1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Hadith in het Nederlands...

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa Barakatouh , https://hadithvandedag.nl/

    Wa Alaikoum Salam wa rahmatoullah wa barakatouh
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  2. #2
    Ask me nothing!

    Reacties
    5.977
    04-02-2007

    Hadith komt niet van Allah maar van de mensheid en dat vind ik gevaarlijk
    En doe ik er liever afstand van

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Dorra Bekijk reactie
    Hadith komt niet van Allah maar van de mensheid en dat vind ik gevaarlijk
    En doe ik er liever afstand van
    Allah de Allerhoogste Zegt:

    قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ

    Vertaling:
    Zeg (O Moehammad): Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."
    (Quran 3 : 31)
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Het gaat niet alleen om Hadith, de vrienden (Sahaba) zowel de mannen als de vrouwen zijn ook een voorbeeld:

    Allah de Allerhoogste Zegt namelijk:
    وَمَنْ يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا

    Vertaling:
    En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming!
    (Quran 4 : 115)
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Dorra Bekijk reactie
    Hadith komt niet van Allah maar van de mensheid en dat vind ik gevaarlijk
    En doe ik er liever afstand van
    Salamoualaikoum , je hebt ook mensen die niet volgen wat de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd. Omdat ze de Koran willen volgen die “rechtstreeks” van Allah komt.

    Dit is fout. Je dient óók de profeet (vrede en zegeningen zij met hem) te volgen.

    Tuurlijk je dient wel zelfonderzoek te doen. Dus niet zomaar iets aannemen van mensen.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Het gaat niet alleen om Hadith, de vrienden (Sahaba) zowel de mannen als de vrouwen zijn ook een voorbeeld:

    Allah de Allerhoogste Zegt namelijk:
    وَمَنْ يُشَاقِقِ الرَّسُولَ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُ الْهُدَىٰ وَيَتَّبِعْ غَيْرَ سَبِيلِ الْمُؤْمِنِينَ نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا

    Vertaling:
    En wie de Boodschapper tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen: Wij laten hem (gaan naar) waarheen hij zich afgekeerd had en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is de slechtste bestemming!
    (Quran 4 : 115)
    Djazaak Allahoe Ghairan voor je mooie antwoorden bro
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door BelleBeldia Bekijk reactie
    Wat weet jij over de hadith? Weet jij hoe is bepaald welke overleveringen wel of niet betrouwbaar zijn en wat voor criteria daarbij zijn gebruikt? Wie de geleerden waren die dit bepaalden? Hoe zij de overleveringen hebben onderverdeeld? Hoe zij hun werken hebben opgesteld en hoe betrouwbaar hun compilaties zijn?

    Hoe jij hadithverzamelingen zoals die van Imam Al-Bukhari en Imam Muslim beter kunt begrijpen? Wat de valkuilen zijn in de wijze waarop oriëntalisten en modernisten hadith benaderen? En hoe de soennah wordt verdedigd?

    Volg een cursus
    Djazaak Allahoe Ghairan zus
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  8. #8
    Ask me nothing!

    Reacties
    5.977
    04-02-2007

    De boodschapper is gekomen met 1 boodschap. En dat was de KORAN

    Dus inderdaad je zal hem niet moeten tegenwerken in zijn opdracht. Lijkt me niet verstandig.


    Wat me opvalt is dat Marokkanen echt Hadith lover zijn

    Bukhari en muslim bijna aanbidden.

    Jullie laten de Koran links liggen
    En volgen de ene Hadith na de andere Hadith
    Heel frappant! Terug gaan naar de kern lijkt me belangrijker.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Djazaak Allahoe Ghairan voor je mooie antwoorden bro
    wa iyaak
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Dorra Bekijk reactie
    De boodschapper is gekomen met 1 boodschap. En dat was de KORAN

    Dus inderdaad je zal hem niet moeten tegenwerken in zijn opdracht. Lijkt me niet verstandig.


    Wat me opvalt is dat Marokkanen echt Hadith lover zijn

    Bukhari en muslim bijna aanbidden.

    Jullie laten de Koran links liggen
    En volgen de ene Hadith na de andere Hadith
    Heel frappant! Terug gaan naar de kern lijkt me belangrijker.
    ik snap je punt, echt. Maar om daarom de hele hadith te verwerpen?! Nee. Dat gaat pas te ver!

    Het bewijs hiervoor? De profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) trouwde met de jonge Aisha (moge Allah tevreden met/over haar zijn).

    Waarom? Omdat een jong iemand veel informatie kan opnemen, in tegenstelling tot ouderen! Dus Hij (vrede en zegeningen zij met hem) deed dit, zodat (mocht hij te komen overlijden) er nog iemand zou zijn, wie die informatie over de islam heeft.

    En dus iemand aan wie ook vragen kunnen worden gesteld! Vele metgezellen (moge Allah tevreden over hun zijn) gingen na het overlijden van de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) ook vaak naar Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) voor advies!


    Btw, de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) trouwde om deze reden met de jonge Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn). Omdat ze nog jong was en zo kon ze veel informatie (over oa. de islam) opnemen.


    MAAR de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) had GÉÉN seks met haar, totdat ze volwassen werd, en het wel kon!


    Veel moslims weten dit niet! En ze worden geklemt in een discussie door dit punt!

    Wa Allahoe a3lam, Allah weet het het beste.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Kijk zelf maar naar kinderen, in korte tijd leren ze van alles! Jonge kinderen die naar de moskee gaan, en naar de Nederlandse school, leren Nederlands, Koran verzen in korte tijd. Subhanallah.

    Dus mijn tip: leer je kinderen op jonge leeftijd zoveel mogelijk! Koran, talen etc.

    Btw. Koran is sws makkelijker te onthouden. Mensen die hun school niet hebben afgemaakt of juist AFgemaakt, leren de Koran heel makkelijk.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh

    Moge Allah shwt jou, samen met jouw geliefden in Jannah laten zijn, naast de profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem), en alle moslims en moslima’s ook, amin!

    Moge Allah shwt alles en iedereen leiden op het rechte pad, amin!

    Moge Allah shwt het leven van alle moslims en moslima’s vergemakkelijken, en de aanbidding tot Allah shwt vergemakkelijken, amin!

    Moge Allah shwt alle mannelijke en vrouwelijke duivels ten alle tijden ver bij jouw en jouw geliefden en jouw naasten vandaan houden, amin!

    Moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, amin!

    Moge Allah shwt jou en je geliefden laten slagen voor de beproevingen, amin!

    Djazaakoum Allahoe Ghairan
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!