MVC Lid

Reacties
    337
    30-08-2012

Citaat Geplaatst door Zipzap Bekijk reactie
    Toen we elkaar via tinder leerde kennen was alles mooi sexy en spannend, ze was mee eerste Marokkaanse vriendin,openminde persoon,snel sex gehad parenclubs geweest en een abortus omdat ze het niet kon veroorloven naar haar familie toe. Naar een paar maanden zijn we getrouwd. Ze wist me ook te vertellen dst ze een schuld alleen bij de duo had, na een aantal maanden, kreeg ik de bericht van mijn werkgever dat er beslag zou worden gelegd op mijn salaris ivm haar schuld. Ik begreep het niet, korte tijd later kwamen er meerdere incassobureaus binnen en lag er op de zolder verschillende soorten gesloten enveloppen verstopt van deurwaarders. Ineens moest er 2K hier betaald worden 1,5k daar enz.
    En ik maar werken tot wel 70 uur in de week.
    Nu vandaag de dag zijn we gescheiden en ze wilt dat ik naast de 50 euro alimentatie ook 300 euro per maand bij betaal voor ons dochter. Is niet erg spaar voor me kleine maar geef haar geen geld.
    Tevens in me inkomen 1350 euro wit
    En 1200 euro van zwart werk in de horeca.
    Deze huwelijk was verdoemd om te mislukken. Belaalde type marokkaanse vrouwen kun je niet meer vormen, die houden van een masker dragen. Hoop voor je dat het niet in jou geval is
    zoals dat ook geld voor bepaalde type Marokkaanse mannen
    Zeg de waarheid al is deze hard de 'profeet (vzm)

MVC Lid

Reacties
    2.732
    06-07-2014

Citaat Geplaatst door perfecthairr Bekijk reactie
    Marokko is het land waar men gelooft in voodo en staan te springen om man en vrouw uit elkaar te halen :’(
    We noemen dat magie of sihr.
    Ik ben knap

Ghost

Reacties
    97
    09-02-2020

Citaat Geplaatst door Algemeengebruik Bekijk reactie
    Alles loopt zo tegendraads, geen klik met praten, om de domste dingen ruzie en al meer dan 3 maanden geen sex, was altijd wel een paar keer per week.

Iemand die advies kan geven of helpen?
    Praat met elkaar! Jullie zijn de enige dit samen kunnen oplossen broeder. Heb geduld, ga niet meteen in de aanval ookal doet zij dit misschien wel. Als de één tegendraads is moet de ander terugveren. In het huwelijk zal je altijd wel tegen dingen aanlopen het is aan jou en je vrouw hoe jullie hier mee omgaan. Maar vooral niet wegwuiven, Praat, praat en nog eens praat. Dit is een beproeving bro! Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken, Moge Allah je standvastig houden, Moge Allah jullie weer tot elkaar brengen en moge Allah jullie weerhouden van het slechte. Amien

Gooi vooral niet de handdoek in de ring! Heb begrip, geduld en vooral veel liefde voor elkaar. Verras haar zo nu en dan voor zover je dit nog niet doet. Ghair in Shaa Allah

MVC Lid

Reacties
    1.912
    11-10-2018

Citaat Geplaatst door 3esses Bekijk reactie
    intentie is verplicht! Intentie is ook zeer belangrijk, niet alleen met woedoe, ook met andere dingen.

Bijvoorbeeld: Als iemand jouw een lift geeft met de auto. Misschien heeft hij de intentie om jouw te ontvoeren. Of maakt dat niks uit, is het belangrijker dat je bij hem in de auto stapt?

Als je je wekker zet om naar je werk te gaan, dan is je intentie om op te staan om naar je werk te gaan. Je zet niet “zomaar” je wekker.

Mohiem. Intentie is verplicht!
    Je hebt gelijk, wat ik zei is een minderheids-opinie (zienswijze) in de hanafi madhab.

