1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Zeventig doden door Nederlandse bom in Irak'

    Zeker zeventig burgers zijn in 2015 om het leven gekomen door een aanval van een Nederlandse F-16 op een autobommenfabriek van IS in het Iraakse Hawija. Dat melden NOS en NRC op basis van bronnen.





    In gebouwen en huizen rond de bommenopslagplaats zouden veel vluchtelingen hebben verbleven. Mogelijk was sprake van verouderde inlichtingen over het aantal omwonenden.

    De NOS en NRC hebben afgelopen zomer in Irak onderzoek gedaan naar het incident, en spraken daar met nabestaanden en autoriteiten.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Rutte en co zullen zeggen ''foutje bedankt''. Bij Erdogan schreeuwen ze moord en brand en willen ze santies opleggen wanneer hij YPG bombardeerd en daarbij een onschuldig burger komt te overlijden. Dit is een schoolvoorbeeld van de hypopcrisie die er heerst bij westerse leiders.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Rutte en co zullen zeggen ''foutje bedankt''. Bij Erdogan schreeuwen ze moord en brand en willen ze santies opleggen wanneer hij YPG bombardeerd en daarbij een onschuldig burger komt te overlijden. Dit is een schoolvoorbeeld van de hypopcrisie die er heerst bij westerse leiders.
    Als Erdogan een bom had gegooid op een bommenfabriek van IS, had je niemand gehoord hoor.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als Erdogan een bom had gegooid op een bommenfabriek van IS, had je niemand gehoord hoor.
    Nee tuurlijk niet het zijn toch maar moslims. Wel als Erdogan een bom had gegooid boven een bommenfabriek van YPG. Dan schreeuwde iedereen moord en brand.

  5. #5
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Hypocrisie ten top. Zum kotzen!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.832
    30-09-2013

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Hypocrisie ten top. Zum kotzen!
    Geen enkele veroordeling of repercussies, en dan maar oordelen en oordelen naar anderen. Gewetenloze hypocriete honden. Moge de revolutie snel gebeuren zodat we hier weg kunnen gaan in sha Allah. Ik meen dit. Ik ben het zat tussen die hypocriete lafaards die het middenoostne gewetenloos hebben vernield en geplunderd. Ik ben blij met de rust in mn eigen huis maar ik ben hier liever weg in sha Allah, Blad dyel munafiqin
    If you 'don't know', Allah knows.

  7. #7
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Geen enkele veroordeling of repercussies, en dan maar oordelen en oordelen naar anderen. Gewetenloze hypocriete honden. Moge de revolutie snel gebeuren zodat we hier weg kunnen gaan in sha Allah. Ik meen dit. Ik ben het zat tussen die hypocriete lafaards die het middenoostne gewetenloos hebben vernield en geplunderd. Ik ben blij met de rust in mn eigen huis maar ik ben hier liever weg in sha Allah, Blad dyel munafiqin
    Bled dyel munafiqin,nishaan.

    Minister Bourita van buitenlandse zaken heeft Nederland niet zo lang geleden nog netjes van repliek gediend.

    Zie artikel:


    Nasser Bourita zet Nederlandse minister Stef Blok op zijn plaats

    Stef Blok, Nederlandse minister van Buitenlandse zaken, was op werkbezoek in Marokko. Hij ontmoette er meerdere Marokkaanse verantwoordelijken waaronder de minister van Binnenlandse zaken, de Premier en minister Nasser Bourita van Buitenlandse zaken.

    Tijdens de traditionele persconferentie met Blok en Bourita werd de Nederlandse bewindsman op zijn plaats gezet na zijn uitspraken over de evenementen in de Rif.

    Nasser Bourita verklaarde dat de situatie in de Rif "geen diplomatieke kwestie was maar een interne zaak die in geen geval het onderwerp kan zijn van gesprekken met het buitenland". Marokko heeft de "structuren, wetten en instellingen die nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting en van demonstreren aan de burgers garandeert".

    Zijn er overtredingen, dan beschikt Marokko over een "gerechtelijk systeem dat het mogelijk maakt om op een transparante en eerlijke manier de toepassing van de wet te beheren", aldus Bourita, erop wijzend dat Marokko "geen lessen nodig heeft, noch gesprekken hoeft te hebben over dit onderwerp".
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Edge Bekijk reactie
    Geen enkele veroordeling of repercussies, en dan maar oordelen en oordelen naar anderen. Gewetenloze hypocriete honden. Moge de revolutie snel gebeuren zodat we hier weg kunnen gaan in sha Allah. Ik meen dit. Ik ben het zat tussen die hypocriete lafaards die het middenoostne gewetenloos hebben vernield en geplunderd. Ik ben blij met de rust in mn eigen huis maar ik ben hier liever weg in sha Allah, Blad dyel munafiqin
    Was het geen onderdeel van een NAVO actie, waar zover ik weet niemand tegen was?
    Ook islamitische landen niet?

    Daarmee wil ik niet zeggen dat alles maar oké is en is het sowieso triest dat er burgerdoden vallen.

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Nee tuurlijk niet het zijn toch maar moslims. Wel als Erdogan een bom had gegooid boven een bommenfabriek van YPG. Dan schreeuwde iedereen moord en brand.
    Nee dat gaat niet om dat het moslims zijn.
    Elke onschuldige dode is er helaas 1 teveel.

    Wat betreft YPG, hebben ze bommenfabrieken?
    Ik ben geen kenner van ze maar zover ik weet is wat zij gedaan hebben allemaal minder erg dan wat IS heeft gedaan.
    Ze worden ook niet door elk land als terroristen gezien i.t.t. IS

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    6.285
    29-05-2007

    Waneer ga je?
    Waarom werd de mens pas op de laaste dag geschapen?

