1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Als Allah jou niet geeft wat je wilt...

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh ,

    Soms geeft Allah jou niet wat je wilt, Maar Allah geeft jou ALTIJD wat het beste voor JOU is!

    Ondanks dat we dat soms niet beseffen, omdat wij maar een beperkte visie/zicht hebben. Wie zien niet het hele plaatje.


    Bijvoorbeeld, je wilt heel graag die ene baan of naar die ene school of die ene man/vrouw (om mee te trouwen).

    En je werkt er héél erg hard voor, je doet alles wat je kunt en je doet je best. Je vraagt Allah shwt, je doet dua’s. Maar dan bereik je het toch niet. We hebben denk ik wel allemaal ooit zoiets meegemaakt. Khair Inshallah .

    Nu kan je twee dingen denken:
    - Of het is een straf van Allah omdat hij jou haat.
    - Of het is voor je eigen bestwil.

    De eerste kan niet, want je doet je best voor Allah, en Hij shwt jou heeft geschapen, en Allah heeft 99 namen, twee daarvan zijn: de barmhartige, en: de meest genadevolle.

    Dus het is optie twee, het is voor je eigen bestwil, dat je iets niet hebt bereikt. Want Allah shwt is de alwetende, dus Allah shwt WEET, dat datgene niet goed voor jou is.


    En het kan zijn, dat Allah jou laat zien, WAAROM iets zo is gelopen.

    VOORBEELDEN
    - Je wordt niet aangenomen bij een bedrijf, en later kom je erachter dat dat bedrijf vol met racisten zit.

    - Je bereikt je baan niet, omdat Allah een betere plan met jou heeft, Allah WEET dat je het ergens anders veel beter kunt doen en dat je ergens anders veel meer kunt BETEKENEN, en dat je het ergens anders veel langer zult volhouden...

    - Je wordt geweigerd door een school, omdat Allah shwt, de alwetende en de kenner van het ongeziene, WEET dat die school niet goed voor jou zal zijn. (Hoevaak gaan serieuze leerlingen naar een bepaalde school, met serieuze intenties om te leren, maar ze krijgen niet de juiste aandacht, waardoor ze niet slagen, of langer over de opleiding doen of hun leven anders gaat lopen dan hoe ze zijn “door” die school en het beleid wat er is en de leerlingen die erop zitten).

    - Je wilt trouwen, die ene man/vrouw “lijkt” perfect! Maar Allah shwt weet iets van die man/vrouw wat JIJ niet weet! En als Allah shwt jullie bij elkaar zou brengen, dan zou JIJ in een verschrikkelijk huwelijk belanden. Waardoor jij verpest zult worden voor niks, dus wat doet Allah shwt? Hij zorgt ervoor dat jullie niet trouwen. Op het eerste gezicht is dat pijnlijk en moeilijk, omdat je verliefd bent enzo. Maar gaandeweg “kan” Allah jou laten zien WAAROM.

    Of Allah brengt een beter iemand naar jou toe, waardoor je die andere man/vrouw die uit jou leven is gehaald, vergeet.

    En op een dag ben je getrouwd met de BESTE man/vrouw die Allah shwt voor JOU SPECIAAL heeft uitgekozen. Inshallah . En geloof me, dan kijk je niet meer om naar die andere, want Allah heeft jou “het beste” gegeven!

    Het is niet altijd, dat iemand een slecht persoon is, omdat jij niet met diegene bent getrouwd. Maar soms is de reden alleen, dat Allah jullie niet samen wilt hebben, om een reden die alleen Allah weet.

    Soms laat Allah shwt ons “de reden” zien “waarom” iets zo is gelopen en soms niet. Soms brengt het wel wat troost als je de reden weet “waarom” iets is.

    Maar als JIJ “weet” dat Allah shwt alleen maar het BESTE voor JOU wilt, dan maakt die reden niks uit, toch?

    En hoef je er verder ook niet naar te zoeken, “waarom” iets is. In plaats daarvan kan je je energie en tijd in iets nuttigs te steken.


    Nogmaals: onthoud dat Allah shwt het beste voor jou wilt. Niet het goede, niet het betere, maar:

    ALLAH WILT HET BESTE VOOR JOU!


    Wa Alaikoum Salam wa rahmatoullah wa barakatouh
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  2. #2
    Mommy of N.

    Reacties
    2.045
    16-12-2009


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door FransSprekende Bekijk reactie
    Djazaak Allahoe Ghairan
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    So true, Barak'Allahu fik voor de reminders! Moge Allah je rijkelijk belonen voor alle moeite die je in je topics steekt! Echt aangenaam om ze te lezen!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Justmyself. Bekijk reactie
    So true, Barak'Allahu fik voor de reminders! Moge Allah je rijkelijk belonen voor alle moeite die je in je topics steekt! Echt aangenaam om ze te lezen!
    Allah ibarek fiek
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Athlete. Bekijk reactie
    Het is een straf van allah omdat hij jou haat?

    Allah haat zijn creaties niet, dus ga geen onzin verspreiden
    lees verder broer

    Dat was een vraag zegmaar en het antwoord daarop als je verder had gelezen:

    De eerste kan niet, want je doet je best voor Allah, en Hij shwt jou heeft geschapen, en Allah heeft 99 namen, twee daarvan zijn: de barmhartige, en: de meest genadevolle.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  8. #8
    1017

    Reacties
    341
    12-12-2019

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    lees verder broer

    Dat was een vraag zegmaar en het antwoord daarop als je verder had gelezen:

    De eerste kan niet, want je doet je best voor Allah, en Hij shwt jou heeft geschapen, en Allah heeft 99 namen, twee daarvan zijn: de barmhartige, en: de meest genadevolle.
    Oeps my bad ik ga mijn reactie verwijderen ik dacht al

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Athlete. Bekijk reactie
    Oeps my bad ik ga mijn reactie verwijderen ik dacht al
    ahaha, maar beter eerst lezen, voordat je iemand ergens van beschuldigd.
    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Wa alaykum asalaam wa rahmatullahi wa barakaatuhu

    Djazaak Allahu khairan
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Athlete. Bekijk reactie
    Deze topic heeft mij echt goed gedaan.

    Ik had ooit interesse in een zuster die zich heel religieus voordeed en netjes etc, ik deed zo mijn best. uiteindelijk bleek er niks van te kloppen subhannalah
    en nog een paar andere dingen.

    Hamdolilah
    Alhamdoulilah, Allah heeft jou behoed voor erger. Stel je was met haar getrouwd en dan pas kwam je erachter, dan deed het meer pijn.

    Alhamdoulilah Allah is de beste planner, de Alhorende, de Alwetende .
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door Athlete. Bekijk reactie
    Deze topic heeft mij echt goed gedaan.

    Ik had ooit interesse in een zuster die zich heel religieus voordeed en netjes etc, ik deed zo mijn best. uiteindelijk bleek er niks van te kloppen subhannalah
    en nog een paar andere dingen.

    Hamdolilah
    Meskien

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Meskien
    Hoezo meskien?
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Hoezo meskien?
    Zielig dat hij serieus iemand wou en t is m niet geworden.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh, moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), en alle moslims en moslima’s ook, amin!

    En moge Allah shwt alles en iedereen leiden op het rechte pad, amin!

    En moge Allah shwt het leven van alle moslims en moslima’s vergemakkelijken, en de aanbidding tot Allah shwt vergemakkelijken, amin!
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!