1. #61
    From the South

    Reacties
    316
    10-08-2020

    Oman intrigeert mij Heb er alleen positieve dingen over gehoord. Is er iemand van jullie al hier naartoe geweest?
    Ze hebben veel natuur en weinig inwoners. Ik houd niet zo van drukte dus dat is ideaal.
    Je suis venu, j'ai vu et je suis parti

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1
    05-04-2020

    Ik ben hier geweest! Prachtig.. Heel bijzonder om de 'westerse geschiedenis' terug te zien in ons Noord-Afrikaanse land. En dat hier de handel werd gedreven tussen de Berberen en de Romeinen.

    Wist je dat de Naam, Oualili / Volubilis staat voor de Lelie bloem. Die bij licht opent en bij duisternis sluit..

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Ik wil naar Doggerland
    Lekker man. Besef dat je vroeger gewoon chill naar de U.K kon joggen.

    Citaat Geplaatst door Ijskoningin Bekijk reactie
    Oman intrigeert mij Heb er alleen positieve dingen over gehoord. Is er iemand van jullie al hier naartoe geweest?
    Ze hebben veel natuur en weinig inwoners. Ik houd niet zo van drukte dus dat is ideaal.
    Nope. Ik heb wel positieve dingen over de Daymaniyat eilanden gehoord. Een kleine duikparadijs. Same, heb niets met drukte. Ik zoek meestal de natuur op of historische plekken.

    Citaat Geplaatst door rosenoire Bekijk reactie
    Ik ben hier geweest! Prachtig.. Heel bijzonder om de 'westerse geschiedenis' terug te zien in ons Noord-Afrikaanse land. En dat hier de handel werd gedreven tussen de Berberen en de Romeinen.

    Wist je dat de Naam, Oualili / Volubilis staat voor de Lelie bloem. Die bij licht opent en bij duisternis sluit..
    Nice. You are lucky. En.. hoe waren de mozaïeken? Adembenemend zeker. Romeinse architectuur is prachtig in Noord-Afrika.

    I didn't. Wel dat Oualili een bloem was die daar op de heuvels groeide. Mooie betekenis.

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Lixus (gouden appels)





    Als het goed is het groter dan Volubilis, wat alleen Romeins was. Lixus is een mix van Fenicisch, Grieks, Romeins (voornamelijk), Mauritaans en Arabisch, allemaal op dezelfde plek, slechts voor 10% opgegraven en geografisch gezien op een schitterende locatie. Ik was er vorig jaar. Het uitzicht op de top van de heuvel was adembenemend. Je kon een rivier zien en het nabijgelegen stadje Larache.

    Volgens de Griekse legende was Lixus de plek waar de mythologische tuin van Hesperiden zich bevindt, de legendarische bewakers (nimfen) van de gouden appels die Hercules daar verzamelde. Lixus bloeide tijdens het hoogtepunt van het Romeinse rijk en was een van de weinige Romeinse steden in Amazigh-Afrika met een amfitheater waar de inwoners van konden genieten. Interessant genoeg is het amfitheater nog tot op zekere hoogte bewaard gebleven en was het groter dan ik dacht. Ik deed bij de amfitheater de scène uit Gladiator na lol, kon het niet laten. It's a fun and beautiful place.


  5. #65
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Atlantische oceaan. Waren niet ver van de kust verwijderd. Het was zo 'n kleine vissersboot van een buurjongen. It was indeed pretty fun. Je kan de nacht daarvoor een net plaatsen en je hebt verse vis en weekdieren als ontbijt en lunch. Win-win. Na een ontbijt op zee voel je je echt fris. I miss the sea in Morocco.
    Dat is nog eens rustig wakker worden en heerlijk ontbijten. Haha zeker een win-win situatie. Ja, die zee heb ik deze zomer ook gemist. Sommige familieleden sliepen zelfs weleens in een tentje op het strand.

  6. #66
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Reactie weg gehaald wegens onfatsoen.
    Well, dat is wat je krijgt als je met een accent praat. xD Het betekent eigenlijk gewoon meisje in het Latijn.

  7. #67
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Nog iets op de bucketlist: Ijsland met o.a. de gletsjers. Gewoon om een keer gezien te hebben.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Nog iets op de bucketlist: Ijsland met o.a. de gletsjers. Gewoon om een keer gezien te hebben.
    Ijsland is prachtig. Glacier hiking daaro lijkt mij echt gaaf. En je kan een geothermische verwarmde spa ervaren.

  9. #69
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Ijsland is prachtig. Glacier hiking daaro lijkt mij echt gaaf. En je kan een geothermische verwarmde spa ervaren.
    Ja lijkt me ook vet om een keer te ervaren. Hele mooie natuurgebieden ook.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Well, dat is wat je krijgt als je met een accent praat. xD Het betekent eigenlijk gewoon meisje in het Latijn.
    ‘Reactie weg gehaald wegens onfatsoen’

    Beetje overdreven he ,pupart

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Ja lijkt me ook vet om een keer te ervaren. Hele mooie natuurgebieden ook.

  12. #72
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Het noorderlicht, zo bijzonder soubhana Allaah.

    Welke punten op je bucketlist heb je al mogen ervaren? (If i may ask)

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Het noorderlicht, zo bijzonder soubhana Allaah.

    Welke punten op je bucketlist heb je al mogen ervaren? (If i may ask)
    De schoonheid en rijkdom van de wereld is beschikbaar voor wie haar ontdekt, begrijpt en waardeert.

    O.a. Lixus, Tislit en wat andere onbekende plekken (niet echt iets bijzonders). Ik ben 't flink aan het opsparen en wil het allemaal ontdekken, het liefst samen met 'iemand' in sha Allah. Solo is op 'n gegeven moment boring. Ik praat dan tegen mijzelf en loop cool te doen voor lucht. : /

  14. #74
    Married.

    Reacties
    3.054
    28-04-2019

    Welke landen zijn op dit moment ‘toegankelijk’ en veilig voor vakantie in oktober?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #75
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    De schoonheid en rijkdom van de wereld is beschikbaar voor wie haar ontdekt, begrijpt en waardeert.

    O.a. Lixus, Tislit en wat andere onbekende plekken (niet echt iets bijzonders). Ik ben 't flink aan het opsparen en wil het allemaal ontdekken, het liefst samen met 'iemand' in sha Allah. Solo is op 'n gegeven moment boring. Ik praat dan tegen mijzelf en loop cool te doen voor lucht. : /
    Inderdaad, de ni3am van Allah bewonderen. Met die waardering groeit ook de dankbaarheid en het besef hoe klein we zijn op aarde. It makes you humble. Ik vind het soms ook leuk om te zien hoe locals leven in bepaalde landen, met name in de natuurgebieden/dorpen. Dat laat je ook waarderen wat je hebt en het kan heel leerzaam zijn.

    Nice, van wat ik hier heb gelezen/gezien zijn het best bijzondere plekken. Onbekende plekken kunnen ook een avontuur zijn en interessant zijn. In sha Allaah, same here. Haha @cool doen voor lucht. Helemaal alleen gaan lijkt me ook niet fijn. Immers heb ik een fotograaf nodig om de herinneringen vast te leggen... Just kidding. More to share the experience with of course.