1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door lotte Bekijk reactie
    Misschien vindt die man het wel heel beklemmend ineens allemaal. Als ze niet hebben samengewoond voor het huwelijk en je zit dan ineens uren per dag op elkaars lip... Wellicht komt hij uit het werk, heeft even behoefte aan ruimte om zijn hoofd weer leeg te maken en wil zij meteen samenzijn en praten. Gebruikt hij z’n telefoon om zich van haar af te sluiten voor een tijdje.

    Ik zou hem eens even een paar weken totaal de ruimte gunnen en ook totaal geen interesse tonen voor wat hij daar allemaal op het internet uitspookt of met wie. Dit ook benoemen: ik zie dat je wat ruimte nodig hebt en ik hou van je, dus gun ik je dat ook.

    Ondertussen plan je zelf ook wat leuke dingen in: beautybehandelingen, uitjes (in de avond) met vriendinnen waarbij jij je meest sexy jurkje draagt met je hakken. No comment alleen: ladiesnight, ga wat eten met de meiden. (Evt ga je gewoon naar je moeder maar dat hoeft hij niet te weten).
    Als het enigszins goed zat tussen jullie geniet hij de eerst week van zijn vrijheid, daarna krabt hij zich eens op zijn hoofd en vraagt zich af waar jij het meerdere keren per week toch zo gezellig hebt en met wie. Of hij zal je vragen vanavond eens thuis te blijven omdat hij je mist en het zonder jou niet gezellig vindt. Dan kun je natuurlijk altijd een deal met hem maken dat jij vaker thuis blijft, mits hij zijn smartphone tijd drastisch naar beneden schroeft als jullie samen zijn.

    Overigens misschien ook sowieso goed om hem even wat meer tijd alleen te gunnen. Mannen hebben daar meer behoefte aan dan vrouwen.
    Dit is geen goed advies en zeker geen oplossing, misschien zie jij dat zelf niet, maar ik geef het aan voor de zekerheid.

    Dit is niet hoe het werkt, wat jij zegt is geen oplossing, maar meer je ego voeden.

    Volg NOOIT je ego.

    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Praten kan oorlogen voorkomen! En praten is ook een gratis middel, dus geen excuses van geen geld .
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Wanneer een man en vrouw (die getrouwd zijn) ruzie hebben of er zijn problemen ofzo en je wilt het oplossen doe het volgende:

    Neem twee mensen (een man én vrouw) van zowel de kant van de man als de vrouw (van het getouwde stel dat ruzie heeft).

    En ga om de tafel zitten en PRATEN! Leg ALLES op tafel, het is géén kwestie van elkaars slechte dingen benoemen, NEE!

    Laat elkaar uitpraten, en luister naar elkaar en probeer te BEGRIJPEN wat er precies gezegd wordt. Niet luisteren om goed te kunnen antwoorden, maar luisteren om te BEGRIJPEN!

    Scheiden is halal, maar alleen als er geen andere weg is en alleen als er een geldige reden voor is.

    Dus niet scheiden omdat de man op zijn telefoon zit en er wordt niet gepraat.

    Het huwelijk is net een boot op de zee, het is niet altijd mooi weer en niet altijd wind mee. Soms heb je stormen en ruwe golven en zware weersomstandigheden.

    Maar wat moet je dan doen? Alles loslaten en verdrinken?! Nee toch?! Zo is dat met het huwelijk. En niet alleen met het huwelijk, met het leven.

    De islam zegt, dat wij hier op aarde zijn om getest te worden. Dus nu zitten ze in een storm, maar ze moeten er allebei aan werken om die storm te overleven!

    Soms is de ene vleugel zwak, en moet de andere vleugel iets harder werken. En dat kan ook andersom. Ik zei: “soms” dus niet altijd op een kant leunen.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Wat betreft “ruimte”, in het geval een getrouwd stel. De man heeft “recht op” zijn vrouw. En de vrouw heeft “recht op” haar man.

    Man en vrouw zijn niet hetzelfde, maar zijn allebei gelijk. De man en vrouw hebben dezelfde rechten.

    Ook over elkaar, als één van de twee bijvoorbeeld gemeenschap wilt hebben, dan ben je verplicht! Om gelijk te gaan. Uitzonderingen daargelaten, zoals ziekte ongesteld etc.

    Elkaar de ruimte geven moet ook, maar dat betekent niet dat de een op vakantie gaat om ruimte te hebben. En de andere achterlaat.

    En Allah weet het het beste.

    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Ahmedaa Bekijk reactie
    Dank jullie wel allen. Moge Allah tevreden zijn
    Allahoemma amin! Thnx zus. Kies geen partij, maar blijf in het midden, kijk de adviezen die ik gaf.

    Twee (geschikte en het liefst gelovige moslims die niet doorvertellen enz.) van zijn kant en twee van haar kant. En om de tafel zitten. Man en vrouw van “zijn” kant en man en vrouw van “haar” kant.

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    3.144
    13-06-2013

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Dit is geen goed advies en zeker geen oplossing, misschien zie jij dat zelf niet, maar ik geef het aan voor de zekerheid.

    Dit is niet hoe het werkt, wat jij zegt is geen oplossing, maar meer je ego voeden.

    Volg NOOIT je ego.

    Salam

    Dat weet ik niet. Hangt er denk ik ook mede vanaf wie de partner is. Vrouwen willen sowieso altijd graag praten, maar er is ook een verschil tussen praten en praten.
    Je kunt soms ook (wat vrouwen graag doen) eindeloos praten om het praten. Wij vinden dat heerlijk maar mannen vinden dat over het algemeen doelloos.


