1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    95
    02-05-2019

    Citaat Geplaatst door Lola.. Bekijk reactie
    Yeah that is a solution op kort termijn hhh..
    Voorkomt een hoop hoofdpijn kan je ik vertellen.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Meisjes moeten eens ophouden om die ene jongen zoveel tijd te geven...bekende smoesjes: ik kom wel, even geduld, eerst mijn zaakjes op orde, mijn ouders doen moeilijk(ahum).

    Voor je het weet ben je idd 30 en dan krijg je automatisch druk van anderen op je !

    Wil een jongen niet binnen een paar maanden trouwen : prima bedankt en daar is de deur !






    Geloof me een jongen weet binnen 1 maand of hij met je wil trouwen of niet!
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Citaat Geplaatst door siPure Bekijk reactie
    Don 't be a woman who needs a man...be a woman a man needs and deserves.

    Vrouwen zijn elkaars ergste vijand in sociale druk.
    C'est vrai ( ˘ ³˘)♥

  4. #19
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Citaat Geplaatst door 20070092 Bekijk reactie
    Als man krijg ik dit ook best wel vaak te horen. Als je afgestudeerd bent en een baan, dan verwacht men dat je gelijk de volgende stap moet gaan zetten.

    Persoonlijk wuif ik het weg door te zeggen dat het wel op zijn tijd komt in sha Allah. Druk zetten is iets wat je als persoon jezelf aan doet. Laat je niet opdringen, maar sta er wel voor open.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Citaat Geplaatst door Leosnido Bekijk reactie
    I dunno wij mannen ervaren die druk ook. En het is niet alleen bij Marokkanen, bij tattas ook, maar dan meer heb je nog geen vriendin???
    Ik ben ervan overtuig dat als je een keer zo een echte Marokkaanse
    Vrouwen gesprek mocht meemaken dat je denkt wowww nee dit is anders deze druk is kwellend.

    Nederlanders en Marokkaanse mannen zullen best ook wat druk ervaren idd maar toch denk ik dat het bij de Marokkaanse vrouw heftiger is. Mijn mening oe Allah Wa a3lam
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  5. #20
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk[/QUOTE]
    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    Als ik jullie allemaal (als getrouwde) een advies mag geven:

    Werk eerst aan jezelf als persoon, alvorens je wenst te trouwen. Ken jezelf.

    Weet wat je zoekt in een persoon en waarom.

    Doe moeite om te trouwen, ga niet passief wachten op die prins of prinses.

    Als je echt wilt trouwen, doe dua dat Allah je hierin steunt en je leidt naar degene die goed is voor je leven hier op aarde als in het Hiernamaals.

    Voor de rest moet je je vertrouwen in Allah leggen.

    Dan komt alles bi idni Allah goed.

    Succes!
    Mooie wijze woorden barak Allah o fiki.

    Alles wat je benoemt is duidelijk, maar als het gaat om niet passief zijn vraag ik je nog om hulp. Hoe zorg je ervoor als vrouw dat je niet passief bent en toch de normen en waarden van de islam in acht neemt. Laten we schetsen je hebt doua gedaan blijf je doen je hebt kenbaar gemaakt dat je wil trouwen in eigen omgeving. En dan, volgende stap? Daarbij geen relatie willen en ook geen dates.

    Tips?
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  6. #21
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @ Mohamed serieus

    Dat is zeker een goed punt, ik snap dat ook nooit dat iemand jaren kan doorgaan zonder enkele serieuze stap. En maar wachten...
    Misschien heb ik makkelijk praten omdat het om een ander gaat maar dat lijkt me pas kwellend.

    En ik moet toegeven dat wij vrouwen soms ook veel te moeilijk denken of toch stiekem hopen op het complete plaatje. Voor degene die darija verstaan dit is een goede eye opener voor ons vrouwen;

    https://m.facebook.com/1SoufianeKehi...=e&ISCI=010902
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  7. #22
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @ leosnido

    Als ik het zo lees dan kan ik me wel iets voorstellen bij die druk. Klopt wel misschien is die druk nog zwaarder of het gevoel van falen omdat bij hun alle vrijheid is en je echt zelf iemand aan de haak moet slaan.

    Wat jullie mannen betreft zo heb ik het nooit bekeken ik denk idd een man kan de stap zetten en er is zoveel vis in de zee. Maar jullie hebben het dus ook niet voor het uitzoeken? Of is het dat laatste vooral het niet meer durven..

    Want als we het hebben over 15 of 10 jaar terug was het “jagen” echt veel meer. Werd er daarom ook meer getrouwd misschien.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  8. #23
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Ik bedank je nu vast voor je tip. Waar kan ik dat boek vinden??
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  9. #24
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Djazak Allah ghairan dat boek ga ik zeker bestellen
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  10. #25
    Utopist

    Reacties
    7.907
    28-05-2010

    DIe druk hoort erbij, trek me daar niets van aan.
    "For you see, in the end, it is between you and god. It was never between you and them anyway."

  11. #26
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @botermes ik snap je wel, maar vaak hebben mensen niet in de gaten dat je dit als druk ervaart.
    Vooral als we het hebben over onze ouders of andere oudere familieleden. Is een andere generatie die anders gewend zijn dan ons. Je hebt het over beste uit jezelf halen etc zijn ontwikkelingen waar die generatie niet bewust bij stil staat. Ze bedoelen het meestal gewoon goed, misschien komt dat niet altijd zo over
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  12. #27
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    @botermes dat bovenste geloof ik ook wel dat het bij velen een rol speelt dat zal ik niet ontkennen.

    Wat jij omschrijft klinkt ideaal zo zou het ook wel moeten zijn maar enige wat je kunt doen is zelf het goede voorbeeld te geven door datgene wat
    Jij net schetst na te streven. Je kunt anderen niet zomaar veranderen voor niet als je het hebt over een hele andere generatie met totaal andere denkwijze.

    Moge Allah je geven wat je hartje begeert
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  13. #28
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Ja dat laatste idd status. Kijk je Marokkaanse tv? Mudawala heet dat volgens mij

    Maar in ieder geval daar is een aflevering over dit onderwerp. Op een gegeven moment komt dan een psychologe aan het woord en die omschrijft hoe het binnen de Marokkaanse gemeenschap zit. Ze zei al heb heb je als Marokkaanse vrouw een goede studie afgerond een goede baan alles op orde, zolang je niet getrouwd bent tel je niet volledig mee.
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  14. #29
    Allah je7fedkoem

    Reacties
    3.236
    04-04-2009

    Ben wel benieuwd wat je dan bent want zo te lezen is het binnen jouw cultuur ook heftig.

    Fijne dag meid, werk ze
    "Voorwaar, Allaah is met de geduldigen" [2:153]

    A woman's heart should be so close to God that a man has to seek Him just to find her


  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    949
    23-02-2015

    Marokkaanse vrouwen in het algemeen zijn alleen maar bezig met uitvogelen hier en daar snoepen .
    en achteraf gehuil.