1. #1
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Hoe ik mijn man bijna heb laten slippen door mijn vingers...

    en hem heb laten gaan.

    Waarschijnlijk zullen de meeste van jullie die ongetrouwd zijn denken dat het vinden van een partner en het herkennen van je partner heel helder en duidelijk zal zijn. Dat is helaas niet zo.

    Soms laat je de meest bijzondere mensen in je leven bijna gaan om redenen die (achteraf bekeken) niet opwegen tegen het geluk wat ze in je leven brengen.

    Zie het zo: de shaytaan kan mooie dingen slecht doen lijken en slechte dingen mooi. Als mensen geinteresseerd zijn zal ik mijn verhaal daarin vertellen en hopelijk nog single mensen inspireren om toch niet altijd je nafs te volgen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Glippen

  3. #3
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door DSM Bekijk reactie
    Ik lees mee..
    Citaat Geplaatst door fristy Bekijk reactie
    Tell us..
    Top!
    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Glippen
    Helemaal correct! Bedankt voor je verbetering.

    Ik ga dan schrijven.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Top!


    Helemaal correct! Bedankt voor je verbetering.

    Ik ga dan schrijven.
    Geen dank

  5. #5
    nee

    Reacties
    2.318
    13-12-2010

    I know what you mean
    Ben wel benieuwd naar je verhaal nu.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    Ik zal mee lezen

  7. #7
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Geen dank
    Ik haal soms het Engels en Nederlands door elkaar.

  8. #8
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door Aquakiss Bekijk reactie
    I know what you mean
    Ben wel benieuwd naar je verhaal nu.
    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Ik zal mee lezen

  9. #9
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Om eerst te beginnen: alles is qadr Allah. Wat voorbestemd is zal gebeuren en wat dat niet is, zal niet gebeuren.
    In iedere situatie moeten we altijd op Allah vertrouwen en Allah vragen het goede op ons pad te brengen en het slechte van ons weg te houden. Het frequent verrichten van salaat isthikhaara rondom belangrijke beslissingen in je leven moet een routine worden en we vragen aan Allah het goede in ons leven en ook weg te blijven van wat ons kan schaden in deze wereld en het hiernamaals.

    Dat betekent ook dat als je iets ziet waar je natuurlijk naar geneigd bent, maar dit principieel tegen je geloof ingaat, dat je ook hiervan moet wegblijven. Allah zegt niet voor niets dat we van dingen kunnen houden die ons kunnen schaden en dingen kunnen haten, die goed voor ons zijn. De principes en richtlijnen van ons geloof moeten altijd een leidraad zijn voor onze beslissingen.

    Wees je altijd bewust van je nafs en de inmenging van je nafs op je verlangens EN op je verstand. Vraag Allah je te behoeden voor de verleidingen van de shaytaan en je geloof sterk te houden. Ik denk dat dit de basis is waar ieder moslim aan moet werken en aan vast moet houden.

    Nu was ik me bewust geworden van bovenstaande dingen door eerdere koppelpogingen die niet vruchtvol waren gebleken en helaas ook mensen die ik via dit forum heb leren kennen, wat uiteindelijk niets geworden is. Ik kwam door deze ervaringen te weten dat ik:

    1. Bang was dat ik te kieskeurig was geworden en daardoor bang voor mijn nafs.
    2. Nooit mijn principes opzij wilde zetten voor mannen. Als mannen met mij wilden afspreken zei ik altijd dat ik een mahrem ging meenemen. Als men het daar niet mee eens was, was het gelijk over en uit.
    3. Ik wist wat ik zocht in een man en wat ik belangrijk vond. Uiteindelijk bleken eerdere voorkeuren als opleiding, leeftijd, woonplaats en dergelijke steeds minder belangrijk. Wel vond ik belangrijker dat hij van dezelfde afkomst was (niets tegen andere culturen, sterker nog ik ben op zo'n beetje iedere afkomst verliefd geweest in mijn leven, maar ik had gewoon geen zin in obstakels in mijn huwelijk) en dezelfde mentaliteit in het geloof had zoals ik. Zijn geloof en karakter was mij uiteindelijk het allerbelangrijkst.

