1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    De beste ouders (voorbeeld)

    Salamoualaikoum, shorkan en leuk dat je leest, de beste ouders zijn een voorbeeld voor hun kinderen. Kinderen kan je van alles wijsmaken, maar ze leren door te zien! Als ze jouw zien bidden, dan komen ze ernaast ook schattig op en neer buigen Mashallah. Is toch mooi? Dus niet moeilijk doen met regels etc. Gewoon een goed voorbeeld ZIJN. Niet acteren hoe het moet maar wees écht een voorbeeld. Lead by example. Moge Allah het jullie vergemakkelijken Inshallah.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Regels zijn ook belangrijk maar kinderen zullen zoals jouw worden. Dus als je rookt, beter stoppen. Als je niet bidt, ga bidden.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door abdellah1985 Bekijk reactie
    Jij man
    Djazaak Allahoe Ghairan
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa rahmatoullah wa barakatouh
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Amirarooosje Bekijk reactie
    Hoe erg je je best ook doet. Er zijn dagen dat je door de mand valt en je dan jezelf wel voor je kop kunt slaan. Vooral in deze crisis.. Mijn dochter zegt nu inhar yemek, lukt me niet om haar af te leren
    Oké, moet je nu stoppen, is het nu over en uit? Lees je mijn topics of niet? Ik gaf een keer het voorbeeld van wat het leven is:

    Net een voetbalwedstrijd: tussen JOUW en de duivel: als de duivel een doelpunt maakt bij JOUW. Heb je dan verloren?! Nee toch?! Tegengas geven! Terugvechten! ( Niet met geweld: duister kan duister niet verdrijven, licht kan dat wel ).

    Ewa dat is zo. Kinderen kijken niet naar wat er gezegd wordt. Ze leren met hun ogen. Ze kopieëren het gedrag van hun ouders.

    Hoe heeft jou dochter dat woordje geleerd? Is ze zo geboren?

    We maken het soms onbewust zelf moeilijker dan het is.

    Lead by example. Geef het goede voorbeeld, LAAT ZIEN hoe het hoort.

    En niet slaan etc.
    De profeet Mohammed (vrede en zegeningen zij met hem) heeft Zijn kinderen opgevoed zonder te slaan, en ze groeiden goed op.

    Je mag ze wel een tik geven, maar je snapt het wel, niet mishandelen!

    BELANGRIJK!
    Veel moslims, kiezen cultuur boven geloof: op het moment dat zo een klein kind een glas laat vallen, dan krijgt die klappen, bid diezelfde kind niet? Oh geen probleem, die leert het wel als die ouder is, die is nog jong...

    Dit zei Mohamed Bounis, ik zie dat je berbers bent dus je kan het op YouTube zoeken: Mohammed Bounis Tarbiya

    https://m.youtube.com/watch?v=j88IkY8lRPo

    https://m.youtube.com/watch?v=dEIxm-I7wGc


    Maar dat is trouwens algemeen bekend, kinderen kopieën gedrag. Probeer ook een beetje vrienden te zijn met je kinderen, wel met bepaalde grenzen, maar niet dat jullie recht tegenover elkaar staan...

    Kijk naar hoe JIJ bent opgevoed, en bedenk gewoon met jezelf: wat kan anders wat is wel goed wat kan beter...

    Hoe heeft ze dat geleerd? En als een kind iets verkeerds zegt, Wrm lachen mensen er dan om??? Dat is het moment, de eerste keer, dan aanspreken.

    En een oprechte tip: zet de islam boven cultuur...
    al is het maar om je bloedeigen kinderen te redden, verdiep jezelf eens een beetje in de islam. Het zal jou leven en dat van je naasten en geliefden echt verlichten.