MVC Lid

Reacties
    1.740
    17-12-2019

Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, wat ik zei is een minderheids-opinie (zienswijze) in de hanafi madhab.
    ja bro, we leven in een tijd van verwarring. Meerdere stromingen, wat bij de christenen ook is gebeurt. Ghair Inshallah, moge Allah shwt ons allemaal leiden.
    Salamoualaikoum wa ra7matoullah wa barakatouh!

MVC Lid

Reacties
    53
    17-09-2014

That's the married life.

Misunderstood

Reacties
    433
    10-02-2016

Citaat Geplaatst door Amirarooosje Bekijk reactie
    That's the married life.
    Is it really?

goed dat ik het weet dan doen we het niet he jongensss
    We were not invited

MVC Lid

Reacties
    53
    17-09-2014

Citaat Geplaatst door arabhennaya Bekijk reactie
    Is it really?

goed dat ik het weet dan doen we het niet he jongensss
    Sorry, wilde niemand bang maken

MVC Lid

Reacties
    21
    22-04-2014

Citaat Geplaatst door perfecthairr Bekijk reactie
    Marokko is het land waar men gelooft in voodo en staan te springen om man en vrouw uit elkaar te halen :’(
    zo waar dit

MVC Lid

Reacties
    15
    16-07-2017

Citaat Geplaatst door JustAStranger Bekijk reactie
    Praat met elkaar! Jullie zijn de enige dit samen kunnen oplossen broeder. Heb geduld, ga niet meteen in de aanval ookal doet zij dit misschien wel. Als de één tegendraads is moet de ander terugveren. In het huwelijk zal je altijd wel tegen dingen aanlopen het is aan jou en je vrouw hoe jullie hier mee omgaan. Maar vooral niet wegwuiven, Praat, praat en nog eens praat. Dit is een beproeving bro! Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken, Moge Allah je standvastig houden, Moge Allah jullie weer tot elkaar brengen en moge Allah jullie weerhouden van het slechte. Amien

Gooi vooral niet de handdoek in de ring! Heb begrip, geduld en vooral veel liefde voor elkaar. Verras haar zo nu en dan voor zover je dit nog niet doet. Ghair in Shaa Allah
    Chokran broer voor je advies, alleen wat jij nu doet deed ik ook altijd toen ik niet getrouwd was. Gaf advies net als jij en zo. Alleen praktijk is echt heel anders, mensen verschillen teveel. Voor twee mensen die luisteren met open hart, oplossing willen, hun fout durven toe te geven en niet met vingertje wijzen dat is snel op te lossen met een gesprek. Ik heb een vrouw die als je tegen haar praat kijkt ze met een koppige blik en reageert altijd sarcastisch. Voor haar is er 1 weg naar rome en ze is maatschappelijk niet ontwikkeld.

Hoe ga je het dit dan oplossen met praten?

MVC Lid

Reacties
    15
    16-07-2017

Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Dan kan er nog wel een poging bij

Zet even al jullie frustraties in de vriezer. Voordat je morgen ochtend het huis verlaat laat een briefje achter.

Reserveer een tafel voor twee in een knus restaurant. Spreek met elkaar af (op voorhand) dat de komende avond niet gesproken mag worden over problemen die er spelen. Totaal niet!

Haal herinneringen op toen jullie net verliefd waren en vraag hoe haar dag was,succes gegarandeerd

Kheir in shaa Allah
    Ik lees nu pas alle reacties hier, was mij niet opgevallen.
    Prinses3arabia wij hebben nooit een relatie gehad, gewoon hand vragen en maand later trouwen.

Zij was eerste 8 maanden echt kapotverlegen en zo.

Zij is niet van restaurants of hotels en zo. Zij is daar heel koppig en stellig in. Zij is echt iemand met le3robia mentaliteit die weinig weet maar wel heel koppig is.

