1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Iedereen

    Moet dit beluisteren..

    https://youtu.be/P2kG2ZeW5-g

    Sheikh wassim yusuf

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Fokjoeteen Bekijk reactie
    Moet dit beluisteren..

    https://youtu.be/P2kG2ZeW5-g

    Sheikh wassim yusuf
    Djazaak Allahoe Ghairan voor het delen. Maar waar gaat r over kan niet zo goed Arabisch

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Ok, ik zal je ff in grote lijnen zeggen.. momentje

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Een algemene da3wa voor alle moslims, van Allah Subhana wa Ta3ala.. voor het vergeven van de zonden..

    Het leven is tekort.. je moet je leven niet voeden met ruzies, slechte zaken, enz. Als je wilt dat Allah Subhana wa Ta3ala jou vergeeft. Vergeef jezelf eerst. Hoe kan je vergiffenis en al djennah van Allah Subhana wa Ta3ala vragen? Als jullie harten zo hard zijn als steen.

    Vergiffenis tussen de mensen onderling moet eerst gebeuren. Op deze manier kom je in de Ra7ma van Allah Subhana wa Ta3ala terecht.

    Hoe meer je mensen vergeeft of vergiffenis van vraagt, hoe meer kans je hebt op de vergiffenis van Allah Subhana wa Ta3ala. M.a.w. reinig je hart, reinig je tong en vergroot je borstkas.

    Iedereen wordt beproefd, iedereen krijgt tegenslagen, iedereen scheld, iedereen maakt ruzies..

    Kijk naar Meryam radiyAllah 3anha.. Allah Subhana wa Ta3ala heeft haar zo zuiver gemaakt. En nog steeds waren de mensen haar aan het beschuldigen van overspelige.

    Onze harten hebben een schoonmaakbeurt nodig. Liefde doet wonderen.. haat maakt doden. Liefde verzacht alles, haat maakt elke ziel dood.

    Kijk naar onze profeet Mohammed Sallalu 'alayhi wa Salam, hoe hij in zijn tijd werd behandeld, beschuldigd en bestendigt.

    Laat onze nafs niet onze onschuld doden. Laat de liefde voor wraak niet dat onschuldige kind in je doden.

    Wil je de vergiffenis van Allah Subhana wa Ta3ala voor al je zonden en fouten? Dan maak je hart/borstkas schoon.

    Ookal is je hart schoon, het kan vandaag je laatste dag zijn..
    Ookal is je hart vol met haat, het kan vandaag ook je laatste dag zijn..

    Allah Subhana wa Ta3ala weet wanneer je mensen vergeeft. Hij is de Alwetende.

    Wees bescheiden en rijk in het vergeven en verblijden van mensen.

    We zullen allemaal sterven. We zullen allemaal in onze graf onder het aarde belanden. Alleen de harten zullen naar Allah Subhana wa Ta3ala keren. Kijk naar diegene die al gestorven zijn.

    De leeftijd van deze dunya is kort. Laat hetgeen dat hier maar zo kort heeft geduurd, dat geen enkele waarde heeft voor Allah Subhana wa Ta3ala, jou van zijn Ra7ma halen.

    We hebben harten nodig van onschuldige kinderen en verstanden van de grootste geleerden.

    Veroorzaak geen haat en zaai geen haat in je hart of in het harten van anderen, onze leven is hier kort. Vergroot je hart/borstkas voor je familie vrienden en naasten.

    Integendeel zaai vergiffenis en liefde in jullie harten. Morgen zullen we allemaal in onze graf liggen. Morgen zullen we allemaal tegenover onze Heer, Allah Subhana wa Ta3ala staan. Of je het nu wilt of niet. Hoe wil je dat Allah Subhana wa Ta3ala jou vergeeft, als je de mensen rondom je heen niet eens vergeeft? Hoe?

    Zuiver je hart, zuiver het zo erg dat de vergiffenis uit je hart als uit je ogen druipt.

    Liefde verbindt alles met elkaar. Ookal zijn er meningsverschillen. Liefde verbindt mij met mijn vrouw, ookal is zij een christenen. Liefde blijft sterk genoeg en overtreft elke meningverschil en gedachten. Als de liefde tussen ons zo sterk genoeg is, verwoest het deze dunya en alle haat.

