1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Trouwdruk?

    Citaat Geplaatst door Lola..
    Beste leden,

    Hoe gaan jullie om met trouwdruk?
    Familieleden en vrienden die elke keer dat je ze ziet over trouwen beginnen en dat je iemand moet gaan leren kennen omdat je anders forever alone blijft, because you are oh so picky..
    Ondanks het feit dat je het zelf ook graag wilt maar simpelweg nog niet iemand bent tegen gekomen that fits you? Of talloze andere redenen.

    Het frustreert namelijk als je zelf heel goed weet dat je ermee bezig moet zijn. Hoe ervaren jullie dit?

    Any tips?
    .

  2. #2
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Leuk onderwerp ik denk voor velen herkenbaar.

    Je hoort als Marokkaanse meid al van jongsafaan continu gesprekken over trouwen is namelijk gespreksstof nummer 1 bij velen. Maar hoe ouder je wordt hoe meer het direct tegen je gezegd wordt. Vaak goed bedoeld, maar bij sommigen meiden vind ik het echt sneu ze gaan er echt aan onderdoor. Een enorme druk vanuit ouders en familie waardoor ze soms uit wanhoop keuzes maken om maar getrouwd te zijn.

    Hamdoelah zelf ervaar ik die druk niet binnen mijn eigen familie. Er wordt wel eens wat gevraagd of gezegd natuurlijk maar echt sprake van druk is er niet.

    Moge Allah een ieder voorzien van een leuke vrome partner.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #3
    pleased

    Reacties
    5.014
    22-07-2017

    MVC Premium MVC Premium
    Don 't be a woman who needs a man...be a woman a man needs and deserves.

    Vrouwen zijn elkaars ergste vijand in sociale druk.
    For those who understand, no explanation is needed. For those who do not understand, no explanation is possible.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    45
    18-06-2008

    Als man krijg ik dit ook best wel vaak te horen. Als je afgestudeerd bent en een baan, dan verwacht men dat je gelijk de volgende stap moet gaan zetten.

    Persoonlijk wuif ik het weg door te zeggen dat het wel op zijn tijd komt in sha Allah. Druk zetten is iets wat je als persoon jezelf aan doet. Laat je niet opdringen, maar sta er wel voor open.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Als man krijg ik dit ook best wel vaak te horen. Als je afgestudeerd bent en een baan, dan verwacht men dat je gelijk de volgende stap moet gaan zetten.

    Persoonlijk wuif ik het weg door te zeggen dat het wel op zijn tijd komt in sha Allah. Druk zetten is iets wat je als persoon jezelf aan doet. Laat je niet opdringen, maar sta er wel voor open.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Mooi advies van je.

    Toch denk ik dat de druk bij vrouwen hoger ligt omdat het in sommige families een soort verwijt wordt gemaakt als je op een bepaalde leeftijd nog niet getrouwd bent. Je hoort de gekste verhalen, maar er wordt ook door sommige echt geconcurreerd. Al je nichtjes zijn getrouwd alleen jij niet. Of je bent boven de 25 nu moet je echt opschieten anders ben je te laat. Sommigen worden er echt wanhopig van om continu dit soort dingen te moeten aanhoren en trouwen de eerste de beste om maar niet “te laat” te zijn.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #6
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Als man krijg ik dit ook best wel vaak te horen. Als je afgestudeerd bent en een baan, dan verwacht men dat je gelijk de volgende stap moet gaan zetten.

    Persoonlijk wuif ik het weg door te zeggen dat het wel op zijn tijd komt in sha Allah. Druk zetten is iets wat je als persoon jezelf aan doet. Laat je niet opdringen, maar sta er wel voor open.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Geplaatst door Lola.. Bekijk reactie
    Ik ben nog niet eens afgestudeerd en ze staan nu al te trippelen [emoji28]

    Het is lastig om jezelf niet te laten opdringen soms heb je geen keus lijkt het wel?
    Je hebt altijd een keus denk ik alleen je moet wel sterk in je schoenen staan soms
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    45
    18-06-2008

    Ik denk dat bij vrouwen het “biologische” aspect ervoor zorgt dat er al vroeg gepusht wordt op trouwen.

    Daarnaast is het huwelijk ook een bescherming voor zondes als zina. Ik denk dat dat de ouders een soort rust gevoel geeft als ze weten dat hun zoon of dochter een halal relatie heeft.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Goed bij jezelf nagaan of wat je wil wel een realistisch samenhang van karakter en eigenschappen zijn die kloppen als geheel. Ik wil een man die zo is, maar ook zo is, maar ook zo is.

    Wees bewust ervan wat je krijgt als je het wenst, want met A krijg je ook B en C. En misschien vind je A geweldig maar vind je B en C hartstikke rot in everyday life.

    Je moet gaan voor datgeen wat rust zal bieden in het hart

    Je moet datgeen willen wat rust zal bieden in je hart.

    Maar eerst reinigen we onze eigen zielen en zodoende lenzen zodat we helder kunnen kijken, omdat de wereld een en al indoctrinatie is. We zijn tot een bepaalde hoogte onszelf. Er is een pure stuk geschuild, maar veel is er ook aangelegd. Het zorgt voor een hoop problemen, hoop verwarring, hoop tegenstrijdigheid en een hoop onrust. Allah y 7fadna

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    95
    02-05-2019

    Soms moet je gewoon een vuist op tafel slaan weet je wel ?

  10. #10
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Als man krijg ik dit ook best wel vaak te horen. Als je afgestudeerd bent en een baan, dan verwacht men dat je gelijk de volgende stap moet gaan zetten.

    Persoonlijk wuif ik het weg door te zeggen dat het wel op zijn tijd komt in sha Allah. Druk zetten is iets wat je als persoon jezelf aan doet. Laat je niet opdringen, maar sta er wel voor open.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Ik denk dat bij vrouwen het “biologische” aspect ervoor zorgt dat er al vroeg gepusht wordt op trouwen.

    Daarnaast is het huwelijk ook een bescherming voor zondes als zina. Ik denk dat dat de ouders een soort rust gevoel geeft als ze weten dat hun zoon of dochter een halal relatie heeft.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat klopt bij een vrouw tikt de biologische klok inderdaad door.

    Dat een ouder het beste met hun kind voor hebben twijfel ik niet aan, maar het voorkomen van zina staat niet bij iedereen bovenaan heb ik het idee. Het is gewoon een cultuurdingetje je ziet sommige ouders echt een soort schaamte ervaren als ze een dochter hebben die “laat” nog ongehuwd is.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Ik ervaar gelukkig geen 'trouwdruk', mogelijk zal ik misschien te laat hieraan beginnen. Datgene wat maktub is zal je treffen hoe dan ook en trouwen is niet het ultieme doel. Ik ben blij als ik slechts datgene krijg hier in dit leven wat goed voor me is, zou ik er helemaal niet aan toe komen is prima aangezien een andere leven hierna een werkelijkheid is.
    Laat je door niemand kleineren noch hopeloosheid in je laten kweken, ook maak geen overhaaste keuzes hierin. Blijf jezelf ontwikkelen en leuke dingen doen in je leven.
    Het goede komt op de meest perfecte moment.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    Citaat Geplaatst door Lola.. Bekijk reactie
    In sha Allah,
    moge Allah swt ons allen geven wat goed voor ons is.

    Ameen
    Allahoemma amien.=)
    Khair inshallah.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    45
    18-06-2008

    Citaat Geplaatst door Lola.. Bekijk reactie
    Ja ik ben het met je eens, maar het gaat niet om het feit dat ze het willen, wij (degene die trouwdruk ervaren) willen het zelf ook!!!

    Er is gewoon nog niemand
    Moge Allah ons voorzien van een vrome echtgenoot.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #14
    Living Life

    Reacties
    4.208
    25-01-2005

    Als ik jullie allemaal (als getrouwde) een advies mag geven:

    Werk eerst aan jezelf als persoon, alvorens je wenst te trouwen. Ken jezelf.

    Weet wat je zoekt in een persoon en waarom.

    Doe moeite om te trouwen, ga niet passief wachten op die prins of prinses.

    Als je echt wilt trouwen, doe dua dat Allah je hierin steunt en je leidt naar degene die goed is voor je leven hier op aarde als in het Hiernamaals.

    Voor de rest moet je je vertrouwen in Allah leggen.

    Dan komt alles bi idni Allah goed.

    Succes!

  15. #15
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    Ik had daar heel erg last van. Elke keer werd ik erop aangesproken of gekoppeld en dan was het weer net niet. En toen werd mij ooit verteld ga qiyaam al layl bidden. Dat heb ik weekje gedaan en soebhana allah er is iemand op mijn pad gekomen waarvan ik het nooit had verwacht.

    Dus veel dua's doen en bidden en geloof mij allah soebhana wata3ala zal jou helpen.