    Sorry voor de lange tekst, Djazaak Allahoe Ghairan wa
    Salam
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Amirarooosje Bekijk reactie
    Hoe erg je je best ook doet. Er zijn dagen dat je door de mand valt en je dan jezelf wel voor je kop kunt slaan. Vooral in deze crisis.. Mijn dochter zegt nu inhar yemek, lukt me niet om haar af te leren
    moge Allah shwt het jou vergemakkelijken, amin!
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Amirarooosje Bekijk reactie
    Shokran voor je reactie. Ze kopiëren alles. Het is mijn schuld dat ze dat nu zegt en zo zijn er meer dingen. Wanneer ze niet luisteren en boos word, gooi je er soms zomaar dingen uit waar je spijt van krijgt.
    Je kan je verhaal bij mij doen en je hart luchten via PM als je wilt. Daar begint het, de fout inzien en de situatie beoordelen.


    Alhamdoulilah, het is wel goed van jou, je ziet je eigen fouten in! Allah shwt heeft jou laten zien. Velen hebben ogen, maar de harten zijn blind... dat is al een gunst.

    Alhamdoulilah heeft Allah shwt jou ogen geopend en kan je oordelen tussen goed en slecht.

    Het is nooit te laat om het goede te doen. Beter te vroeg dan te laat, en beter laat dan nooit!

    Nu ga je een plannetje maken, bedenk eens met jezelf of misschien samen met je man, hoe gaan we dit doen.

    Allah kan alles fixen! Zeker in zulke tijden is het goed om de islam te bestuderen, ik zeg NIET: stop met leven en ga alleen maar bidden, want dat is geen islam!

    Maar doe wat kennis op, als je het nu al moeilijk hebt, laat staan als ze groter worden.

    Grijp NU in. Wacht niet tot het vuur nog groter wordt. Zoek de namen van Allah op, en roep Allah aan dmv de naam die jou zegmaar uitkomt. Bijvoorbeeld: al Fattah ( de opener ).



    Nog iets wat je moet weten: Allah beproeft NIEMAND boven zijn/haar kunnen. Als je een opdracht/test krijgt van Allah, dan kan jij die aan! Dus nu ook. Zie je? Wie kennis heeft van de islam etc, heeft een voorsprong. En het is in JOU voordeel.


    Khair Inshallah, nogmaals een bokswedstrijd: badr rico. Ze krijgen allebei klappen, maar gaan ze na een paar klappen liggen? NEE! Opstaan en doorgaan. Pas als het gevecht klaar is, komt naar boven wie Heeft verloren.

    Nu ben je nog aan het strijden, dus geeft niet op, want jij kan dit!
    Vraag Allah shwt om hulp. Moge Allah shwt jou bijstaan en het jou vergemakkelijken, amin!

    Het is nog niet te laat, begin nu alvast met het goede voorbeeld geven. En niet gelijk kijken of ze het overnemen, want dat gaat niet gelijk. Houd zelf vol, werk aan jezelf. Update jezelf elke dag, maak jezelf elke dag een betere jij. En de rest volgt wel Inshallah.

    JIJ moet zoveel mogelijk doen, wat JIJ kán doen. En laat de rest over aan Allah shwt!

    Als je naar Allah lopend gaat, Allah shwt komt jou rennend tegemoet! Hoe mooi is dat? Jij moet de eerste stappen zetten.

    Beter kleine stapjes richting het goede, dan één grote stap richting het slechte.

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-10-2019

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Je kan je verhaal bij mij doen en je hart luchten via PM als je wilt. Daar begint het, de fout inzien en de situatie beoordelen.


    Alhamdoulilah, het is wel goed van jou, je ziet je eigen fouten in! Allah shwt heeft jou laten zien. Velen hebben ogen, maar de harten zijn blind... dat is al een gunst.

    Alhamdoulilah heeft Allah shwt jou ogen geopend en kan je oordelen tussen goed en slecht.

    Het is nooit te laat om het goede te doen. Beter te vroeg dan te laat, en beter laat dan nooit!

    Nu ga je een plannetje maken, bedenk eens met jezelf of misschien samen met je man, hoe gaan we dit doen.