    Dus.. begin opnieuw, neem deze woorden. Hoe wij vragen voor rizk elke ochtend en zeggen, bismillah tawakkalna 3al'Allah. En wij weten 3ilman yaqeen dat de rizka in handen van Allah Subhana wa Ta3ala is. Weet dan 3liman yaqeen in die nacht er is en begin een nieuwe pagina/hoofdstuk in je leven. En je zegt,

    Allah Subhana wa Ta3ala is mijn Getuige, en ik heb iedereen vergeven die ik kwaad heb aangedaan en mij kwaad hebben aangedaan... (Zijn smeekbedes)

    Maak vrede in je hart.. en vergeef mensen (khilq'Allah) als je vergeven wilt worden door Allah Subhana wa Ta3ala! ♥

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Zie mij gaan hahahaha.. purreee illegaal dat ik ben

    Ik had deze gisteren beluisterd, omdat ik Subhana'Allah over mijn 'vijand' gewoon een meisje met wie ik op school altijd ruzie maakte. Droomde.. nu zijn we jaren verder. En ze kwam gisteren opeens in mijn droom. En ik had gedroomd dat ik tegen haar zei, ik heb je vergeven. Subhana'Allah..

    Moet je vergiffenis echt face to face gaan vragen? Of kan het ook in je gebed van ik heb flanaah vergeven? Allahu 'alam

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Fokjoeteen Bekijk reactie
    Zie mij gaan hahahaha.. purreee illegaal dat ik ben

    Ik had deze gisteren beluisterd, omdat ik Subhana'Allah over mijn 'vijand' gewoon een meisje met wie ik op school altijd ruzie maakte. Droomde.. nu zijn we jaren verder. En ze kwam gisteren opeens in mijn droom. En ik had gedroomd dat ik tegen haar zei, ik heb je vergeven. Subhana'Allah..

    Moet je vergiffenis echt face to face gaan vragen? Of kan het ook in je gebed van ik heb flanaah vergeven? Allahu 'alam
    Sub7an Allah apart is dat dan hè net of je haar écht hebt ontmoet.

    Uiteindelijk gaat het om jouw intentie soms krijgen we de kans om mensen uit het verleden te ontmoeten in real life en soms ook niet. (En soms ontmoeten zielen elkaar middels dromen)

    Vraag vergiffenis aan Allah azza wa-jall en uiteindelijk zullen wij beoordeeld worden naar onze intenties.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Sub7an Allah apart is dat dan hè net of je haar écht hebt ontmoet.

    Uiteindelijk gaat het om jouw intentie soms krijgen we de kans om mensen uit het verleden te ontmoeten in real life en soms ook niet. (En soms ontmoeten zielen elkaar middels dromen)

    Vraag vergiffenis aan Allah azza wa-jall en uiteindelijk zullen wij beoordeeld worden naar onze intenties.
    Ja Subhana'Allah, mijn droom leek precies echt. Heel mooi verwoord, alhamdoulilah. Allah yesamahna djamie3an!

  9. #9
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Fokjoeteen Bekijk reactie
    Ja Subhana'Allah, mijn droom leek precies echt. Heel mooi verwoord, alhamdoulilah. Allah yesamahna djamie3an!
    Ameen! Up voor jou mooie topic/boodschap! ❤
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Sama7 inta al raba7.. vergeef en je bent de winnende ♥

  11. #11
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Fokjoeteen Bekijk reactie
    Sama7 inta al raba7.. vergeef en je bent de winnende ♥
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    @Fokjoetoen Djazaak Allahoe Ghairan voor de moeite. Vergiffenis is inderdaad heel erg belangrijk. Soms wordt je dus niet verhoord totdat je vergiffenis hebt gevraagd. Ik had hierover ook een topic gemaakt. Ik zal m zo droppen Inshallah.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Volgens mij zat t hier ergens tussen . https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5717977

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    154
    23-12-2019

    Barak'Allahu fik!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.620
    17-12-2019

    Citaat Geplaatst door Fokjoeteen Bekijk reactie
    Barak'Allahu fik!
    Allah ibarek fiek. https://m.youtube.com/user/iLovUAllah/videos
    Hier zat die video tussen maar kan m niet vinden. Was van ongeveer 7 maanden geleden dacht ik. Mohiem. Ze zeiden daarin dat je eerst vergiffenis moet vragen voordat je iets anders vraagt. Alsof je zegt excuseer mij mag ik wat vragen wa Allahoe a3lam. Allah weet het het beste.