    Opdat men hem (wanneer hij te ijdel word) kan zeggen: de mug werd eerder geschapen dan jij.

    Talmoed.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Bled dyel munafiqin,nishaan.

    Minister Bourita van buitenlandse zaken heeft Nederland niet zo lang geleden nog netjes van repliek gediend.

    Zie artikel:


    Nasser Bourita zet Nederlandse minister Stef Blok op zijn plaats

    Stef Blok, Nederlandse minister van Buitenlandse zaken, was op werkbezoek in Marokko. Hij ontmoette er meerdere Marokkaanse verantwoordelijken waaronder de minister van Binnenlandse zaken, de Premier en minister Nasser Bourita van Buitenlandse zaken.

    Tijdens de traditionele persconferentie met Blok en Bourita werd de Nederlandse bewindsman op zijn plaats gezet na zijn uitspraken over de evenementen in de Rif.

    Nasser Bourita verklaarde dat de situatie in de Rif "geen diplomatieke kwestie was maar een interne zaak die in geen geval het onderwerp kan zijn van gesprekken met het buitenland". Marokko heeft de "structuren, wetten en instellingen die nodig zijn om de vrijheid van meningsuiting en van demonstreren aan de burgers garandeert".

    Zijn er overtredingen, dan beschikt Marokko over een "gerechtelijk systeem dat het mogelijk maakt om op een transparante en eerlijke manier de toepassing van de wet te beheren", aldus Bourita, erop wijzend dat Marokko "geen lessen nodig heeft, noch gesprekken hoeft te hebben over dit onderwerp".
    En dan ga je dit erbij halen? Alsof die marokkaantjes van jou echt zo principieel zijn. Ze zetten hun arab anusjes wagenwijd open voor iedereen die zijn handjes vol euromuntjes heeft

    Maar daar zijn ezeltjes zoals jou te dom voor om dat in te zien. Als een Europees land dreigt om de geldkraan dicht te gooien moet je kijken hoe die lafaardjes snel rechtop gaan staan voor hun blanke meesters. Dat gedrag doet het vooral goed bij hoertjes zoals jou, die deze leugenaars dan gaan zien als 'principieel' , terwijl deze smeerlap een paar dagen daarvoor nog stiekem handjes heeft geschud met een paar zionistische afgevaardigden. Maar dat maakt jullie allemaal niks uit. Want die Palestijnen of andere moslims interesseren jullie niks. Wat jullie wel graag willen is een seculier Marokko met zo weinig mogelijk islam

    PrinsesArbia....je bent gewoon voor 99% amazigh, maar droom gerust verder over dat je eigenlijk een volbloed arabier bent ( ik zou niet eens weten waarom je dat zou willen, want het enige waar zij zich al duizenden jaren mee bezighhouden is elkaar verraden en de slaaf zijn van andere volken en verder niks tot bijna niks presteren of bijdragen)

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Was het geen onderdeel van een NAVO actie, waar zover ik weet niemand tegen was?
    Ook islamitische landen niet?

    Daarmee wil ik niet zeggen dat alles maar oké is en is het sowieso triest dat er burgerdoden vallen.


    Nee dat gaat niet om dat het moslims zijn.
    Elke onschuldige dode is er helaas 1 teveel.

    Wat betreft YPG, hebben ze bommenfabrieken?
    Ik ben geen kenner van ze maar zover ik weet is wat zij gedaan hebben allemaal minder erg dan wat IS heeft gedaan.
    Ze worden ook niet door elk land als terroristen gezien i.t.t. IS
    Natuurlijk was er niemand tegen. Allemaal bang voor de amerikaanse honden, bang voor militaire acties, sancties etc.

    En die arabische honden waren er natuurlijk helemaal niet op tegen. Deze honden zijn al bang als Turkije zichzelf wil beschermen voor terroristen, laat staan voor een groep als IS. Ze zien zichzelf al naakt ondersteboven aan hun peperdure paleispoorten bungelen die vieze hypocriete amerikaslaven

  12. #12
    Forza dentata

    Reacties
    214
    02-07-2019

    De cynische kernvraag bij zo'n bombardement is:
    hoeveel burgerdoden zijn aanvaardbaar.

    Schakel je zo'n bommenfabriek niet uit dan zullen er
    bij gebruik van deze bommen door IS ook burgerdoden vallen ...
    Toezichthoudende mocrowatcher

  13. #13
    Forza dentata

    Reacties
    214
    02-07-2019

    In de stad waar ik woon zijn in de Tweede Wereldoorlog
    de meeste burgerdoden gevallen tijdens de bevrijding in 1945.
    Door beschietingen van de geallieerden ...
    Toezichthoudende mocrowatcher

  14. #14
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Braverik Bekijk reactie
    In de stad waar ik woon zijn in de Tweede Wereldoorlog
    de meeste burgerdoden gevallen tijdens de bevrijding in 1945.
    Door beschietingen van de geallieerden ...
    Betreurenswaardig,elk omgekomen slachtoffer ten tijden van oorlog/conflict. Helaas niet te voorkomen.

    Moge Allah swt hen belonen met de hoogste rang in het paradijs. Ameen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    394
    05-10-2019

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Nee tuurlijk niet het zijn toch maar moslims. Wel als Erdogan een bom had gegooid boven een bommenfabriek van YPG. Dan schreeuwde iedereen moord en brand.
    je had hem gewoon daar 2 x schaakmat hhhh
    Zie je niet vaak