1. #61
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Gentle_Woman Bekijk reactie
    En kan jij ook klussen en alles repareren wat je in je handen krijgt?

    Want als een man 2 linkerhanden heeft, dan is hij niet mannelijk genoeg meer volgens jouw theorie

    Oja en je moet een stier met blote handen kunnen tegenhouden.
    Zij focussen zich alleen op de vrouw omdat ze zelf niks te bieden hebben. Als je dit soort mannen vraagt of ze klaar zijn voor de taak die Allah 3azza wa jal hen heeft gegeven als hoeder van het gezin dan wordt het zo stil dat je een speld zal horen vallen.

    En dan heb ik het over het volgende:


    - Op tijd en 5 x bidden per dag aangezien zij het gebed zullen voorleiden en het hun verantwoordelijkheid is om islam te onderrichten in hun gezinnen.
    - Of ze de koran, de tafsier en hadith kennen zodat ze hun gezin de islamitische normen en waarden kunnen aanleren.
    - Of ze een degelijke job hebben om vrouw en kinderen te onderhouden.
    - Of ze mans genoeg zijn om het gezin door beproevingen heen te loodsen.
    - Of ze een schaap kunnen slachten (99 % zal dit niet kunnen.) Dan gaan ze jou doorverwijzen naar de slager. Stel je voor dat er geen beroep kan gedaan worden op een slager dan gaan ze nuggets halen bij de Mc Do op el eid.
    - Of ze leiderskwaliteiten bezitten en ze rechtvaardig kunnen zijn jegens hun vrouw en kinderen?
    - Of ze zelf een goed voorbeeld kunnen zijn voor hun gezin aangezien zij verantwoording moeten afleggen bij Allah 3azza wa jal?
    En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

    Moesten deze oppervlakkige creaturen zich gefocust hebben op hun taak die hen werd toebedeeld dan zouden ze veel van de hierbovenvermelde taken kunnen aanvinken maar dat kunnen ze niet eens. Ze begrijpen niet eens de taak van een vrouw binnen het huwelijk.

    Fake it till you make it. Deze jongetjes moeten nog mannen worden. Als ze dat al ooit zullen worden met hun gedachtegang!
    Sincerity is the face of the soul.

  2. #62
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Trouwens noem eens 1 vrouwelijke masterchef op wereldniveau? Het merendeel zijn mannen, hup die handjes uit de mouwen!
    Sincerity is the face of the soul.

  3. #63
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Ik heb honger

    Verstuurd vanuit West.
    nemo tenetur prodere se ipsum

  4. #64
    offline

    Reacties
    476
    03-02-2013

    .
    Koken is een basisvaardigheid die iedereen ongeacht geslacht zou moeten kunnen aangezien voedsel is wat ons instaand houdt. Maar dit koppelen aan vrouwelijkheid is fout, dat het jullie mening is dat het iets met vrouwelijkheid te maken heeft prima maar het is niet wat vrouwelijkheid definieert.
    Er zijn een aantal zeer belangrijke eigenschappen die een vrouw dient te bezitten wat eigenlijk in de top van jullie eisenlijst moet staan. Als de vrouw ernaar voldoet dan is het prima om verder te kijken naar haar andere vaardigheden. Maar eten moet niet te groot worden gemaakt, wij moslims eten ons zelf instaand te kunnen houden en niet als een hobby. Mannen wees dankbaar dat jullie tenminste gezegend zijn met een levenspartner die op het goede pad zit en zijn best doet jullie gelukkig te maken.
    Voordat ik wordt aangevallen, ik vind koken geen probleem maar het is belachelijk hoeveel er van de vrouw wordt verwacht. Laten we het niet over het uiterlijk hebben zowel aan het begin als door het hele huwelijk.
    My words are my property.

  5. #65
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Inderdaad, mannen dienen ook ter verantwoording worden geroepen betreffende hun rol binnen het huwelijk. Vrouwen moeten hoge eisen stellen zodat wij niet als makke schaapjes door het leven gaan en weten dat er iets waardevols op ons aan het wachten is dus moeten wij ook waardevol zijn.

    Maar het is tegenwoordig te makkelijk om 'de ultieme prijs' te bemachtigen. Je hoeft niet eens naar haar vader te gaan. Ze is gewillig en ze gaat zelfs achter jouw aan. Na al het bedrieg, verraad en vernedering blijft ze nog steeds plakken. Van jouw kant hoef je geen verplichtingen vast te leggen, maar je geniet wel alle rechten. Als je geen zin meer hebt, dan ga je gewoon weg. Dus waarom zou je dan nog moeten voldoen aan al die eisen. Hiermee wil ik niet zeggen dat alles de verantwoordelijkheid van de vrouw is, maar zij bemachtigd wel de sleutels.
    Sowieso als je een goede partner verwacht moet je er eerst zelf 1 zijn.

    Wat hebben die “mannen” daarmee gewonnen buiten zina en het spelen met andermans leven. Denk maar niet dat zij met een rechtschapen vrouw zullen eindigen. De goede vrouwen voor de goede mannen en omgekeerd. En vergeet niet dat zulke mannen ook een moeder, zussen, nichten, tantes en later ook nog dochters zullen hebben. Wat je een ander aandoet zal je sowieso terug op je bord krijgen. Dus het is zeer zeker niks om trots op te zijn. Voor mannen is het ook nooit goed. Ofwel ben je te gemakkelijk, ofwel ben je te moeilijk. En zo blijven we in cirkeltjes draaien.
    Sincerity is the face of the soul.