    Kijk jij gaat er vanuit dat de mensen in deze situatie rationeel, weldenkende mensen zijn. Ik ken ze niet, dus ik kan daar niks over zeggen. Misschien wel, misschien niet. Als ik echter hier op m.ml soms kijk naar de uitspraken die er door sommigen op de site gedaan worden, hoe men met elkaar praat en ook vooral op wat voor manier... dan vraag ik me sterk af of je met praten dingen oplost of dat het juist een regen van verwijten heen en weer gaat worden omdat men elkaars standpunten niet kan of wil begrijpen. Op een constructieve manier ruzie maken, je verplaatsen in elkaars standpunt, compromissen sluiten, vergt wel bepaalde skills en capaciteiten. Niet rot bedoeld, maar niet iedereen beschikt daar in even ruime mate over.

    Je partner even de tijd gunnen om je te missen, waarom vind je dat een ego kwestie?
    Geloof, Hoop en Liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Auwtschh!! Haha

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    3.474
    01-06-2018

    Het is altijd lastig bemiddelen tussen een getrouwd stel. Als je jezelf volwassen genoeg vind om het huwelijksbootje in te stappen, gestaag je er dan ook naar. Geld voor zowel de man als de vrouw.

    Mijn persoonlijke mening: je hoort je (en zeker niet als een getrouwde man of vrouw) op zulke forums te begeven. Waarom zou je het interessant moeten vinden om wat anderen bezig houdt of hoe zij denken? Is je eigen leven niet interessant genoeg? Maak het interessant zou ik zeggen!

    Verder sluit ik me op meerdere fronten bij 3esses aan.

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Miss_gezellig Bekijk reactie
    Het is altijd lastig bemiddelen tussen een getrouwd stel. Als je jezelf volwassen genoeg vind om het huwelijksbootje in te stappen, gestaag je er dan ook naar. Geld voor zowel de man als de vrouw.

    Mijn persoonlijke mening: je hoort je (en zeker niet als een getrouwde man of vrouw) op zulke forums te begeven. Waarom zou je het interessant moeten vinden om wat anderen bezig houdt of hoe zij denken? Is je eigen leven niet interessant genoeg? Maak het interessant zou ik zeggen!

    Verder sluit ik me op meerdere fronten bij 3esses aan.
    Djazaak Allahoe Ghairan zus , soms maken mensen dingen ZELF moeilijker dan het is. tja dan wordt het moeilijk ja.

    Wat wit is, is wit. En wat zwart is, is zwart. Behalve voor de blinden is dat moeilijk te onderscheiden.

    Eigenlijk moeten mensen eerst een (Islam)cursus volgen van hoe het huwelijk hoort en wat mag en wat niet.

    Zelfs geldt voor kinderen krijgen. Eerst weten hoe of wat. En hoe je je kinderen moet opvoeden. Het zijn mensen geen dieren.

    Moge Allah shwt ons allemaal leiden, amin!

    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  10. #25
    Bijna Lid

    Reacties
    75
    07-03-2020

    Sobhanallah wereld zit echt raar in elkaar. Mensen zitten eerst depressief rond te lopen omdat ze vrijgezel zijn. Eenmaal getrouwd heeft het huwelijk of hun partner geen waarde meer. Je gaat een verbintenis/verbond aan. Dit houdt zowel rechten als verplichtingen in. Je investeert in elkaar, je houdt rekening met elkaars wensen, je vecht voor elkaar en als je alles geprobeerd hebt en het lukt niet dan heb je een exit. Wat is de toegevoegde waarde van een huwelijk als je elkaar niet respecteert en niet elke dag eraan werkt. Je bepaalt SAMEN hoe je huwelijk verloopt. Ofwel een paradijs ofwel een hel op aarde.

    Ik hoef niet te trouwen als een partner niet dezelfde denkwijze heeft. Mensen zijn gehuwd en het is letterlijk ieder voor zich. Ieder doet maar waar die zin in heeft en maken elkaars leven tot een hel. Ewa dan heb ik nog liever die 4 muren die mij hier omringen. Die bezorgen mij tenminste rust.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Sonrisa Bekijk reactie
    Sobhanallah wereld zit echt raar in elkaar. Mensen zitten eerst depressief rond te lopen omdat ze vrijgezel zijn. Eenmaal getrouwd heeft het huwelijk of hun partner geen waarde meer. Je gaat een verbintenis/verbond aan. Dit houdt zowel rechten als verplichtingen in. Je investeert in elkaar, je houdt rekening met elkaars wensen, je vecht voor elkaar en als je alles geprobeerd hebt en het lukt niet dan heb je een exit. Wat is de toegevoegde waarde van een huwelijk als je elkaar niet respecteert en niet elke dag eraan werkt. Je bepaalt SAMEN hoe je huwelijk verloopt. Ofwel een paradijs ofwel een hel op aarde.

    Ik hoef niet te trouwen als een partner niet dezelfde denkwijze heeft. Mensen zijn gehuwd en het is letterlijk ieder voor zich. Ieder doet maar waar die zin in heeft en maken elkaars leven tot een hel. Ewa dan heb ik nog liever die 4 muren die mij hier omringen. Die bezorgen mij tenminste rust.
    precies, beter alleen dan in slecht gezelschap. Alhamdoulilah
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    had ze moeten bedenken voordat ze met hem trouwde. Ze wilde toen graag een ''klik''. Alstu