1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Bucketlist

    Japan



    Japan schittert als bestemming steeds vaker op mensen hun bucketlist. And tell them they ain't right.. 'n rondtrip in Japan is bijzonder, het is een bestemming waar je zoveel kunt zien en dan met name op het gebied van cultuur of ontwikkeling. Je hebt het ene moment het gevoel alsof je een stap terug in de tijd zet en het andere moment alsof je een blik werpt in de toekomst. Hoog tijd om mijn favoriete reistips voor Japan eens op een rij te zetten, zodat ook andere een (toekomstige) gave reis door dit land kunnen maken.

    Een reis naar Japan is gedenkwaardig en niet te vergelijken met andere Aziatische landen. Het is een land waar traditie en moderne high tech hand in hand samen gaan. De Japanse cultuur heeft één voet in het verleden en één in de toekomst, het geeft een unieke feeling met beide werelden. Mensen denken bij het horen van Japan als snel aan sushi, geishas, sumo worstelen en de metropool Tokio. Maar hiernaast heeft Japan, ofwel het land van de rijzende zon, veel en veel meer te bieden. Zo is de met tempels gevulde stad Kyoto een bestemming die je niet mag overslaan, net als de met neon verlichte stad Osaka. Ook de natuur in Japan is een aanrader, bezoek bijvoorbeeld de vulkanen Fuji en Aso of het bamboo bos dichtbij Kyoto. Door Japan reis je voornamelijk met de bus of met de Shinkansen bullet train (meest accurate trein ter wereld en je kan vrijwel heel Japan ermee ontdekken) en slaap je in hostels, hotels of cabines.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Osaka



    Osaka is de op twee na grootste stad van Japan. In vele opzichten is het de ziel van Japan. Hoewel Tokio gepolijst en prijzig is, is Osaka juist ontspannen en nuchter. Het is een geweldige plek om een grote, moderne Japanse stad in al zijn glorie te ervaren, maar op een meer menselijke schaal dan Tokio -en voor aanzienlijk minder geld-. De stad draait voornamelijk om lekker eten (talloze halal toko's) en winkelen, vooral koopjes. Het beste van alles, Osaka zit vol met vriendelijke en gemakkelijke burgers die op hun gemak zijn met buitenlandse bezoekers. Inderdaad, het is waarschijnlijk gemakkelijker om een goede tijd in Osaka te hebben dan welke andere stad in Japan dan ook. Dus als je naar Japan gaat, ben je eig verplicht om wat tijd in Osaka door te brengen.




  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Couple going on Osaka Halal street food tour (and more)


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017



    @NS

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017



    Adembenemend, letterlijk en figuurlijk. Mount Fuji beklimmen is 'n prachtige ervaring én een unieke manier om (closer) te bonden met iemand.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017



    Itadakimasu.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie


    Itadakimasu.
    Woah.

    halal souvenirs, halal water..
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Woah.

    halal souvenirs, halal water..
    Ze zijn daar altijd iets té fanatiek hhh.

    Japan is best moslimvriendelijk-gemakkelijk voor een quasi xenofobisch/culturenschuw land.

    Kapot handig.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Oké genoeg over eten.



    Bungee jumping is 'n must.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Oh. Fixed it.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Ik kan in principe 10 vrije dagen opnemen om naar Japan te reizen, maar mijn weirda- geromantiseerde wereldbeeld vertelt me dat je samen met je geliefde zulke plekken moet ontdekken.

    Trippy neon city.


  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Weetje wat het is. Japan ga ik maar 1x bezoeken en het is dan zielig voor mijn toekomstige migraine, kan de goodgirl eindelijk reizen en dan skippen we Japan. Her heart will break. #altijd2stappenverder

    Adrenaline addict. Na 'n tijdje begint je angst om te vormen naar een soort van natural high.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017



    Lol.