1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.318
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Aantal huwelijken daalt in Marokko

    Steeds meer vrouwen zijn celibatair



    Het Marokkaanse bureau voor de statistiek (HCP) heeft onlangs een rapport gepubliceerd waaruit blijkt dat steeds meer mensen in Marokko alleen wonen. Het rapport 'Bevolking en ontwikkeling in Marokko' benadrukte tevens dat het aantal huwelijken de afgelopen jaren in Marokko terugloopt.


    Het rapport bestudeert de gemiddelde huwelijksleeftijd in vergelijking met de vorige generaties. De gemiddelde trouwleeftijd voor mannen in Marokko is 31 jaar, vrouwen trouwen gemiddeld op hun 25e. Ter vergelijking: in 1956 trouwden mannen gemiddeld op 24-jarige leeftijd, vrouwen op hun 17e.


    De onderzoeksresultaten laten tevens zien dat bijna een kwart de vrouwen in de leeftijd tussen 30 en 34 nooit getrouwd was geweest. Zo'n 11% van de vrouwen in de leeftijd van 45-49 is celibatair.


    Een studie van de Britse NGO 'Family Optimize' liet verleden jaar al zien dat een toenemend aantal vrouwen er voor kiest alleenstaand te blijven tot later in hun leven. De studie toonde aan dat 60% van de vrouwen in de huwbare leeftijd nog steeds single zijn en dat het aantal alleenstaande vrouwen met 4,6% is toegenomen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Verrast me niet. De wereld is klein geworden.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Ja eigenwijze vrouwen en mannen daar.. nog erger dan hier. Nee ik wil nog niet trouwen, ik wil nog genieten van mijn leven. Totdat ze 50 zijn en dan niet meer aan een partner geraken. SNOTTEBELLEN

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.829
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door Justmyself. Bekijk reactie
    Ja eigenwijze vrouwen en mannen daar.. nog erger dan hier. Nee ik wil nog niet trouwen, ik wil nog genieten van mijn leven. Totdat ze 50 zijn en dan niet meer aan een partner geraken. SNOTTEBELLEN
    Dit is echt waar, vooral dat aller laatste

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Dit is echt waar, vooral dat aller laatste
    Dat ze SNOTTEBELLEN zijn? Ja toch..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    117
    02-11-2019

    Mense zijn moeilijk.

  7. #7
    I'm made by ALLAH.

    Reacties
    924
    21-06-2018

    Huwelijk ligt toch echt in de handen van Allah.
    In de tijd van profeet Mohamed, zowel sahabiat als de sahaba moslimas en moslims bleven ook vaak ongehuwd en overleden ook ongehuwd en maagd.

  8. #8
    I'm made by ALLAH.

    Reacties
    924
    21-06-2018

    En wij moslims gebruiken het woordje celibatair niet. Dat is iets voor Christenen.

    Wij Moslims gebruiken het woordje alqadr.

    Hebben Britse ngo's niets beters te doen dan onderzoek doen naar Marokkaanse vrouwen

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    2 van men neven zijn afgelopen zomer getrouwd in Marokko. En een 3de is hand gaan vragen. Media staat vol met leugens om mensen te manipuleren

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    440
    20-02-2012

    Citaat Geplaatst door Ihazaqen Bekijk reactie
    2 van men neven zijn afgelopen zomer getrouwd in Marokko. En een 3de is hand gaan vragen. Media staat vol met leugens om mensen te manipuleren
    Je hebt helemaal gelijk. Iemand die ik ken van rkempoe in Marokko is ook 2 weken geleden getrouwd. Ze manipuleren ons echt hoor. Die cijfers kloppen niet.

    Ontopic: vgm wachten ze tot hun prins(es) op het witte paard vanuit Europa arriveert #nojoke.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.631
    24-05-2017

    Citaat Geplaatst door missq Bekijk reactie
    Je hebt helemaal gelijk. Iemand die ik ken van rkempoe in Marokko is ook 2 weken geleden getrouwd. Ze manipuleren ons echt hoor. Die cijfers kloppen niet.

    Ontopic: vgm wachten ze tot hun prins(es) op het witte paard vanuit Europa arriveert #nojoke.
    Idd klopt volledig. Elke jaar zijn er bij ons meerdere trouwfeesten

  12. #12
    MAT

    Reacties
    5.987
    02-09-2019

    Ik weet hoe NGO's te werk gaan.
    Het is eigenlijk heel simpel.

    Ze bekijken naar merkwaardige of/en hoog scorende zoekopdrachten in alle talen, op Google, Firefox, Opra etc.

    En daar rapporteren ze over met een maatschappelijke omhulsel.

    Hier schijnt dus dat het woord Marokkaan(se) in alle talen een hoge zoekopdracht score te hebben behaalt.

  13. #13
    Hear my Roar, GRRR ⵣ

    Reacties
    2.761
    20-01-2015

    "Ja eigenwijze vrouwen en mannen daar.. nog erger dan hier. Nee ik wil nog niet trouwen, ik wil nog genieten van mijn leven. Totdat ze 50 zijn en dan niet meer aan een partner geraken. SNOTTEBELLEN"

    dit is juist in NL van toepassing, niet daar in Maghreb