    Nu heb ik al vaker het verhaal gedeeld dat ik mijn man via een website heb leren kennen. Ik probeerde op allerlei kanalen/manieren een geschikte partner te vinden en eerlijk gezegd snapte ik al die schaamte rondom internet-dating/huwelijkswebsites niet. Zo lang je het netjes en binnen grenzen hield, dan was er niets aan de hand. En ik informeerde 9/10 keer mijn moeder altijd als ik serieus met iemand sprak (toevallig bij hem niet, want ik wilde haar weer een teleurstelling besparen, ze gaf me al een preek dat ik te kieskeurig was volgens haar).

  10. #10
    Ghost

    Reacties
    95
    09-02-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    en hem heb laten gaan.

    Waarschijnlijk zullen de meeste van jullie die ongetrouwd zijn denken dat het vinden van een partner en het herkennen van je partner heel helder en duidelijk zal zijn. Dat is helaas niet zo.

    Soms laat je de meest bijzondere mensen in je leven bijna gaan om redenen die (achteraf bekeken) niet opwegen tegen het geluk wat ze in je leven brengen.

    Zie het zo: de shaytaan kan mooie dingen slecht doen lijken en slechte dingen mooi. Als mensen geinteresseerd zijn zal ik mijn verhaal daarin vertellen en hopelijk nog single mensen inspireren om toch niet altijd je nafs te volgen.
    herkenbaar ik lees mee thanks

  11. #11
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Goed, ik had al mijn ouders gevraagd of ze mannen kenden om te koppelen, maar ze hadden simpelweg geweigerd aangezien het in mijn cultuur normaal is dat een vrouw zelf haar man 'zoekt'. Soms als ik dit verhaal aan mijn Nederlandse collega's vertel, kijken ze me ontzettend verbaasd aan. Ze denken echt dat onze ouders ons dwingen met een neef ofzo te trouwen, oh I just wished they would arrange my marriage. Like seriously, ik was het zoeken echt beu.

    Maar uiteindelijk na een aantal reacties van andere afkomsten via die website, kwam ik uiteindelijk iemand van mijn afkomst tegen. We berichten over en weer (met een chaperonne, die van die website is) en ik merkte dat we wel goed klikten. Ik ben zelf langdradig van stof en hij nam de tijd alles goed te lezen en daar bijna net zo uitgebreid op te reageren. Dat was een dikke pluspunt.

    Na een tijdje over en weer berichten besloten we over te stappen op whats'app. De berichten waren nog even leuk en niet TE. Ik kon me soms irriteren aan mannen die 'all over the place' zijn en je continu willen spreken (ooit zo'n ehm...geval meegemaakt, not nice), maar ook mannen die me compleet negeerden en pas dagen of weken later reageerden kon ik niet waarderen. Hij zat er precies tussenin.

    We hadden al 1 foto met elkaar uitgewisseld and we probably liked what we saw. De gesprekken waren leuk, maar dat was het nog wel zo'n beetje. Er was nog niet echt een vonk overgevlogen.

    De volgende stap was bellen, ik wilde weten hoe dat zou klikken. Dat bleek toen even een schok: hij was niet zo'n prater. Sterker nog, er waren hele lange stiltes. Hij was overduidelijk geen beller.
    Nou goed, je probeert je eroverheen te zetten: de teksten zijn wel leuk. Misschien is hij wel gewoon erg verlegen. Ik stelde voor op een andere moment nog eens te bellen. Geen verandering.

    Het ergste was nog, dat hij zelf helemaal niet doorhad dat het zo moeizaam ging. Voor hem was dat blijkbaar normaal.
    Toen ging de shaytaan allerlei scenario's in m'n hoofd afspelen. Dat ik zo graag wilde trouwen, maar dat deze man wrs als ik getrouwd was mij een saai leven ging geven. Op de bank samen zitten en HELEMAAL geen woord tegen elkaar zeggen. Ik had mijn man eerlijk gezegd veel charismatischer en comedischer dan dit voorgesteld.

    Om heel eerlijk te zijn begon ik wat af te knappen op hem. Ik zat niet te wachten om met iemand te trouwen, om vervolgens weer te scheiden omdat het in real life niet klikte. Ik begreep ook niet wat die discrepantie veroorzaakte.

    Toen gebeurde me iets wat me nooit eerder gebeurde: ik werd besluiteloos en reageerde niet meer op zijn berichten.

  12. #12
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Citaat Geplaatst door fristy Bekijk reactie
    Herken stukje over cultuur niet terwijl k dezelfde afkomst heb. Bij ons is het zelfs ‘taboe’ goedkoop’ als een vrouw gaat ‘jagen’. Daarnaast bestaan arranged marriages bij ons wel. Niet gedwongen wel maar wel arranged. En ze maken je gek met verschillende aanzoeken en neven zodat je met ‘bekenden’ trouwt.
    Then girl, we come from different cultures within a culture.

    Mijn ouders zijn nooit met neven komen aanzetten en ff serieus: m'n moeder zei echt dat ik 'zelf maar met iemand moet thuiskomen'.

  13. #13
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Goed, het laatste stukje:


    Maar goed, subhanna'Allah. Op dat punt van mijn leven gebeurden er ook nog 2 hele nare andere dingen in mijn directe omgeving. Dingen die mij veel verdriet brachten. Ik kon het er nu niet bijhebben om me ook nog eens om dit druk te gaan maken.

    Echter, ik voelde me er heel schuldig onder. IK, van alle mensen, die negeren VRESELIJK vond, begon zelf iemand te negeren. Uit wanhoop, door niet te weten wat te doen. Gelukkig deed ik wel mijn isthikhaara gebeden en vroeg Allah om hulp. Eerlijk, ik zat in mijn hoofd te bedenken hoe ik op een lieve manier, deze lieve jongen kon duidelijk maken dat er gewoon geen klik was.

    En je weet wat ze zeggen: eerlijkheid duurt het langst. Ik vond het vreselijk om hem zo te laten zitten met vragen en gunde hem ook duidelijkheid. Hij bleef me in de tussentijd wel uit bezorgdheid enkele berichten sturen: iets wat me opviel is dat hij alles altijd positief opvatte en niet gelijk negatief begon te zijn met verwijten. Ik heb hem denk ik een lange tijd genegeerd (voelde als 3 weken, maar heb teruggekeken en het was maar 1 week) en hij bleef aardig.

    Uiteindelijk ging ik het gesprek (in tekstvorm) aan met hem. Ik legde hem uit dat ik met twijfels zat. Hij vroeg me naar die twijfels. Ik legde het hem uit, dat ik hem niet zo spraakzaam vond en me dat zorgen baarde. Heel eerlijk, gewoon precies zoals het is. En ik kan me nog herinneren wat hij zei: zijn er andere dingen waar je nog meer aan twijfelt? Hij vroeg in alle eerlijkheid en nieuwsgiergheid door, wilde oprecht weten wat mij allemaal dwarszat. Ik legde hem uit dat dat wel het enige was op dit moment, naast het feit dat ik nog geen echte aantrekking voelde.

    Je zult denken dat de meeste mannen op dit moment zichzelf ongewaardeerd en misschien zelfs beledigd voelen. Dat ze zich afgewezen voelen en met de staart tussen de benen afdruipen. Maar dat deed hij niet, hij zei gewoon: dat zal wel veranderen in sha Allah en ik zal m'n best doen om dat te veranderen in mijn spraak.

    Ik voelde me schuldig: waarom zou hij zich voor MIJ veranderen? Ik bedoel, wie ben ik nou? Misschien moest hij maar op zoek naar iemand die hem beter waardeerde. Ik voelde me serieus een slecht persoon op dat moment. Hij vertelde me dat hij me dat waard vond. MIJ. Hij vond het waard voor mij om z'n best te doen. Hij vond ook dat ik wat betreft aantrekkingskracht op z'n minst de kans moet geven hem in het echt te ontmoeten, alvorens een oordeel te vellen.

    Dat was de gamechanger denk ik. Toen dacht ik bij mezelf: hij is echt bloedserieus. Ik vroeg me af wat hij in me zag, want dat begreep ik zelf niet. Daar heb ik nog heel vaak grapjes over gemaakt: dat hij gaat trouwen met een heks en dat hij nu nog kan wegvluchten !

    Even om door te gaan op het gesprek: waar ik dacht hem vriendelijk gedag te zeggen heeft hij door zijn geduld en begrip het kunnen omzetten naar doorgaan met praten. Subhaann'Allah, door zijn oprechtheid ben ik me meer gaan openstellen voor hem en ik besloot hem een kans te geven om me meer aangetrokken te voelen. We spraken kort daarna af, alleen m'n gevoel voor hem groeide al in die tussentijd. Ik denk dat ik me na dat gesprek, door alles eerlijk en bloot op tafel te leggen, echt het gevoel kreeg dat ik alles met hem kon bespreken en dat hij alles in alle goedheid en warmte zou opvatten, subhaan'Allah. Ik denk dat dat het stukje intimiteit was dat ik nodig had, iemand aan wie ik me bloot kon geven (mentaal gezien) en niet het gevoel te hebben dat ik daardoor word veroordeeld of afgewezen.

    We hebben elkaar 3 weken na dat gesprek 1x ontmoet, met mahrem ofcourse en etentje bij m'n tante (want m'n ouders wilde ik er niet mee lastigvallen). Grappig genoeg tijdens onze wandeling (met mijn broer) werden we betrapt door m'n moeder en zusje in de auto XD! Super hilarisch. Maar die dag was voor mij een bevestiging, ik voelde een rust over me heenkomen die ik niet eerder bij een man heb ervaren. Ik wist samen met mijn isthikhaara dat dit het wel moest zijn, deze rust.

    Na die ontmoeting besloten we te trouwen. Tussen het eerste gesprek en het trouwen heeft uiteindelijk 9 maanden gezeten.

    En we zijn nog heel gelukkig getrouwd met elkaar (enkele jaren inmiddels), alhamdulilaah.

    Ik hoop dat dit verhaal van mij jullie meer inzicht geeft in allerlei processen die kunnen spelen en dat sommige dingen niet per se altijd even mooi zijn als je denkt in het begin. Laat je niet misleiden en vraag Allah om leiding. Zolang je de goedheid in jou laat spreken en niet je nafs (of lusten), dan zal Allah je belonen met datgene wat je toekomt.

    Als ik had gedacht om hem maar lekker gedag te zeggen door hem gewoon uit m'n telefoon te verwijderen, was ik nooit dat gesprek aangegaan. Het feit dat ik hem een goed persoon vond en ik hem niet slecht wilde behandelen, heeft me geleid naar dat gesprek. Behandel een mens daarom altijd zoals je zelf behandeld wilt worden, een behandeling die de goedkeuring van Allah krijgt..

  14. #14
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Tja, ik ben benieuwd wat jullie van het verhaal vinden. Alle opmerkingen van 'wat ben je oppervlakkig bla bla' hoor ik graag !

  15. #15
    Ghost

    Reacties
    95
    09-02-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Goed, het laatste stukje:


    Maar goed, subhanna'Allah. Op dat punt van mijn leven gebeurden er ook nog 2 hele nare andere dingen in mijn directe omgeving. Dingen die mij veel verdriet brachten. Ik kon het er nu niet bijhebben om me ook nog eens om dit druk te gaan maken.

    Echter, ik voelde me er heel schuldig onder. IK, van alle mensen, die negeren VRESELIJK vond, begon zelf iemand te negeren. Uit wanhoop, door niet te weten wat te doen. Gelukkig deed ik wel mijn isthikhaara gebeden en vroeg Allah om hulp. Eerlijk, ik zat in mijn hoofd te bedenken hoe ik op een lieve manier, deze lieve jongen kon duidelijk maken dat het gewoon geen klik was.

    En je weet wat ze zeggen: eerlijkheid duurt het langst. Ik vond het vreselijk om hem zo te laten zitten met vragen en gunde hem ook duidelijkheid. Hij bleef me in de tussentijd wel uit bezorgdheid enkele berichten sturen: iets wat me opviel is dat hij alles altijd positief opvatte en niet gelijk negatief begon te zijn met verwijten. Ik heb hem denk ik een lange tijd genegeerd (voelde als 3 weken, maar heb teruggekeken en het was maar 1 week) en hij bleef aardig.

    Uiteindelijk ging ik het gesprek (in tekstvorm) aan met hem. Ik legde hem uit dat ik met twijfels zat. Hij vroeg me naar die twijfels. Ik legde het hem uit, dat ik hem niet zo spraakzaam vond en me dat zorgen baarde. Heel eerlijk, gewoon precies zoals het is. En ik kan me nog herinneren wat hij zei: zijn er andere dingen waar je nog meer aan twijfelt? Hij vroeg in alle eerlijkheid en nieuwsgiergheid door, wilde oprecht weten wat mij allemaal dwarszat. Ik legde hem uit dat dat wel het enige was op dit moment, naast het feit dat ik nog geen echte aantrekking voelde.