    Allah kan alles fixen! Zeker in zulke tijden is het goed om de islam te bestuderen, ik zeg NIET: stop met leven en ga alleen maar bidden, want dat is geen islam!

    Maar doe wat kennis op, als je het nu al moeilijk hebt, laat staan als ze groter worden.

    Grijp NU in. Wacht niet tot het vuur nog groter wordt. Zoek de namen van Allah op, en roep Allah aan dmv de naam die jou zegmaar uitkomt. Bijvoorbeeld: al Fattah ( de opener ).



    Nog iets wat je moet weten: Allah beproeft NIEMAND boven zijn/haar kunnen. Als je een opdracht/test krijgt van Allah, dan kan jij die aan! Dus nu ook. Zie je? Wie kennis heeft van de islam etc, heeft een voorsprong. En het is in JOU voordeel.


    Khair Inshallah, nogmaals een bokswedstrijd: badr rico. Ze krijgen allebei klappen, maar gaan ze na een paar klappen liggen? NEE! Opstaan en doorgaan. Pas als het gevecht klaar is, komt naar boven wie Heeft verloren.

    Nu ben je nog aan het strijden, dus geeft niet op, want jij kan dit!
    Vraag Allah shwt om hulp. Moge Allah shwt jou bijstaan en het jou vergemakkelijken, amin!

    Het is nog niet te laat, begin nu alvast met het goede voorbeeld geven. En niet gelijk kijken of ze het overnemen, want dat gaat niet gelijk. Houd zelf vol, werk aan jezelf. Update jezelf elke dag, maak jezelf elke dag een betere jij. En de rest volgt wel Inshallah.

    JIJ moet zoveel mogelijk doen, wat JIJ kán doen. En laat de rest over aan Allah shwt!

    Als je naar Allah lopend gaat, Allah shwt komt jou rennend tegemoet! Hoe mooi is dat? Jij moet de eerste stappen zetten.

    Beter kleine stapjes richting het goede, dan één grote stap richting het slechte.


    Broeder meen je deze?
    Deze vrouw heeft kinderen is misschien zelfs getrouwd allah o hal3m.

    En jij zegt: "Je kan je verhaal bij mij doen en je hart luchten via PM als je wilt. Daar begint het, de fout inzien en de situatie beoordelen"

    Are you seriouss???

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Tanger2019 Bekijk reactie
    Broeder meen je deze?
    Deze vrouw heeft kinderen is misschien zelfs getrouwd allah o hal3m.

    En jij zegt: "Je kan je verhaal bij mij doen en je hart luchten via PM als je wilt. Daar begint het, de fout inzien en de situatie beoordelen"

    Are you seriouss???
    Astaghfirallah, ik bedoel zodat ze dat niet meer op haar hart heeft, begrijp je?

    Ik ben btw geen imam of iets. Ik geef advies etc. Maar ja dat kan ook hier. Alhamdoulilah ben ik gezegend met kennis etc. Ik geef het alleen aan.

    En ik snap jou punt zeer zeker zus, je hebt gelijk. Misschien beter via reacties gewoon
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    22
    03-10-2019

    Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    Astaghfirallah, ik bedoel zodat ze dat niet meer op haar hart heeft, begrijp je?

    Ik ben btw geen imam of iets. Ik geef advies etc. Maar ja dat kan ook hier. Alhamdoulilah ben ik gezegend met kennis etc. Ik geef het alleen aan.

    En ik snap jou punt zeer zeker zus, je hebt gelijk. Misschien beter via reacties gewoon

    Ramadan Kareem broeder.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Tanger2019 Bekijk reactie
    Ramadan Kareem broeder.
    Ramadan Mubarak zus
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Tanger2019 Bekijk reactie
    Ramadan Kareem broeder.
    Djazaak Allahoe Ghairan, moge Allah shwt de rest van jouw leven, samen met jouw geliefden, het beste van jullie leven laten zijn, en jullie samen in Jannah laten zijn, amin!

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!