1. #136
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Citaat Geplaatst door typhooon Bekijk reactie
    Achja, als ik even uitga van jouw aqeedah dan is er sowieso geen moslim 'land' want hun leiders vallen allemaal onder de nawaqid al islam oftewel ze zijn mushrik kaafir omdat ze regeren met man-made laws. En zijn volkeren vallen hier ook onder omdat zij stemmen op deze personen.
    Welke punt wil ik daarmee maken? Ja, helemaal geen. Dus dat je dit benoemt is vrij nutteloos en voegt verder niks toe. Ben geen erdo-fan hoor voor de duidelijkheid, maar ze moeten daar uiteindelijk een veilige zone weten op te zetten. Die miljoenen Syriers moeten uiteindelijk op een of ander manier toch terug naar hun land.
    Daarnaast hoeven we vanuit de arabische hoek ook geen oplossingen te verwachten, die zijn niet eens in staat om elkaar te helpen laat staan anderen.
    Dit is jouw eerste post sinds 10 januari 2019. Vertel eerst meer over je eigen aqeedah, en wat Erdogan's status is hierin. Ik doe nooit takfir op hele volkeren, dus vertel geen onzin. En waarom moeten miljoenen Syriërs terug? Is Turkije geen moslimland dan, en zijn deze miljoenen Syriërs geen moslims? En zo keren we weer terug naar de realiteit van Erdogan: een nationalistische seculiere niet-moslim-tiran.

  2. #137
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    القضية الكردية تاريخها وعلاقتها بالأحداث الجارية
    https://www.youtube.com/watch?v=CNFOo61oljQ

  3. #138
    Verbannen

    Reacties
    394
    05-10-2019

    Citaat Geplaatst door typhooon Bekijk reactie
    Achja, als ik even uitga van jouw aqeedah dan is er sowieso geen moslim 'land' want hun leiders vallen allemaal onder de nawaqid al islam oftewel ze zijn mushrik kaafir omdat ze regeren met man-made laws. En zijn volkeren vallen hier ook onder omdat zij stemmen op deze personen.
    Welke punt wil ik daarmee maken? Ja, helemaal geen. Dus dat je dit benoemt is vrij nutteloos en voegt verder niks toe. Ben geen erdo-fan hoor voor de duidelijkheid, maar ze moeten daar uiteindelijk een veilige zone weten op te zetten. Die miljoenen Syriers moeten uiteindelijk op een of ander manier toch terug naar hun land.
    Daarnaast hoeven we vanuit de arabische hoek ook geen oplossingen te verwachten, die zijn niet eens in staat om elkaar te helpen laat staan anderen.
    +++++

  4. #139
    Verbannen

    Reacties
    1.018
    01-05-2014

    Citaat Geplaatst door typhooon Bekijk reactie
    Dan moet je toch eens beter in de shia boeken duiken je zal versteld staan.
    Om maar niet te spreken over hoe ze de sahaba radi allahu anhu bespotten en vervloeken (tijdens het gebed). Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, maar een groot heeft een corrupt aqeeda en daarmee zijn ze afvallig.
    das eigenlijk het grote verschil tussen shi3a en soena wij soeniyin eren al rashidoen en zij niet , verder is eigenlijk bijna geen verschil .deels hebben ze ook gelijk als je kijkt naar geschiedenis naar oa omar ra en 3otman ra .

    bij ons in marokko gaan ze masaal naar een siyed (shorfa ) oa als ze ziek zijn om genezing te vragen aan de siyed, das shirk , al rashidoen niet eren is geen shirk

  5. #140
    Verbannen

    Reacties
    1.018
    01-05-2014

    iblis

  6. #141
    Verbannen

    Reacties
    1.018
    01-05-2014

    ya iblis kijk




    wat is met ibn roshd gebeurt ? en lees je OT heb je antwoord ya iblis el memsoeg

  7. #142
    MVC Lid

    Reacties
    993
    17-01-2013

    [QUOTE=anunaki;134280540]das eigenlijk het grote verschil tussen shi3a en soena wij soeniyin eren al rashidoen en zij niet , verder is eigenlijk bijna geen verschil .deels hebben ze ook gelijk als je kijkt naar geschiedenis naar oa omar ra en 3otman ra .

    bij ons in marokko gaan ze masaal naar een siyed (shorfa ) oa als ze ziek zijn om genezing te vragen aan de siyed, das shirk , al rashidoen niet eren is geen shirk[/QUOT]

    Dat dacht ik vroeger dus ook, dat dat het enige verschil was. Totdat ik erachter kwam wat in hun boeken staat. Je hebt dus geen enkel idee, en waarschijnlijk ken je ook geen Engels want ik heb een hele pagina vol met hun hadiths geplaatst en alsnog denk je dat de khilafa kwestie het enige verschil is. En die Marokkanen die graven aanbidden zijn geen haar beter.

