1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    13
    26-09-2019

    Huwelijk kapot vanwege mijzelf

    Na een huwelijk van 2 jaar zit ik nu midden in een scheiding. Samen hebben we een baby van bijna een jaar.
    Ik heb geen prettig jeugd gehad, mij iets overkomen dat geen enkel kind mag overkomen, ben oa sexueeel misbruik.
    Ik ben me van bewust dat het me leven/gedrag gevormd heeft.
    Met als gevolg een dubbele persoonlijkheid/karakter heb ontwikkeld.
    Tevens is sinds kort dat ik me daarvan bewust ben, en aankomende jaren me best zal gaan doen om het te veranderen.
    Nu gaat mijn vrouw me verlaten, en heeft geen vertrouwen in mij.
    Vinden jullie dat terecht of onterecht

  2. #2
    ...

    Reacties
    289
    04-12-2008

    Gaat niet om wat wij vinden. Gaat om wat jij wilt en of het het allemaal waard is? Ben je bereidt je leven te leven zonder je gezin? Of wil je ervoor vechten en hulp zoeken?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    3
    01-11-2019

    Citaat Geplaatst door Zipzap Bekijk reactie
    Na een huwelijk van 2 jaar zit ik nu midden in een scheiding. Samen hebben we een baby van bijna een jaar.
    Ik heb geen prettig jeugd gehad, mij iets overkomen dat geen enkel kind mag overkomen, ben oa sexueeel misbruik.
    Ik ben me van bewust dat het me leven/gedrag gevormd heeft.
    Met als gevolg een dubbele persoonlijkheid/karakter heb ontwikkeld.
    Tevens is sinds kort dat ik me daarvan bewust ben, en aankomende jaren me best zal gaan doen om het te veranderen.
    Nu gaat mijn vrouw me verlaten, en heeft geen vertrouwen in mij.
    Vinden jullie dat terecht of onterecht
    Broodje aap verhaal om reacties van vrouwen uit te lokken.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Maak zsm een afspraak bij een psycholoog. Vraag na een aantal afspraken of je vrouw mee wilt, dan kan de psycholoog haar inlichten en jouw gedrag verklaren. Zo zal ze je beter snappen en zien dat je oprecht bent en niet wil scheiden. Dat je aan jullie huwelijk wil werken en bereid bent om je open te stellen.

    Het kan zijn dat ze ja zegt, maar ook dat ze het echt heeft gehad. Want een vrouw met een baby van 1 jaar wil niet zomaar scheiden. Het kan zijn dat ze er geen hoop meer in heeft en haar sabr nu ten einde is.

    Het vergt namelijk wel superveel van haar. We weten natuurlijk niet wat er precies speelt, maar ze moet ook aan het kindje denken. Vooral als diens veiligheid en haar psychologie eronder gaan leiden.

    Ghair in sha Allah. Maar wat je ook doet: ga in behandeling. Voor je eigen gezondheid en om je levenskwaliteit te verbeteren. Succes in sha Allah broer, moge Allah je genezen, sabr geven, je imaan versterken en jou en je vrouw bijstaan bij deze beproeving.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    13
    26-09-2019

    J

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    4.193
    20-10-2015

    Sucks man. Maar je hebt het wel zelf gedaan.

    Heb zelf ook "iets" meegemaakt als kind. Je blijft het voor altijd bij je dragen. Maar het is geen excuus om iemand anders z'n leven te verzieken.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    977
    04-09-2019

    La hawla Wala quwata illa billah..

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Zipzap Bekijk reactie
    Ik ben hard aan het werk 4maanden geleden ontslagen uit een kliniek klinische behandeling 33dagen. Jaren geblowt waar ik niet vanaf kwam, en me gevoel te dempen. Nu 4 maanden clean en bepaalde gedachtes kwamen op mbt me trauma. Ben op dit moment in een trauma Centrum en opzoek naar mezelf, me trauma's een plek geven, en vechten voor mijzelf.
    Tijdens me huwelijk waren er geheimen wederzijdse, en ik heb dingen gedaan die niet kunnen, en voel die spijt/schuld naar haar toe, maar ook naar mezelf toe. Ik moet en wil mezelf vergeven, maar dat gaat niet 1 2 3
    Mijn leven is open tot aan de bot, richting haar. Maar voel dat er geheimen zijn die ze voor me 8terheid of mij bespeeld.
    Kan me hoofd niet helemaal vertrouwen gevoel in me hart heb ik nooit zo gevoel als dat ik nu doe. En probeer het dag bij dag te houden.
    Ervaring heb ik niet met Marokkaanse vrouwen Alleen verhalen, ze was de eerste en snel mee getrouwd. Tevens ben ik ook met me gebed bezig, om die kracht, rust te vinden.
    Huwelijk is niet de oplossing. Nu deal naast jouw problemen ook met een scheiding. Ik moedig jullie scheiding niet aan, maar een getrouwd leven is op dit moment niet het beste. Jullie kunnen even een break nemen totdat je jouw leven op orde hebt. Als je een kans ziet in jullie huwelijk dan zou ik zeker voor deze optie gaan. Moge Allah subhannah wa ta3lah jou helpen met de problemen waarin je nu zit. En in cha Allah zul je steun vinden in jouw vrouw. En haal je jouw kracht uit jouw gezin.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Jij moet vooral aan jezelf werken nu.
    Je kan pas van iemand anders houden als je tevreden bent met jezelf.
    Zoek professionele hulp en doe veel dua opdat Allah je naar de juiste keuzes moge leiden.

    Probeer eerst om je eigen problemen te verwerken.

    Zoals ik het lees is er ook geen vertrouwen langs beide kanten. Als jullie beide bereid zijn om aan jullie huwelijk te werken spreek af om met een schone lei te beginnen en neem gezamenlijk therapie.

    Maar gelijk welke beslissing je neemt, zorg dat je het contact met je kind niet verliest.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    353
    23-01-2014

    De kunst is om áltijd aan jezelf te blijven werken en jezelf ontwikkelen. Ik ben geen voorstander van personen die lang blijven steken in het verleden.

    Eenieder heeft problemen (gehad). Dat zijn de beproevingen van Allah azza wa djal én Hij Weet het best.

    Probeer duidelijkheid te verschaffen. Stukje zelfreflectie.
    Maak concrete doelen en afspraken met je (ex-)vrouw.

  11. #11
    Holandesa

    Reacties
    14.526
    02-02-2009

    Wat iedereen hier eigenlijk zegt; eerst met jezelf bezig zijn en dat als je doel zien .
    Geestelijk en lichamelijk weer gezond worden en je leven op /voor jezelf op orde brengen.
    Het is geen kwestie van terecht of onterecht dat zij bij je weg gaat,daar gaat het niet om.
    Probeer met niet teveel boosheid met elkaar in contact te blijven omwille van jullie kindje.
    Leef in het nu en wees zelf trots op waar je bent gekomen en ga door.
    Wat de toekomst dan brengt weet je niet,maar dan heeft je kindje een gezonde vader en dat is heel wat waard
    We all decry prejudice, yet are all prejudiced