorbereidingen. Hopelijk vinden jullie het niet erg ❤

    Ik wens jullie een prachtige, gezegende Eid ul Fitr toe, samen met jullie geliefden, familie, gezin enz. Moge Allah swt onze vasten in deze maand accepteren, onze dua's verhoren en jullie en je naasten rijkelijk belonen, zowel in deze wereld, als in het Hiernamaals.

    Liefs,


    ❤❤❤

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  15. #600
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Lieve dames (en stille lezers) ik ga in sha Allah na Eid verder. Jullie krijgen gelijk een mega vervolg, promis!

    Vandaag had ik het zo druk en morgen ook ivb de voorbereidingen. Hopelijk vinden jullie het niet erg ❤

    Ik wens jullie een prachtige, gezegende Eid ul Fitr toe, samen met jullie geliefden, familie, gezin enz. Moge Allah swt onze vasten in deze maand accepteren, onze dua's verhoren en jullie en je naasten rijkelijk belonen, zowel in deze wereld, als in het Hiernamaals.

    Liefs,


    ❤❤❤
    in sha Allah,

    Ameen op je dua. Allah ita9abel minna wa minkoem

    Gezegende eid ul fitr voor jou en al jouw dierbaren ♥️
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna