1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Wat moet ik doen (uitgehuwlijkt)

    salaam alaikoem,

    Ik zit met een probleem. Mij ouders willen dat ik met iemand ga trouwen waar ik totaal niet achter sta. Ik voel me hier heel ongelukkig door. Ik heb alles geprobeerd maar mij ouders luisteren niet.
    Ik wil nu een besluit gaan nemen. Door voor mij zelf te kiezen en mij ouders los te laten. Ik kan niet met iemand gaan samen leven waar ik niet van hou. Ik wil niet iets doen. Om iedereen te vreden te stellen en mijzelf ongelukkig maken.
    Mij vraag is, heeft iemand dit mee gemaakt. Maak ik een verstandige keuze. Wat kan ik anders doen.
    Help mij alsjeblieft. Ik wordt gewoon gek.
    Alvast bedankt.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    146
    08-01-2012

    Hasbia Allah wa ni3mal wakeel. Moge Alah swt je leiden in het goede.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    134
    26-10-2019

    Enige wat je hoeft te doen is niet akkoord te gaan. Maar wel bij je ouders blijven.

    Ga naar een oom of tante en bespreek met hun het probleem en laat hen naar je ouders gaan en hun ompraten.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Citaat Geplaatst door Oldscool Bekijk reactie
    Enige wat je hoeft te doen is niet akkoord te gaan. Maar wel bij je ouders blijven.

    Ga naar een oom of tante en bespreek met hun het probleem en laat hen naar je ouders gaan en hun ompraten.
    Heb ik ook geprobeerd, mijn ouders luisteren naar niemand. Ze willen naar niemand luisteren.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Citaat Geplaatst door Oldscool Bekijk reactie
    Enige wat je hoeft te doen is niet akkoord te gaan. Maar wel bij je ouders blijven.

    Ga naar een oom of tante en bespreek met hun het probleem en laat hen naar je ouders gaan en hun ompraten.
    Voor de islamitische wet zijn we al getrouwd. Ben ik achter gekomen. Dus ze zijn er al mee bezig.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    mij ouders willen naar niemand luisteren. Ik bn er achter gekomeb dat ik voor de islamitische wet al getrouwd ben met deze jongen. Dus ze zijn met van alles bezig.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Citaat Geplaatst door Oldscool Bekijk reactie
    Enige wat je hoeft te doen is niet akkoord te gaan. Maar wel bij je ouders blijven.

    Ga naar een oom of tante en bespreek met hun het probleem en laat hen naar je ouders gaan en hun ompraten.
    Ze luisteren naar niemand. Ik heb van alles geprobeerd. Ik ben erachter gekomen dat ik al getrouwd ben voor de islamitische wet.

  8. #8
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Maro-kkiia Bekijk reactie
    Ze luisteren naar niemand. Ik heb van alles geprobeerd. Ik ben erachter gekomen dat ik al getrouwd ben voor de islamitische wet.
    Hoe kan je via de islamitische wet getrouwd zijn als je zelf niet aanwezig bent geweest? Dan is het onwettig! Bedoel je hiermee voor de Marokkaanse wet of voor de imam? Beiden is ongeldig en onmogelijk!

    Ik zou je moed bij elkaar verzamelen en eens goed met je onnozele (sorry!) Ouders gaan praten! Als zij het geluk van hun dochter niet voorop stellen dan moet je dat eens goed zeggen en laten weten. Desnoods zeg je dat je het huis verlaat! Even kijken wat hun reactie is.. want meid als je DAADWERKELIJK hierdoor ongelukkig bent en je doet niks, dan zit je je leven vast geketend aan een huwelijk waar je nog ongelukkiger van wordt. Dus ballen verzamelen en praten met je ouders, willen ze niet luisteren dan pak je je spullen en ga je lekker naar een tante!

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Ik heb geprobeerd met miu ouders te praten. Familieleden erbij betrokken. Maar ze wilde niet luisteren. Ik ben weg gegaan. Maar mijn ouders geven aan dat ik alleen weer thuis mag komen. Als ik verder ga met het huwlijk. Als ik dat niet doe. Mag ik het huis niet in anders maken ze mij dood. Ik ben zo kapot. Het doet mij zoveel pijn dat mij ouders zo doen. Ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan. Het maakt mij gwn lichamelijk en geestelijk kapot.

  10. #10
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Maro-kkiia Bekijk reactie
    Ik heb geprobeerd met miu ouders te praten. Familieleden erbij betrokken. Maar ze wilde niet luisteren. Ik ben weg gegaan. Maar mijn ouders geven aan dat ik alleen weer thuis mag komen. Als ik verder ga met het huwlijk. Als ik dat niet doe. Mag ik het huis niet in anders maken ze mij dood. Ik ben zo kapot. Het doet mij zoveel pijn dat mij ouders zo doen. Ik weet niet hoe ik hier mee moet omgaan. Het maakt mij gwn lichamelijk en geestelijk kapot.
    "Dood maken" zijn praatjes. Dat is één ding die je moet weten. Ouders en broers (als je die hebt) spreken altijd stoer van "als je dit doet maak je ik je dood bladiebla" maar het komt erop neer dat, ALS het zover komt ze amper een vlieg aankunnen. Remember that. Buiten dat, tonen je ouders alleen hoe vreselijk ongelukkig ze je willen zien en maken door zulke domme uitlatingen te maken. Je eigen vlees en bloed dood maken omdat jij een keuze voor je kind hebt gemaakt waar zij het niet mee eens is? Makes no sense toch?

    Je bent weg zeg je, blijf even weg. Onderhoud contact met je moeder (ik weet niet hoe zij hierin staat in het verhaal) nee is nee, houdt voet bij stuk. Je ouders draaien wel bij. Tik het zolang uit totdat ze rustiger worden en in sha Allah jou hier niet mee zullen lastig vallen. Hoe oud ben je eigenlijk?

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    "Dood maken" zijn praatjes. Dat is één ding die je moet weten. Ouders en broers (als je die hebt) spreken altijd stoer van "als je dit doet maak je ik je dood bladiebla" maar het komt erop neer dat, ALS het zover komt ze amper een vlieg aankunnen. Remember that. Buiten dat, tonen je ouders alleen hoe vreselijk ongelukkig ze je willen zien en maken door zulke domme uitlatingen te maken. Je eigen vlees en bloed dood maken omdat jij een keuze voor je kind hebt gemaakt waar zij het niet mee eens is? Makes no sense toch?

    Je bent weg zeg je, blijf even weg. Onderhoud contact met je moeder (ik weet niet hoe zij hierin staat in het verhaal) nee is nee, houdt voet bij stuk. Je ouders draaien wel bij. Tik het zolang uit totdat ze rustiger worden en in sha Allah jou hier niet mee zullen lastig vallen. Hoe oud ben je eigenlijk?
    Mij moeder wil mij ook niet spreken als ik niet verder ga hiermee. Mij moeder is degene die hier mee is gekomen.
    Ze willen mij geen rust geven. Ik moet snel snel een beslissing maken. Ik ben gwn lichamelijke en geestelijke kapott. Ik ben 27 jaar.
    Ik ben bang dat mij ouders iets overkomt door de beslissing die ik heb gemaakt. Ik zal mij dat nooit vergeven. Maar ik wil ook niet in een ongelukkige huwlijk zitten. Met iemand waar ik totaal niet van hou.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Hoe oud ben je?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Hoe oud ben je?
    27 jaar alhamdoulilah

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Maro-kkiia Bekijk reactie
    27 jaar alhamdoulilah
    Zo oud en nog niet getrouwd? Das er zelf achter zoeken. Of ben je van die typetjes die voor werken hebben gekozen?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    10
    22-07-2020

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Zo oud en nog niet getrouwd? Das er zelf achter zoeken. Of ben je van die typetjes die voor werken hebben gekozen?
    Ik werk indd alhamdoulilah. Heeft niks met werken te maken. Ik wil gwn nog niet trouwen