  8. #143
    MVC Lid

    Reacties
    773
    23-09-2012

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    Dit is jouw eerste post sinds 10 januari 2019. Vertel eerst meer over je eigen aqeedah, en wat Erdogan's status is hierin. Ik doe nooit takfir op hele volkeren, dus vertel geen onzin. En waarom moeten miljoenen Syriërs terug? Is Turkije geen moslimland dan, en zijn deze miljoenen Syriërs geen moslims? En zo keren we weer terug naar de realiteit van Erdogan: een nationalistische seculiere niet-moslim-tiran.
    Was niks persoonlijks naar jou toe hoor verder. Wat betreft de positie van Erdogan, dat is duidelijk - hij is een mushrik leider, en daar zijn tientallen voorbeelden en bewijzen van te benoemen.
    Met volkeren doelde ik op het grootste gedeelte van de stemmers die voor een democratische leider kiezen.

    Ik citeer jouw posts van voorgaande comments:

    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    “So whoever leaves the clear Shari’ah, which was revealed to Muhammad Ibn Abdullah, the Seal of the Prophets, and takes the Hukm to other than it from the laws of Kufr which are abrogated, he has disbelieved. So what about the one who takes the Hukm to the ‘Yasiq’ (the law of the Tartars which mixed Shari’ah rulings with invented rulings) and puts it before it?! Whoever does that, he has disbelieved by the Ijmaa’ of the Muslims.” – “Al-Bidaayah wa Nihaayah”, Vol. 13/118-119.

    'Allama al-Shinqiti-May Allah be merciful with him-has said: To commit shirk with Allah in judging is of the same meaning as to commit shirk in His worship, there is no difference between the two in any manner. There is no difference in any sense between he who follows a system (nizam) other than Allah's system or law other than Allah's law (sharia) and he who worships an idol or prostrates to a false god. They are the same and both are polytheists [associating others] with Allah. [Adwa' al-Bayan, (7/162)]

    Shaikh Muhammad Ibn Saalih al-'Uthaymeen said: "The first type is when the Hukm of Allah is removed and replaced with another Taghuutee Hukm, so that the Hukm of the Shari'ah is eliminated between the people and he puts in its place another Hukm from the fabrication of the humans and they remove the laws of the Shari'ah concerning the Mu'amalah (i. e. the general actions between people) and they put in its place fabricated laws and this, without doubt, is Istib'daal (i. e. replacement) of the Shari'ah of Allah subhaanahuu wa-ta'ala, with other than it. And this is Kufr which removes one from the Milla because this person put himself at the level of the Creator because he shara'a (legislated) for the slaves of Allah that which Allah ta'ala did not give permission for and that is Shirk in His, ta'ala's saying: "Or have they partners with Allâh (false gods), who have instituted for them a religion, which Allâh has not allowed?" (Ash-Shu'ara, 21) – "Fiqh Al-'Ebaadaat", #60

    Shaikh 'Abdul-'Azeez Ibn 'Abdullah Ibn Baaz said: "There is no Eeman for the one who believes the laws of the people and their opinions are superior to the Hukm of Allah and His Messenger or that they are equal to it or that they resemble it or who leaves it or replaces it with fabricated laws and institutions invented by people, even if he believes that the laws of Allah are more encompassing and more just." [Wujoob Tah'keem Shari'ah Allah' (pg. 16-17)]
    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    “So whoever leaves the clear Shari’ah, which was revealed to Muhammad Ibn Abdullah, the Seal of the Prophets, and takes the Hukm to other than it from the laws of Kufr which are abrogated, he has disbelieved. So what about the one who takes the Hukm to the ‘Yasiq’ (the law of the Tartars which mixed Shari’ah rulings with invented rulings) and puts it before it?! Whoever does that, he has disbelieved by the Ijmaa’ of the Muslims.” – “Al-Bidaayah wa Nihaayah”, Vol. 13/118-119.