    Je zult denken dat de meeste mannen op dit moment zichzelf ongewaardeerd en misschien zelfs beledigd voelen. Dat ze zich afgewezen voelen en met de staart tussen de benen afdruipen. Maar dat deed hij niet, hij zei gewoon: dat zal wel veranderen in sha Allah en ik zal m'n best doen om dat te veranderen in mijn spraak.

    Ik voelde me schuldig: waarom zou hij zich voor MIJ veranderen? Ik bedoel, wie ben ik nou? Misschien moest hij maar op zoek naar iemand die hem beter waardeerde. Ik voelde me serieus een slecht persoon op dat moment. Hij vertelde me dat hij me dat waard vond. MIJ. Hij vond het waard voor mij om z'n best te doen. Hij vond ook dat ik wat betreft aantrekkingskracht op z'n minst de kans moet geven hem in het echt te ontmoeten, alvorens een oordeel te vellen.

    Dat was de gamechanger denk ik. Toen dacht ik bij mezelf: hij is echt bloedserieus. Ik vroeg me af wat hij in me zag, want dat begreep ik zelf niet. Daar heb ik nog heel vaak grapjes over gemaakt: dat hij gaat trouwen met een heks en dat hij nu nog kan wegvluchten !

    Even om door te gaan op het gesprek: waar ik dacht hem vriendelijk gedag te zeggen heeft hij door zijn geduld en begrip het kunnen omzetten naar doorgaan met praten. Subhaann'Allah, door zijn oprechtheid ben ik me meer gaan openstellen voor hem en ik besloot hem een kans te geven om me meer aangetrokken te voelen. We spraken kort daarna af, alleen m'n gevoel voor hem groeide al in die tussentijd. Ik denk dat ik me na dat gesprek, door alles eerlijk en bloot op tafel te leggen, echt het gevoel kreeg dat ik alles met hem kon bespreken en dat hij alles in alle goedheid en warmte zou opvatten, subhaan'Allah. Ik denk dat dat het stukje intimiteit was dat ik nodig had, iemand aan wie ik me bloot kon geven (mentaal gezien) en niet het gevoel te hebben dat ik daardoor wordt veroordeeld of afgewezen.

    We hebben elkaar 3 weken na dat gesprek 1x ontmoet, met mahrem ofcourse en etentje bij m'n tante (want m'n ouders wilde ik er niet mee lastigvallen). Grappig genoeg tijdens onze wandeling (met mijn broer) werden we betrapt door m'n moeder en zusje in de auto XD! Super hilarisch. Maar die dag was voor mij een bevestiging, ik voelde een rust over me heenkomen die ik niet eerder bij een man heb ervaren. Ik wist samen met mijn isthikhaara dat dit het wel moest zijn, deze rust.

    Na die ontmoeting besloten we te trouwen. Tussen het eerste gesprek en het trouwen heeft uiteindelijk 9 maanden gezeten.

    En we zijn nog heel gelukkig getrouwd met elkaar (enkele jaren inmiddels), alhamdulilaah.

    Ik hoop dat dit verhaal van mij jullie meer inzicht geeft in allerlei processen die kunnen spelen en dat sommige dingen niet per se altijd even mooi zijn als je denkt in het begin. Laat je niet misleiden en vraag Allah om leiding. Zolang je de goedheid in jou laat spreken en niet je nafs (of lusten), dan zal Allah je belonen met datgene wat je toekomt.

    Als ik had gedacht om hem maar lekker gedag te zeggen door hem gewoon uit m'n telefoon te verwijderen, was ik nooit dat gesprek aangegaan. Het feit dat ik hem een goed persoon vond en ik hem niet slecht wilde behandelen, heeft me geleid naar dat gesprek. Behandel een mensen daarom altijd zoals je zelf behandeld wilt worden, een behandeling die de goedkeuring van Allah verdient.
    Mooi, moge Allah jullie huwelijk zegenen in Shaa Allah. Moge Allah jullie behoeden voor al het bekende en onbekende kwaad. Moge Allah jullie standvastighouden in onze prachtige Deen Amien