Vanaf het begin geen klik met praten, nooit echt gesprekken gevoerd. En ik ben echt een prater. En sws we hebben geen woede of frustraties, we leven kalm net als broer en zus

MVC Lid

Reacties
    15
    16-07-2017

Citaat Geplaatst door ManOnderdanig Bekijk reactie
    Maak haar aan het lachen, koop een kleine cadeautje voor haar als blijk van waardering, kook een keer voor haar, maak is een x ontbijt voor haar, stuur haar een lief smsje onverwachts, geef haar bosbloemen, masseer haar voeten tijdens het tv kijken, vraag of ze iets wilt drinken...

En wanneer ze verbaasd doet en vragen stelt geef antwoord en zeg dat je je hart wilt luchten en bespreek je problemen op een nette en respectvolle manier, wordt ze boos niet boos worden, laat haar haar frustraties legen, knuffel haar en zeg dat het je spijt en zoek samen naar oplossingen of een tussenweg. Red je huwelijk.
    Jij geeft standaardtips die ik normaal ook adviseer bij anderen. Zij is gewoon heel droog qua karakter, is wel een goeie vrouw maar is gewoon van dat hele simpele.
    Ze heeft nooit gewerkt, geen school afgemaakt en maatschappelijk onderontwikkeld. Ik ben tegenovergestelde.

Mohiem dit is niet op te lossen met het romantische, want daar ben ik wel thuis in.

Mohiem te complex om uit te leggen hier

MVC Lid

Reacties
    337
    30-08-2012

Citaat Geplaatst door Sulaimann Bekijk reactie
    We noemen dat magie of sihr.
    voodo en sihr is hetzelfde

MVC Lid

Reacties
    337
    30-08-2012

Citaat Geplaatst door Com-es Bekijk reactie
    zo waar dit
    danku pas op dus

❤ in ruste

Reacties
    17.434
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Algemeengebruik Bekijk reactie
    Ik lees nu pas alle reacties hier, was mij niet opgevallen.
    Prinses3arabia wij hebben nooit een relatie gehad, gewoon hand vragen en maand later trouwen.

Zij was eerste 8 maanden echt kapotverlegen en zo.

Zij is niet van restaurants of hotels en zo. Zij is daar heel koppig en stellig in. Zij is echt iemand met le3robia mentaliteit die weinig weet maar wel heel koppig is.

Vanaf het begin geen klik met praten, nooit echt gesprekken gevoerd. En ik ben echt een prater. En sws we hebben geen woede of frustraties, we leven kalm net als broer en zus
    Salaam aleikoum Algemeengebruik,

Kreeg een melding en vind het wel zo netjes om te reageren op jouw post.

Je zegt dat jullie vanaf het prille begin géén klik hebben. Dat jullie na handvragen binnen één maand zijn getrouwd. En dat jullie leven als broer & zus.

Lees je post eens terug en stel jezelf oprecht de vraag wat zou jij een vriend adviseren mocht hij in zo'n situatie verkeren?

Je hebt twee opties:

1) accepteren dat jullie voor elkaar gekozen hebben en ondanks jullie verschillen blijven knokken en werken naar een liefdevolle harmonieuze huwelijk.

Bij jezelf te rade gaan of jij/jullie de rest van jullie leven als broer & zus met elkaar willen omgaan onder één en dezelfde dak tot de dood jullie scheidt.

2) Na een goed gesprek (met bemiddelaars ) knopen doorhakken en kiezen voor ieders eigen geluk. Het huwelijk is een "overeenkomst" tussen twee mensen die voor elkaar hebben gekozen in goede & slechte tijden.

Liefhebben, steunen, elkaar accepteren onvoorwaardelijk ongeacht de verschillen!

Een stabiele omgeving creëren voor eventuele kinderen hen het voorbeeld geven wat een liefdevol huwelijk inhoud.

Het huwelijk is iets moois mits allebei bereid "water bij de spreekwoordelijke wijn te doen".

Diep van binnen weet jij zelf het antwoord. Wat wil jij?
    Citaat Gewone_broeder, lid van de week ♥️Although hurt, I also found that hurt people can love in the most beautiful and pure way. Khattabi_bilal mabrouk van harte gefeliciteerd Eid ul fitr lid van 2020!