    'Allama al-Shinqiti-May Allah be merciful with him-has said: To commit shirk with Allah in judging is of the same meaning as to commit shirk in His worship, there is no difference between the two in any manner. There is no difference in any sense between he who follows a system (nizam) other than Allah's system or law other than Allah's law (sharia) and he who worships an idol or prostrates to a false god. They are the same and both are polytheists [associating others] with Allah. [Adwa' al-Bayan, (7/162)]

    Shaikh Muhammad Ibn Saalih al-'Uthaymeen said: "The first type is when the Hukm of Allah is removed and replaced with another Taghuutee Hukm, so that the Hukm of the Shari'ah is eliminated between the people and he puts in its place another Hukm from the fabrication of the humans and they remove the laws of the Shari'ah concerning the Mu'amalah (i. e. the general actions between people) and they put in its place fabricated laws and this, without doubt, is Istib'daal (i. e. replacement) of the Shari'ah of Allah subhaanahuu wa-ta'ala, with other than it. And this is Kufr which removes one from the Milla because this person put himself at the level of the Creator because he shara'a (legislated) for the slaves of Allah that which Allah ta'ala did not give permission for and that is Shirk in His, ta'ala's saying: "Or have they partners with Allâh (false gods), who have instituted for them a religion, which Allâh has not allowed?" (Ash-Shu'ara, 21) – "Fiqh Al-'Ebaadaat", #60

    Shaikh 'Abdul-'Azeez Ibn 'Abdullah Ibn Baaz said: "There is no Eeman for the one who believes the laws of the people and their opinions are superior to the Hukm of Allah and His Messenger or that they are equal to it or that they resemble it or who leaves it or replaces it with fabricated laws and institutions invented by people, even if he believes that the laws of Allah are more encompassing and more just." [Wujoob Tah'keem Shari'ah Allah' (pg. 16-17)]
    Citaat Geplaatst door aL3araF Bekijk reactie
    To believe in Allah (Subhanahu Wa Ta’ala) is not enough to make you a Muslim
    When you believe in Allah (Subhanahu Wa Ta’ala), that is half of the shahada
    You have to practice the second half which is to reject the taghoot
    The evidence is 2:256

    There is no compulsion in religion. Verily, the Right Path has become distinct from the wrong path. Whoever disbelieves in Taghut and believes in Allah, then he has grasped the most trustworthy handhold that will never break. And Allah is All-Hearer, All-Knower. (Al-Baqarah 2:256)

    On the authority of Ubada bin As-Samit the Messenger of Allah (Salallahu 'Alayhi wa sallam) said: “…topple the leader if you see clear kufr…” [al-Bukhari (7056) and Muslim (1709)]

    Sheikh Muhammad ibn Abdul Wahab, may Allah have mercy on him, gathered ten actions that negate one's Islam (Nawaqid ul-'Ashr), the eighth one of which states: "Assisting the disbelievers (against the believers) (Mudhaharatul Mushrikeen) and supporting them against the believers (is from the actions that negates of one's faith). The Proof being the statement of Allah, "And if any amongst you takes them as Auliya', then surely he is one of them. Verily, Allah guides not those people who are the Zalimun (polytheists and wrong-doers and unjust). (The Quran 5:51).”

    Als we nu uitgaan van het bovenstaande: zijn de hedendaagse democraten dan kaafir? of pas jij exuus van ontwetendheid toe (udhr bil jahl) ?
    Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid by the way, geen offence of wat dan ook.

  9. #144
    Ehm...

    Reacties
    2.371
    24-09-2004

    Citaat Geplaatst door typhooon Bekijk reactie
    Was niks persoonlijks naar jou toe hoor verder. Wat betreft de positie van Erdogan, dat is duidelijk - hij is een mushrik leider, en daar zijn tientallen voorbeelden en bewijzen van te benoemen.
    Met volkeren doelde ik op het grootste gedeelte van de stemmers die voor een democratische leider kiezen.

