1. #61
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Nee joh hoeft ook niet, werk ze trouwens. Het is misschien ook omdat het vertaald werk is, als je het zou lezen in het Arabisch is het toch al anders. Het was gewoon dat jk sommige passages tegenstrijdig vond met de islamitische leer en vooral omdat ik het begin van het boek staat dat hij ibn Hazm echt van de Koran en sunnah is (die zahiri leer?). Maar is misschien een heel stukje geschiedenis die ik hier mis.

    Maar Djazak Allah ghairan voor je reactie en uitleg. Ik lees verder, want zeer boeiend boek verder kan er nog veel van leren.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  2. #62
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Is wel een gemis hoor het ontbreken van de islamitische geschiedenis. Ik heb een ander boek besteld om te beginnen aan de Marokkaans islamitische geschiedenis dus eigen roots. Een heel nieuw boek van sofian al Kandoussi.

    Ja sorry ik hou je van je werk, Safi ik ga het hierbij laten. Maar toch iets goed geweest aan mijn vragen, aanleiding voor jou om het weer te lezen.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  3. #63
    Love PAWG

    Reacties
    80
    16-01-2020

    Ik wil wel trouwen maar kom.weinig op me werk tegen omdat het een mannen wereld is.

    Ben je volslank pm dan.

  4. #64
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @emmell koud of harteloos Haha? Nee het hart doet het nog wel maar idd koud want zo een boek raakt me wel en die verhalen en ervaringen kun je nog van smelten. Alleen je ziet het niet meer terug nu in deze tijd. Dus niet herkenbaar helaas

    Ja klopt het is ook geen religieus boek en in die tijd spraken mensen ook anders en waren veel mee poëzie bezig.
    Dat kennen wij allemaal niet
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  5. #65
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    [QUOTE=Emmell;134494298]Romanticus

    Het is misschien minder en anders, maar het bestaat nog wel =P.

    Vast, maar bestaat het nog dat iemand echt ziek wordt van de liefde zoals in dat boek? Gewoon echt plat liggen, niet eten, niet slapen...
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #66
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    Romanticus

    Het is misschien minder en anders, maar het bestaat nog wel =P.
    [QUOTE=Emmell;134494300]
    Citaat Geplaatst door Salamaa Bekijk reactie

    Oh die zijn er wel hoor. Met mijn eigen ogen gezien
    Haha bedoel echt he niet in een Turkse serie
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  7. #67
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door Emmell Bekijk reactie
    Nee nee bedoel in het echt, van de liefdesverdriet
    Haha ik geloof je wel was grapje. Maar ook mannen of alleen vrouwen?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    691
    21-02-2005

    Citaat Geplaatst door Lola.. Bekijk reactie
    Beste leden,

    Hoe gaan jullie om met trouwdruk?
    Familieleden en vrienden die elke keer dat je ze ziet over trouwen beginnen en dat je iemand moet gaan leren kennen omdat je anders forever alone blijft, because you are oh so picky..
    Ondanks het feit dat je het zelf ook graag wilt maar simpelweg nog niet iemand bent tegen gekomen that fits you? Of talloze andere redenen.

    Het frustreert namelijk als je zelf heel goed weet dat je ermee bezig moet zijn. Hoe ervaren jullie dit?

    Any tips?
    Ik ben door de jaren heen door verschillende fases gelopen.

    Daar bedoel ik mee fases in de manier waarop ik erop reageer.

    Denk dat iedereen die op "oudere" leeftijd nog niet getrouwd is het wel meemaakt.

    Met de tijd ontwikkel je steeds een manier waarop je er mee omgaat.

    Ik heb een fase bereikt waarin ik met al gemak zeg "weet je, trouwen is misschien wel het onderwerp waarover ik de afgelopen jaren zovaak over gevraagd ben en zovaak over gepraat heb. Laten we het maar ergens anders over hebben"

    Soms zeg ik "k wil niet trouwen"

    Soms zeg ik "ik praat daar over als ik zelf behoefte heb om er over te praten en niet als anderen er naar vragen"

    Mijn familie en vrienden beginnen er trouwens nooit over. Ze hebben denk ik daar moeite mee. En ze denken "hij zal wel zijn reden hebben"

    Ik heb er ook geen moeite meer mee als mensen er over beginnen of zo. Maar ik kap het gewoon af met de voorbeelden die ik net aangaf. Het is dan ook niet zo dat ik zo reageer om het af te kappen maar het is dan ook echt bewust omdat ik gewoon uitgepraat ben daarover.

    Vorige jaar was ik in Rabat bij familie, tijdens het wandelen met 2 neven die ik al jaren niet gezien heb, begon er een over. Zijn broer zei meteen "denk je nou echt dat Brahim niet weet wat trouwen is en wat het belang daarvan is? Ik weet zeker dat hij beter dan ons (beide getrouwd) weet wat het belang van trouwen is. Dus laat hem aub genieten van deze wandeling en begin niet over iets wat hij al miljard x heeft aangehoord"

    Haha ik moest lachen.

    Daar was het dan ook bij gebleven.
    Als zijn broer dat niet had gezegd dan had ik vast wel iets gezegd in de zin van "moeten we het echt daarover hebben?". Ik denk dat hij het dan meteen begrijpt.
    Loves Sam

  9. #69
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @ BRahim

    Vanaf jongsafaan gaat het om trouwen binnen de meeste Marokkaanse families. Als je dan ook nog een leeftijd bereikt boven de “grens” komen er steeds meer vragen. Vooral als je alles op een rijtje hebt, inkomen, huis etc. Als je daarnaast er ook ng redelijk goed uitziet, sociaal bent en makkelijk in omgang worden die vraagtekens Steeds groter. Waaarommm??? Waarom is hij/zij nog niet getrouwd. Ze kunnen het dan niet laten om toch even te vragen want inmiddels gaan ze het zelf invullen er moet een reden zijn en ze hopen wat duidelijkheid te krijgen.

    Het zelf invullen verloopt vaak zo..
    Er zijn verschillende scenario’s mogelijk

    - hij/zij heeft een medisch mankement waar wij niks van weten en wat belemmerend is in een huwelijk

    - er is sprake van bezetenheid, sihr of iets in die richting

    - iemand houdt deze persoon jaren aan het lijntje

    - ouders willen niet dat ze trouwt of hij omdat ze financieel afhankelijk zijn van de persoon

    En noem maar op. Maar als je ook nog eens aangeeft dat je er liever niet over praat.....worden de vraagtekens gigantisch en de scenario’s steeds spannender
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her