1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2
    28-02-2020

    Umm Kulthumm, Fairuz - zijn er moderne musici?

    Zo’n 25 jaar geleden kocht ik als student een stapel platen met ‘Arabische’ muziek: Sabah, Fairuz, Umm Kulthumm, Farid Al Atraiche...

    Ik kocht de platen puur omdat ik de hoezen zo mooi vond. Maar wat een muziek!! Als Hollandse jongen, gevoed met The Beatles en Rolling Stones wist ik niet wat ik hoorde. Sinds enkele jaren ben ik druk met verzamelen.

    Maar ik ben zo benieuwd of er jonge muzikanten zijn die jullie mij kunnen aanraden? Nota bene: ik hou niet van elektronische muziek, dus net als bij jazz en gitaarbandjes, gemaakt op ‘echte’ instrumenten. Wie heeft tips? Ik zou zo graag moderne muziek ontdekken, misschien een concert...

  2. #2
    Krulletjessssss

    Reacties
    841
    05-01-2011

    Up

    Uw vuile was niet buiten hangen.


  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door Jelle Bekijk reactie
    Zo’n 25 jaar geleden kocht ik als student een stapel platen met ‘Arabische’ muziek: Sabah, Fairuz, Umm Kulthumm, Farid Al Atraiche...

    Ik kocht de platen puur omdat ik de hoezen zo mooi vond. Maar wat een muziek!! Als Hollandse jongen, gevoed met The Beatles en Rolling Stones wist ik niet wat ik hoorde. Sinds enkele jaren ben ik druk met verzamelen.

    Maar ik ben zo benieuwd of er jonge muzikanten zijn die jullie mij kunnen aanraden? Nota bene: ik hou niet van elektronische muziek, dus net als bij jazz en gitaarbandjes, gemaakt op ‘echte’ instrumenten. Wie heeft tips? Ik zou zo graag moderne muziek ontdekken, misschien een concert...
    De namen die je opsomt zijn echt klassiekers. De muziek hedendaags kan je daar absoluut niet mee vergelijken.

    De vraag is of je met nieuwe muziek wil kennismaken of verder klassieke muziek wil ontdekken.

    Jazz: probeer eens Anouar Ibrahim. Hij treedt binnenkort ook op in België.


    De luit of l3oed: trio Joubran, Said Chraibi.

    Je hebt dan ook nog verschillende genres binnen de Arabische muziek, lwawal, malhoun, garnati, l3ayta...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2
    28-02-2020

    Dank olifantje, ik ken Anouar Ibrahim, supermooi!

    ik zal de andere artiesten ook luisteren. Denk dat ik zoek naar zangers, zangeressen, heb je daar tips voor? En welke genres
    komen het dichtst in de buurt van een 'klassieke' bezetting (dus zonder elektronica), heb je voorbeelden van artiesten?

    groetjes Jelle

Tags voor deze discussie