    Ik citeer jouw posts van voorgaande comments:








    Als we nu uitgaan van het bovenstaande: zijn de hedendaagse democraten dan kaafir? of pas jij exuus van ontwetendheid toe (udhr bil jahl) ?
    Klopt, udhr bil jahl voor degenen die denken dat het om een waarachtige moslimleider gaat die "de islam/sharia zal implementeren".

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    686
    29-07-2018

    Zo zie je maar welke ideologie deze smeerlappen aanhangen

    Deze zogenaamde 'leiders' hebben niks met de islam. Als het aan hun lag hadden ze elke vorm van islam verboden.

    Toen de Assad shayateen 8 jaar lang tot aan de dag van vandaag massa's mensen aan het afslachten waren met brandbommen en clusterbommen hoorde je deze ratten niet. Nu een terreurgroepje die al tientallen jaren terreur aan het plegen is tegen een moslimland wordt aangepakt en daarnaast de amerikaans/europese homocultuur wilt verspreiden in een moslimland staan ze op springen deze vieze kakkerlakken

    Ik heb ze nooit gehoord over de Palestijnen, over de Syriers, over de Kashmiris etc

    Maar als hun atheistische vrienden geraakt worden zie je meteen springen

    Wanneer wordt de islamitische wereld een keer verlost van deze verraders

  11. #146
    Verbannen

    Reacties
    1.018
    01-05-2014

    Citaat Geplaatst door MarokkaaninNL Bekijk reactie
    Zo zie je maar welke ideologie deze smeerlappen aanhangen

    Deze zogenaamde 'leiders' hebben niks met de islam. Als het aan hun lag hadden ze elke vorm van islam verboden.

    Toen de Assad shayateen 8 jaar lang tot aan de dag van vandaag massa's mensen aan het afslachten waren met brandbommen en clusterbommen hoorde je deze ratten niet. Nu een terreurgroepje die al tientallen jaren terreur aan het plegen is tegen een moslimland wordt aangepakt en daarnaast de amerikaans/europese homocultuur wilt verspreiden in een moslimland staan ze op springen deze vieze kakkerlakken

    Ik heb ze nooit gehoord over de Palestijnen, over de Syriers, over de Kashmiris etc

    Maar als hun atheistische vrienden geraakt worden zie je meteen springen

    Wanneer wordt de islamitische wereld een keer verlost van deze verraders
    een hypocrieten reactie, jij woont in de hoofdland van wat je hier boven in je reactie typt, je bent tegen homo, seculair enz, maar je blijft wel hier wonen, je bent gewoon azuli geen moslim

  12. #147
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    Citaat Geplaatst door anunaki Bekijk reactie
    hier ben ik niet met je eens, noem een voorbeeld van shirk, shirk wordt gepleegt over het al gemeen door noord afrikaanse bewoners, zie syoda en shorfa
    vlikker toch es op met je shirk!! door de arabieren bedachte shit om volk dom en volgzaam te houden. dat hele boekje dat de arabieren aan Noord-Afrika hebben opgedrongen is niets meer dan dan politiek en in het voordeel van de mannelijke arabische leiders die zich dood lachen wippend met 1 van hun 4 vrouwen. politiek!! niets God.

  13. #148
    Verbannen

    Reacties
    1.018
    01-05-2014

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    vlikker toch es op met je shirk!! door de arabieren bedachte shit om volk dom en volgzaam te houden. dat hele boekje dat de arabieren aan Noord-Afrika hebben opgedrongen is niets meer dan dan politiek en in het voordeel van de mannelijke arabische leiders die zich dood lachen wippend met 1 van hun 4 vrouwen. politiek!! niets God.
    oprotten jij domme azuli

  14. #149
    Verbannen

    Reacties
    977
    20-07-2017

    Citaat Geplaatst door anunaki Bekijk reactie
    oprotten jij domme azuli
    Doet het je pijn? ergens diep in je weet je dat ik gelijk heb! daarom zo zuur geeft niet hoor

  15. #150
    Verbannen

    Reacties
    1.018
    01-05-2014

    Citaat Geplaatst door fruna Bekijk reactie
    Doet het je pijn? ergens diep in je weet je dat ik gelijk heb! daarom zo zuur geeft niet hoor
    ik vind je een niks een zerro azuli 7mar nati9