  6. #66
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Ik heb een seizoen gezien van die masterchef waarin een blinde vrouw gewoon uitblonk. Ze heeft iedereen achter haar gelaten. Ze is gewoon blind en ze maakt de mooiste gerechten en natuurlijk ook de lekkerste gerechten. Mindblowing.

    Ik denk wel dat de meeste Marokkaanse mannen kunnen koken. Van alle Marokkanen die ik ken kan zeker 80% koken. Vooral die van Marokko. Maar ik ben dan ook van de tweede generatie.
    Je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen koken of te leren koken. Sowieso sommigen hebben het gewoon in hun handen en anderen moeten het leren. Allahoema barek!!
    Als een blinde vrouw het al kan, ... .

    Mijn vader kan ook goed koken en zijn tagines zijn to die for!
    Sincerity is the face of the soul.

  7. #67
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Penumbra Bekijk reactie
    .
    Die eisen stellen ze alleen aan Marokkaanse vrouwen. Van zodra ze een andere nationaliteit nemen of een niet-moslima zullen die eisen als sneeuw voor de zon smelten.
    Sincerity is the face of the soul.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Het is handig dat zowel de vrouw als man kunnen koken. Het huwelijk is teamwork. Er voor elkaar zijn in goede en slechte tijden..
    Wat als de vrouw tijdelijk ziek is.. dan is het echt handig dat de man voor even deze taak op zich neemt.

    Leren koken kan iedereen en zo moeilijk is het allemaal niet, zolang je maar de tijd ervoor neemt. Bovendien hoeft de man niet alle gerechten te kunnen maken. Gewoon een paar is voldoende. Zolang men het overleeft

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Het is handig dat zowel de vrouw als man kunnen koken. Het huwelijk is teamwork. Er voor elkaar zijn in goede en slechte tijden..
    Wat als de vrouw tijdelijk ziek is.. dan is het echt handig dat de man voor even deze taak op zich neemt.

    Leren koken kan iedereen en zo moeilijk is het allemaal niet, zolang je maar de tijd ervoor neemt. Bovendien hoeft de man niet alle gerechten te kunnen maken. Gewoon een paar is voldoende. Zolang men het overleeft
    Helemaal mee eens. Ik kan ook beetje koken, moet wel, want ik haat junkfood. Maar sowieso zal vrouw meer koken dan man. Man moet wel in staat zijn voor de vrouw te kunnen zorgen. Zeker mee eens.

    Heey je praat best vrouwelijk...
    Sterker door Strijd

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Helemaal mee eens. Ik kan ook beetje koken, moet wel, want ik haat junkfood. Maar sowieso zal vrouw meer koken dan man. Man moet wel in staat zijn voor de vrouw te kunnen zorgen. Zeker mee eens.

    Heey je praat best vrouwelijk...


    Vind je? Misschien komt het doordat ik ook een vrouw ben?

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Jij mag het zeggen.

    Maar als ik dat tegenwoordig zeg, dat koken heel belangrijk is, dan moet ik oppassen, anders wordt ik nogal gelyncht door boze zusters
    Sterker door Strijd

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Jij mag het zeggen.

    Maar als ik dat tegenwoordig zeg, dat koken heel belangrijk is, dan moet ik oppassen, anders wordt ik nogal gelyncht door boze zusters
    Ach ja, zelfde verhaal als sommige dames benoemen dat sommige mannen ook ‘iets’ zouden moeten kunnen voorbereiden, wat betreft koken. Sommige mannen vinden dat absoluut geen mannentaak.
    Iedereen zit er verschillend in...

    Koken is gewoon belangrijk, man of vrouw, jong of oud. Getrouwd of ongetrouwd.

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Ik geloof in verdeling van taken en rollen op basis van geslacht. Maar goed een beetje kunnen koken als man is niet slecht. Je moet van alles een beetje verstand hebben. Ikzelf heb interesse in bepaalde gerechten. Ik vermijd junkfood dus ik moet wel beetje handig zijn met koken.
    Alleen het kan nooit zo zijn, dat man meer kookt dan vrouw, dat is omgekeerde wereld. Verder natuurlijk moet je kunnen bijspringen, als ze ziek wordt of zo, dan moet je er voor haar zijn. Daarin heb je gelijk. Dat is liefde.

    Kijk we zijn het met elkaar eens! Zie je nou wel dat mannen en vrouwen het ook met elkaar eens kunnen zijn mensen.
    Sterker door Strijd

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Tuurlijk kunnen mannen het op sommige punten eens zijn met vrouwen en andersom. Meningen verschillen, dat is prima.. maar dat houdt niet in, dat er geen mensen zijn met dezelfde denkwijze.

  15. #75
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Koken is wel het laatste waar je als man zorgen om moet maken wanneer je besluit te trouwen heden ten dage.

    Koken kun je leren echter slechte manieren bijvoorbeeld zie dat maar eens af te leren.
    Toevoeging:

    Het verzadigen van je ziel is belangrijker dan je maag.

    Het ene is blijvend, het andere spoelen we door de weecee 7achakoum.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna